fbpx

YΑΜΑΗΑ ΤΜΑΧ 500: ALBERT SPECIAL

Αστραπή… κάθε μέρα

 Αν κάποια στιγμή που οδηγείτε μέσα στην κίνηση της πόλης σας προσπεράσει στα γρήγορα ένα μεγάλο μπλε-άσπρο σκούτερ που εκπέμπει βαρύ “ακραπο-θόρυβο”, κρατήστε την ψυχραιμία σας και μην προσπαθήσετε να το προσπεράσετε. Αφήστε το να φύγει, απλά… ΚΕΙΜΕΝΟ: Β.Α. ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΜΙΧΑΛΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ 

Και ο φίλος Αλμπέρτος ή αν πρότιμάτε ο Alber 34# είναι ένας από αυτούς που πάντα βιάζονται όταν οδηγούν μέσα στην πόλη και γενικά χρησιμοποιούν το γκάζι συνήθως κοντά στο τέρμα της διαδρομής του.

Γι’ αυτό και να προτίμησε ένα από τα καλύτερα και ταχύτερα σκούτερ – ΤΜΑΧ 500 – μιας και είναι ένας ακόμη από τους συναδέλφους σκουτερίστες, που διαθέτει μοτοσυκλετιστική παιδεία και βάσεις, αλλά και εμπειρία και γνώσεις στο χώρο των δίτροχων. 

Δεν ήταν καθόλου περίεργο που ο Alber 34# κάποια στιγμή στην ζωή του ΤΜΑΧ θέλησε να το αλλάξει/βελτιώσει έτσι ώστε να το φέρει στα δικά του μέτρα και γούστα. Το συγκεκριμένο Yamaha TMAX 500 αγοράστηκε το 2009, με μόλις 5.900 χιλιόμετρα στο κοντέρ και σημερα εχει 49.000 χλμ. Δεν του φαίνεται η ηλικία του, έτσι;

Τι φοράει και τι δεν φοράει το TMAX Albert Special όμως; Κατ’ αρχήν ξεκινάμε με τα “κάρμπον” αξεσουάρ σε τιμόνι, όργανα, “ωμέγα” και την μετάδοση, όλα αυτά με κόστος κοντά στα 350 ευρώ.


Έχουν τοποθέτηθει δυο διακόπτες μέσα στο ντουλάπι για τα φώτα και την απενεργοποίηση του ABS, καθώς και παροχή ρεύματος 12volt για φορτηση συσκευών. Έχουν αλλαχτεί όλα τα φωτιστικά σώματα με ψείρες Led μπροστά, οι λάμπες των προβολέων είναι xenon και υπάρχει led panel κάτω απο την σελα, στον αποθηκευτικό χώρο που μπαίνει το κράνος.

Τα LED συναντάμε και στη βάση της πινακίδας, τα όργανα με λευκό φόντο αντί για κόκκινο, με μπλε βέλονες, στον μετρητή ρεύματος/βολτομετρο, αλλά και στο δακτυλίδι στον κεντρικό διακόπτη.

Aφού λοιπόν πρώτα ο ιδιοκτήτης άλλαξε τα φώτα – τα πραγματικά φώτα εννοούμε – του ΤΜΑΧ μετά πέρασε στις λεπτομέρειες. Το Albert Special φοράει αντίβαρα από Ergal στο τιμόνι (Rizoma), τάπα λαδιού και πλαϊνά καπάκια κινητήρα και πάλι από ergal.

Το ίδιο υλικό συναντούμε και στο σετ βίδες μπροστινoύ φτερού, στις τρόμπες των φρενών, αλλά και στις βαλβίδες των ελαστικών και το χειρόφρενο, τις τάπες στα κέντρα των τροχών και το μανιτάρι στη μετάδοση του κινητήρα. 

Έχει γίνει ηλεκτροστατική βαφή στα πίσω μαρσπιέ του συνεπιβάτη, που έγιναν από ΙΝΟΧ – μαύρο ματ.

Για αισθητικούς λόγους έχουν τοποθετηθεί αυτοκόλλητα περιμετρικά στις ζάντες του σκούτερ και έχουν αλλαχτεί οι χειρολαβές στα ντουλαπάκια, από μαύρο σε ασημένιο. 

Από μηχανικής πλευράς έχουν αλλαχτεί οι δισκόπλακες με αντίστοιχες της εταιρίας Βraking, που φορούν ίδιας μάρκας τακάκια. Οι μανέτες των φρενών είναι ergal “σπαστου τύπου”, η ζελατίνα είναι φιμέ της ΥΑΜΑΗΑ. Η εξάτμιση προέρχεται από την σλοβενική εταιρία Αkrapovic και ο κινητήρας φοράει Power Commander.

To φίλτρο αέρα είναι BMC και το βαριατόρ Μalossi MHR 2000 Μultivar, με λευκό ελατήριο και δαχτυλίδι τεφλόν. Ο δικύλινδρος σε σειρά κινητήρας του συγκεκριμένου ΤΜΑΧ δυναμομετρήθηκε και έδειξε 41 ίππους στον τροχό.

Τελευταίο, αλλά όχι ασήμαντο αφήσαμε τo ιδιαίτερο βάψιμο του σπέσιαλ σκούτερ της παρουσίασής μας που έχει αλλάξει από γκρι Stealth σε άσπρο-περλα, που συνδυάζεται με ένα εντυπωσιακά μεταλλικό μπλε. Η σχεδίαση τιμά τα αγωνιστικά χρώματα της εταιρίας με τα τρια διαπασών.

Όσο δε για το πιο είναι το επόμενο βήμα του Αλμπέρτο όσον αφορά στα σκούτερ, όταν ρωτήθηκε απάντησε πως περιμένει πως και πως το ΤΜΑΧ 750 της Yamaha… το οποίο αν παρουσιαστεί ποτέ και το πάρει στα χέρια του, είναι σίγουρο ότι δεν θα το αφήσει στην ησυχία του και θα αρχίσει να το “πειράζει”.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ