fbpx

ΙΣΤΟΡΙΑ: DUCATI BRIO 50/100, 1964-1968

Ο ήρεμος βρυχηθμός της Ducati

Όταν ακούμε το όνομα Ducati το πρώτο πράγμα που μας έρχεται στο μυαλό, σε καμία περίπτωση, δεν είναι σκούτερ… Και όμως τη δεκαετία του ’60 κυκλοφόρησαν δύο νέα μοντέλα, που ονομάζονταν Brio και φορούσαν το έμβλημα της θρυλικής Ducati… Ήταν η δεύτερη φορά που η εταιρία ασχολιόταν με σκούτερ και η δεύτερη φορά που η προσπάθεια στεφόταν με… αποτυχία.

Ducati Brio 100, 1965

To Βrio 100 χωρίς πλαϊνά καπάκια, αποκαλύπτοντας τον κινητήρα του

Mετά την χλιαρή υποδοχή που δέχθηκε το πρώτο σκούτερ της Ducati, το Cruiser 175 του 1952, η εταιρία από την Μπολώνια της Ιταλίας θέλησε να δοκιμάσει ξανά με ένα μικρότερου κυβισμού και διαστάσεων σκούτερ, που θα απευθυνόταν σε ευρύτερο πιο νεανικό κοινό.

Έχοντας αποτύχει εμπορικά με το Cruiser και την πρωτότυπή του εμφάνιση, το Brio υιοθέτησε τις γραμμές των Vespa και Lambretta, θυμίζοντας αρκετά τα Lambretta J 50/125 και Cento.

Τα αυθεντικά σχέδια της Ducati για το Brio 48

O αρχιτέκτονας Gio Ponti, σχεδιαστής των Brio

Ακολουθώντας την τάση της εποχής, η διεύθυνση της εταιρίας κάλεσε έναν μεγάλο αρχιτέκτονα, τον Gio Ponti, (για τη σχεδίαση του Cruiser η Ducati είχε χρησιμοποιήσει τον οίκο Ghia, γνωστό για τη δουλειά του σε πολυτελή αυτοκίνητα). Το μοντέλο Ducati 48 Brio αποκαλύφθηκε στο κοινό στην έκθεση του Μιλάνο το 1963 και αποτελούσε το δεύτερο σκούτερ της Ducati, 10 χρόνια μετά από την παρουσίαση του Cruiser.
O Ponti είχε δουλέψει στο παρελθόν στην αυτοκινητοβιομηχανία και είχε επιδείξει ενδιαφέρουσες απόψεις. Όσον αφορούσε στα σκούτερ ο Ponti πρόσφερε γραμμές που μάλλον περνούσαν απαρατήρητες, αφού θεώρησε ότι έτσι έπρεπε να είναι ένα μοντέλο μαζικής παραγωγής, με στόχο την ευρύτερη αποδοχή του κοινού.

Το Brio 48 με δυο γραμμές

Η κοντή ουρά του Brio 48

Το 48 Brio ξεκίνησε να παράγεται το 1964 και τον επόμενο χρόνο βγήκε στην αγορά το μεγαλύτερων διαστάσεων Brio 100. To 48 είχε ιδιαίτερα κοντή ουρά και σέλα, ενώ το Βrio 100, του ’65, είχε σέλα για δύο άτομα, ήταν πιο μακρύ και “σωστότερων διαστάσεων”, σε σχέση με το “κοντό” 48άρι.

Το Brio 100 έμεινε στην παραγωγή μέχρι το 1968. Το πρώτο το 48 Brio έγινε το 1967 “50 Brio” (με ελαφρώς μεγαλύτερο κινητήρα), διατηρώντας το 3άρι κιβώτιο, παρόλο που τα μοντέλα 100 Cadet και το Mountaineer που χρησιμοποιούσαν τον ίδιο κινητήρα είχαν 4άρι σασμάν.

Eδώ φαίνεται η επικλινής τοποθέτηση του κινητήρα του 100

Σε όλα τα Brio το πλαίσιο (σασί) ήταν μεταλλικό από λαμαρίνα, με το μπροστινό φτερό να είναι σταθερά βιδωμένο πάνω του. Ο κινητήρας και στα δύο μοντέλα ήταν δίχρονος, αερόψυκτος με φτερωτή, τοποθετημένος συμμετρικά πάνω στο πλαίσιο – κάτι που δεν ίσχυε για τη Vespa. Η ιπποδύναμή τους ήταν στο 48/50cc 1,3 ίπποι και στο 100 ήταν 6,0 ίπποι.

To σασμάν είχε τρεις σχέσεις και οι ταχύτητες άλλαζαν από περιστροφικό επιλογέα στο αριστερό άκρο του τιμονιού. Η μπροστινή ανάρτηση ήταν με υστερούντες βραχίονες, οι τροχοί ήταν 9 ιντσών μπροστά και 8 ιντσών πίσω και τα φρένα ταμπούρα. Η τελική του 48/50 ήταν 40 χ.α.ω., του 100 ήταν 76 χ.α.ω και τo βάρος 63,5 και 85 κιλά αντίστοιχα.

Από το βιβλίο ανταλλακτικών και αξεσουάρ του Brio 48


Φωτογραφίες: Ducati

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ