fbpx

HONDA ZOOK, 1990: Λύση στη μετακίνηση δε θέλατε;

 Να μια λύση… 30 χρόνια πριν

   Τριάντα περίπου χρόνια έχουν περάσει από τη μέρα που η Honda παρουσίασε στον κόσμο αυτό το συμπαθητικό σκουτερο-πατίνι ονόματι Honda Zook, με δίχρονο κινητήρα 50 κυβικών. Πώς έχουμε σήμερα τα ηλεκτρικά πατίνια και τα θεωρούμε λύση στη μετακίνηση μέσα στην πόλη; Ένα τέτοιο πράγμα, αλλά με συμβατικό κινητήρα.

   Η ανακοίνωση που έβγαλε η Honda Motor Co., Ltd. στις 19 Φεβρουαρίου του 1990, μιλούσε για το σκούτερ Honda ZOOK (Zuk), που απευθύνεται “στους νέους που απελευθερώνονται”.

Πέντε μέρες μετά ξεκινούσε η διάθεσή του στην αγορά, με τιμή 89.000 γιεν, περίπου 710 ευρώ!

   Μοντέρνο, απλό, ελαφρύ και φιλικό προς τη νεολαία – όπως διαφήμιζε η Honda – ήταν ένα σκουτεράκι πόλης το οποίο είχε παρουσιαστεί στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο την προηγούμενη χρονιά ως πρωτότυπο “MS50”. 

To συμπαθέστατο και ριζοσπαστικής σχεδίασης Honda MS 50 Zook είχε προσελκύσει την προσοχή των νέων, σαν ένα μοντέρνο μοντέλο για τους ανθρώπους της πόλης, που θεωρούσαν ακόμα και τα σκούτερ, “μεγάλου μεγέθους”. 

Ειδικά για τις γιαπωνέζικες πόλεις, όπου η εκμετάλλευση του χώρου γίνεται μέχρι το τελευταίο χιλιοστό, ακούγεται λογικό το παράπονο.

   Το ολόφρεσκο στυλ του Honda Zook – του οποίου το πλαστικό σώμα ήθελε να θυμίζει skateboard και τα ελαστικά του είχαν χαραγμένες πατημασιές από παπούτσια! – προμήνυε ένα διασκεδαστικό στην οδήγηση δίτροχο, με έμφαση στην ευκολία χρήσης, μεταφοράς, αποθήκευσης, πάρκινγκ και εξόδων βενζίνης.

   Ο κινητήρας ήταν ένας ελαφρύς, συμπαγής αερόψυκτος μονοκύλινδρος δίχρονος 49 cm3, με μέγιστη απόδοση 3.3 ίππων στις 6.000 σ.α.λ. Το ντεπόζιτο χωρούσε 2 λίτρα και η Honda ανακοίνωνε κατανάλωση μικρότερη από τα 2.0 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα. Η τελική έφτανε τα 50 km/h.

   Λόγω της κατασκευής και των 8ιντσων τροχών, η ακτίνα στροφής του τιμονιού ήταν πολύ μικρή, το βάρος φυσικά πολύ χαμηλό, με διαστάσεις που καταλάμβαναν ελάχιστο χώρο στο παρκάρισμα.

   Μηχανικά ταμπούρα φρέναραν τους δυο τροχούς, ενώ το χρώμα των πλαστικών είχε ειδική επεξεργασία για να είναι ματ και να μοιάζει “ζεστό και μαλακό”, να έχει φυσική υφή. Το συνολικό βάρος δεν ξεπερνούσε τα 43 κιλά!

   Λύσεις για κινητικότητα μέσα στην πόλη δεν ψάχνουμε; Να μια ακόμα. Δεν υπάρχουν μόνο τα ηλεκτρικά, αλλά και τα ατμοσφαιρικά σχήματα, που δεν μας “χαλάνε” καθόλου.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ