fbpx

PIAGGIO X7 250: Ζει και βασιλεύει… στην Κίνα!

Αναγέννηση του Χ7 από την Zongshen και νέα καριέρα στην Κίνα!

Παραφράζοντας τον γνωστό τίτλο βιβλίου του Οράτιου ΜακΚόϋ, ρωτάμε το εξής: σκοτώνουν τα σκούτερ όταν γεράσουν; Η απάντηση είναι ότι όχι πλέον, τουλάχιστον κατά πως φαίνεται, αφού οι διηπειρωτικές συνεργασίες και ο τρόπος με τον οποίο λειτουργεί η παγκοσμιοποιημένη αγορά, προσφέρουν νέες ευκαιρίες για τα δίτροχα που έχουν βγει στην «σύνταξη».

Το σενάριο θυμίζει κάτι από ζωή αστέρα του ποδοσφαίρου, που όταν η καριέρα του οδεύει προς το τέλος της, κάνει μεταγραφή σε πρωταθλήματα στην Ασία ή τις Αραβικές χώρες… “για να μαζέψει και τα τελευταία ένσημα”, που λένε.

Στην προκειμένη περίπτωση, βέβαια, τα πράγματα είναι κάπως διαφορετικά και αναδεικνύουν μια νέα τάση που έχει αρχίσει να διαμορφώνεται στις συνεργασίες μεταξύ των κατασκευαστών.

Μετά από τις συνεργασίες των «Δυτικών» με τους κατασκευαστές στις αναπτυσσόμενες αγορές που αφορούσαν στην από κοινού σχεδίαση και εξέλιξη μοντέλων, τώρα έχουμε και την παραχώρηση σχεδίων και δικαιωμάτων παλαιότερων μοντέλων για εμπορική χρήση. Έτσι κι αλλιώς τα μοντέλα που συνεχίζουν να παράγονται στις χώρες αυτές θεωρούνται ξεπερασμένα για τις ευρωπαϊκές αγορές.

Κι αυτό το σενάριο βολεύει και τους μεν και τους δε: οι μεν συνεχίζουν να βγάζουν χρήματα από σχέδια που έχουν “ξεζουμιστεί” και οι δε ικανοποιούν ένα κοινό που αντιμετωπίζει τα μοντέλα αυτά σαν καινοτόμα και “καινούργια”.

Κατασκευαστές από την Ευρώπη και την Ιαπωνία, έχουν δώσει (με το αζημίωτο βέβαια) άδειες για την κατασκευή και χρήση κινητήρων σε κινεζικές και ινδικές εταιρίες, αυτό ήταν κάτι γνωστό.

Ωστόσο η Piaggio και η Zongshen το προχώρησαν ένα βήμα πιο πέρα, μέσω του joint venture που έχουν δημιουργήσει.

Συγκεκριμένα, η ιταλική εταιρία παραχώρησε όλο το πακέτο του X7 σκούτερ στην Zonghsen, προκειμένου η δεύτερη να το κατασκευάζει και να το διαθέτει αποκλειστικά στην Κίνα.

Το εντυπωσιακό μάλιστα είναι πως το μοντέλο παράγεται ως Piaggio, με τα διακριτικά και το σήμα της ιταλικής εταιρίας και όχι ως Zongshen.

Δεν έχει αλλάξει σχεδόν τίποτα από το Piaggio X7 250 που είχε παρουσιαστεί το 2008 στην Ευρώπη και το οποίο γνωρίζουμε καλά και στην Ελλάδα.

Ο μονοκύλινδρος κινητήρας των 250 cc, αποδίδει 21,2 ίππους το σκούτερ φοράει τροχούς 14 και 13 ιντσών. Το πιρούνι του είναι το γνωστό συμβατικό με τα καλάμια διαμέτρου 37mm και υπάρχει δισκόφρενο 260 mm μπροστά, με τετραπίστονη δαγκάνα.

Το βάρος του ανέρχεται στα 182 κιλά, το ABS είναι standard και τα φώτα είναι full LED. Σε γενικές γραμμές πρόκειται για μια πιστότατη αναβίωση του μοντέλου, που δείχνει να περνά μια δεύτερη νιότη στην Κίνα.

Αυτό που έχει μεγάλη σημασία ωστόσο είναι η τιμή. Το σινικό X7 κοστίζει σχεδόν 20.000 γουάν, κάτι που με την τρέχουσα ιστοτιμία σε ευρώ (05/2021), σημαίνει 2.500 ευρώ!

Πώς είπατε; Ότι δεν θα ήταν καθόλου άσχημα να έκανε το κινέζικο Χ7 εισαγωγή η Piaggio στην Ευρώπη αν η τιμή ενός τέτοιου σκούτερ – έστω και “παλιακού” – παρέμενε χαμηλότερα από τον ανταγωνισμό; Ναι, αλλά δυστυχώς ή ευτυχώς υπάρχουν οι αυστηρές ευρωπαϊκές προδιαγραφές που κόβουν την όρεξη για τέτοιες κινήσεις.

Επίσης, δεν ξέρουμε τα ποιοτικά στάνταρ που έχουν χρησιμοποιηθεί στην κατασκευή, αλλά από την στιγμή που μπαίνει το σήμα της Piaggio επάνω στο σκούτερ, μάλλον δεν πρέπει να έχουν γίνει εκπτώσεις.

Φωτογραφίες: newmotor.com.cn

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

X