fbpx

TAΪBAN, 2014: ΤΑ ΣΚΟΥΤΕΡ ΒΑΣΙΛΕΥΟΥΝ

Ένα-ενάμισι εκατομμύριο το χρόνο, είναι καλά;

 Είναι ένα μικρό νησί κάτω από την Κίνα, που ονομάζεται Ταϊβάν και αγαπάει τα σκούτερ. Δυο από τις μεγαλύτερες εταιρίες σκούτερ στον κόσμο έχουν την έδρα τους στην Ταϊβάν και 15 εκατομμύρια από αυτά τα δίτροχα κυκλοφορούν στους δρόμους της.

 Πριν από αρκετά χρόνια είχαμε την ευκαιρία να ταξιδέψουμε στην Ταϊβάν και να δούμε από κοντά αυτή τη χώρα φαινόμενο. Με έκταση μόλις 36.180 τετραγωνικών χιλιομέτρων, σχεδόν 100.000 τετραγωνικά χιλιόμετρα μικρότερη από την Ελλάδα και 23 εκατομμύρια κατοίκους, αν βάλετε στην εξίσωση τα 15 εκατομμύρια δίτροχα που είπαμε στον πρόλογο τότε θα πρέπει να πούμε ότι σχεδόν όλοι οι Ταϊβανέζοι έχουν κι από ένα σκούτερ.

Με το τρία... φύγαμε! Χαμός στις πόλεις της Ταϊβάν

Με το τρία… φύγαμε! Χαμός στις πόλεις της Ταϊβάν

Η κίνηση στους δρόμους είναι απλά… συγκλονιστική. Είναι απίστευτα μεγάλος ο αριθμός των σκούτερ που ξεχύνονται στους δρόμους και τις διασταυρώσεις κάθε φορά που το φανάρι ανάβει πράσινο.

Μόνο να φανταστεί μπορεί κάποιος τον θόρυβο του “κοπαδιού” των μικρών scooter, ανάμεσά τους και πολλά δίχρονα, που ορμούν μέσα σε ένα τρελό βουητό για να χαθούν στo βάθος του δρόμου.

Το μεγαλύτερο ποσοστό πωλήσεων στην Ταϊβάν πετυχαίνει η Kymco

Το μεγαλύτερο ποσοστό πωλήσεων στην Ταϊβάν πετυχαίνει η Kymco

Τον Απρίλιο του 2013 οι επίσημες στατιστικές κατέγραφαν πως υπήρχαν 420 σκούτερ για κάθε τετραγωνικό χιλιόμετρο, ενώ πόλεις όπως η Kaohsiung διαθέτει 82 σκούτερ για κάθε 100 κατοίκους!

Η κίνηση στην πόλη είναι επικίνδυνη και γρήγορη με πολλούς αναβάτες να μην έχουν ούτε καν τις βασικές γνώσεις οδήγησης. Εντυπωσιακά και χαώδη είναι τα ειδικά πάρκινγκ δικύκλων που βρίσκονται παντού, από τους σιδηροδρομικούς και σταθμούς του μετρό, τα εμπορικά κέντρα, κ.λπ. που είναι χαμηλοτάβανα, με χιλιάδες σκούτερ να είναι παρκαρισμένα με ακρίβεια το ένα δίπλα στο άλλο. 

Η μετακίνηση στο ασιατικό νησί γίνεται κυρίως με σκούτερ... όπως ήταν φυσικό

Η μετακίνηση στο ασιατικό νησί γίνεται κυρίως με σκούτερ… όπως ήταν φυσικό

Εταιρίες που δραστηριοποιούνται στην Ταϊβάν γύρω από τα σκούτερ είναι οι: Adly, Buddy, PGO, η ΑΕΟΝ και η Yamaha Taiwan αλλά κυρίως οι γνωστές στην Ευρώπη, τον κόσμο και την Ελλάδα, η SYM και η Kymco. Οι συγκεκριμένες “σκοτώνονται” και στην τοπική αγορά με ενδιαφέροντα στοιχεία.

Εμείς ερευνήσαμε τις πωλήσεις της τελευταίας δεκαετίας. Το έτος 2000 η San Yang (SYM) κατείχε το 30% της αγοράς με 331 χιλιάδες (πως είπατε;;) σκούτερ και η Kwang Yang (Kymco) me to 33% είχε πουλήσει 367 χιλιάδες σκούτερ, με το σύνολο των ταξινομήσεων να φτάνει… κρατηθείτε, τις 1.121.300 δίτροχων (κυρίως σκούτερ).

Το 20% των πωλήσεων στην ΤαΙβάν κατέχει η SYM

Το 20% των πωλήσεων στην ΤαΙβάν κατέχει η SYM

"Κάπου εδώ το είχα παρκάρει..."

“Κάπου εδώ το είχα παρκάρει…”

Να υπενθυμίσουμε ότι η ελληνική αγορά, μια χώρα με λιγότερο από το μισό πληθυσμό της Ταϊβάν στα καλύτερά της στα μέσα της δεκαετίας του 2000, συγκεκριμένα το 2006 έφτασε στο κορυφαίο νούμερο των 124.000 ταξινομήσεων δικύκλων.

Την ίδια χρονιά, το 2006, οι πωλήσεις στην Ταϊβάν έφταναν τα 1.413.000 μονάδες και δύο χρόνια αργότερα η αγορά χτύπησε ταβάνι ξεπερνώντας το 1,5 εκατομμύριο ετήσιες πωλήσεις!

Η Yamaha Taiwan από το 22% του 2001 έφτασε στο 30% το 2013

Η Yamaha Taiwan από το 22% του 2001 έφτασε στο 30% το 2013

Κορυφαίες πωλήσεις έφερε στην Ταϊβάν το 2008, με 1,5 εκατομμύρια μονάδες

Κορυφαίες πωλήσεις έφερε στην Ταϊβάν το 2008, με 1,5 εκατομμύρια μονάδες

Από κείνη τη χρονιά (2008) άρχισε και στην Ασία και την Ταϊβάν η οικονομική κρίση, γεγονός που οδήγησε στη μείωση των πωλήσεων κατά 30% για να φτάσουμε τελικά στο 2013 και τις συνολικές πωλήσεις να φτάνουν τα 1.115.223 πωλήσεις, που μοιράστηκαν ως εξής: SYM με 252.000 μον. και ποσοστό 22,6%, την Kymco με 446.300 και ποσοστό 40% και την Yamaha Taiwan με 352.400 μονάδες και 31%. Το τελευταίο ποσοστό είναι το υψηλότερο που πετυχαίνει ποτέ στην ταϊβανέζικη αγορά η Yamaha που διαθέτει εργοστάσιο στο νησί (βλ. Yamaha Xenter 125/150, BW’s 125, κ.λπ).

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

X