fbpx

Peugeot Django 125ABS, Δοκιμή: Κλασική αύρα

H γαλλική Βέσπα

Κυβισμός: 125cc * Ιπποδύναμη: 10,6 ίπποι (7,8 kW) στις 8.500 rpm * Τελική: 98 km/h (πραγματική) * Βάρος: 122 kg (γεμάτο)* Τιμή: 2.950 ευρώ

Ένα γαλλικής σχεδίασης, και μάλιστα από την Peugeot, σκούτερ με ρετρό χαρακτήρα δεν θα μπορούσε παρά να είναι κομψό. Παράλληλα, χάρη στο μικρό βάρος και το χαμηλό ύψος του είναι εύκολο και ευχάριστο στην αστική χρήση. Το Peugeot Django 125 μας αποκαλύπτεται. Κείμενο: Scooternet, Φωτογραφίες: Οδυσσέας Σολωμού

Ήταν τέσσερα τα Django στη γκάμα της Peugeot και τώρα έγιναν ένα, και διατίθενται σε πέντε χρωματικές παραλλαγές: πρώτα έχουμε τις βασικές εκδόσεις Standard, που ξεκινούν από 2.950 ευρώ – σε δύο διχρωμίες Λευκό-Κόκκινο (σαν αυτό της δοκιμής μας) και Λευκό-Μπλε.

Μετά είναι η έκδοση Dark, σε Μαύρο Ματ (3.050 €), το καταπράσινο Sport έναντι 3.050 € με αγωνιστικό number plate (Νο55, προς τιμήν του S55 που ήταν το διασημότερο σκούτερ του παρελθόντος της Peugeot) και τέλος υπάρχει και η έκδοση Shadow σε Γκρι/Πράσινο Ματ που κοστίζει 3.100 €.

Το Peugeot Django είναι μια μοναδική περίπτωση, μιας και είναι το σκούτερ που δικαιούται τον κλασικό του τίτλο και προφίλ.

Η Peugeot, μια γαλλική εταιρία με υπερεκατονταετή ιστορία στους δύο τροχούς (122 για την ακρίβεια!), είχε στη γκάμα της σκούτερ από τα μέσα της δεκαετίας του 1950 και πιο συγκεκριμένα το 1953 – το μοντέλο S55.

Aυτήν ακριβώς την κληρονομιά και το σχήμα υιοθετεί πάνω στο Django. Προσέξατε τον τίτλο της δοκιμής μας; “Γαλλική Βέσπα” λέει και δεν είναι καθόλου τυχαίος…

Ιδιαίτερο, μακρύ και χαμηλό με χαρακτηριστική ουρά, το Django αποτίει φόρο τιμής στην κλασική σκηνή των σκούτερ με τον καλύτερο τρόπο. Εμποτισμένο μέσα στη γαλλική κομψότητα με καλαίσθητες διχρωμίες φοράει ένα στρογγυλό προβολέα στο τιμόνι, όπως ελάχιστα πλέον σκούτερ στην παγκόσμια αγορά.

Για την ιστορία Νο1: ο πρώτος παππούς του Django, το S55, τοποθέτησε τον προβολέα χαμηλά στην ποδιά, και αργότερα, στο επόμενο μοντέλο, το S57, το τοποθέτησε στο τιμόνι.

Για την ιστορία Νο2: η διχρωμία είναι εμπνευσμένη από αυτήν των σπορ αυτοκινήτων της δεκαετίας του 1960.

Τα φλας του Django είναι ενσωματωμένα στο κουστούμι του, πάνω στις καμπύλες της ποδιάς με την κλασική μεγάλη γρίλια στο κέντρο της και τον θυρεό της Peugeot.

Δεν γίνεται άμεσα ορατό, αλλά τη νύχτα δυο λωρίδες LED τονίζουν δεξιά αριστερά την όμορφη αυτή γρίλια.

Το πολύ καλό φινίρισμα και η ποιότητα βαφής συνδυάζονται με προσεκτικές πινελιές χρωμίου, σιρίτια πιο σωστά, που διατρέχουν το σκούτερ από το μπροστινό φτερό, την ποδιά, τα μεγάλα πλαϊνά τμήματα και τελειώνουν στην ουρά του Django.

Σχεδόν συγκινητική είναι για τους μεγαλύτερους σε ηλικία σκουτερίστες η λεπτομέρεια πάνω στο βολικό, επίπεδο πάτωμα, στο οποίο έχουν τοποθετηθεί λαστιχένιοι “σιδηρόδρομοι” – έτσι λέγονται στην παλαιο-βεσπάδικη αργκό οι αντιολισθητικές λαστιχένιες λωρίδες – για να πατούν τα πόδια του αναβάτη. Αντίστοιχα τα κάτω άκρα του συνεπιβάτη έχουν στην υπηρεσία τους μεγάλα αναδιπλούμενα αλουμινένια μαρσπιέ.

Οι ψαγμένες σχεδιαστικά λεπτομέρειες δεν λείπουν από το υπόλοιπο σώμα του σκούτερ, όπως ο γρίλιες/εισαγωγές πίσω από τα πόδια του αναβάτη, οι δυο ξεχωριστές σέλες, η κουρμπαριστή μεταλλική χειρολαβή στην ουρά, το μακρόστενο οπίσθιο φωτιστικό σώμα με το στρογγυλό αντανακλαστικό, το “γείσο” πάνω από τον προβολέα, όλα ταιριαστά με τον ρετρό χαρακτήρα του σκούτερ.

Για την ιστορία Νο3: σημειώστε πως η Peugeot ήταν από τις πρώτες εταιρίες που έβαλε δεύτερη σέλα για συνεπιβάτη σε σκούτερ, πριν μάλιστα κι από τους Ιταλούς!

Εμπνευσμένη είναι επίσης και η χωροταξία και η εικόνα των δυο αποθηκευτικών χώρων στο εσωτερικό της ποδιάς, που ανοίγουν με κλειδί δεξιά-αριστερά.

Το αριστερό “πορτάκι” αποκαλύπτει την τάπα του ρεζερβουάρ (μεγάλης χωρητικότητας 8,5 λίτρων) και το δεξί μια θήκη για το κινητό με παροχή ρεύματος 12 V.

Οι πρωτότυπης σχεδίασης “σχεδόν μασίφ” αλουμινένιες ζάντες είναι λευκές όπως και το ανώτερο μισό του 125.

Πού μπαίνει όμως η μοντέρνα τεχνολογία στη ρετρό σχεδίαση του σκούτερ;

Οι στρογγυλεμένες γραμμές που χαρακτηρίζουν τα σχέδια των κλασικών σκούτερ της από τα μισά του 20ού αιώνα συνδυάζονται με σύγχρονες λύσεις, όπως τροχούς 12 ιντσών, εξοπλισμένους με δισκόφρενα και ABS, αλλά και τετράχρονο κινητήρα που ψύχεται με βεβιασμένη ψύξη (αερόψυκτος) με φυγοκεντρική μετάδοση.

Η Peugeot ονομάζει το μοτέρ EasyMotion, κι αυτό κατασκευάζεται από την ταϊβανέζικη SYM (ίδιος κινητήρας με αυτόν του Fiddle III), με την οποία η γαλλική μάρκα συνεργάζεται από το 1990.

Στο Δρόμο – Η ώρα της Δοκιμής

Η σέλα του αναβάτη έχει σχήμα που θυμίζει σέλα αλόγου και στενεύει μπροστά για να διευκολύνει τα πόδια του οδηγού να φτάσουν στο έδαφος και να πατήσει με τα δύο πέλματα.

Το ύψος της είναι στα 770 mm και τα καταφέρνει περίφημα στην αποστολή της, γιατί ακόμα και οι κοντύτεροι αναβάτες/τριες βρίσκουν το σκούτερ βολικό.

Η θέση οδήγησης βάζει όρθιο τον κορμό του αναβάτη, με τη χαμηλή, μεγάλη σε μήκος και πλατιά σέλα να διαθέτει ικανό αφρώδες έτσι ώστε να είναι άνετη. Το πάτωμα απέχει όμως λίγο από τη σέλα, κι αυτό ανασηκώνει τα γόνατα, ενώ ψηλά βρίσκεται και το τιμόνι κοντά στο σώμα του αναβάτη.

H ιδιαίτερη αυτή θέση οδήγησης θέλει συνήθεια, ενώ οι ψηλότεροι δεν θα χτυπούν τα γόνατά τους όταν γυρίζει το τιμόνι, αφού υπάρχει η ζητούμενη απόσταση.

Η σέλα του συνεπιβάτη είναι καλά διαχωρισμένη από αυτήν του οδηγού, αφού στην πραγματικότητα είναι δύο ανεξάρτητα κομμάτια. Παρέχει μια καλή επιφάνεια με αρκετό αφρώδες, αλλά είναι επίπεδη μην προσφέροντας την απαιτούμενη στήριξη στον συνεπιβάτη όταν ανοίγει το γκάζι.

Μόνο η σέλα του αναβάτη ανασηκώνεται και υπάρχει χώρος για ένα φουλφέις κράνος και λίγα ακόμα μικροαντικείμενα.

Τα γκριπ του Peugeot Django 125 είναι χοντρά, “φουσκωμένα” στο κέντρο και λεπταίνουν στα άκρα τους, όπως τα γκριπ της δεκαετίας του 1950 και 1960, και απαιτούν λεπτά γάντια.

Οι δεξιοί διακόπτες στο τιμόνι έχουν περιοριστεί στο κουμπί της μίζας και σε έναν διακόπτη φλας-αλαρμ. Αντίστοιχα, αριστερά ο διακόπτης των φλας προεξέχει, αναγκάζοντάς σε να σηκώσεις την παλάμη από το γκριπ για να πατηθεί, κάτι που ισχύει και με το κουμπί της κόρνας.

Τα λίγα κιλά του Django συνδυάζονται με χαμηλό κέντρο βάρους που σε συνδυασμό με τη γρήγορη γεωμετρία του πλαισίου προσφέρουν πολύ γρήγορες αλλαγές κατεύθυνσης.

Τα ελαστικά που φοράει είναι κινέζικα CST με σπορ χάραξη, και δεν είναι καθόλου άσχημα στη στεγνή άσφαλτο ενώ είναι αποδεκτά και στη βροχή.

Ο κινητήρας του Peugeot Django 125 διαφέρει από αυτόν του προηγούμενου Django μιας και δεν έχει πλέον και μανιβέλα για την εκκίνησή του. Η διάμετρος επί διαδρομή είναι 52.4 mm x 57.8 mm (υποτετράγωνος, έμφαση στη ροπή) και η ιπποδύναμή του είναι 10.6 ίπποι στις 8.000 rpm

Είναι ήσυχος και εμφανίζει ελάχιστους κραδασμούς στο ρελαντί, οι οποίοι είναι απόντες σε όλες τις υπόλοιπες στροφές.

Μέσω του ψεκασμού επιτυχγάνει πολύ καλή κατανάλωση 2,8 lt/100 km και αυτονομία άνω των 300 km, αφού έχουμε ένα μεγάλο ρεζερβουάρ 8,5 λίτρων να τον τροφοδοτεί με βενζίνη.

Η μετάδοση είναι “κοντή”, με αποτέλεσμα το 125 να ξεκινάει η γρήγορα από στάση, αλλά έχει χάσει σε μέγιστη ταχύτητα. Σε επίπεδη ευθεία η πραγματική τελική ήταν τα 97,5 km/h. Η επιτάχυνση 0-400m έρχεται σε 22”,70 (89,1 km/h).

Πρόκειται για έναν ζωντανό και ευχάριστο κινητήρα ο οποίος κινεί ένα σκούτερ που δεν είναι φτιαγμένο για υψηλές ταχύτητες.

Το ίδιο ισχύει και στο κράτημα που είναι ικανοποιητικό, με τον αναβάτη να θυμάται πως έχει να κάνει με ένα σύνολο που έχει άμεσες αντιδράσεις στο τράβηγμα του τιμονιού και θέλει ντελικάτες κινήσεις.

Μην ξεχνάτε πως δεν επιθυμεί όλος ο κόσμος γρήγορα σκούτερ και δίτροχα – ειδικά όσοι προτιμούν τις ρετρό, κλασικές, κατασκευές.

Σε ταχύτητες πόλης το σκούτερ εμφανίζεται ελαφρύ, εύχρηστο με μικρή γωνία κάστερ που το βοηθάει να αλλάζει πορεία πολύ γρήγορα.

Στην πόλη επίσης αυτό που θα χρειαστεί προσοχή είναι το κατέβασμα από τα πεζοδρόμια, γιατί, λόγω του ότι το Django είναι χαμηλό, χτυπάει (και διπλώνει) η πινακίδα του που απέχει λίγο από το έδαφος.

Οι αναρτήσεις είναι ελαφρώς σκληρές (τηλεσκοπικό πιρούνι με καλάμια διαμέτρου 33 mm και μονό αμορτισέρ πίσω) και μπορεί να χτυπούν καθώς περνούν τις ανωμαλίες του δρόμου, αλλά δεν αφήνουν τον κραδασμό να μεταβιβαστεί στα χέρια ή στη μέση του αναβάτη, μιας και έχουν καλές αποσβέσεις.

Το μπροστινό φρένο υπολείπεται σε δύναμη (βλ. μικρής διαμέτρου δίσκος 200 mm) και δεν έχει καλή αίσθηση, απαιτώντας γερό πάτημα στη μανέτα για να δουλέψει. Το Django έχει μονοκάναλο ABS, ενώ και το πίσω φρένο δεν έχει την απαιτούμενη αίσθηση.

Συμπεράσματα – Αξιολόγηση

Η αρχή έγινε με τον παππού του Django, το S55 και η Peugeot συνεχίζει την παράδοση της γαλλικής κομψότητας με κάθε σεβασμό, ακόμα και στις μικρότερες λεπτομέρειες πάνω στο Django 125.

Με επίπεδο δάπεδο, άνετες σέλες, “χαρούμενο” και ζωηρό κινητήρα μέσα στην πόλη, το μικρό σκουτερ της γαλλικής εταιρίας θα κρατήσει ευχαριστημένο αυτόν ή αυτήν που το οδηγεί και θα αποτελέσει έναν σύντροφο στην καθημερινή μετακίνηση ή τις “αγγαρείες” της καθημερινότητας, υπηρετώντας τον πιστά.

Κι όλα αυτά με την απαράμμιλη κομψότητα της γαλλικής σχολής.

Λεπτομέρειες & Παρατηρήσεις

  • Δεν θα μπορούσε να λείπει από ένα αστικό σκούτερ που υποβάλλεται σε “θελήματα” μέσα στην πόλη το πλαϊνό σταντ, που συμπληρώνει το κεντρικό, και είναι ιδανικό για σύντομες στάσεις
  • Οι καθρέπτες έχουν σχήμα οβάλ και είναι πλήρως επιχρωμιωμένοι. Δεδομένου ότι δεν υπάρχουν κραδασμοί από τον κινητήρα, μπορείτε να βλέπετε πολύ καλά μέσα από αυτούς
  • Το κλειδί της εκκίνησης μοιάζει με κλειδί αυτοκινήτου λόγω της μεγάλης λαβής του. Περιλαμβάνει πλέον ένα τσιπ που αναγνωρίζει το κλειδί κατά την εκκίνηση
  • Η σέλα του αναβάτη ανοίγει εύκολα από την κεντρική κλειδαριά.
  • Το δεξί ντουλαπάκι ενσωματώνει μια υποδοχή αναπτήρα 12V στο επάνω μέρος του, αντί για παροχή USB.
  • Από το Django δεν θα μπορούσε επίσης να λείπει ο παραδοσιακός γάντζος για να κρεμάσετε τσάντες και μικροαποσκευές
  • Το γαλάζιο-μπλέ αναλογικό όργανο μοιάζει να έχει ξεπηδήσει από το 1960, ενώ μια ψηφιακή οθόνη LCD στο κέντρο του μας επαναφέρει στο σήμερα

Περισσότερες πληροφορίες: www.peugeot-motocycles.gr

Θετικά σημεία

  • Σχεδίαση – Προσοχή στις λεπτομέρειες
  • Ύψος σέλας
  • Άνεση – Ευκολία χρήσης
  • Κινητήρας μέσα στην πόλη

Χρειάζεται βελτίωση

  • Διακόπτες
  • Θέση συνεπιβάτη
  • Μέγιστη ταχύτητα
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΤΙΜΗ:2.950 ευρώ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ:Tετράχρονος, μονοκύλινδρος, αερόψυκτος, με 2 βαλβίδες, με ηλεκτρονικό ψεκασμό
ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ:10,6 ίπποι (7,8kW) στις 8.000 rpm
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Τηλεσκοπικό πιρούνι / Ένα αμορτισέρ
ΦΡΕΝΟ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Δίσκος 200 mm/ Δίσκος 190 mm, με μονοκάναλο ABS
ΤΡΟΧΟΣ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Δίσκος 200 mm/ Δίσκος 190 mm, με μονοκάναλο ABS
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ:1350 mm
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ:770 mm
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ:8.5 lt.
ΒΑΡΟΣ:135 kg
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: Όμιλος Σαρακάκη, Λεωφόρος Αθηνών 71, 104 47 Αθήνα +30 210 348 3300

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ