fbpx

Συμβουλές: Οδηγώντας σκούτερ με συνεπιβάτη Mέρος Β’

Η τέχνη των δύο

Αυτό είναι το δεύτερο άρθρο συμβουλών ασφαλείας για την χρήση σκούτερ με δύο άτομα. Ακολουθούν μερικές συμβουλές που πρέπει να θυμάται κάθε σκουτερίστας για μια ασφαλή και χαρούμενη εμπειρία οδήγησης με τον συνεπιβάτη του.

Ο συνεπιβάτης φοράει πάντα κράνος

Η χρήση κράνους είναι ένα από τα πιο σημαντικά μέτρα ασφαλείας που μπορεί να λάβει ένας συνοδηγός. Το κράνος προστατεύει το κεφάλι του και μειώνει σε μεγάλο βαθμό τον κίνδυνο εγκεφαλικού τραυματισμού σε περίπτωση ατυχήματος.

Εννοείται πως το κράνος πρέπει να πληροί τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές ασφαλείας και να εφαρμόζει σωστά στο κεφάλι του.

Ένας “μόνιμος” συνεπιβάτης (φίλος, σύζυγος, συγγενής, κ.λπ.) πρέπει πάντοτε να έχει το κράνος μαζί του όταν υπάρχει περίπτωση μεταφοράς του με το σκούτερ.

Επίσης όταν ο οδηγός του σκούτερ προγραμματίζει να μεταφέρει δεύτερο άτομο σε μικρή ή μεγάλη διαδρομή πρέπει να προβλέψει και να πάρει μαζί του το δεύτερο κράνος, μεταφέροντάς το είτε στον αποθηκευτικό χώρο κάτω από τη σέλα, είτε στη μπαγκαζιέρα (αν διαθέτει), είτε μέσα στην τσάντα μεταφοράς του, κρεμασμένο στην ποδιά του σκούτερ.

Ο συνεπιβάτης φοράει εξοπλισμό ασφαλείας

Εκτός από το κράνος, οι συνεπιβάτες θα πρέπει επίσης να εξετάσουν το ενδεχόμενο να φορούν και εξοπλισμό ασφαλείας, όπως γάντια, μπουφάν και ειδικά παντελόνια.

Και αυτά πρέπει να είναι μοτοσυκλετιστικών προδιαγραφών και να είναι κατασκευασμένα από ανθεκτικά στην τριβή υλικά για την αποφυγή τραυματισμών. Είναι επίσης σημαντικό να θυμάστε ότι ο εξοπλισμός ασφαλείας πρέπει να φοριέται από τον συνεπιβάτη σωστά, διασφαλίζοντας ότι τα κράνη είναι σωστά δεμένα και ότι τα γάντια, τα μπουφάν και τα παντελόνια εφαρμόζουν σφιχτά.

Επιλέγοντας το σωστό σκούτερ

Έχουμε αναφερθεί επανειλημμένα στην επιλογή του κατάλληλου σκούτερ, κάτι που είναι υψηλής σημασίας ειδικά όταν το σκούτερ μεταφέρει διαρκώς δεύτερο άτομο.

Δεν μπορούμε να διακινδυνεύουμε είτε συχνά, είτε καθημερινά αναβάτης και συνεπιβάτης κινούμενοι πάνω σε σκούτερ που είναι φτιαγμένα για να μεταφέρουν κυρίως ένα άτομο. Για τη σωστή επιλογή σκούτερ είναι απαραίτητο να λάβετε υπόψη σας παράγοντες όπως τον συνολικό όγκο, το μέγεθος της σέλας, τον κυβισμό και την ισχύ του, τις αναρτήσεις και τα φρένα του. Επίσης λαμβάνουμε υπόψη τον σωματότυπο των επιβαινόντων.

Υπόψη μας λαμβάνουμε επίσης και το είδος των διαδρομών που διανύουμε. Αν, π.χ., υπάρχουν τμήματα της διαδρομής που το σκούτερ κινείται γρήγορα (βλ. Εθνική οδό ή αυτοκινητόδρομο) τότε σίγουρα δεν προτιμάμε ένα μικρού κυβισμού σκούτερ που δεν μπορεί να κινηθεί σε υψηλότερες ταχύτητες και κινδυνεύει κινούμενο μέσα σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας.

Άρα το “σωστό” σκούτερ θα εξαρτηθεί πρώτα από τις ατομικές ανάγκες και προτιμήσεις, αλλά υπολογίζοντας πάντα αυτούς τους παραπάνω παράγοντες έτσι ώστε να διασφαλιστεί μια ασφαλής και άνετη μεταφορά του συνεπιβάτη.

Αποφυγή ξαφνικών κινήσεων του συνεπιβάτη

Στο πρώτο μας άρθρο για τους συνεπιβάτες, αναλύσαμε πώς  αυτοί στηρίζονται, πώς κάθονται σωστά και πού τοποθετούνται, αλλά και πώς ακολουθούν την κίνηση του οδηγού και του σκούτερ  όταν γέρνει στις στροφές.

Ένα ακόμα στοιχείο είναι πως οι συνεπιβάτες θα πρέπει να αποφεύγουν τις απότομες κινήσεις καθώς το σκούτερ βρίσκεται εν κινήσει, μιας και μπορούν εύκολα να διαταράξουν την ισορροπία του δίτροχου και να δυσκολέψουν τον έλεγχο του αναβάτη.

Είναι λογικό εδώ να τονίσουμε ότι και ο οδηγός πρέπει να προγραμματίζει από νωρίς τις κινήσεις του έτσι ώστε να προσφέρει χρόνο στον συνεπιβάτη να αντιληφθεί τι πρόκειται να κάνει και να μην αποφασίζει τελευταία στιγμή να κάνει έναν απότομο ελιγμό που θα τον αιφνιδιάσει.

Επικοινωνία μεταξύ οδηγού και συνεπιβάτη

Η αποτελεσματική επικοινωνία είναι το κλειδί για μια ασφαλή μετακίνηση πάνω σε σκούτερ, άρα είναι πολύ σημαντικό να επικοινωνούν οδηγός και συνεπιβάτης.

Η υιοθέτηση ενός συστήματος μη λεκτικής επικοινωνίας – η οποία συμφωνείται από κοινού – βοηθάει ιδιαίτερα. Ένα σύστημα χειροκίνητων σημάτων καθώς κινούνται μπορεί να τους βοηθήσει να αποφεύγουν δυσάρεστες ή επικίνδυνες καταστάσεις μέσα στο δρόμο.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ