fbpx

QJMotor Fort 350, Δοκιμή: Αιφνίδια, καίρια είσοδος

Ποιότητα, επιδόσεις και προσωπικότητα, με καλή τιμή

* Κυβισμός: 349 cc * Ιπποδύναμη: 33,2 ίπποι, στις 7.500 rpm * Τελική: 147 km/h (πραγματική) * Βάρος: 213 kg (γεμάτο) * Τιμή: 5.795 ευρώ (Noεμβρ. ’23)

Το πρώτο μεγάλο σκούτερ της QJMotor είναι … μεσαίου κυβισμού και κατεβαίνει στον στίβο της κατηγορίας maxi scooter 350-400 κυβικών, κομίζοντας δυναμικά και ποιοτικά στοιχεία έναντι εδραιωμένων ανταγωνιστών της αγοράς, .. με δέλεαρ, εκτός των άλλων, τη συμφέρουσα τιμή του. Κείμενο: Βασίλης Αντζουλάτος, Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος

Υπεράνω όλων… το “φαίνεσθαι”. Ποιος είναι ένας από τους πιο σημαντικούς τομείς ενός σκούτερ που μπορεί είτε να τραβήξει το ενδιαφέρον ενός παρατηρητή (και πελάτη), είτε να τον αποθαρύνει και να τον κάνει να το αγνοήσει; Εύκολη η απάντηση: μα η εξωτερική του εμφάνιση, φυσικά!

Οι βιομηχανικοί σχεδιαστές, πέρα από τις απαιτητικές σπουδές τους σπαταλούν άπειρες ώρες όχι μόνο μελετώντας σχήματα και φόρμες προϊόντων, αλλά και στο πώς θα εφαρμόσουν τις γραμμές και τις ιδέες τους στην πράξη.

Πολλές ώρες φαίνεται να έχουν σπαταληθεί και στην περίπτωση του QJMotor Fort 350 και μάλιστα από γνωστό ευρωπαϊκό οίκο, με έδρα λίγα χιλιόμετρα έξω από το Πέζαρο της Ιταλίας, που ονομάζεται Ricardo Motorcycles και είχε δουλέψει στο παρελθόν σε κάμποσα δίτροχα της αγοράς.

Είναι η ευρωπαϊκή αύρα αυτή που χαρακτηρίζει το design του 350, κι αν προσπαθήσεις να ανιχνεύσεις τι ακριβώς σου θυμίζει μάλλον θα δυσκολευτείς, αφού η δουλειά που έχουν κάνει οι Ιταλοί είναι πολύ καλή. Παρότι το σύνολο μοιάζει γνωστό, οι λεπτομέρειες είναι ξεχωριστές και μοναδικές.

Όλα ξεκινούν με ένα μεγάλο, “βάθύ” μπροστινό φτερό που στηρίζεται πάνω στα μακριά στελέχη του πιρουνιού. Κοιτάζοντας το σκούτερ από το πλάι αναγνωρίζεις εύκολα το επιθετικό, “κάθετο” μπροστινό τμήμα, με τη μεγάλη ζελατίνα, το μυώδες φέρινγκ, το μεγάλο τούνελ, τη διώροφη σέλα και την κατάληξη σε σφηνοειδή ουρά.

Κοιτάζοντας τώρα το QJMotor Fort 350 από μπροστά, διακρίνεις δυο καλαίσθητους προβολείς με τα όμορφα DLR “φρύδια” να τους τονίζουν.

Τα ιδιαιτέρως μεγάλα φλας είναι ενσωματωμένα στο κάτω τμήμα του φέρινγκ, ενώ εξίσου κομψό είναι και το τελείωμα του σκούτερ, η ουρά, στην οποία συναντάμε ένα φωτιστικό σώμα σχήματος “U”.

Ενδιαφέρουσα λεπτομέρεια η κοντή και παχουλή εξάτμιση, ενώ καλοσχεδιασμένες είναι και οι πολύμπρατσες χυτές αλουμινένιες ζάντες.

Βαμμένο μεσοβαρά”, σκούρα μεταλλικά χρώματα και πολύ καλή ποιότητα κατασκευής, το 350 γίνεται γοητευτικό μέσα από τις πολλαπλές επιφάνειες και την καλή σχεδίαση σε κάθε λεπτομέρεια.

Συνοπτικά θα λέγαμε πως οι γραμμές του QJMotor Fort 350 δεν είναι ούτε αιχμηρές, ούτε στρογγυλεμένες,  αλλά ότι αντίθετα εμφανίζουν μια ισορροπία.

Μόλις δύο είναι τα χρώματα του Fort, το ένα μαύρο και το άλλο γκρίζο/μαύρο και παρόλο που ως γνωστόν τα σκούρα χρώματα δεν αναδεικνύουν τη σχεδίαση, το συγκεκριμένο σκούτερ τα καταφέρνει με έναν δικό του τρόπο να ξεχωρίσει.

Στο Δρόμο

Είναι πολλές οι θέσεις οδήγησης που μπορεί να δώσει σε ένα σκούτερ ή μια μοτοσυκλέτα ο κατασκευαστής του και στην περίπτωση του QJMotor πρέπει να πούμε ότι έχει γίνει μια ενδιαφέρουσα επιλογή.

Η σέλα του αναβάτη έχει καλή αντιολισθητική επένδυση, έντονη στήριξη στην περιοχή της μέσης, αλλά για να γίνει προσβάσιμη στα χαμηλότερα αναστήματα, έχουν αφαιρεθεί φάλτσα τα πλάγια  τμήματά της.

Θυμηθείτε πως οι πλατιές σέλες ανοίγουν τα πόδια των αναβατών στην περιοχή των μηρών και “αυξάνουν” το ύψος από το έδαφος, αφού το άνοιγμα των ποδιών – παρότι το ύψος σέλας μπορεί να είναι λογικό –  κάνει πολλές φορές τους αναβάτες να πατούν το έδαφος με τις μύτες.

Από αυτή την άποψη, η σέλα του 350 είναι “σωστή”, μιας και τα πλαϊνά κοψίματα της σέλας, μαζί με τις εσοχές στην περιοχή των μαρσπιέ, διευκολύνουν ακόμα περισσότερο τα πόδια των κοντύτερων αναβατών να πατήσουν πιο εύκολα στην άσφαλτο.

Το Fort λοιπόν είναι από τα πιο προσβάσιμα maxi scooter μεσαίου κυβισμού για χαμηλότερα αναστήματα.

Το τίμημα όμως είναι μια στενότερη, “τριγωνική” σέλα, ένα “πρόβλημα”, ωστόσο, που δεν θα μας απασχολήσει τόσο όσο νομίσαμε στην αρχή.

Παράλληλα, οι σχεδιαστές της QJMotor έχουν τοποθετήσει το τιμόνι σχετικά κοντά στο σώμα του αναβάτη και ψηλά, ενώ τα πόδια του πατούν πολύ άνετα, με ανοικτές γωνίες, πάνω στα ικανοποιητικού πλάτους μαρσπιέ (με τις μύτες των ποδιών ελαφρώς στραμμένες προς τα μέσα).

Πέρα από τα κανονικά μαρσπιέ, υπάρχουν και δεύτερα πιο κάθετα πίσω από την ποδιά, έτσι ώστε ο αναβάτης να έχει τη δυνατότητα να  βάλει τα πόδια του είτε κανονικά στα κάτω μαρσπιέ, είτε ψηλότερα στα πιο ψηλά τοποθετημένα.

Για να ξεκλειδώσει το σκούτερ μπορείς να ακουμπήσεις μια μικρή, ειδική ασύρματη κάρτα (σε στυλ μπρελόκ) σε συγκεκριμένο σημείο, στο κέντρο του τιμονιού.

Εδώ έχουμε να κάνουμε με μια καινοτομία του QJMotor Fort 350, που έχει για το κλείδωμα/ξεκλείδωμά του είτε την κάρτα (keyless), είτε ένα κανονικό,συμβατικό κλειδί!

Ανακούφιση για αυτούς που προτιμούν είτε το ένα σύστημα, είτε το άλλο και τους επιτρέπει να επιλέξουν: η ασύρματη κάρτα/πομπός είναι τεχνολογίας NFC, που σε αντίθεση με τα keyless συστήματα δεν χρησιμοποιεί μπαταρία, μιας και λειτουργεί σαν πιστωτική κάρτα!

Ο συνεπιβάτης κάθεται σε ψηλότερο τμήμα της σέλας σε σχέση με τον αναβάτη, η οποία είναι ιδιαίτερα μεγάλη και άνετη, ενώ πατάει τα πόδια του σε πλατιά, σταθερά μαρσπιέ και μπορεί να κρατιέται από δυο πολύ πρακτικές και μακριές χειρολαβές (ενσωματωμένες με την πλατιά σχάρα που δέχεται εύκολα μπαγκαζιέρα).

Μια πολύ ωραία οθόνη με όλες τις ενδείξεις και μερικές ακόμα – για να μας κακομάθει η QJ απολαμβάνει ο αναβάτης.

Η έγχρωμη οθόνη TFT 7″ έχει δυνατότητα διασύνδεσης μέσω Bluetooth με smartphone για διαχείριση κλήσεων και μουσική. Πέρα από τις πιέσεις των ελαστικών που απεικονίζονται στην οθόνη, καταγράφεται και η θερμοκρασία τους, όπως και η θερμοκρασία του περιβάλλοντος, αλλά και του λαδιού του κινητήρα!

Η οθόνη προσφέρει επίσης δυνατότητα ρύθμισης της φωτεινότητας σε πέντε επίπεδα, αυτόματη εναλλαγή σε λειτουργία ημέρας/νύχτας και δύο διαφορετικά interface με συμπαθητικά γραφικά: Leisure και Racing.

Η καλής ποιότητας ζελατίνα lexan ανεβοκατεβαίνει (σχετικά αργά) ηλεκτρικά από δυο κουμπιά στους αριστερούς διακόπτες, προσφέροντας προστασία σύμφωνα με τις ανάγκες και τις επιθυμίες του αναβάτη, ένα ακόμα από τα πλεονεκτήματα του 350.

Μια ισχυρή και αθόρυβη μίζα εκκινεί τον κινητήρα του Fort, o οποίος κρατάει αμέσως ρελαντί εκπέμποντας έναν μπάσο και στακάτο ήχο, που σε προδιαθέτει για τον κυβισμό του.

Ο μονοκύλινδρος, τετραβάλβιδος, υγρόψυκτος κινητήρας με έναν εκκεντροφόρο και 350 cc αποδίδει 33,2 ίππους και 33,5 Nm ροπής, με τον εξελιγμένο ψεκασμό της Bosch να αναλαμβάνει τη διαχείριση καυσίμου.

Η μέση κατανάλωση του τεστ έφτασε τα 4,8 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα, άρα σε συνδυασμό με το ρεζερβουάρ χωρητικότητας 14 λίτρων, η αυτονομία του σκούτερ μπορεί να ξεπεράσει τα 300 χιλιόμετρα.

Ο ισχυρός κινητήρας τραβάει πιστονιά την πιστονιά στις χαμηλές στροφές με ροπή και δύναμη, ενώ από τα 30 km/h και πάνω αρχίζει το “σοβαρό παιχνίδι”, ένα δυνατό τράβηγμα που ολοκληρώνεται κοντά στα 115-120 km/h.

Η τελική που έδειξε το ψηφιακό όργανο ήταν τα 156 km/h, με το στροφόμετρο στις 8.200 rpm. Η πραγματική τελική ταχύτητα τώρα ήταν τα 147 km/h.

Κραδασμοί δεν υπάρχουν παρά μόνο στο ρελαντί και μέχρι τις 3.000 περίπου στροφές και μετά ελαχιστοποιούνται. Μόνο στις υψηλές στροφές νιώθεις ένα “γαργάλημα”, χαμηλά στα μαρσπιέ κι αυτό είναι όλο.

Το μεγάλο σκούτερ – που φτάνει τα, άφθονα, 213 κιλά γεμάτο – θα δείξει το βάρος του σε ελάχιστες περιπτώσεις, κυρίως αν προσπαθήσεις να το σπρώξεις με τα χέρια (στο ξεπαρκάρισμα π.χ) ενώ όταν κινείται, λόγω γεωμετρίας, αλλάζει κατεύθυνση άμεσα, αλλά και… με ιδιαίτερη σταθερότητα.

Στον δρόμο τραβάς το τιμόνι και το 350 αλλάζει ταχύτατα πορεία για να μπει στην στροφή και από τη στιγμή που θα γείρει, θα κρατήσει άριστα την πορεία του δίνοντας στον αναβάτη τη σιγουριά να πιέσει παραπάνω.

Το “ενιαίο” και σταθερό μπάσιμο στη στροφή υποστηρίζεται φυσικά από τα πολύ καλά ελαστικά Pirelli Angel που φορά ο 15άρης μπροστά και ο 14άρης πίσω τροχός, ο οποίος έχει μάλιστα μεγάλη διάσταση 150/70.

Οι αναρτήσεις, το τηλεσκοπικό πιρούνι δηλαδή με τα καλάμια διαμέτρου 35mm και τα δύο ενισχυμένα, μεγάλης διαμέτρου αμορτισέρ – ρυθμιζόμενα σε 5 θέσεις ως προς την προφόρτιση ελατηρίου – είναι αμφότερες κατασκευασμένες από την KYB.

Οι ρυθμίσεις τους είναι ισορροπημένες έτσι ώστε να δίνουν άνεση στις λακκούβες (τόσο μαλακές) αλλά και να είναι σταθερές στην πιο γρήγορη και απαιτητική οδήγηση (τόσο σκληρές).

Είναι ένας ιδανικός συμβιβασμός, αφού όλοι γνωρίζουμε πως οι αναρτήσεις των σκούτερ σε μεγάλο βαθμό είναι ένα ευαίσθητο θέμα. Στην περίπτωση του QJMotor Fort 350 έχουμε να κάνουμε με έναν “χρυσό συμβιβασμό”.

Οι ακτινικές δαγκάνες μπροστά και τα δύο δισκόφρενα των 265mm μαζί με ένα δίσκο ίδιας διαμέτρου που συνεργάζεται με μία δαγκάνα δύο εμβόλων πίσω, αναλαμβάνουν τον τομέα της πέδησης.

Πολλή δύναμη και αίσθηση από τα δυο δισκόφρενα μπροστά και “ζυγισμένο” πειστικό, φρενάρισμα (χωρίς ελαστικότητες από το καλό πιρούνι) και δύναμη, αλλά όχι αίσθηση από το πίσω δισκόφρενο, που ενεργοποιεί το ABS απότομα.

Η καλή κατανομή του βάρους και η λεπτή σέλα στα σημεία που πρέπει, για να πατάς τα πόδια εύκολα κάτω, μαζί με το καλό κόψιμο του τιμονιού (ικανοποιητικότατη ακτίνα στροφής, ειδικά για 15άρη μπροστινό τροχό) δίνουν πολύ καλές επιδόσεις στο 350 μέσα στην πόλη.

Το “ωραίο γκάζι” με τις καλές επιταχύνσεις θα “ξεκολλήσει” γρήγορα το σκούτερ από τα φανάρια και η καλή ορατότητα που έχει ο αναβάτης (με κατεβασμένη τη ζελατίνα) θα τον βοηθήσουν να αντιμετωπίσει εύκολα το μποτιλιάρισμα. Όταν χρειαστεί, τα προβλέψιμης συμπεριφοράς (ειδικά τα μπροστινά) φρένα θα τον σταματήσουν, μαζί με τα καλά λάστιχα, έγκαιρα.

Και στο ταξίδι όμως – η δεύτερη αποστολή που πρέπει να ικανοποιήσει το 350 – είναι απόλαυση πάνω στο Fort, με τη ζελατίνα στην ψηλή της θέση, τον αναβάτη να κοντράρει τα πόδια του και να τα ξεμουδιάζει πάνω στα κάθετα μαρσπιέ, τον συνεπιβάτη να απολαμβάνει από ψηλά το δρόμο – καθισμένος πάνω σε μια μεγάλη και φιλόξενη σέλα – και τις ρεπρίζ να είναι πολύ καλές στα 80-120 km/h.

Τελικά… Συμπέρασμα

Κομψό ευρωπαϊκό design και καλή ποιότητα κατασκευής. Δοκιμασμένος και αποδοτικός κινητήρας, καλά φρένα και αναρτήσεις, αλλά και κράτημα. Άνεση για δύο άτομα και ανταγωνιστικότατες επιδόσεις με την υπογραφή των 33 ίππων.

Το QJMotor Fort 350 φαίνεται να τα έχει όλα και παράλληλα έχει ένα ακόμα πλεονέκτημα: την τιμή του η οποία έχει ανακοινωθεί στα 5.795€ και είναι από τις χαμηλότερες στην κατηγορία των maxi scooter 350αριών-400αριών της αγοράς.

Μια ιστορία για το τέλος. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής του Fort, μας έκανε εντύπωση πως ήταν πολλοί αυτοί που το χάζευαν, και μάλιστα μερικοί ζητούσαν και πληροφορίες για αυτό. Κι όλα αυτά περιμένοντας το πράσινο φανάρι…

Ακούγεται σαν αστείο, αλλά ποιος ξέρει, μπορεί κάποτε να αναγνωριστεί η διαδικασία του “περιμένοντας στο φανάρι” σαν ένας τρόπος διαφήμισης προϊόντων… κυρίως δίτροχων και ειδικά των προσεγμένων σχεδιαστικά όπως είναι για παράδειγμα το Fort 350

Περισσότερες πληροφορίες: qjmotor.gr

Λεπτομέρειες & Παρατηρήσεις

  • Η σέλα ανοίγει χωρίς κλειδί, απλά τοποθετώντας την ασύρματη καρτούλα NFC πάνω στο τιμόνι του σκούτερ
  • Ο αποθηκευτικός χώρος κάτω από αυτήν χωράει μεν φουλφέις κράνος (ανάποδα) αλλά προσέξτε το νούμερο και το σχήμα του
  • Αεροπορικού τύπου είναι η τάπα του ρεζερβουάρ στο τούνελ και ανοίγει χωρίς κλειδί
  • Δυνατά τα φώτα τη νύχτα, δυνατή και η κόρνα, μέτριοι οι καθρέφτες που ρυθμίζονται σχετικά δύσκολα
  • Τα ντουλαπάκια στην ποδιά που κλειδώνουν είναι πολύ καλής κατασκευής κάτι που το καταλαβαίνεις στα πορτάκια τους
  • Το κοντό τελικό όπως και η υπόλοιπη εξάτμιση είναι φτιαγμένο από ανοξείδωτο ατσάλι, χωνευτή/αεροπορικού τύπου είναι η τάπα  του ρεζερβουάρ
  • Οι διακόπτες διαθέτουν οπίσθιο φωτισμό, που τους κάνει εμφανείς στο σκοτάδι.

Θετικά στοιχεία

  • Σχεδίαση – Ποιότητα
  • Σχέση τιμής – ποιότητας
  • Κράτημα – Λάστιχα
  • Φρένα
  • Μεταφορά συνεπιβάτη

Χρειάζονται βελτίωση

  • Ελαφρώς στενή σέλα αναβάτη
  • Θέση τιμονιού
  • Αίσθηση πίσω φρένου
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΤΙΜΗ:5.795 ευρώ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ:Τετράχρονος, μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος 350cc με 4 βαλβίδες και ψεκασμό
ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ:33,2 ίπποι στις 7.500rpm
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Τηλεσκοπικό πιρούνι / Δύο αμορτισέρ
ΦΡΕΝΟ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Δύο δισκόφρενα 265mm / Ένα δισκόφρενο 265mm
ΤΡΟΧΟΣ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
15 ιντσών / 14 ιντσών (ελαστικά 120/70-15 μπροστά, 150/70-15 πίσω)
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ:1.565mm
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ:780mm
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ:14 lt
ΒΑΡΟΣ:213 kg
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: Γκοργκόλης ΑΕ, Θησέως 309, Καλλιθέα, τηλ. 210 9403880

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

X