fbpx

LINHAI TRINITY 150: Με ευρωπαϊκό παρελθόν

Από την Πολωνία στην Κίνα με τρεις τροχούς

Πριν λίγες εβδομάδες παρουσιάστηκε στην Κίνα το Linhai Τrinity 150, ένα τρίτροχο σκούτερ που φέρει ένα εντυπωσιακά μαζεμένο σε όγκο σύστημα κλίσεων, διεύθυνσης και ανάρτησης, στους μπροστινούς τροχούς. Ωστόσο δεν αποτελεί νέο μοντέλο και η ιστορία του είναι κάπως ασυνήθιστη για τα δεδομένα της αγοράς όπως τα γνωρίζουμε τα τελευταία χρόνια.

H ιστορία ξεκινά με την Triango Scooters, μια εταιρία γαλλο-πολωνικής σύμπραξης, με έδρα το Κατοβίτσε της Πολωνίας.

H Triango έχει ως μοναδικό αντικείμενο την κατασκευή και την πώληση τρίτροχων σκούτερ, έχοντας εξελίξει το δικό της μπροστινό σύστημα που επιτρέπει στα οχήματά της να παίρνουν κλίσεις στις στροφές.



Το σύστημα αυτό έχει τους μπροστινούς τροχούς εδρασμένους στην άκρη
δύο ψαλιδιών με παράλληλα σκέλη, θυμίζοντας αυτοκινητιστική υλοποίηση, παραλληλόγραμμου τύπου.

Το άνω σκέλος του ψαλιδιού σε κάθε πλευρά υποστηρίζει από ένα αμορτισέρ, ενώ υπάρχουν αρθρώσεις και στις τέσσερις πλευρές του παραλληλόγραμμου που σχηματίζουν τα σκέλη του κάθε ψαλιδιού.


Στην εξωτερική πλευρά των ψαλιδιών υπάρχει
κάθετος περιστρεφόμενος άξονας, πάνω στον οποίο στηρίζονται τα κέντρα των τροχών. Ο άξονας αυτός οδηγείται από ντίζες, μεταφέροντας τις εντολές του τιμονιού και στρέφοντας τους τροχούς.

Το σύστημα που επιτρέπει τις κλίσεις βρίσκεται πιο ψηλά, στο επάνω σημείο έδρασης των αμορτισέρ και αποτελείται από μια στιβαρή καμάρα/άρθρωση.

 

Συνολικά, πρόκειται για την πιο μαζεμένη διαστασιακά και λιγότερο ογκώδη διάταξη αυτού του τύπου που έχουμε δει σε τρίτροχο όχημα (!), με την Triango να έχει πατεντάρει το σύστημα, με το όνομα ΤΑΤS (Triango Arch Tilting System).

Η ανάπτυξη αυτή προσφέρει επίσης δυνατότητα κλειδώματος, αλλά αυτό γίνεται με χειροκίνητο τρόπο και μόνο σε στάθμευση.

Δεν υπάρχει δηλαδή αισθητήρας που να ξεκλειδώνει αυτόματα το σύστημα όταν εκκινεί το σκούτερ από σύντομη στάση (φανάρια) όπως γίνεται στα Piaggio MP3 και στο Yamaha Tricity 300.

H Triango έχει στη γκάμα της τρία μοντέλα, το 150, μία έκδοση με κινητήρα 50cc και ένα ηλεκτροκίνητο.

Δεν φαίνεται πάντως και πολύ ενεργή, αν και είχε αποδεδειγμένα παρουσία στις ευρωπαϊκές αγορές, με τη Γαλλία να απορροφά ένα μεγάλο μέρος της παραγωγής, ενώ τα Triango εξάγονταν και σε αναπτυσσόμενες χώρες, ανάμεσα σε αυτές και η Ινδία.

Ωστόσο η εταιρία δεν κατασκεύαζε ποτέ δικούς της κινητήρες, και ο τετράχρονος μονοκύλινδρος προερχόταν από την κινεζική Linhai.

Αυτός ήταν λοιπόν και ο σύνδεσμος μέσω του οποίου η Linhai ζήτησε και πήρε τα δικαιώματα κατασκευής του Triango 150 για τη διάθεσή του στην Κίνα, όπου το μοντέλο βαφτίζεται Linhai Trinity.

Συνήθως συμβαίνει το αντίστροφο, είναι ευρωπαϊκές εταιρίες εκείνες που παίρνουν μοντέλα από την Κίνα και τα φέρνουν στην Eυρώπη με άλλη ονομασία, σε μια τακτική που ονομάζεται rebadging.

Στην κινεζική εκδοχή του σκούτερ, δεν αλλάζει τίποτα, ούτε καν η σχεδίαση που είναι κάπως… ε, δεν είναι και πολύ ωραία για να είμαστε ειλικρινείς.

Ο υγρόψυκτος, τετραβάλβιδος, με δύο εκκεντροφόρους παρακαλώ (!) κινητήρας των 149,3cc, αποδίδει 14,2 ίππους και 1,3 kgm ροπής, τιμές καθ’ όλα αποδεκτές γι’ αυτή την κλάση κυβισμού.

Το ύψος της σέλας είναι στα 810mm, οι μπροστινοί τροχοί έχουν διάμετρο 14 ιντσών (80/80-14 ελαστικά) και ο πίσω 13 ίντσες (130/70-13 ελαστικό), με το μεταξόνιο να βρίσκεται στα 1.474mm.

To Linhai Τrinity 150 διατίθεται με keyless σύστημα και η πληροφόρηση του οδηγού γίνεται δια μέσου μιας LCD οθόνης.

Ενδιαφέρον έχει ο μοχλός που βρίσκεται στην αριστερή εσωτερική πλευρά της ποδιάς. Στη μισή του διαδρομή «κλειδώνει» το μπροστινό σύστημα όπως αναφέρθηκε πιο πάνω, ενώ στο τέρμα της διαδρομής του, ενεργοποιεί και το χειρόφρενο.

Παρ΄ όλα αυτά το Trinity φέρει διπλό σταντ στον εξοπλισμό του, αν και με ενεργοποιημένο το κλείδωμα και το χειρόφρενο μπορεί πρακτικά να σταθμεύσει παντού, χωρίς την χρήση αυτού.

Εκεί που το Trinity υπολείπεται, είναι στους αποθηκευτικούς χώρους, με το τμήμα κάτω από τη σέλα να είναι μικρό και ρηχό.

Ωστόσο το πάτωμα είναι επίπεδο και μεγάλης επιφάνειας, διευκολύνοντας τη μεταφορά ογκωδών αντικειμένων, ενώ υπάρχει επίσης σχάρα στην ουρά και μεγάλο ντουλαπάκι στο δεξί εσωτερικό της ποδιάς.

Παραδόξως πως, δεν υπάρχει πεντάλ ενεργοποίησης των φρένων στο πάτωμα, όπως επίσης δεν αναφέρεται κάτι για κάποιο σύστημα ABS ή έστω CBS.

Το ρεζερβουάρ έχει χωρητικότητα 6,5 λίτρων, το συνολικό μήκος του σκούτερ είναι 2.002mm και το πλάτος 652mm.

Η τιμή του στην Κίνα ανέρχεται στα 23.800 γουάν, κάτι που μας κάνει 3.125 ευρώ σύμφωνα με την τρέχουσα ισοτιμία (22/07/2021).

Με βάση ακόμα και τα δικά μας δεδομένα (ε, δεν είμαστε κι οι «λεφτάδες» της Ευρώπης…) θεωρείται εξαιρετική τιμή για τρίτροχο σκούτερ, ωστόσο οι Κινέζοι συνάδελφοι αναφέρουν ότι είναι ακριβό για την αγορά τους και πιστεύουν ότι ενώ υπάρχει πρόσφορο πεδίο, δεν θα σημειώσει καλές πωλήσεις. 

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ