fbpx

SYM JET14 200i ABS: Πλήρης Δοκιμή

O μικρός πολεμιστής

* Κυβισμός: 168,9 cc * Ιπποδύναμη: 12 ίπποι, στις 8.000 rpm * Tελική: 102 km/h * Βάρος: 134 kg * Τιμή: 2.695 ευρώ

Μικρό είναι το SYM Jet14 200i ABS μόνο στο μέγεθος, αφού στην πράξη καταφέρνει να κατατροπώνει τους αντιπάλους του μέσα στο φυσικό του περιβάλλον που δεν είναι άλλο από το μποτιλιάρισμα της πόλης. Κείμενο: Βασίλης Αντζουλάτος, Φωτογραφίες: Μιχάλης Λαζαρίδης

Χαμηλό, μαζεμένο μυώδες. Το SYM Jet14 200i ABS μοιάζει με σκυφτό μπουλντόγκ έτοιμο να επιτεθεί στον εχθρό… χρόνο. Το τρίτο κιόλας μέλος της οικογένειας των Jet14, που διαθέτει τον μεγαλύτερο κυβισμό.

Φοράει τον κινητήρα των 168,9 κυβικών που συναντάμε και στο best seller SYM Symphony ST 200i, αλλά και ψεκασμό και σύστημα ABS. Φυσικά το 200άρι καλύπτει τις προδιαγραφές Euro4.

Με το ένα πόδι στα Honda PCX και το άλλο στα SYM GTS βρίσκεται το design του SYM Jet14 200i ABS καταφέρνοντας να δείχνει άμεσα τις προθέσεις του, αλλά και να διατηρεί την εταιρική ταυτότητα.

Από μακριά μοιάζει με PCX και από κοντά με GTS και το δεύτερο επιτυγχάνεται μέσω των δύο μεγάλων σφηνοειδών προβολέων. Κι όλα αυτά με μια πινελιά “ταχύτητας” πάνω του, έτσι ώστε να μεταφέρεται μια νεανικότητα.

Κατασκευασμένο στην Κίνα με καλή ποιότητα πλαστικών, φινιρίσματος και εφαρμογής, δύσκολα θα βρεθεί κάποιο σημείο στο οποίο θα “κολλήσει” το μάτι.

Προσεγμένο σε πλήθος τομέων, μέσα από τη τεχνογνωσία της ταϊβανέζικης εταιρίας που ειδικεύεται στα σκούτερ.

Εμείς δοκιμάσαμε τον καφέ ματ χρωματικό συνδυασμό που προσδίδει πολυτέλεια στο scooter με τις μαύρες ζάντες να ολοκληρώνουν την καλή εικόνα. Πλήθος άλλων χρωμάτων έχει στη διάθεσή του ο υποψήφιος αγοραστής: μαύρο ματ, κόκκινο, λευκό, μπλέ, ενώ εντυπωσιασμένοι δηλώνουμε (θετικά) για την έλλειψη του παραδοσιακού, κλασικού ασημένιου στη γκάμα των Jet14.

Οι αναρτήσεις είναι: συμβατικό τηλεσκοπικό πιρούνι μπροστά, με καλάμια διαμέτρου 30 mm, διαδρομή τροχού 100 χιλιοστών και δύο αμορτισέρ πίσω με ρυθμιζόμενη προφόρτιση, που προσφέρουν διαδρομή τροχού 80 mm.

Για να περνάει τις προδιαγραφές Euro4 το SYM Jet14 200i είναι εφοδιασμένο με σύστημα ABS, αλλά μονοκάναλο, μόνο για τον μπροστινό τροχό, όπως ορίζει ο νομοθέτης.

Η διάμετρος των δίσκων είναι 260mm μπροστά (κυματιστός) και 220mm πίσω, με 2έμβολη δαγκάνα μπροστά και μονοέμβολη πίσω, αλλά και με σωληνάκια μεταλλικού πλέγματος.

Στο δρόμο

Η σέλα, παρότι το σκούτερ έχει μικρο-μεσαίες διαστάσεις, νομίζεις ότι έχει προέλθει από maxi scooter – μήκος 57 εκατοστών – ειδικά για το κομμάτι που αφορά τον αναβάτη. Διαθέτει καλό κάλυμμα και είναι μεν αρκετά σκληρή, λόγω μικρού πάχους του αφρώδους της, αλλά είναι καλοφτιαγμένη, σωστά σχεδιασμένη από πλευράς εργονομίας, προσφέροντας καλή βάση στον αναβάτη.

Το ύψος της απέχει λίγο από το έδαφος, προσφέροντας έτσι ένα πρώτης τάξης δίτροχο μετακίνησης ακόμα και για χαμηλότερα αναστήματα.

“Ευκολία χρήσης” φωνάζει από μακριά το SYM Jet14 200i ABS και παρότι το PCX είναι το σκούτερ που αντιγράφει και ανταγωνίζεται, ευτυχώς δεν ακολούθησε και τη θέση οδήγησής του.

Ενώ στο Honda το τιμόνι βρίσκεται ψηλά και κοντά στο σώμα του αναβάτη δυσκολεύοντας τους πιο ψηλούς, εδώ το σωληνωτό τιμόνι είναι πιο απομακρυσμένο και έχει κατεβασμένα άκρα, φέρνοντας έτσι το σώμα σε κλίση, με τους καρπούς να δέχονται λίγο βάρος.

Με αυτόν τον τρόπο στο 200 υπάρχει στήριξη του κορμού του αναβάτη και περισσότερη άνεση, αφού το βάρος μοιράζεται και στα χέρια, κι όχι αποκλειστικά στα μαλακά μόρια.

Οι αποθηκευτικοί χώροι είναι δύο. Ένας μικρός κι ένας μεγάλος. Ο μεγάλος κάτω από τη σέλα χωράει ένα φουλφέις κράνος και στην ίδια περιοχή υπάρχει η τάπα του ρεζερβουάρ των 7,5 λίτρων και ο κλασικός στα SYM διακόπτης ασφαλείας (αντικλεπτικός).

Ο μικρότερος χώρος βρίσκεται στα αριστερά της ποδιάς, αλλά διαθέτει έναν δύσχρηστο μηχανισμό για να ανοίξει.

Για περισσότερο κουβάλημα και για φόρτωμα τύπου σούπερ μάρκετ υπάρχει ένας βολικός “κρυφός” γάντζος στην ποδιά, που όταν δεν χρησιμοποιείται ενσωματώνεται στην ποδιά. Έτσι δεν μπλέκει στα πόδια του αναβάτη, ενώ για τον ίδιο σκοπό το κλειδί της ανάφλεξης του 200 είναι σπαστό, αναδιπλούμενο.

Το επίπεδο δάπεδο – οδοντωτής επιφάνειας – είναι πολύ βολικό κι αφήνει τα πόδια να κινούνται ανεμπόδιστα πάνω του. Ο ήχος που βγαίνει από τον αερόψυκτο, 2βάλβιδο κινητήρα είναι εντυπωσιακά λίγος (για αερόψυκτο) και η επιλογή της μετάδοσης του κινητήρα του SYM Jet14 200i ABS, γέρνει σαφώς προς την μακριά κλιμάκωση.

Η πλήρης εμπλοκή της μετάδοσης έρχεται μετά τα 35-40 km/h και το σκούτερ καταφέρνει να ξεκινάει γρήγορα κυρίως λόγω του δυνατού κινητήρα του.

Λόγω αυτής της επιλογής το 200αράκι καταφέρνει να έχει αρκετά καλή απόκριση στην περιοχή των 60-80 km/h. Η τελική του έφτασε τα 115 km/h στό αναλογικό κοντέρ, αλλά με πολλή επιμονή, ενώ μια λογική, πιο προσιτή τελική είναι τα 110 km/h, δηλαδή τα 102 πραγματικά km/h.

Η μέση κατανάλωση έφτασε τα 3,7 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα, ενώ με ήπια οδήγηση το 200 μπορεί να φτάσει και τα 200 χιλιόμετρα με ένα ντεπόζιτο (7,5 λίτρα).

Οι 8.000 rpm στο ηλεκτρονικό – δυσδιάκριτο μάλλον – στροφόμετρο θα ανεβάσουν τη βελόνα του κοντέρ στα 100 km/h, ενώ γίνεται σαφές λόγω μεγέθους και μικρού μεταξονίου ότι το 200άρι είναι φτιαγμένο για χαμηλότερες ταχύτητες πόλης.

Είναι η ευελιξία και το χαμηλό κέντρο βάρους του βοηθούν την κίνηση ανάμεσα στα – “αυτοκινητιστικού” τύπου – εμπόδια και το τιμόνι που κόβει πολύ σε μεγάλη γωνία, που αποτελούν το μεγαλύτερο πλεονέκτημά του, μαζί με τον ήπιας απόκρισης κινητήρα που καθιστούν το Jet14 χρησιμότατο εργαλείο” μετακίνησης.

Το μπροστινό φρένο είναι ισχυρό και με αρκετή αίσθηση και μειώνει δυναμικά την ταχύτητα του σκούτερ.

Στο πίσω φρένο έχουμε να κάνουμε με μια μανέτα που πιάνει ψηλά και δεν επιτρέπει στα δάχτυλα να βάλουν δύναμη, ενώ μόλις αρχίσει να επενεργεί πάνω στον πίσω τροχό, αρχίζει συγχρόνως να τον μπλοκάρει.

Ευτυχώς τα λάστιχα πρώτης τοποθέτησης του SYM Jet14 200i ABS είναι καλής ποιότητας (κατασκευής CST).

Σε καλή άσφαλτο πάντως και με δυνατό τράβηγμα των φρένων το 200άρι θα σταματήσει σε εξαιρετικές αποστάσεις, αλλά στην Ελλάδα αυτό το είδος ασφάλτου γενικά σπανίζει, οπότε… το σκούτερ έχει και ABS για τις δύσκολες στιγμές.

Οι αναρτήσεις είναι αρκετά σφιχτές, ώστε να προσφέρουν καλή οδική συμπεριφορά, αλλά και σχετική άνεση πάνω από τις λακκούβες, με την πίσω ανάρτηση να είναι πιο μαλακή γενικότερα και το πιρούνι πιο σκληρό, αλλά όχι ενοχλητικό, μήν αφήνοντας τους κραδασμούς να περάσουν στα χέρια του αναβάτη.

Καλή είναι η σέλα για τον συνεπιβάτη, ενώ είναι η τοποθέτηση των ποδιών του τέτοια που ενοχλεί τις γάμπες του αναβάτη όταν ο τελευταίος κατεβάζει τα πόδια του στα φανάρια.

Για το τέλος κρατήσαμε… το κράτημα του SYM Jet14 200i ABS, που τοποθετείται πάνω σε αυτό που λέμε και στον πρόλογο: σαν μπουλντόγκ που κρατάει πεισματάρικα την πορεία του. Το πρόβλημα εδώ προσδιορίζεται στην αριστερή πλευρά του σκούτερ όπου όταν αρχίσει να γέρνει λίγο παραπάνω από το “κανονικό”, βρίσκει στην άσφαλτο το πίσω στάντ.

Για τους γρήγορους που θα προτιμήσουν το μπουλντόγκ… εε το Jet 200, θα προτείνουμε να αφαιρέσουν το στάντ, αν έχουν σκοπό να γέρνουν σε τέτοιο βαθμό, αφού υπάρχει και κεντρικό στάντ.

Τελικά…

Το SYM Jet14 200i ABS είναι ένα εύκολο, ευέλικτο σκούτερ που μπαίνει κάτω από το κεφάλαιο με τον τίτλο “αποτελεσματικότητα”. Μπορεί και ξεμπλέκει από τα δύσκολα κομμάτια της αστικής κίνησης με χαρακτηριστική ευκολία. Είναι ελαφρύ και μαζεμένων διαστάσεων, επιτρέποντας στους αναβάτες ανεξαρτήτως εμπειρίας να κινηθούν γρήγορα.

Αναρτήσεις, πλαίσιο και φρένα δίνουν την ζητούμενη ασφάλεια, τη στιγμή που η τιμή του βρίσκεται κοντά στις 2,7 χιλιάδες ευρώ. Κύριος ανταγωνιστής του είναι το “αδελφό” best seller SYM Symphony ST200i ABS που χρησιμοποιεί τον ίδιο κινητήρα και κοστίζει 350 ευρώ φθηνότερα, αν και η βασική τους διαφορά είναι το συνολικό ύψος και η διάμετρος των τροχών.

Άρα έχουμε: τους ψηλότερους αναβάτες να κινούνται προς το Symphony με το μεγαλύτερο ύψος και τους μεγαλύτερης διαμέτρου τροχούς και κοντύτερους αναβάτες να προτιμούν το Jet14 200, με το χαμηλότερο ύψος και τους μικρότερης διαμέτρου τροχούς.

Σημειώσεις και Λεπτομέρειες

  • Ο διπλός προβολέας είναι 35kW/35kW. LED είναι τα φώτα θέσης και το πίσω φωτιστικό σώμα. Η δέσμη των προβολέων είναι μικρή, ενώ λίγο καλύτερη δέσμη και ένταση έχει η μεγάλη σκάλα
  • Μεγάλο ατού του 200αριού αποτελεί ο μεγάλος αποθηκευτικός χώρος κάτω από τη σέλα που χωράει ένα φουλφέις κράνος.
  • Στα άκρα του τιμονιού υπάρχουν κωνικά αντίβαρα αν και οι κραδασμοί από τον κινητήρα είναι λίγοι

Jet14 και PCX δίπλα-δίπλα. Μοιάζουν λίγο…

  • Είναι λίγο δύσκολο να βρεις το πλάγιο στάντ και να το ανοίξεις
  • Η κόρνα έχει μέτρια απόδοση
  • Τα ευανάγνωστα αναλογικά όργανα έχουν αντιγράψει τη σχεδίαση αυτών του PCX
  • Μεταλλικές είναι οι χειρολαβές-βάση σχάρας, που βρίσκονται στην ουρά του σκούτερ
  • Συνολικά το 200 μπορεί να χαρακτηριστεί σαν σκούτερ με καλό εξοπλισμό

HONDA PCX 125 Ε4, Πλήρης Δοκιμή

HONDA FORZA 125: Πλήρης Δοκιμή

SYM SYMPHONY ST 200i ABS E4: Πλήρης Δοκιμή

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΤΙΜΗ:2.695 ευρώ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ:Τετράχρονος, μονοκύλινδρος, αερόψυκτος, 1ΕΕΚ, 2βάλβιδος, 168,9cc, με ψεκασμό
ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ:12 ίπποι, στις 8.000 rpm
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Τηλεσκοπικό πιρούνι/ Δύο αμορτισέρ
ΦΡΕΝΟ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Δίσκος 260mm/ Δίσκος 220mm, με ABS μπροστά
ΤΡΟΧΟΣ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
14 ίντσες / 14 ίντσες (ελαστικά 100/90 μπροστά και 110/80 πίσω)
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ:1.350 mm
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ:771mm
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ:7,5 lt
ΒΑΡΟΣ:134 kg
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: Γκοργκόλης, Θησέως 309, Αθήνα, τηλ: 210 9403880

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ