fbpx

LML, H INΔΙΚΗ “VESPA”

Επενδύοντας τετράχρονα

Η ολοένα και αυστηρότερη νομοθεσία περί των ατμοσφαιρικών ρύπων στην Ινδία οδήγησε την τεράστια τοπική βιομηχανία μοτοσυκλέτας και σκούτερ στο να εξαφανίσουν από την γκάμα τους τους δίχρονους κινητήρες. Αυτό δεν συνέβη χθες, αλλά πριν από 10 περίπου χρόνια υποχρεώνοντας τους κατασκευαστές να επενδύσουν στην τεχνολογία των τετράχρονων κινητήρων.

LML Star

LML Star

Μια από τις τελευταίες εταιρίες που συνέχισαν να παράγουν σκούτερ με δίχρονους κινητήρες ήταν η εταιρία LML με έδρα την πόλη του Κανπούρ.

Η LML είχε δεσμούς με την Piaggio μέχρι το 1999 και ενώ όλα τα υπόλοιπα Ινδικά σκούτερ είχαν περάσει στις φυγοκεντρικές μεταδόσεις τύπου CVT η LML επέμενε στο χειροκίνητο σασμάν, αλα Vespa.

Φτιάχνοντας ακριβή αντίγραφα της Vespa η ινδική εταιρία άρχισε δειλά-δειλά τις εξαγωγές σε χώρες του κόσμου, όπου τα μοντέλα των 125 και 150cc γνώρισαν σχετική επιτυχία, με τις εξαγωγές να φτάνουν τα 5.000 κομμάτια.

Στο πέρασμα του χρόνου η LML, πέρασε πρώτα από τη χρεωκοπία το 2005 και σταμάτησε την παραγωγή για δύο περίπου χρόνια, για να την αναλάβει η ινδική κυβέρνηση αργότερα και να επανεκκινήσει την παραγωγή της το 2007.

Με την παρότρυνση ενός Αμερικανού εμπόρου σκούτερ οι LML άρχισαν να εξάγονται και στις ΗΠΑ, με το όνομα Stella, όπως εξ άλλου και στην Ιαπωνία, Αυστραλία, Νότια Κορέα, Αίγυπτο, Σουδάν, Νιγηρία, ενώ στην Ιταλία, Μ. Βρετανία, Γαλλία, πωλούνται με το όνομα LML Star Deluxe.

To 2009 η εταιρία λανσάρισε ένα μοντέλο 150 κυβικών, με κινητήρα τετράχρονο, χωρίς να αλλάζει το πλαίσιο ή το κουστούμι και πρόσφατα παρουσίασε τετράχρονο κινητήρα 200cc με ψεκασμό. 

 Ο τετράχρονος κινητήρας της LML Star που τοποθετήθηκε στον ίδιο χώρο με τον δίχρονο

Ο τετράχρονος κινητήρας της LML Star που τοποθετήθηκε στον ίδιο χώρο με τον δίχρονο

Έγκυρες πηγές αναφέρουν πως η επαναφορά, το comeback της κλασικής Vespa PX, από την Piaggio – η οποία είχε ανακοινώσει το 2008 πως σταματά δια παντός την παραγωγή της “πραγματικής”, ορίτζιναλ Vespa – οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στις πωλήσεις που πέτυχε η LML Star Deluxe στην Ιταλία, όταν κατάφερε να πουλήσει πάνω από 4.100 μονάδες το 2010.

Εντύπωση προκαλεί δε, πως οι Ινδοί συνεχίζουν να πιστεύουν, να επενδύουν και να εξελίσσουν σε ένα θρυλικό όχημα και τοποθετούν σύγχρονο τετράχρονο κινητήρα, ενώ η Ιταλική μητρική εταιρία τους ακολουθεί χωρίς να έχει παρουσιάσει ακόμα τετράχρονο κινητήρα.

Παρακολουθείστε και ακούστε μια από τις πρώτες τετράχρονες LML, σε ένα βίντεο του παρελθόντος στο Εδιμβούργο.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ