YAMAHA TMAX 530, TCROSS: SCOOTER-ΜΕΤΑΛΛΑΞΗ !

Το “αδιανόητο” ΤΜΑΧ

Πόσο δίκιο είχε η Yamaha όταν ονόμαζε όλη αυτή την ιστορία με τα βελτιωμένα ΤΜΑΧ με τις μετατροπές “Hyper Modified” δηλαδή υπερ-μεταλλαγμένα/αλλοιωμένα. Το “ΤΜΑΧ” που είχε κάνει την περισσότερη εντύπωση (χωρίς να μας αρέσει απαραίτητα) στο παρελθόν, ήταν του Roland Sands. Σήμερα λοιπόν έρχεται η ώρα που υποκλινόμαστε  μπροστά στο ιταλικό TCROSS. Respect…


O Αμερικανός Roland Sands είχε την ιδέα να γδύσει το σκούτερ από τα πλαστικά του, για να αποκαλυφθεί το πλαίσιο και ο κινητήρας του ΤΜΑΧ και με κυρίαρχα στοιχεία αυτά τα δυο να κάνει το παιχνίδι του.

Οι Ιταλοί πήγαν ένα βήμα παραπάνω, αφού έβαλαν πλαίσιο, κινητήρα και ψαλίδι πάνω σε μια “βάση” off road, για χρήση στο χώμα.



Αυτό που βλέπετε σήμερα είναι το δημιούργημα ενός πολύ εμπνευσμένου μυαλού. Με την πρώτη ματιά βλέπεις ένα μεγάλο εντούρο, με έναν περίεργο κινητήρα και ένα περίεργο πλαίσιο. Με λίγη παρατηρητικότητα και γνώση συνειδητοποιώντας τι παίζεται… απλά παθαίνεις σοκ.

Κάτω από τα ρούχα και τα περιφερειακά εξαρτήματα κρύβεται ένα ΤΜΑΧ 530! Θαυμάστε τη δουλειά που έχει γίνει, αφού πρώτα αναφωνήσετε “Δεν το πιστεύω!”, το πασίγνωστο Yamaha TMAX 530 έχει μεταλλαχθεί σε απίστευτο βαθμό. Τη δουλειά την έχουν κάνει Ιταλοί, πάνω στο πρόγραμμα Hyper Modified της Yamaha.


Από το 2012 ξεκίνησε η Yamaha τον άτυπο διαγωνισμό μετατροπής του ΤΜΑΧ προκαλώντας τρεις μεγάλους custom-άδες, στο ρυθμό της εποχής που τρελαίνεται για τέτοιες κατασκευές. Ο Marcus Walz και ο Ludovic Lazareth κινήθηκαν σε πιο συμβατικούς δρόμους (βελτιώσεων) σε σχέση με τον Roland Sands, οι οποίοι με τη δουλειά τους εξέφραζαν την άποψή τους για το πως έβλεπαν το maxi scooter της Yamaha.

Ο Roland Sands για παράδειγμα το έκανε flat track, ενώ οι ιταλοί βελτιωτές έκαναν το άλμα και δημιούργησαν το έκαναν ΤCROSS. Ένα ΤΜΑΧ που θα πηγαίνει περίφημα στο χώμα.

Έτσι παρουσιάστηκε το ΤCROSS στο Μιλάνο, με τον γεννήτορα να το παρακολουθεί από ψηλά (φωτό, του απεσταλμένου)


Δυο ιταλοί βελτιωτές μηχανικοί ενώθηκαν κάτω από την παραίνεση του μηνιαίου ιταλικού περιοδικού “Riders”, ενός ξεχωριστού μοτοσυκλετιστικού εντύπου (με στιλιστική και life style-άδικη άποψη του χώρου) και δημιούργησαν μακράν την πιο διαφορετική έκδοση πάνω στο θέμα “TMAX Hyper Modified”.

Συντονιστής του custom project ήταν ο Riccardo Girardelli, ένας άνθρωπος που έγινε γνωστός από τις μετατροπές μοντέλων μοτοκρός σε αγωνιστικές μοτοσυκλέτες πίστας και είχε δουλέψει στο παρελθόν σαν μηχανικός στα Grand Prix. Μαζί του και ο Rodolfo Frascoli, που συνεργαζόταν με τον βραβευμένο οίκο design και εξέλιξης Marabese Design – πολλές σημαντικές μοτοσυκλέτες έχουν βγει από τα σχεδιαστήρια της, όπως και τα τρίτροχα, τετράτροχα scooter της Quadro.


Μιλάει ο Girardelli. “Μόνο το πλαίσιο, ο κινητήρας και το πιρούνι, έμειναν πάνω στον πάγκο εργασίας”, λέει. Στην πραγματικότητα το TCROSS είναι ο παράνομος καρπός ενός ΤΜΑΧ και ενός μοτοκρος Yamaha YZF 450F.

Αφού γδύθηκε το σκούτερ και διατηρήθηκαν πλαίσιο, κινητήρας και ψαλίδι, οι μηχανικοί άρχισαν να δανείζονται κομμάτια από το YZ450F. Μπήκαν πιρούνι, τροχοί, νέοι λαιμοί εξάτμισης και τιμόνι, τελική μετάδοση με αλυσίδα, το ψαλίδι μάκρυνε κατά 20 χιλιοστά – για να χωρέσει ο τροχός των 17 ιντσών, αντί για τον 15άρη που φοράει το ΤΜΑΧ. Και φυσικά το ΤCROSS δεν θυμίζει ούτε στο ελάχιστο σκούτερ, τη στιγμή που αποτελεί ένα μοναδικό στον κόσμο κομμάτι.


“Φτιάξαμε ένα υποπλαίσιο, που συνδυάστηκε με ένα κοινό πλαίσιο μοτοκρός που στήριζε το ρεζερβουάρ και τη σέλα”, λένε οι δημιουργοί του, ενώ όλα τα πλαστικά κομμάτια βάφτηκαν καφέ, κάτι που δεν έχει ξαναγίνει σε δίτροχο χώματος, που κάνει αντίθεση με τα άσπρα τμήματα.

Το συνολικό βάρος έμεινε κάτω από τα 165 κιλά, το τελικό αποτέλεσμα είναι πανέμορφο και αυτό που θα θέλαμε κάποια στιγμή να μάθουμε είναι το πως αποδίδει αυτό το μοναδικό σύνολο στο χώμα.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ YAMAHA ΤCROSS

  • Πιρούνι από YZ450F με διαδρομή 250mm
  • Γωνία κάστερ μειωμένη κατά 6° σε σχέση με το νορμάλ TMAX
  •  Ζάντα 2.50×19 μπροστά, με λάστιχο 110/80/19
  • Ζάντα 4.50×17 πίσω, με λάστιχο 150/70/17
  • Δίσκος μαργαρίτα μπροστά 280mm με δαγκάνα από YZ450F
  • Δίσκος 260mm πίσω από το νορμάλ TMAX
  • Ύψος σέλας 900mm
  • Ύψος από το έδαφος 280mm
  • Μεταξόνιο 1650mm

Οι φωτογραφιες studio δείχνουν το TCROSS με μάσκα και πίσω φτερό μοτοκρός