fbpx

Vespa GTS 310: Ετοιμάζεται για παρουσίαση

Είναι θέμα μηνών η παρουσίαση της νέας μεγάλης Vespa

Αυτό τουλάχιστον ισχυρίζονται  οι “γνώστες και οι πηγές” του χώρου των Vespa, πως δηλαδή η εξέλιξη και το φρεσκάρισμά της είναι προ των πυλών, ενώ αυτό δεν θα έχει να κάνει τόσο με την εμβληματική της εμφάνιση (προς Θεού…) όσο με τον κυβισμό και την ιπποδύναμη του κινητήρα της.

Έχουν δώσει και όνομα στη νέα Vespa (GTS 310 Super Tech) οι “απολύτως σίγουροι” πληροφοριοδότες της είδησης, οι οποίοι ορκίζονται ότι ένα μοντέλο με μεγαλύτερο κινητήρα θα έρθει εντός του 2024.

Δεν είναι σίγουρο με ποιον τρόπο θα προκύψει η αύξηση του κυβισμού στον νέο κινητήρα, ενώ πρέπει να εξηγήσουμε για ποιο λόγο θα συμβεί κάτι τέτοιο.

Είναι διαρκώς αυστηρότερες οι προδιαγραφές ρύπων, θορύβου (και όχι μόνο) που επιβάλλονται στους κατασκευαστές, όπως για παράδειγμα οι πρόσφατες Euro 5+, οι οποίες οδηγούν τους υπάρχοντες κινητήρες σε μειωμένες ιπποδυνάμεις.

Δείτε για παράδειγμα τι έχει συμβεί στους τετράχρονους 125άρηδες κινητήρες, που έχουν καταντήσει να αποδίδουν σαν τους παλιούς δίχρονους των 50 κυβικών!

Άρα η αύξηση του κυβισμού είναι μια σίγουρη μέθοδος για να διατηρηθεί η ιπποδύναμη στα προηγούμενα επίπεδα, ενώ πρέπει να σημειώσουμε πως ο “300άρης” κινητήρας της Piaggio που χρησιμοποιείται σε όλα τα “300άρια” της δεν είναι 300 cc, αλλά 278, όπως είναι γνωστό.

Υπάρχει λοιπόν έδαφος για να μεγαλώσει ο κυβισμός, με αύξηση της διαμέτρου στα 79mm, παρότι δεν είναι σίγουρο ότι “υπάρχει αρκετό μέταλλο” για να συμβεί κάτι τέτοιο στον υπάρχοντα 278άρη κινητήρα.

Αν αυξηθεί και η διαδρομή από τα 63 mm στα 70, αυτό θα ανεβάζει τον κυβισμό στα 309 κυβικά εκατοστά, με τον στρόφαλο να πρέπει να αλλάξει και αυτός για να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα.

Ένας άλλος, οικονομικότερος και άμεσος τρόπος είναι η Piaggio να βάλει άλλο χιτώνιο στον κινητήρα των 330 cc (βλ. κινητήρας του Beverly 350), με το μειονέκτημα βέβαια τον μεγαλύτερο όγκο του, που θα δυσκολέψει τη χωροταξία κάτω από τα καπάκια μιας Vespa, και θα ανεβάσει το βάρος σε ανεπιθύμητα επίπεδα.

Ο κινητήρας που χρησιμοποιείται σήμερα στα “300άρια” της Piaggio είναι ο hpe (High Performance Engine) ο οποίος παρουσιάστηκε πριν από μερικά χρόνια και αποτελεί εξέλιξη του προηγούμενου Quasar που μετράει σαν σχεδίαση και δομή δύο δεκαετίες στην πλάτη του, αφού πρωτοεμφανίστηκε το 2003 με 244 κυβικά και 22.1 ίππους!

Ο hpe δεν μπήκε στην αγορά με τις καλύτερες προϋποθέσεις, αφού το λανσάρισμά του πάνω σε Beverly και Vespa, συνοδεύτηκε με προβληματικά υπερβολική κατανάλωση λαδιού που έριχνε τη στάθμη σε επικίνδυνα χαμηλά επίπεδα, κάνοντας τα φόρουμ ιδιοκτητών να παίρνουν φωτιά με παράπονα.

Από τα 278 κυβικά και τους 23.8 ίππους που διαθέτει σήμερα ο “300άρης” της Piaggio, τα 310 cc και οι 30 ίπποι δεν θα χαλάσουν ιδιαίτερα τους φίλους των Vespa, ούτε τους φίλους των Beverly, αφού ο νέος κινητήρας θα χρησιμοποιηθεί και σε αυτό το μοντέλο.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

X