fbpx

HONDA PCX 125, Πλήρης Δοκιμή: Νο1 στην πόλη

Η πόλη μου ανήκει!

Κυβισμός: 124,6 cc * Ιπποδύναμη: 12,5 ίπποι, στις 8.750 rpm * Τελική: 105 km/h (πραγματική) * Βάρος: 130 Kg (γεμάτο) * Τιμή: 3.430 ευρώ

Το δημοφιλές σκούτερ της Honda πηγαίνει από το καλό στο καλύτερο. Με ένα δυναμικό εμπορικό comeback τους πρώτους μήνες του ’23, το Honda PCX125 εμφανίστηκε πρώτο σε πωλήσεις δίτροχο σε όλες τις πωλήσεις σκούτερ, μοτοσυκλετών και παπιών στην Ελλάδα! Και η ιστορία συνεχίζεται… Κείμενο: Νίκος Παντελούς, Β.Α. Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος

Μετά από μια μεγάλη καριέρα στους δρόμους της Ευρώπης, το Honda PCX δείχνει να έχει το “άγγιγμα του Μίδα”, ορίζοντας τα στάνταρ στην κατηγορίας των κόμπακτ σκούτερ πόλης mini G και ανεβάζοντας τον πήχη για τον ανταγωνισμό.

Έχοντας μια δεκαετία και παραπάνω στην πλάτη του, φροντίζει να βελτιώνεται σε τακτά διαστήματα, να αναθεωρεί σημεία και να εκμοντερνίζεται, συνεχίζοντας την στρατηγική της Honda επί του θέματος: εύκολο στη χρήση, όμορφο, ποιοτικό, οικονομικό σε λειτουργικά κόστη και ανθεκτικό σκούτερ για κάθε μέρα.

Ένα μοντέλο “Για όλους και όλες”, με την τελευταία έκπληξη να έρχεται πρόσφατα από μια ομάδα σκληρά εργαζομένων αναβατών που έχουν μεγάλες απαιτήσεις από τα δίτροχά τους, και έχουν “ανακαλύψει” το PCX τιμώντας το με πολλές πωλήσεις. Είναι ντελιβεράδες που αφήνουν τα παραδοσιακά παπιά για να αγκαλιάσουν το PCX με μεγάλη ζέση!

Έχοντας στο “βιογραφικό” του την εισαγωγή του συστήματος Start & Stop, σαν ‘πρώτο στον κόσμο, πριν απ’ όλους’, το PCX πάντοτε επένδυε παράλληλα στην τεχνολογία μειωμένων μηχανικών τριβών του κινητήρα του, έτσι ώστε να μειώνεται η κατανάλωση καυσίμου και κυρίως να αυξάνεται η αξιοπιστία του.

Η τεχνολογία eSP υπάρχει στους κινητήρες των PCX (και όχι μόνο) από το 2012 με το 2021 να φέρνει την πιο πρόσφατη έκδοση, ανανεωμένη, φρεσκαρισμένη σε μεγάλο βαθμό. Γνωρίζοντας την τακτική της Honda, αν δεν φέρει την πιο εξελιγμένη έκδοση ενός νέου, ακόμη πιο εξελιγμένου PCX το 2024, θα την φέρει το 2025.

Η εμφάνιση του μικρών διαστάσεων 125αριού της Honda είναι τυπική και αναγνωρίσιμη με την πρώτη ματιά: καθαρόαιμο PCX, αν μπορούμε να το χαρακτηρίσουμε έτσι.

Όμορφο, νεανικό και μοντέρνο με χαμηλή ποδιά και χαμηλού ύψους σέλα, αλλά και σπορ φιμέ, διακοσμητική περισσότερο ζελατίνα και με δυο κομψούς προβολείς μπροστά που νομίζεις ότι ξεκινούν από την μια πλευρά και καταλήγουν στην άλλη δημιουργώντας ένα μεγάλο “χαμόγελο”. Αυτά χαρακτηρίζουν το μπροστινό τμήμα του PCX.

H σέλα είναι μεγάλη και διώροφη, με τον αναβάτη χαμηλότερα τοποθετημένο του συνεπιβάτη. Το μεσαίο τμήμα του σκούτερ ορίζεται από ένα ψηλό και πλατύ τούνελ, ενώ το πίσω μέρος του είναι “επίπεδο” και χαμηλωμένο ελαφρώς, παράλληλο προς το έδαφος.

Το σκούτερ αποπνέει εκτός από προσεκτικό σχεδιασμό παντού και μια νότα πολυτέλειας, αφού έχει υψηλή ποιότητα κατασκευής και εξίσου καλό φινίρισμα.

Για παράδειγμα, ρίξτε μια ματιά (και) στην εξάτμιση. Το τελικό της δεν είναι μια φθηνή κατασκευή που καλύπτεται πίσω από ένα “παραπλανητικού” σχήματος προστατευτικό κάλυμμα, αλλά είναι οβάλ και καλοφτιαγμένο θυμίζοντας ένα ποιοτικό κομμάτι που θα συναντούσες σε μεγάλη μοτοσυκλέτα.

Έχει πολύ ενδιαφέρον πώς το Honda PCX, παρότι πλασάρεται σαν σκούτερ πόλης καθημερινής χρήσης, μπορεί και κουβαλάει με τόση άνεση τον αέρα του premium σκούτερ στα πανιά του.

Με τιμή στα 3.430 ευρώ δεν τοποθετείται στα “οικονομικά της αγοράς”, αλλά στο μέσον της κλίμακας: ούτε φθηνό, αλλά ούτε και ακριβό.

Διατίθεται σε τέσσερις χρωματισμούς: Λευκό γυαλιστερό, Γκρι γυαλιστερό, Μαύρο ματ και σε Μπλε ματ που ήταν το σκούτερ της δοκιμής μας, ένα χρώμα που κολακεύει ιδιαίτερα το design του μοντέλου.

Στο Δρόμο

Το πρώτο πράγμα που γίνεται αντιληπτό όταν ανέβεις στο PCX είναι η μελετημένη εργονομία του που το κάνει βολικό σε όλους, αλλά και του δίνει τη δυνατότητα να κινείται πανεύκολα και με ελάχιστο κόπο, μέσα από τη φιλικότητα που αποπνέει.

Το δεύτερο είναι η ιδιαίτερη θέση οδήγησης “τύπου PCX”, με τον αναβάτη να έχει τον κορμό του όρθιο και το πλατύ, ψηλό σωληνωτό τιμόνι να βρίσκεται ψηλά και κοντά στο σώμα του. Όλο το σκούτερ βρίσκεται κάτω από τα πόδια σου και η ορατότητα είναι μεγάλη, αφού τίποτε δεν παρεμβάλλεται μεταξύ αναβάτη και δρόμου.

Μπορεί αυτή η εργονομική επιλογή να ξενίζει τους ψηλότερους (του 1.80+) αναβάτες, αλλά είναι ό,τι πρέπει για οδήγηση στην πόλη. Το PCX εμφανίζει ταχύτατες, “κοφτερές” αντιδράσεις χωρίς να χρειάζεται να βάλεις πολλή δύναμη στο τιμόνι, ένα τιμόνι που πρέπει να τονίσουμε ιδιαιτέρως πως “κόβει” ιδιαίτερα πολύ. Νομίζεις ότι φτάνει τις 90 μοίρες όταν στρίβει πλήρως!

Από την άλλη, έχει αρκετό πλάτος και βρίσκεται σε τέτοιο ύψος που παρεμποδίζεται στη διαδικασία της διήθησης μέσα στην πόλη από τους καθρέφτες των αυτοκινήτων.

Ωστόσο, σε συνδυασμό με το χαμηλό βάρος, την σωστή κατανομή μαζών και την ορατότητα που προσφέρει η χαμηλή ζελατίνα όσον αφορά το οπτικό πεδίο, πολύ δύσκολα θα βρεθεί ικανός ανταγωνιστής μέσα στην κίνηση της πόλης.

Ταχύτητα στις αντιδράσεις λοιπόν, περιορισμένο μεταξόνιο και ευελιξία σε δύσκολους ελιγμούς, κι ένας κινητήρας προοδευτικής λειτουργίας που έχει φτιαχτεί για ομαλή, οικονομική κίνηση και όχι επιδόσεις.

Χωρίς αυτό να σημαίνει πως το σκούτερ είναι αργό (είναι “σβέλτο” για την ακρίβεια) η ρύθμιση της αυτόματης μετάδοσής του δίνει καλές εκκινήσεις από στάση και τράβηγμα μέχρι τα 30 km/h.

Μετά ακολουθεί μια “ουδέτερη περιοχή” με περιορισμένη απόκριση μέχρι τα 60 km/h και έπειτα το νεύρο επανέρχεται, με μια εντυπωσιακή λειτουργία πάνω από τα 70 km/h που ο κινητήρας “στροφάρει” και πάλι με όρεξη!

Καλαίσθητος είναι και ο πίνακας οργάνων του PCX με μια μεγάλη ψηφιακή οθόνη στο κέντρο και τις ενδεικτικές λυχνίες δεξιά αριστερά, με ευδιάκριτες αλλά και τις μεγαλύτερες ενδείξεις που έχουμε δει ποτέ όταν λειτουργούν τα φλας και που θα μπορούσαν κάλλιστα να βρίσκονται σε ταμπλό αυτοκινήτου!

Δυνατότητα συνδεσιμότητας με κινητό δεν υπάρχει προς το παρόν, αλλά είμαστε σίγουροι πως αυτή θα είναι μια βελτίωση που θα υπάρχει στο PCX του μέλλοντος.

Μεγάλη βοήθεια στο κομμάτι της πρακτικότητας παρέχει ο πολύ ικανοποιητικότατος χώρος κάτω από τη σέλα που χωράει ένα φουλφέις κράνος και πολλά ακόμα μικροαντικείμενα.

Μόλις ο κινητήρας ξεκινήσει αθόρυβα μιας και δεν υπάρχει μίζα, αυτό που παρατηρεί κάποιος (όπως και σε όλα τα μοτέρ eSP της Honda με παράκεντρη τη θέση του πίρου του εμβόλου) είναι οι κραδασμοί που ευτυχώς όμως εμφανίζονται μόνο στο ρελαντί. Σε οποιεσδήποτε άλλες στροφές λειτουργίας του κινητήρα οι κραδασμοί εξαφανίζονται!

Η λειτουργία του μικρού μονοκύλινδρου με το χαρακτηριστικό ψυγείο στη δεξιά άκρη του στροφάλου είναι εξαιρετική, αφού μιλάμε για το καλύτερο ίσως μοτέρ (μαζί με το αδελφάκι του SH150) στα σκούτερ μικρών κυβισμών.

Mε την πραγματική τελική να σημειώνεται στα 105 km/h, αν δουλέψει κάποιος οικονομικά τον κινητήρα μπορεί να κατέβει και στο εκπληκτικό νούμερο των 2,1 – 2,2 λίτρων στα 100 χιλιόμετρα, ενώ μια μέση κατανάλωση είναι τα 2,5 l/100 χιλιόμετρα.

Μικρή βοήθεια στη μείωση (έστω και μικρή) κατανάλωση βενζίνης αποτελεί και το σύστημα Idling Stop, όπως ονομάζει το Start & Stop της η Honda, το οποίο ενεργοποιείται – όχι κατευθείαν – αλλά όταν φτάσει πρώτα ο κινητήρας σε θερμοκρασία λειτουργίας. Έτσι, μόλις ακινητοποιηθεί το σκούτερ στο φανάρι ο κινητήρας σβήνει, για να εκκινήσει ξανά αθόρυβα μόλις ο αναβάτης γυρίσει το γκάζι.

Αν και το σκούτερ δεν το χρειάζεται απαραίτητα, είναι εφοδιασμένο με σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης του πίσω τροχού (Traction Control) το οποίο θα ενεργοποιηθεί πολύ σπάνια, αλλά μπορεί να αποδειχθεί πολύ χρήσιμο στο κομμάτι της ασφάλειας, ειδικά για αρχάριους αναβάτες.

Τα αμορτισέρ έχουν επιλεγεί από το εργοστάσιο έτσι ώστε να λειτουργούν σκληρά και έχουν μέτρια απόσβεση συμπίεσης (δεν ρυθμίζεται η προφόρτισή τους) και σε αρκετές περιπτώσεις κακής Αθηναϊκής ασφάλτου ίσως ενοχλήσουν τη μέση του αναβάτη. Με δύο άτομα η λειτουργία τους είναι λιγότερο ενοχλητική.

Όσον αφορά την οδική συμπεριφορά του Honda PCX 125, στις υψηλότερες ταχύτητες (άνω των 70 km/h) το 125 γίνεται ελαφρώς νευρικό στις αντιδράσεις του και στις απότομες αλλαγές πορείας, κάτι απολύτως λογικό λόγω των γεωμετρικών του χαρακτηριστικών και κυρίως λόγω του μικρού μεταξονίου που είναι μόλις 1.315 χιλιοστών.

Τα λάστιχα που φοράει είναι τα Michelin Michelin City Grip και πρόσφεραν καλό κράτημα καθ΄ όλη τη διάρκεια της δοκιμής μας.

Το φρενάρισμα το αναλαμβάνει κυρίως το μπροστινό φρένο που είναι ισχυρό και αποτελεσματικό, πιέζοντας έντονα το πιρούνι που βυθίζεται, δημιουργώντας μικρο-ελαστικότητες που λειτουργούν τελικά διορθωτικά ως προς την πορεία του σκούτερ.

Το περίεργο είναι πως το PCX παρότι premium σκούτερ και όχι φθηνό, φοράει ακόμα ένα αναχρονιστικό ταμπούρο στον πίσω τροχό, άρα το ABS του είναι μονοκάναλο, ενεργώντας μόνο στον μπροστινό τροχό.

Θα ήταν πανεύκολο η Honda να του τοποθετήσει δισκόφρενο και στον πίσω τροχό, αφού το έχει ήδη κάνει στο ταϊλανδέζικης κατασκευής (όπως και το 125) PCX 160, για τις ασιατικές αγορές. Στο PCX επόμενης γενιάς θα το δούμε κι από τα μέρη μας.

Το πίσω φρένο του Honda PCX 125 απλά επιβραδύνει ελαφρά τον τροχό με τη μανέτα να δουλεύει με σπογγώδη αίσθηση.

Το έχουμε ξαναπεί, πως ίσως ένας από τους λόγους που επιμένει η Honda στο ταμπούρο πίσω να είναι κυρίως οι αρχάριοι αναβάτες που δεν συμπαθούν τα πιο απότομα και ισχυρά δισκόφρενα που μπλοκάρουν τον τροχό εύκολα. Γι’ αυτό και σε αυτές τις περιπτώσεις τα δισκόφρενα συνδυάζονται με ABS όμως…

Τελικά – Συμπέρασμα

Μεγάλη η κληρονομιά, μεγάλο το βάρος του ονόματος Honda PCX, με το κοινό σε όλη την Ευρώπη να το κρατάει ψηλά στις πωλήσεις εδώ και 13 χρόνια από τότε που πρωτοκυκλοφόρησε το 2010. Κοντά στις 250 – 280.000 μονάδες έχουν πουληθεί μέχρι σήμερα.

Το ενδιαφέρον είναι πως ο κόσμος ανακαλύπτει το PCX ξανά και ξανά, ανά περιόδους, ενώ για να συνειδητοποιήσεις τι είδους σκούτερ είναι πραγματικά, πρέπει να το χρησιμοποιήσεις παραπάνω από δυο-τρεις μέρες μέσα σε κίνηση πόλης.

Στην αρχή σου δίνει την εντύπωση πως είναι ράθυμο και πρέπει να το ζήσεις για να συνειδητοποιήσεις τον φιλικό, “ντόμπρο” χαρακτήρα του και πόση ευκολία χρήσης χαρίζει απλόχερα, όπως έκπληξη είναι και η οικονομία στη βενζίνη, κάθε φορά που το ανεφοδιάζεις και αναλογίζεσαι το πόσα πολλά χιλιόμετρα έχει διανύσει. Τότε είναι που σε κερδίζει, κι αν συμβεί αυτό, δύσκολα το αποχωρίζεσαι.

Λεπτομέρειες & Παρατηρήσεις

  • Ανάποδα και πάλι τοποθετημένα είναι και εδώ, όπως και πριν, το μπουτόν της κόρνας με τα φλας, που μπερδεύουν τον χρήστη ο οποίος έχει συνηθίσει την κανονική διάταξη που ακολουθεί η πλειονότητα σκούτερ και μοτοσυκλετών της αγοράς
  • Τα αμορτισέρ δεν διαθέτουν καμία ρύθμιση, ενώ είναι σαφές πως θα θέλαμε προφόρτιση ελατηρίων
  • Φώτα και φλας του PCX είναι εξαιρετικά, όπως και η κόρνα που ξυπνάει για τα καλά… τους κοιμισμένους στο δρόμο
  • Ο αποθηκευτικός χώρος κάτω από τη σέλα που φτάνει τα 30,4 λίτρα συνολικά, είναι ικανός να φιλοξενήσει ένα φουλφέις κράνος και μικροπράγματα. Πολύ πρακτικό στην καθημερινότητά μας.
  • Στην αριστερή πλευρά της ποδιάς κάτω από το τιμόνι υπάρχει ένα βαθύ ντουλαπάκι χωρητικότητας 1,7 λίτρου, που χωράει και ένα μικρό μπουκάλι νερό

Περισσότερες πληροφορίες: honda-motorcycles.gr

Θετικά σημεία

Ποιότητα κατασκευής – Φινίρισμα

Εύχρηστο, φιλικό

Κατανάλωση

Start & Stop, Τraction control

Χρειάζονται βελτίωση

Οπίσθια αμορτισέρ

Προστασία από τον αέρα

Ανάποδοι διακόπτες φλας-κόρνας

Πίσω φρένο ταμπούρο – Μονοκάναλο ABS

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

X