fbpx

HONDA FORZA 125: Πλήρης Δοκιμή

Επίθεση με όπλο την πολυτέλεια

* Κυβισμός: 124,9 cc * Ιπποδύναμη: 14,7 ίπποι, στις 8.750 rpm * Βάρος: 159 Kg (γεμάτο) * Τιμή: 4.850 ευρώ

Ένα από τα πρώτα πράγματα – πέρα από την ποιότητα κατασκευής και τις διαστάσεις για 125άρι – που εντυπωσιάζουν τον παρατηρητή-ενδιαφερόμενο στο Honda Forza 125 είναι η τιμή του. Με 4.850 ευρώ είναι από τα ακριβότερα 125άρια σκούτερ που κυκλοφορούν σήμερα στην αγορά, κάτι που σύμφωνα με την κοινή λογική πρέπει με κάποιο τρόπο να δικαιολογηθεί. Κείμενο: Βασίλης Αντζουλάτος, Φωτογραφίες: Μιχάλης Λαζαρίδης

Δυο είναι οι βασικοί λόγοι που απαντούν στην ερώτηση για την υψηλή τιμή του Forza 125, πρώτα ότι η Honda έχει εφοδιάσει με κορυφαία ποιότητα και εξοπλισμό και έπειτα ότι υπάρχει κοινό για ένα τέτοιο προϊόν.

Κι αν αυτό ακούγεται κάπως παράλογο για τη σημερινή Ελλάδα και την οικονομική της κατασταση, κοιτάξτε τι γίνεται με τα Honda Forza 125 στη Γαλλία που πουλάνε σαν ζεστό ψωμί…

Παραπάνω από 5.000 κομμάτια απορρόφησε η γαλλική αγορά το 2015 και 2016!

Επίσης, ένα ακόμα πιο σημαντικό στοιχείο είναι ότι το Honda Forza 125 ήταν το πρώτο σε πωλήσεις premium σκούτερ 125 cc στην Ευρώπη το 2016.

Premium σημαίνει ότι ένα μοντέλο φλερτάρει με την πολυτέλεια, ότι είναι καλοφτιαγμένο μέχρι τελευταίας βίδας και δεν του λείπει τίποτα.

Από την άλλη, εκ των πραγμάτων, γνωρίζουμε ότι ένας κινητήρας 125 κυβικών, όσο δυνατός κι αν είναι δεν μπορεί να κινήσει γρήγορα το μεγάλο και βαρύ σύνολο ενός maxi scooter.

Απ’ ότι δείχνουν οι μεγάλες πωλήσεις του στην Ευρώπη η απάντηση είναι απλή: υπάρχει πολύς κόσμος που δεν τον απασχολεί – πέρα από την υψηλή τιμή – οι σπορ επιδόσεις και η γρήγορη οδήγηση μέσα στην πόλη… αλλά προτιμά την πολυτέλεια και την άνεση.

H αισθητική του Honda Forza 125 είναι δυναμική, δανείζεται στοιχεία από σκούτερ της Honda (ακόμα κι από Integra στο μπροστινό του τμήμα) και είναι διαφοροποιημένη από αυτή του Forza 300, που ανήκει στην ίδια οικογένεια – ενός μάξι σκούτερ που έκανε το πέρασμά του κι από την ελληνική αγορά (πατήστε εδώ).

Υψηλού design και καλαισθησίας είναι ο διπλός μπροστινός προβολέας, με τα κομψά “φρύδια” LED, όπως και η ουρά του scooter, εκτός των άλλων.

Οι πιο πρόσφατες βασικές βελτιώσεις του Forza 125 (πρόκειται για μοντέλο που κυκλοφορεί από το 2015) για τη χρονιά που διανύουμε ήταν ότι πληροί τις προδιαγραφές Euro4.

Το maxi scooter της Honda διαθέτει πλούσιο εξοπλισμό και η ποιότητα κατασκευής του είναι κορυφαία, όπως και το φινίρισμα.

Αυτό τονίζεται κι από την ίδια την εταιρία που δήλωσε από την πρώτη στιγμή ό,τι ήθελε να φτιάξει το απόλυτο σκούτερ των 125 κυβικών, που να μπορεί να κινείται με αξιώσεις στην πόλη και στον αυτοκινητόδρομο.

To μέγεθος του σκούτερ, τυπικό ενός maxi scooter, προσφέρει ανέσεις στους επιβαίνοντες, αλλά το βάρος του φτάνει σχεδόν τα 160 κιλά γεμάτο.

Το μεταξόνιο βρίσκεται στα “μεγάλα” 1.490 mm, ενώ η Gran Turismo φύση του αποκαλύπτεται και τη χωρητικότητα του ρεζερβουάρ που βρίσκεται στα 11,5 λίτρα.

Λόγω του προορισμού του το δάπεδο δεν είναι επίπεδο, αλλά διαθέτει τούνελ και οι τροχοί είναι 15 ιντσών μπροστά και 14 πίσω. Κάτω από τη σέλα υπάρχει πολύς αποθηκευτικός χώρος που αρκεί για δύο κράνη, χωρητικότητας 48 λίτρων.

Το Forza 125 είναι διαθέσιμο σε πέντε χρωματικούς συνδυασμούς. Τρεις με μεταλλικό χρώμα: Μαύρο, Μπλε, Ασημί και δύο με ματ χρώμα: Καφέ, Μπλε

Ο υδρόψυκτος κινητήρας των 124,9 cc του Honda Forza 125 έχει 4βάλβιδη κεφαλή και είναι σχεδιασμένος ώστε να έχει καλή απόδοση στις μεσαίες και υψηλές στροφές.

Διαθέτει τεχνολογία χαμηλών τριβών και πετυχαίνει οικονομία καυσίμου (43,5 km/lt στη μέτρηση WMTC, σύμφωνα με την Honda).

Η ιπποδύναμή φτάνει τους 14,7 ίππους, στις 8.750 rpm και η μέγιστη ροπή τα 1,2 kgm, στις 8.250 rpm. Παρατηρήστε πόσο κοντά σε στροφές βρίσκεται η μέγιστη ιπποδύναμη και η μέγιστη ροπή.

Ο κινητήρας που πληροί τις προδιαγραφές εκπομπής ρύπων Euro4, δηλαδή μονοξείδιου του άνθρακα, υδρογονανθράκων και οξειδίων του αζώτου, που έχουν περιοριστεί σχεδόν κατά το ήμισι των προδιαγραφών Euro3!

Οι τεχνολογίες eSP – χαμηλών τριβών των εξαρτημάτων, ο έκκεντρος κύλινδρος, ο συμπαγής θάλαμος καύσης και ο ηλεκτρονικός ψεκασμός PGMFI, μαζί με το επανασχεδιασμένο φιλτροκούτι βελτιστοποιούν την καύση του μίγματος αέρα/βενζίνης και πετυχαίνουν υψηλή συνολική απόδοση.

Το μικρών διαστάσεων ψυγείο είναι ενσωματωμένο στη δεξιά πλευρά του κινητήρα και συνεργάζεται με έναν μικρό ανεμιστήρα που περιστρέφεται συνεχώς.

Και φυσικά ο κινητήρας του Honda Forza 125 διαθέτει σύστημα Idling Stop που σβήνει αυτόματα τον κινητήρα μετά τα τρία πρώτα δευτερόλεπτα στο ρελαντί, όταν το σκούτερ είναι ακινητοποιημένο και τα φρένα πατημένα, με την επανεκκίνηση του κινητήρα γίνεται με το άνοιγμα του γκαζιού.

Το σύστημα έχει αθόρυβη λειτουργία χάρη στη γεννήτρια ρεύματος- “μίζα” ACG.

Στο δρόμο

Αυτό που αντιλαμβάνεται άμεσα ο αναβάτης που κάθεται για πρώτη φορά πάνω στο Forza 125 είναι ότι τον υποδέχεται μια άνετη και μεγάλη σέλα που βρίσκεται στα 780 mm και μια ψηλή θέση οδήγησης “πάνω” στο σκούτερ.

Η μελετημένη εργονομία γίνεται άμεσα αντιληπτή στον αναβάτη και στον συνεπιβάτη που κάθεται ψηλότερα κι αυτός σε πολύ άνετη σέλα, πατάει τα πόδια του πάνω σε αναδιπλούμενα αλουμινένια μαρσπιέ και στηρίζεται από μεγάλες χειρολαβές, που βρίσκονται στην ουρά του σκούτερ.

Η ζελατίνα είναι ρυθμιζόμενη σε ύψος, σε 6 θέσεις κατά 12 εκατοστά, έτσι ώστε να προσαρμόζεται στις απαιτήσεις του αναβάτη, στο ύψος του, αλλά και σε χρήση πόλης ή ταξιδιωτική χρήση.

Η αθόρυβη “μίζα”-γεννήτρια εκκινεί τον κινητήρα που έχει ελάχιστους μηχανικούς θορύβους και διαθέτει μακριά μετάδοση. Έτσι οι εκκινήσεις από στάση είναι αργές με τη “δυνατή” περιοχή του Honda Forza 125 να είναι η ταχύτητες ανάμεσα σε 40-70 km/h.

Πάνω από τα 70 η βελόνα του αναλογικού κοντέρ ανεβαίνει αργά και παρότι ο κινητήρας δίνει την εντύπωση ότι θα “τελειώσει” κάπου μετά τα 110 km/h, αυτός συνεχίζει να ανεβάζει.

Αν το Forza βρεθεί σε ελαφρά και μεγάλη κατηφόρα θα κάνει το κοντέρ να πλησιάσει τα 130 km/h! Όμως η τελική ταχύτητα που μπορεί να δει ο καθένας σε επίπεδο δρόμο είναι λίγο παραπάνω από τα 120 στο κοντέρ, που είναι 115 km/h πραγματικά.

Η επιτάχυνση των 400 μέτρων από στάση επιτυγχάνεται σε 22,5 δευτερόλεπτα, μια επίδοση που κρίνεται κοντά στον μέσο όρο, αφού είναι κατά 1,0 με 1,5 δευτερόλεπτα πιο αργή από τα πιο γρήγορα 125άρια σκούτερ.

Από την άλλη είναι μια καλή επίδοση για ένα σκούτερ τέτοιου βάρους, που καταναλώνει 2,8 λίτρα (μέση κατανάλωση) για 100 χιλιόμετρα δρόμου, ξεχνάς να του βάλεις βενζίνη και έχει μέγιστη αυτονομία… πάνω από 400 χιλιόμετρα!

Η γεωμετρία του πλαισίου του Forza 125 προσφέρει στον αναβάτη εξαρχής την αίσθηση της στιβαρότητας και της σταθερότητας, στοιχείο που το χαρακτηρίζει ακόμα και σε ταχύτητες άνω των 100-110 km/h. Παράλληλα λόγω των γεωμετρικών χαρακτηριστικών του έχει γρήγορο τιμόνι, που κάνει το σκούτερ να αλλάζει πορεία εύκολα και γρήγορα.

Επίσης το τιμόνι που κόβει ιδιαίτερα πολύ – για 15 ιντσών τροχό – γίνεται ιδιαίτερα πρακτικό στην οδήγηση μέσα στην πόλη, με το 125 να δίνει την εντύπωση ότι ζυγίζει το πολύ 120 κιλά (ενώ ζυγίζει 40 παραπάνω). Πρόκειται για έναν πολύ καλό συμβιβασμό μεταξύ ευελιξίας και σταθερότητας.

Το καλό κράτημα βοηθούν και τα ελαστικά που είναι Michelin City Grip.

Το συμβατικό τηλεσκοπικό πιρούνι με καλάμια διαμέτρου 33 mm μπροστά και τα δύο αμορτισέρ πίσω προσφέρουν άνεση – για σκούτερ πάντα – μέσα στην πόλη, καθώς περνά πάνω από τις μικρές ανωμαλίες των δρόμων, απορροφώντας τες με επιτυχία.

Όταν όμως οι λακκούβες μεγαλώσουν οι αποσβέσεις – ιδιαίτερα των αμορτισέρ – αδυνατούν να αντεπεξέλθουν και μεταφέρουν τους κραδασμούς, κυρίως, στον συνεπιβάτη.

Και οι δυο τροχοί, ο μπροστινός 15 ιντσών και ο πίσω 14, φορούν δισκόφρενα με (δικάναλο) ABS, κι έχουν διάμετρο 254 mm μπροστά και 240 mm πίσω.

Αν και στις δοκιμές φρεναρίσματος οι δυο δίσκοι (δεν είναι τύπου μαργαρίτα, αλλά συμβατικοί) αποδίδουν πολύ καλά με 10,5 μέτρα ακινητοποίησης από ταχύτητα 50 km/h και 34 μέτρα από τα 90 km/h, είναι η αίσθηση που τους λείπει και η δύναμη στην αρχή του πατήματός των μανετών τους.

Τελικά…

Οι 4.850 ευρώ δεν είναι λίγα χρήματα για ένα σκούτερ 125 κυβικών. Από την άλλη με αυτά τα χρήματα αγοράζει κάποιος – όποιος θέλει και μπορεί – το ποιοτικότερο σκούτερ της κατηγορίας, με κορυφαίο επίπεδο εξοπλισμού, όπως και ποιότητα κατασκευής και φινιρίσματος.

Με αθόρυβο κινητήρα μικρής κατανάλωσης, που σε συνεργασία με το υπόλοιπο σύνολο προσφέρει μια “ψύχραιμη και πολιτισμένη” άποψη για το θέμα μετακίνησης και επιδόσεων.

Είναι επίσης το επίπεδο άνεσης αυτό που κάνει το Honda Forza 125 να ξεχωρίζει, η μελετημένη εργονομία, οι αποθηκευτικοί χώροι, ο πλήρης εξοπλισμός του, αλλά κι όλες αυτές οι μικρές προσεγμένες λεπτομέρειες που κάνουν την καθημερινή χρήση και τη συμβίωση μαζί του, όχι μόνο πιο εύκολη, αλλά και απολαυστική…

Σημειώσεις και Λεπτομέρειες

  • Υπάρχει πλάγιο και κεντρικό στάντ αλλά και παροχή 12V στο ντουλαπάκι της ποδιάς
  • Το Forza 125 έχει σύστημα Smart Key, με το ‘κλειδί’ να βρίσκεται στην τσέπη του αναβάτη, ο οποίος πλέον δεν χρειάζεται να το βάλει σε διακόπτη για να ξεκλειδώσει το τιμόνι, να βάλει μπροστά τον κινητήρα, να ανοίξει την τάπα του ρεζερβουάρ ή τη σέλα

  • Η σέλα και το πορτάκι τάπας ρεζερβουάρ ανοίγουν ηλεκτρομαγνητικά από διακόπτη που βρίσκεται δίπλα από τον κεντρικό διακόπτη
  • Τα φώτα έχουν λάμπες LED και είναι υψηλής απόδοσης, προσφέροντας πολύ καλό φως το βράδυ
  • Τα φλας είναι ενσωματωμένα στους καθρέφτες
  • Τα όργανα είναι μεγάλα και ευανάγνωστα, με σκούρο φόντο και back light φωτισμό LCD ενώ ταχύμετρο και στροφόμετρο είναι αναλογικά και ιδιαίτερα κομψά στο σχεδιασμό τους

  • Η κεντρική ψηφιακή οθόνη LCD διαθέτει ρολόι, ένδειξη καυσίμου, ένδειξη μέσης και στιγμιαίας κατανάλωσης, οδόμετρο, μερικούς χιλιομετρητές (δύο) και δείκτη θερμοκρασίας ψυκτικού κινητήρα.
  • Στο ντουλαπάκι μπροστά από τον αναβάτη βρίσκεται παροχή 12V για τη φόρτιση ηλεκτρικών αξεσουάρ, ενώ έχει τέτοια χωρητικότητα που μπορεί να φιλοξενήσει και ένα πλαστικό μπουκάλι νερό. Περιμένεις στο φανάρι με σβηστό κινητήρα – βλ. Idle stop – και πίνεις και μια γουλιά νερό…

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΤΙΜΗ:4.850 ευρώ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ:Τετράχρονος, μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος, 1ΕΕΚ, 4 βαλβίδες, 124,9 cc, με ψεκασμό
ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ:14,7 ίπποι, στις 8.750 σ.α.λ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Τηλεσκοπικό πιρούνι, καλάμια διαμ. 33 χλστ./ Δυο αμορτισέρ
ΦΡΕΝΟ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Δίσκος 256mm/ Δίσκος 240mm, με ABS
ΤΡΟΧΟΣ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
15 ίντσες/14 ίντσες ( ελαστικά 120 / 70 - 15 μπροστά και 140 / 70 – 14 πίσω)
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ:1.490 mm
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ:780mm
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ:11,5 lt
ΒΑΡΟΣ:159 kg (γεμάτο)
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: Όμιλος Σαρακάκη, Λ. Αθηνών 71, Αθήνα τηλ. 210 34833000

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ