fbpx

Daytona Virtus 125, Δοκιμή: Χωρίς συμβιβασμούς

Ένα 125άρι πολυτάλαντο

Κυβισμός: 125cc * Ιπποδύναμη: 10,6 ίπποι (7,8 kW) στις 8.500 rpm * Τελική: 100 km/h (πραγματική) * Βάρος: 156 kg (γεμάτο)* Τιμή: 2.495 ευρώ (Μαρτ. 2024)

Το Daytona Virtus 125 είναι το μοντέλο που πλασαρίστηκε στην αγορά σαν ένα σκούτερ που δεν κάνει συμβιβασμούς. Τι ακριβώς όμως κάνει το Virtus και τι έχει τελικά να μας προσφέρει; Κείμενο: Γ. Α. – Scooternet, Φωτογραφίες: Οδυσσέας Σολωμού

Συμβιβασμός στην περίπτωση του Daytona Virtus 125 σημαίνει να τελειώσει η άσφαλτος στη διαδρομή σου και να μπορείς να πατήσεις τις ρόδες του σκούτερ σου στο χώμα. Είναι μια μορφή ελευθερίας στην κίνηση που δεν είχαν τα σκούτερ προτού εμφανιστούν τα urban adventure.

Η διάσχιση – έστω και ήπια – ενός χωματόδρομου μπορεί να γίνει με μεγαλύτερη ευκολία με ένα ADV απ’ ό,τι με ένα σκούτερ “δρόμου”, αλλά η ουσία της κατηγορίας βρίσκεται αλλού, όπως θα δούμε παρακάτω, στο κεφάλαιο “αναρτήσεις”.

 

 

Το μοντέλο που “αναγέννησε” το 2017 την κατηγορία των Adventure σκούτερ είναι το θρυλικό πλέον Honda Χ-ΑDV 750, το οποίο στην πραγματικότητα επικαιροποίησε μια ήδη υπάρχουσα σχολή.

Θυμίζουμε ότι την κατηγορία των σκούτερ διπλής προσωπικότητας δεν την ίδρυσε το X-ADV, αφού παρόμοια μοντέλα υπήρχαν και παλαιότερα (όπως, ας πούμε, τα διάσημα τη δεκαετία του 1990, Piaggio Typhoon 50/80/125).

 

 

Ωστόσο, επειδή το X-ADV είναι το επίσημο αρχέτυπο, αυτό ακριβώς αντιγράφει σε πολλά σημεία και το Daytona Virtus, το οποίο βεβαίως έχει και το εξτρά πλεονέκτημα ότι μπορεί να οδηγηθεί με Α1, αλλά και με δίπλωμα αυτοκινήτου (με προϋποθέσεις), λόγω των 125 κυβικών του κινητήρα του.

Το Daytona Virtus 125 όπως θα δούμε δανείζεται πολλά στοιχεία από το μεγάλο Adventure σκούτερ της Honda, ενώ ταυτόχρονα έχει τις ίδιες διαστάσεις με ένα άλλο Daytona, το αδελφό Virtus 300, διαθέτοντας κοινό πλαίσιο και κουστούμι.

 

 

Ενισχυμένο από πλευράς όγκων στο μπροστινό του τμήμα, με καλοσχεδιασμένους, “αγριεμένους” LED προβολείς και επικλινή μικρή ζελατίνα, μοιάζει να είναι έτοιμο για αγώνα rally στο χώμα. Το ψηλό σωληνωτό τιμόνι, τα heavy duty αλουμινένια καλύμματα των μαρσπιέ, το μακρύ πιρούνι, το διαγώνια τοποθετημένο τελικό εξάτμισης, τα λάστιχα διπλής χρήσης – όλα συνεργάζονται για να δημιουργήσουν μια πιο “χωμάτινη” εικόνα.

H LED τεχνολογία υιοθετείται και στα φλασάκια, ενώ υπάρχουν και αναμονές για προβολάκια στο κάτω μέρος της ποδιάς, προβολάκια που ως γνωστόν είναι πολύ αγαπητά στους χώρους των adventure-άδων αναβατών… μοτοσυκλετών, άρα γιατί όχι και των σκουτεράδων τύπου ADV;

 

 

Η ζελατίνα του Virtus 125 ρυθμίζεται σε τρεις θέσεις καθ’ ύψος, μέσω ενός εύκολου συστήματος με τα χέρια, χωρίς τη χρήση εργαλείων, ενώ το σωληνωτό τιμόνι (αλουμινένιο μεταβλητής διατομής) μπορεί να ρυθμιστεί μπροστά-πίσω λόγω του ότι εδράζεται σε καβαλέτα, οπότε ρυθμιζόμενες είναι και οι μανέτες των φρένων καθ’ ύψος (τύπου μοτοσυκλέτας), έτσι ώστε να τοποθετούνται πάνω στο τιμόνι, εκεί που βολεύουν τον κάθε αναβάτη.

Το Daytona Virtus 125 είναι εξοπλισμένο με φωτιζόμενους διακόπτες στο τιμόνι, με έξυπνο σύστημα keyless, ηλεκτρικό κλείδωμα/ξεκλείδωμα της σέλας και της τάπας του ρεζερβουάρ, έχει καλαίσθητη έγχρωμη LCD οθόνη με ενδείξεις πέραν των βασικών, αλλά και παροχή ρεύματος 12V (αριστερά των οργάνων), όπως και θύρα φόρτισης USB μέσα στο αριστερό ντουλαπάκι της ποδιάς που μπορεί να χωρέσει και διάφορα μικροαντικείμενα.

 

 

Κάτω από την φαρδιά, δύο επιπέδων σέλα με αντιολισθητικό κάλυμμα υπάρχει αποθηκευτικός χώρος στον οποίο χωράει φουλφέις κράνος – ανάποδα τοποθετημένο, με το σαγόνι να κοιτάζει μπροστά. Επίσης υπάρχουν μεγάλες, χρήσιμες αλουμινένιες χειρολαβές στην ουρά.

Στις λεπτομέρειες σημειώνουμε τα μερικώς γυαλισμένα μαύρα μπράτσα των χυτών αλουμινένιων ζαντών και τις εύχρηστες βαλβίδες (σχήματος “Γ”) των ελαστικών της CST για εύκολο φούσκωμα, τα αμορτισέρ (με χρωμιωμένο σώμα που δεν ταιριάζει με την αισθητική του σκούτερ), τα οποία ρυθμίζονται ως προς την προφόρτιση των ελατηρίων τους σε πέντε θέσεις, αλλά και το εξτρά πίσω φτερό πάνω στον τροχό για να μην λερώνεται η περιοχή.

Στο Δρόμο – Η ώρα της δοκιμής

Μια άνετη και ιδιαίτερα εργονομική θέση οδήγησης (“πάνω” στο σκούτερ, όπως πρέπει σε ένα Adventure) καλωσορίζει τον αναβάτη, του οποίου τα πόδια τοποθετούνται πάνω στα μεγάλα μαρσπιέ σε ανοικτές γωνίες. Επίσης ο αναβάτης θα παρατηρήσει άμεσα ότι τα μαρσπιέ είναι κατηφορικά.

Η πλατιά σέλα είναι άνετη για αναβάτη και συνεπιβάτη, με τον δεύτερο να τοποθετείται λίγο πιο ψηλά, ενώ διαθέτει δύο γεροδεμένα, αλουμινένια αναδιπλούμενα μαρσπιέ. Σημειώστε εδώ πως λόγω του υψηλού τούνελ ανάμεσα στα μαρσπιέ, ο αναβάτης είτε πρέπει να περνάει το πόδι του πάνω από αυτό σηκώνοντάς το ψηλά, είτε να καβαλάει το σκούτερ όπως μια μοτοσυκλέτα.

Το Daytona Virtus 125 είναι ένα σκούτερ που θα καλοδεχτεί τους ψηλότερους αναβάτες, αφού και οι διαστάσεις υπάρχουν και το τιμόνι είναι μακριά από τα γόνατά τους, ενώ τα μαρσπιέ προεκτείνονται μπροστά και ψηλά (επικλινή) για εναλλακτική, δεύτερη τοποθέτηση των ποδιών.

 

 

Από τον περιστροφικό Keyless διακόπτη μπορούμε να ελέγξουμε διάφορες λειτουργίες, ενώ υπάρχει και κλειδί (κλασικό σε στυλ αυτοκινήτου!) για όποιους προτιμούν την παραδοσιακή μέθοδο ανάφλεξης/διακόπτη. Κάτω από αυτόν βρίσκονται τα κουμπιά της σέλας και για το πορτάκι που φανερώνει την τάπα της βενζίνης, ενός ρεζερβουάρ μεγάλης χωρητικότητας 13,5 ολόκληρων λίτρων!

H εικόνα που αντικρίζει ο αναβάτης μπροστά του είναι αυτή ενός περιποιημένου συνόλου, από το τιμόνι και τις ρυθμιζόμενες μανέτες, αλλά και την καλαίσθητη οθόνη να δεσπόζει στο κέντρο με άσπρα γράμματα σε σκούρο φόντο, με μεγάλο ταχύμετρο, στροφόμετρο με μπάρες (κόκκινο στις 10.000 rpm) και τις βασικές πληροφορίες περιφερειακά.

Η ζελατίνα είναι περισσότερο διακοσμητική, με τον αέρα να βρίσκει τον αναβάτη περίπου στη μέση του στήθους.  

Ένας νέας γενιάς κινητήρας ζεί κάτω από τα καπάκια του Virtus, δεν έχει κραδασμούς, δεν έχει μηχανικούς θορύβους, κι αφήνει στην ατμόσφαιρα έναν συμπαθητικό ήχο. Η απόδοσή του είναι ομαλή και προοδευτική, με μακριά μετάδοση, σε εκκίνηση από στάση έχει εντονότερη επιτάχυνση μετά τα 30 km/h.

Είναι ένας Euro 5, μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος, τετραβάλβιδος 124,8cc, ο οποίος αποδίδει 11,5 ίππους και 10,5Nm ροπής, που όπως λέει η εταιρία, “στοχεύει σε μια ιδανική ισορροπία επιδόσεων και οικονομίας”.

Αυτό το επαληθεύσαμε, αφού η ανακοινώσιμη, θεωρητική κατανάλωση των 2,7 λίτρων για κάθε 100 χιλιόμετρα (WMTC3) επιβεβαιώθηκε και στην πράξη (!), κι έτσι, σε συνδυασμό με το ρεζερβουάρ χωρητικότητας 13,5 λίτρων, η αυτονομία του Virtus μπορεί να ξεπεράσει τα 450 χιλιόμετρα!

Ο κινητήρας του 125 έχει το ψυγείο τοποθετημένο στον διαμήκη άξονα (όπως όλοι οι μοντέρνοι, εξελιγμένοι κινητήρες σκούτερ 125 και 150 κυβικών), στα δεξιά του στροφάλου, ενώ είναι αξιοπρόσεκτες οι διαστάσεις του που είναι ιδιαίτερα περιορισμένες. Εκτός των άλλων ο ψεκαστός κινητήρας διαθέτει και Start & Stop (ένα premium χαρακτηριστικό) σβήνοντας και ανάβοντας στο σταμάτα-ξεκίνα αντίστοιχα.

Το ψηφιακό κοντέρ του Virtus θα δείξει μέχρι και 109 km/h τελικής ταχύτητας, με το στροφόμετρο να δείχνει 10.000 rpm, ενώ η πραγματική τελική του είναι τα 100 km/h.

Με πέντε ρυθμίσεις στις μανέτες των φρένων (περιστροφικός επιλογέας) το Virtus 125 αποτελεί ένα από τα ελάχιστα σκούτερ της κατηγορίας του με τέτοια δυνατότητα.

Εδώ συναντάμε δύο δισκόφρενα – 240mm διαμέτρου μπροστά και 220mm πίσω – με δαγκάνες της J.Juan (ακτινική 3πίστονη μπροστά!) και δίσκους τύπου “μαργαρίτα”. Χάρη σε αυτά το σκούτερ θα φρενάρει πολύ καλά μέσω της συνδυασμένης πέδησης (CBS) με το πάτημα της αριστερής μανέτας, με τα φρένα να διαθέτουν επαρκέστατη δύναμη, ενώ η αίσθηση στις μανέτες πάσχει, παρότι υπάρχουν μεταλλικά σωληνάκια φρένων.

Η μεγάλη, άνετη σέλα δεν απέχει πολύ από το έδαφος (800mm) και παρότι το συνολικό βάρος με γεμάτο ρεζερβουάρ είναι αρκετό στα 168 κιλά, αυτό δεν γίνεται αντιληπτό ούτε καν στις αργές ταχύτητες, ενώ το τιμόνι, που κόβει πολύ, δίνει έναν ακόμα θετικό πόντο στο σκούτερ, ειδικά μέσα στην κίνηση.

Οι αναρτήσεις τύπου Adventure είναι που κάνουν τη διαφορά (είναι πολύ καλές και άνετες) και μπαίνουν και αυτές στα πλεονεκτήματα του Virtus, μιας και στις κακοφτιαγμένες ή ταλαιπωρημένες ασφάλτους της πόλης τα βγάζουν πέρα θαυμάσια… κι αυτός ακριβώς είναι ο λόγος που οι Έλληνες σκουτερίστες θα πρέπει να προτιμούν τα σκούτερ τύπου ADV: γιατί οι αναρτήσεις τους δουλεύουν καλύτερα στις λακκούβες και τις ανωμαλίες του δρόμου.

Αντίστοιχα στο χώμα το Virtus θα χρειαστεί προσοχή για έναν και μόνο λόγο. Αν θυμάστε, μιλήσαμε στην αρχή για τα “κατηφορικά” μαρσπιέ/πάτωμα. Αυτό σημαίνει πως τα πόδια πατούν σε ένα ψηλότερο σημείο, ενώ η καρίνα, τα πλαστικά κάτω από το σκούτερ βρίσκονται χαμηλότερα, με κίνδυνο να χτυπήσουν, σε περίπτωση που εμφανιστεί μεγαλύτερη ανωμαλία στον χωματόδρομο. Ενδιαφέρουσα προσθήκη είναι οι μεταλλικές αντηρίδες προστασίας των πλαϊνών του πατώματος, θυμίζοντας SUV.

Η ώρα της κρίσης – Συμπεράσματα

Η γενική εικόνα, αυτό που σου μεταφέρει το Daytona Virtus 125, είναι ένας πολύ φιλικός χαρακτήρας όταν βρίσκεσαι πάνω στη σέλα του. Κι όταν κατεβαίνεις από αυτήν, σου μεταδίδει μια “καλαισθησία σε δύο τροχούς” και το πνεύμα των Adventure μοτοσυκλετών καθώς το χαζεύεις. Γιατί γενικά είναι ένα σκούτερ που τραβάει το μάτι και όταν είναι παρκαρισμένο και όταν περνάει στο δρόμο, λόγω του προσεγμένου του design.

Mε καλό και οικονομικό κινητήρα που διαθέτει και Start & Stop, βοηθώντας την κατανάλωση, και καλή οδική συμπεριφορά στο δρόμο, αλλά και άνετες αναρτήσεις και δυνατότητα κίνησης στο χώμα, θα συντροφεύσει για χρόνια αυτούς κι αυτές που θα το προτιμήσουν, τη στιγμή που και η καλή του τιμή (2.495€) θα βοηθήσει την εξίσωση… που θα οδηγήσει στην απόφαση της αγοράς του.

(ΥΓ. κλείνοντας πάντως, να δηλώσουμε πως μετά το 125, ανυπομονούμε να οδηγήσουμε το ιδίων διαστάσεων μεγάλο αδελφάκι του, το Daytona Virtus 300, το οποίο εκτός των άλλων έχει και ανάποδο πιρούνι και αμορτισέρ λαδιού αερίου…)

Περισσότερες πληροφορίες: daytonamotors.gr

Λεπτομέρειες & Παρατηρήσεις

  • Συν τοις άλλοις στον εξοπλισμό υπάρχει και ένα χρησιμότατο, μηχανικό “χειροφρενάκι” στο αριστερό φρένο
  • Υπάρχει ντουλαπάκι αποθήκευσης στην αριστερή πλευρά της ποδιάς, ενώ στα δεξιά το πορτάκι (που νομίζεις ότι θα αποκαλύψει ένα ακόμα ντουλαπάκι) κρύβει το δοχείο πλήρωσης του ψυκτικού υγρού!

  • Οι καθρέφτες του 125 είναι αρκετά καλοί, αν και έχουν “κομμένα” τα εξωτερικά κατώτερά τους άκρα
  • Υπάρχουν θέσεις για προβολάκια, χαμηλά στην ποδιά όπως είπαμε, ένα πολύ ενδιαφέρον χαρακτηριστικό για σκούτερ τόσο μικρού κυβισμού
  • Λειτουργικό και εύχρηστο είναι το σύστημα keyless/ κεντρικός διακόπτης – μακάρι να ήταν όλα τα σκούτερ με αντίστοιχο απλό σύστημα σαν το Virtus

  • Στις λεπτομέρειες: το μπράτσο που κρατάει τη βάση της πινακίδας είναι αλουμινένιο, η κόρνα σφυράει προς τα πίσω (;) και υπάρχει κεντρικό και πλάγιο σταντ
  • Η σέλα ανοίγει (εκτός από το κουμπί στον κεντρικό διακόπτη) και από μπουτόν στο δεξί άκρο του τιμονιού
  • Εντυπωσιακή είναι σχεδιαστικά και η ουρά του Virtus 125, με κομψό επίσης LED φωτιστικό σώμα και μοτοσυκλετιστικά φλας με βραχίονες
  • Τα αυτοκόλλητα που διακοσμούν το σύνολο θα θέλαμε να είναι υψηλότερης ποιότητας και λιγότερο “διαφανή”
  • Kαλά και απροβλημάτιστα αποδείχθηκαν τα μικτής χρήσης λάστιχα του Virtus

Θετικά σημεία

  • Τιμή
  • Εμφάνιση Εξοπλισμός
  • Κόψιμο τιμονιού
  • Αναρτήσεις
  • Κατανάλωση – Σύστημα Start & Stop

Χρειάζεται βελτίωση

  • Αίσθηση φρένων
  • Προστασία από τον αέρα
  • Κόρνα

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΤΙΜΗ:2.495 ευρώ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ:Τετράχρονος, μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος, 4βάλβιδος 124cc με ψεκασμό
ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ:10,6 ίπποι (7,8 kW) στις 8.500 rpm
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Ανεστραμμένο Πιρούνι / Δύο Αμορτισέρ
ΦΡΕΝΟ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Δίσκος 240mm / Δίσκος 220mm + CBS
ΤΡΟΧΟΣ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
13 ιντσών / 13 ιντσών (ελαστικά 110/70 μπροστά, 130/70 πίσω)
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ:1420mm
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ:800mm
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ:13,5 lt
ΒΑΡΟΣ:156 kg (γεμάτο)
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: Γκοργκόλης ΑΕ, Θησέως 309, Καλλιθέα, Αττική, τηλ. 210 940 3880

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ