fbpx

Sansone 750 GT: To πρώτο Super Scooter της ιστορίας

Σκούτερ υβρίδιο, μπροστά από την εποχή του

Όταν λέμε το πρώτο Super Scooter εννοούμε το πρώτο πραγματικά μεγάλο maxi scooter, πολλών κυβικών, επτακοσίων πενήντα για την ακρίβεια, “έτη φωτός” μπροστά από τα Gilera GP 800 και Honda Integra 700. To ιταλο-γιαπωνέζικο (!) Sansone 750 GT ήταν ένα εμπνευσμένο μεγάλο υβριδικό σκούτερ μπροστά από την εποχή του. Ακόμα κι αν κατασκευάστηκε σε ένα μόλις πρωτότυπο κομμάτι. Φωτογραφίες: Αnna Visconti-Emanuele Nicosia Beestudio

Το πρώτο μεγάλο maxi scooter ή super scooter που βγήκε ποτέ, έστω και σε πρωτότυπη μορφή, ήταν το Sansone, ένα GT με κινητήρα Moto Guzzi που ήταν σχεδιασμένο στην Ιταλία και κατασκευασμένο στη μακρινή Ιαπωνία!

Όλοι, με την πρώτη ματιά αντιλαμβάνονται πως το “Made in Japan” Sansone 750 GT ήταν ένα καθ’ όλα “πλήρες” σκούτερ, αν και θα μπορούσε να ισχυριστεί κάποιος πως έμοιαζε λίγο σαν προσπάθεια κάποιου να σφηνώσει πίσω από την ποδιά έναν δικύλινδρο V στον εγκάρσιο άξονα, κοντά στα πόδια του αναβάτη.

Είχαμε παρουσιάσει και στο παρελθόν μια αντίστοιχη προσπάθεια που ήταν ακόμα πιο παλιά, από τη δεκαετία του ’80 (βρε μήπως σ’ αυτό να αποδώσουμε την τιμή του πρώτου super scooter;) στις ΗΠΑ από τον Dan Gurney (διαβάστε εδώ), με τη μόνη διαφορά ότι αυτό είχε μονοκύλινδρο κινητήρα.

Βάση του Sansone ήταν ένας ήπιας απόδοσης κινητήρας από Moto Guzzi Nevada 750, ένα δικύλινδρο custom -V2 90º, με 744 cc, που απέδιδε τον ταπεινό αριθμό των 45 ίππων.

Πέρα από τον σίγουρα “περίεργο για σκούτερ” κινητήρα, οι τροχοί με ακτίνες (από το Nevada και πάλι) είχαν διάμετρο 18 ιντσών, ενώ διατηρήθηκε και η τελική μετάδοση με άξονα, όπως και το συμβατικό κιβώτιο ταχυτήτων.

Όλα τα υπόλοιπα άλλαξαν, όπως επίσης και το μπροστινό φρένο που είχε δύο μεγάλης διαμέτρου δισκόφρενα. Στον δρόμο της εξέλιξης εμφανίστηκε και μοντέλο με χυτές ζάντες, αντί για ακτίνες.

Το “μούτρο” του Sansone ήταν μεγάλο, με δυο προβολείς πάνω-κάτω, ενώ ογκώδες ήταν και το φέρινγκ-ποδιά, με ψηλά τοποθετημένη ζελατίνα που παρείχε πλήρη κάλυψη στον αναβάτη από τον αέρα.

Κι εκεί που νομίζεις ότι μιλάμε για μια μοτοσυκλέτα με μεγάλο φέρινγκ… ιδού το κενό στην ποδιά, στο κέντρο του πατώματος του Sansone, το απόλυτο σήμα κατατεθέν των σκούτερ.

Με απαλές και στρογγυλεμένες γραμμές, είχε μια πλατιά σέλα για τον αναβάτη και μία ακόμα για τον συνεπιβάτη και φυσικά κάτι “οπίσθια” τεράστια!

Γιατί τεράστια; Μα γιατί ήταν τρεις μπαγκαζιέρες ενωμένες σε μία. Ο αποθηκευτικός χώρος έφτανε για να φιλοξενήσει δύο κράνη φουλφέις.

Οι προβολείς ενσωματωμένοι στην ποδιά και πίσω από τη διάφανη ζελατίνα ήταν μπροστά από την εποχή τους σχεδιαστικά, ενώ στο πίσω μέρος, το οπίσθιο φωτιστικό σώμα ήταν και αυτό ενσωματωμένο, στο μεγάλο “πορτ-μπαγκάζ” του δίτροχου.

Ο αναβάτης πατούσε τα πόδια του σε δύο μικρές πλατφόρμες, ενώ τα όργανα ήταν εντελώς ψηφιακά, και απαρτίζονταν από δυο στρογγυλά δεξιά-αριστερά και μια κεντρική ορθογώνια οθόνη! Το 2000 έτσι; Πάμε παρακάτω; Το Sansone δεν είχε καθρέφτες, αφού ήταν εξοπλισμένο με κάμερα για να βλέπει πίσω του ο αναβάτης!

Το ρεζερβουάρ βρισκόταν κάτω από τη μπροστινή σέλα, ενώ πάνω από τον κινητήρα αυτό που έμοιαζε με ρεζερβουάρ ήταν ένας μεγάλος αποθηκευτικός χώρος.

Το Sansone ήταν σχεδιασμένο στην Ιταλία, στο Τορίνο, από τους σχεδιαστές Emanuele Nicosia, Anna Visconti και το Beestudio και κατασκευάστηκε στην Ιαπωνία, από την εταιρία White House: ένας πολύ περίεργος συνδυασμός.

Το ενδιαφέρον είναι πως παρά το γεγονός ότι δημιουργήθηκε ένα μόνο πρωτότυπο κομμάτι, αυτό ήταν πλήρως λειτουργικό. Το συγκεκριμένο υπάρχει ακόμα και εθεάθη να πωλείται σε δημοπρασία και τώρα βρίσκεται σε μουσείο μοτοσυκλέτας στην Ιταλία.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ