fbpx

Lambretta Special: Ή καλύτερα… Yambretta!

Με τελική άνω των 190 km/h!

Ένα μεταλλαγμένο κλασικό σκούτερ Lambretta που φοράει κινητήρα Yamaha δεν θα μπορούσε παρά να λέγεται Yambretta. Πρόκειται για το απόλυτο όπλο των φαναριών ή για μια απονενοημένη κίνηση;

Και τα δύο ισχύουν. Και απονενοημένη κίνηση είναι η Yambretta και δεν πιάνεται από κανέναν στα φανάρια.

Αυτό συμβαίνει όταν βάζεις έναν ισχυρό δικύλινδρο δίχρονο πύραυλο-κινητήρα από RD350 μέσα σε μια Lambretta.

Crotch Rocket” τα λένε αυτά τα εργαλεία στην Αγγλία (“μια ρουκέτα ανάμεσα στα πόδια”, σε ελεύθερη μετάφραση), στην οποία η σκηνή της Lambretta και των custom κατασκευών γύρω από αυτήν είναι τεράστια, η μεγαλύτερη στον κόσμο.

Πολλές εκατοντάδες χιλιάδες λίρες κινούνται γύρω από το χώρο των κλασικών σκούτερ και κυρίως γύρω από τις Lambretta, με πλήθος μετατροπέων και customizers, εκδηλώσεις, ράλι, εκδόσεις και πολύ κοινό.

Η Yambretta RD350 του Jed, ενός παθιασμένου “Λαμπρετίστα” είναι ένα αρκετά συνηθισμένο project, αφού ο κινητήρας της Yamaha είναι από τους αγαπημένους των βελτιωτών σκούτερ.

Η αγάπη και το πάθος του για το Yambretta RD350 φαίνεται και στο βίντεο που παραθέτουμε.

Ο ιδιοκτήτης ζει στο Wiltshire της Αγγλίας, και είχε ασχοληθεί ξανά με ένα παρόμοιο δίτροχο στο παρελθόν μαζί με το συνεργείο Casa Performance.

Κληρονομιά” έχει έρθει η Yambretta RD350 απ΄τον αδελφό του που απεβίωσε, κι ο Jed έφτιαξε το σκούτερ σαν φόρο τιμής σε αυτόν. Το όνομά του αναφέρεται στο μπροστινό τμήμα του σκούτερ.

Το μπροστινό μέρος του σκούτερ είναι όλο από Lambretta, ενώ το πίσω πλαίσιο έχει δημιουργηθεί έτσι ώστε να στηρίξει τον κινητήρα που προέρχονται από εκείνα τα διαβολικά Yamaha RD350 του παρελθόντος. Για την ακρίβεια το κομμένο πλαίσιο του 350 έχει συνδεθεί πάνω στο πλαίσιο της Lambretta.

Οι εξατμίσεις κατασκευάστηκαν από την Casa Performance και έχουν γίνει πολλές προσαρμογές προκειμένου να δουλέψουν σωστά και να χωρέσουν στον περιορισμένο χώρο της Lambretta.

Μια σημαντική παράμετρος ήταν η ροή του αέρα, για τις αυξημένες ανάγκες ψύξης του κινητήρα, γι’ αυτό και δημιουργήθηκαν οπές εξαερισμού μπροστινά στην ποδιά και στα πλαϊνά καπάκια, που έπρεπε να είναι λειτουργικές αλλά και κομψές.

Οι αλλαγές ταχυτήτων γίνονται με λεβιέ στο αριστερό πόδι, πάνω στο πάτωμα, και είναι μία προς τα πάνω και πέντε προς τα κάτω.

Πώς πάει από πλευράς δύναμης η Yambretta RD350; Σύμφωνα με τον Jed, έχει ισχύ 60 ίππων στον πίσω τροχό και μπορεί να φτάσει μέχρι και 190 km/h τελικής στο δρόμο!

Αυτό που λέει ο Jed (οποίος είχε επαφή με off road οδήγηση στο παρελθόν) είναι πως αυτή την ταχύτητα την δοκίμασε μία φορά και πιθανότατα δεν θέλει να το ξανακάνει, γιατί το σκούτερ είναι πολύ ασταθές σε τέτοιες ταχύτητες, ενώ δεν υπάρχει χώρος στο τιμόνι για τοποθέτηση σταμπιλιζατέρ.

Άρα μιλάμε για έναν “φονέα γιγάντων”, έναν δίχρονο λύκο με ρούχα προβάτου, ειδικά όταν έρχεται αντιμέτωπο με άλλα ανυποψίαστα δίτροχα στο δρόμο.

Ένα από τα χαρακτηριστικά της Yambretta RD350 είναι – να μην ξεχάσουμε να το πούμε κι αυτό – η δίψα όχι μόνο για τελικές, αλλά και για δίχρονο βενζινόλαδο, άρα το μικρό εκ των πραγμάτων ντεπόζιτό της απαιτεί προγραμματισμένες διαδρομές και βόλτες με πολλά βενζινάδικα κοντά.

Το να προσπεράσετε οποιοδήποτε άλλο δίτροχο είναι εξαιρετικά εύκολο να συμβεί όταν οδηγείς αυτό το μικρό, ελαφρύ, αλλά πανίσχυρο σκούτερ, κι αυτό είναι κάτι αξιοθαύμαστο.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

X