fbpx

Suzuki Burgman Street 125ΕX, Δοκιμή: Ο μικρός θρύλος

Λύνει-Δένει μέσα στην πόλη

Κυβισμός: 125cc * Ιπποδύναμη: 8,5 ίπποι (11 kW) στις 6.550 rpm * Τελική: 95 km/h (πραγματική) * Βάρος: 112 kg (γεμάτο)* Τιμή: 3.095 ευρώ

Επιστρέφει στα μικρά κυβικά το θρυλικό όνομα των Burgman, της οικογένειας πρακτικών και χρήσιμων σκούτερ της Suzuki, μόνο που αυτή τη φορά σκοπός τους είναι να υπηρετήσουν τον άνθρωπο του άστεως με τον καλύτερο τρόπο. Ιδού λοιπόν το Suzuki  Burgman Street 125 της κατηγορίας Μini GT, έτοιμο για σκληρές μάχες πόλεων. Κείμενο: Γρηγόρης Α., Scooternet Φωτογραφίες: Οδυσσέας Σολωμού.

Το νέο σκούτερ της Suzuki για την Ευρώπη και την Ελλάδα, το Burgman 125 – που καμία απολύτως σχέση δεν έχει με το ομώνυμο παλαιότερο – έρχεται κοντά μας έχοντας ήδη αποδείξει την αξία και την αξιοπιστία του, αφού έχει πρώτα περάσει τη μεγάλη δοκιμασία των ασιατικών αγορών.

Κατασκευασμένο από την ινδική θυγατρική της Suzuki, υιοθετεί το όνομα του θρυλικού Burgman, που ήταν πάντοτε συνδεδεμένο με το Gran Turismo, την τουριστική δηλαδή χρήση.

Για να διαφοροποιηθεί, συμπληρώνει δίπλα στον κωδικό του και ένα “Street” που δίνει τη νέα ταυτότητα ενός mini GT σκούτερ, το οποίο προορίζεται να δράσει κυρίως στους πολυσύχναστους δρόμους των πόλεων.

Το μικρότερο των Burgman μπαίνει με καλή διάθεση στην αγορά, λανσάροντας έναν αερόψυκτο, αλλά εξελιγμένο διβάλβιδο κινητήρα, που είναι οικονομικός στην κατανάλωση και διαθέτει σύστημα Start and Stop.

Μεγάλο το όνομα, μικρό σε διαστάσεις το σκούτερ πλέον. Ένα μικρού κυβισμού Burgman έλειπε από την Ελλάδα, αλλά και την Ευρώπη εδώ και χρόνια, καθώς το μοναδικό που είχε μείνει από την γκάμα των σκούτερ της Suzuki ήταν μέχρι πρότινος το Burgman 400.

Τώρα πλέον έχει παρέα και ένα 125άρι, το οποίο παρότι μοιράζεται κάποια αισθητικά στοιχεία μαζί του, προορίζεται για τελείως διαφορετική χρήση, αφού δεν καλύπτει τον “εκδρομικό” τομέα που ανέκαθεν φρόντιζαν τα Burgman.

Για να θυμηθούν οι παλαιότεροι και να μάθουν οι νέοι, Burgman 125 παρουσιάστηκε στη γκάμα της Suzuki το 2002 και κατασκευαζόταν στην πόλη Gijón της Ισπανίας.

Το μοντέλο ανανεώθηκε το 2007, και μετά από μια παύση, ήρθε η τρίτη έκδοσή του που κατασκευαζόταν στην Ταϊλάνδη, για να εκλείψει το 2021 λόγω του τέλους των κινητήρων προδιαγραφών Euro 4.

Το Suzuki Burgman Street 125 είναι ένα συμπαθητικό, κομψό σκουτεράκι με ενιαίο μπροστινό τζάμι προβολέα, που θυμίζει την εταιρική ταυτότητα των σκούτερ της Suzuki, με υπερυψωμένη ποδιά με “φρύδια” προς το τιμόνι και πλαϊνά καπάκια που θυμίζουν μια παλαιότερη μοτοσυκλέτα της γιαπωνέζικης εταιρίας την Gladius.

To τελικό της πολύ ήσυχης εξάτμισης μοιάζει μεγάλο, αλλά αυτό οφείλεται κυρίως στο ογκώδες (αλλά καλοσχεδιασμένο) προστατευτικό πλαστικό καπάκι, πίσω από το οποίο ζει ένας τετραγωνισμένος μεταλλικός σιγαστήρας.

Το νέο Burgman Street χρησιμοποιεί φωτισμό LED για τον (τριπλό) προβολέα, αλλά όχι και για τα φλας, που χρησιμοποιούν πορτοκαλί λαμπτήρες πυρακτώσεως.

Οι αποθηκευτικοί χώροι ξεκινούν από τα 21,5 λίτρα κάτω από τη σέλα, που είναι αρκετά για να χωρέσουν ένα κράνος φουλφέις, αλλά συγκεκριμένου σχήματος και μεγέθους και χωρίς περιφερειακούς αγωγούς και τελειώνουν σε ένα κλειστό ντουλαπάκι στην ποδιά και μια μικρή ανοικτή θήκη, χωρίς κλειδαριά.

Το αριστερό ντουλαπάκι που κλείνει, περιέχει μια υποδοχή USB με οπίσθιο φωτισμό για να είναι εμφανής. Επίσης υπάρχουν δύο (!) γάντζοι στερέωσης – ένας πάνω στην ποδιά, ένας κάτω από τη σέλα, για μικροπράγματα στην περιοχή του μεγάλου επίπεδου δαπέδου.

Στο Δρόμο – Η ώρα της δοκιμής

Η θέση οδήγησης είναι η κλασική ενός σκούτερ πόλης. Η εργονομία του Βurgman Street σε τοποθετεί “μέσα” στο σκούτερ, γιατί το τιμόνι είναι ψηλά και κοντά στον όρθιο κορμό του αναβάτη. Το καλό είναι πως λόγω του ύψους του τιμονιού, ακόμα και αναβάτες ψηλού αναστήματος (ακόμη και μέχρι 1.90!) δεν θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα με τα γόνατά τους.

Παράλληλα, οι κοντύτεροι αναβάτες θα πατούν εύκολα τα πόδια τους στο έδαφος, μιας και για κάποιο λόγο τα 780 mm της απόστασης της σέλας από το έδαφος μοιάζουν πολύ λιγότερα.

Σημειώστε εδώ ότι πάνω στη μεγάλη επίπεδη πλατφόρμα–πάτωμα τα πόδια λυγίζουν αρκετά για να πατήσουν πάνω της ενώ υπάρχουν και δεύτερα, μικρά κεκλιμένα μαρσπιέ στην ποδιά.

Το δάπεδο εκτός από την ευκολία του “μπες-βγες” από το σκούτερ, δίνει ένα μεγάλο πλεονέκτημα μεταφοράς για τα καθημερινά ψώνια από το σουπερμάρκετ.

Η προστασία (βλέπε, μικρή ζελατίνα μπροστά) από τον αέρα είναι μικρή, αλλά την ανταποδίδει η άριστη ορατότητα μέσα στην κίνηση της πόλης.

Ο πίνακας οργάνων του 125 περιλαμβάνει μια απλή και ευδιάκριτη οθόνη LCD με διάφορες χρήσιμες πληροφορίες, καθώς και κάποιες εξτρά, όπως για παράδειγμα το επίπεδο θερμοκρασίας του κινητήρα (κάτι που δεν συναντάς σε αερόψυκτους κινητήρες!)

Καλή μεταχείριση δέχεται από το Burgman Street 125 και ο συνεπιβάτης μας, αφού δεν έχει στη διάθεσή του μόνο μια μεγάλη επιφάνεια σέλας για να κάθεται, αλλά έχει επίσης και άνετο αφρώδες, χειρολαβές ενσωματωμένες με τη σχάρα για στήριξη και αναδιπλούμενα μαρσπιέ στην κατάλληλη θέση.

Ο κινητήρας μπορεί να είναι αερόψυκτος, αλλά δεν στερείται τεχνολογίας. Είναι απλός στην κατασκευή του με κυλινδροκεφαλή 2 βαλβίδων που αποδίδει 8,6 HP και χρησιμοποιεί τεχνολογία SEP (με εξελιγμένο ψεκασμό) που επιτρέπει μεγαλύτερη απόδοση χωρίς να επηρεάζεται η κατανάλωση.

Το σχήμα του θαλάμου καύσης, η ανάφλεξη για την επίτευξη της καλύτερης καύσης και η πολύ μικρή γωνία ανοίγματος των δύο βαλβίδων του, έχουν βάλει το λιθαράκι τους στην καλή απόδοσή του, ενώ έχουν ελαχιστοποιηθεί (με έμβολο κοντής ποδιάς) οι τριβές, σε συνδυασμό με βελτιωμένο ελατήριο λαδιού και σκληρή επίστρωση κυλίνδρου.

Το αποτέλεσμα στο δρόμο είναι πως ο κινητήρας ανεβάζει ταχύτατα στροφές, εντυπωσιάζοντας τον χρήστη!

Μπορεί το μικρό Burgman να μην διαθέτει πολλά άλογα – η κατηγορία των 125 κυβικών φτάνει μέχρι τα 15 – αλλά η ευστροφία του και η ροπή του σώζει το σκούτερ έναντι του ανταγωνισμού, κάνοντάς το πολύ ζωντανό και ευχάριστο στη χρήση.

Παράλληλα ο μικρός κινητήρας της Suzuki διαθέτει και τεχνολογία Start-Stop με τον κινητήρα να ενεργοποιείται ταχύτατα στο άνοιγμα του γκαζιού από στάση.

Στα θετικά του προσθέστε και το γεγονός ότι εκτός από μίζα, διαθέτει και μανιβέλα για την εκκίνησή του, κάτι πολύ σπάνιο για κινητήρα Euro5.

Mε ορμή ξεκινάει το compact σκούτερ της Suzuki όταν ανοίγει το γκάζι, αν και εδώ παρατηρήσαμε το ίδιο φαινόμενο, (όπως και στο Honda PCX για παράδειγμα και σε άλλα 125άρια-150άρια), να εμφανίζεται, δηλαδή, μια “επίπεδη” φάση στην επιτάχυνση, στην περίπτωσή μας ανάμεσα στα 50 με 70 km/h. Η επιτάχυνση 0-50m ήρθε σε 4,97 δευτ. (51,1 km/h) και η 0-100m σε 8,11 δευτ. (62,5 km/h).

Η “μεγάλη” δοκιμή επιτάχυνσης των 0-400m έδειξε 22,09 δευτερόλεπτα (86,8 km/h), ενώ η πραγματική τελική μετρήθηκε στα 95 km/h, τη στιγμή που το κοντέρ με επιμονή και ελαφρά κατηφόρα έδειξε 109 km/h (υπάρχει κόφτης).

Η σχετικά μικρή τελική – αν και πιστεύουμε ότι είναι αρκετή για σκούτερ της κατηγορίας mini GT – ταιριάζει όπως θα δούμε παρακάτω με το μικρό μεταξόνιο της κατασκευής, που δεν ξεπερνάει τα 1.300 mm.

Εξαιρετική ήταν και η μέτρηση της κατανάλωσης στα 2,6 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, στοιχείο που μας δίνει (ντεπόζιτο 5,5 λίτρων) αυτονομία άνω των 210 χιλιομέτρων.

Μπορεί να μετρήσαμε μέση κατανάλωση 2,6 λίτρων/100km, αλλά με ήπια οδήγηση μέσα στην πόλη και με την ένδειξη ECO Drive να ανάβει στο όργανο, μπορείτε να πετύχετε και 2,2 λίτρα ανά 100 km, επιβεβαιώνοντας την καλή δουλειά που έχουν κάνει οι μηχανικοί της Suzuki.

Μέσα στην πόλη το Suzuki Burgman Street 125ΕΧ βρίσκεται στο στοιχείο του: σαν το ψάρι μες  στη γυάλα. Όταν το οδηγούσαμε, έτυχε να πέσουμε σε ένα τρομακτικό μποτιλιάρισμα σε όλη την Αθήνα με κλεισμένους μεγάλους δρόμους, κι ένα γενικότερο κυκλοφοριακό κομφούζιο.

Δεν έχουμε βιώσει ξανά τέτοια εμπειρία: ενώ κανονικά οι κατάρες έπρεπε να πέφτουν βροχή, εμείς οδηγούσαμε με ένα χαμόγελο ζωγραφισμένο στο πρόσωπό μας.

Το μικρό Burgman κουνούσε την ουρά του χαρούμενο, “εξαφάνιζε” το μποτιλιάρισμα, πέρναγε από παντού με άνεση και ευκολία και η χαρισματική του ιδιοσυγκρασία χάριζε ηρεμία στον αναβάτη.

Ευελιξία, ταχύτατο τιμόνι, χαμηλή σέλα και χαμηλό βάρος στα 112 κιλά γεμάτο, μαζί με τον ζωντανό κινητήρα του δημιουργούν ένα πολύ αποτελεσματικό αστικό όχημα.

Το μπροστινό φρένο είναι απλό: ένας δίσκος διαμέτρου 190 mm, στον οποίο ενεργεί μια δαγκάνα μονού εμβόλου, ενώ το πίσω φρένο είναι… ακόμα πιο απλό, αφού είναι ένα μηχανικό ταμπούρο διαμέτρου 130 mm.

Διαφωνούμε με τη δεύτερη λύση του αναχρονιστικού ταμπούρου, την οποία διαφωνία μας έχουμε εκφράσει και για το – ακριβότερο του Burgman – Honda PCX125 που είναι μπεστ σέλερ σκούτερ στην κατηγορία των 125 cc στην Ελλάδα.

Τουλάχιστον υπάρχει ποιότητα, αφού το δισκόφρενο το υπογράφει η ιαπωνική Nissin, ενώ, παρότι χρειάζεται δύναμη η αριστερή μανέτα για να ενεργοποιηθούν και τα δύο φρένα (σύστημα CBS) χωρίς πολλή αίσθηση,το αποτέλεσμα του φρεναρίσματος δεν είναι καθόλου άσχημο.

Το καλό εδώ είναι πως οι αρχάριοι και οι “αυτοκινητάδες” που θα πατούν την αριστερή και μόνο μανέτα, θα βολευτούν με το σύστημα: πατάω ένα φρένο και ενεργοποιούνται και τα δύο…

Η μπροστινή ανάρτηση του 125 είναι ένα τηλεσκοπικό πιρούνι με καλάμια διαμέτρου 33 mm, ενώ πίσω υπάρχει ένα μονό αμορτισέρ που δεν έχει ρύθμιση προφόρτισης.

Τουλάχιστον, οι ρυθμίσεις του αμορτισέρ είναι τέτοιες που προσαρμόζονται και στο ένα άτομο πάνω στη σέλα και στο επιπλέον βάρος ενός συνεπιβάτη. Παράλληλα οι αναρτήσεις είναι μαλακές και χαρίζουν μια αίσθηση άνεσης στις συνθήκες των δρόμων της πόλης.

Το Burgman Street χρησιμοποιεί ελαστικά Dunlop Runscooter D307 που προσφέρουν καλή πρόσφυση στο στεγνό οδόστρωμα και κάτω του μετρίου στο βρεγμένο, τη στιγμή που οι μικροί τροχοί και τα στενά λάστιχα προσφέρουν ένα “άμεσο”, γρήγορο σύνολο που αλλάζει κατεύθυνση… με το βλέμμα.

Συμπεράσματα – Αξιολόγηση

Μπορεί οι ηγέτες της κατηγορίας των 125αριών πόλης (Honda, SYM, Yamaha, Κymco) να είναι εδραιωμένοι στην ελληνική αγορά εδώ και χρόνια και η Suzuki να έχει δεχθεί “πολλές απουσίες”, αλλά η γιαπωνέζικη εταιρία θέλει να επιστρέψει στην αγορά και να διεκδικήσει το κομμάτι που της αξίζει.

Γιατί το Suzuki Burgman Street 125EX είναι ένα αξιόλογο σκούτερ πόλης και του αξίζει να βρει τη θέση του στις προτιμήσεις του κοινού και τις πωλήσεις. Η τιμή του στα 3.095 ευρώ χαρακτηρίζεται μεσαία-προς υψηλή, αφού οι τιμές των 125αριών σκούτερ της ελληνικής αγοράς ξεκινούν από τις 2.000 ευρώ και φτάνουν μέχρι τις 6.000 ευρώ περίπου.

Εύκολο, εύχρηστο, πανάλαφρο, με ζωντανό κινητήρα που εντυπωσιάζει με τις επιδόσεις του, κι ας δηλώνονται μόλις 8.6 ίπποι, θα διαπρέψει μέσα στην πόλη με το μικρό του μέγεθος και τη γρήγορη οδική του συμπεριφορά.

Είναι τέλειο για αρχάριους και κοπέλες και ο “χαρούμενος” συνολικός χαρακτήρας του δίνει μια νέα διάσταση στο όνομα Burgman, καθιερώνοντάς το πέρα από τη χρήση GT που ξέραμε, και σαν ένα αποτελεσματικό “εργαλείο πόλης”.

Περισσότερες πληροφορίες: www.suzuki.gr

Λεπτομέρειες & Παρατηρήσεις

  • Yπάρχει πλάγιο και κεντρικό στάντ πάνω στο Burgman Street 125, με το δεύτερο να είναι ιδιαίτερα ενισχυμένο, αλλά έχει λάθος μοχλισμό και σηκώνει δύσκολα το σκούτερ
  • Η ύπαρξη μανιβέλας για την εκκίνηση του κινητήρα θα φανεί πολύ χρήσιμη τη μέρα που θα έχει αδειάσει η μπαταρία του
  • Μιας και λέμε για άδειες μπαταρίες, προσοχή χρειάζεται στο κλείδωμα του σκούτερ γιατί η τελευταία θέση είναι η “Ρ” στον διακόπτη και αφήνει αναμμένο φωτιστικό σώμα
  • Η κοντή ζελατίνα στην ποδιά έχει καθαρά διακοσμητική λειτουργία και όποιος θέλει να αποκτήσει μια ψηλότερη πρέπει να ψάξει στο εμπόριο
  • Λίγα είναι τα σκούτερ που έχουν επίπεδο πάτωμα, αλλά και κεκλιμένα μαρσπιέ στην ποδιά για να οδηγείτε πιο χαλαρά με τα πόδια τεντωμένα
  • Στη δεξιά πλευρά του πίσω τροχού δεν υπάρχει μπράτσο ψαλιδιού ή δεξί αμορτισέρ, καθιστώντας έτσι ευκολότερη την αφαίρεση του τροχού
  • Το Burgman προσφέρεται με εγγύηση 4 ετών (!) από το εργοστάσιο

Θετικά στοιχεία

  • Ευελιξία – Ευκολία χρήσης
  • Ύψος σέλας
  • Χαρακτήρας κινητήρα – Μειωμένη κατανάλωση
  • Επίπεδο πάτωμα

Χρειάζεται βελτίωση

  • Μέγιστη ταχύτητα
  • Ταμπούρο στον πίσω τροχό
  • Λάστιχα στη βροχή
  • Αίσθηση φρένων

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΤΙΜΗ:3.095 ευρώ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ:Μονοκύλινδρος, τετράχρονος, αερόψυκτος, 125 cc, με δύο βαλβίδες και ψεκασμό
ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ:8.5 ίπποι στις 6.550 rpm (ροπή 10 Nm στις 5.500 rpm)
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Τηλεσκοπικό πιρούνι / Ένα αμορτισέρ
ΦΡΕΝΟ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Δισκόφρενο 190 mm/ Ταμπούρο 130 mm
ΤΡΟΧΟΣ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
12 ιντσών / 12 ιντσών (ελαστικά 90/90 μπροστά, 100/80 πίσω)
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ:1.290 mm
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ:780 mm
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ:5,5 lt
ΒΑΡΟΣ:112 kg (γεμάτο)
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: Σφακιανάκης AEBE, Σιδηροκάστρου 5-7 & Πύδνας, Αθήνα, 210 3499000

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

X