fbpx

Lambretta Special: Με κινητήρα Yamaha RD 350 LC!

Mια τρελή και παλαβή… Yam-Bretta!

Μια Lambretta μόνο όσον αφορά το κέλυφός της, γιατί κάτω από τα μεταλλικά πρεσαριστά της καπάκια ζει και βασιλεύει ένα δικύλινδρο, δίχρονο τέρας 350 κυβικών. Ναι από Yamaha RD350 LC YPVS, για τέτοιου είδους τέρας μιλάμε…

Ήταν λοιπόν ένας τυπάκος στην Αγγλία που είχε ένα παλιό Yamaha RD350 LC YPVS που δεν ήξερε τι να το κάνει και κάποια στιγμή απέκτησε ένα πλαίσιο από μια κλασική Lambretta του 1963.

Κι επειδή εκεί στην Αγγλία ο κόσμος τρελαίνεται για τις Lambretta σε βαθμό που δεν μπορείτε να φανταστείτε… το μυαλό του φίλου μας άρχισε να κάνει συνδυασμούς και ζευγαρώματα…

Κυρίως άρχισε να σκέφτεται αν θα μπορούσε να χωρέσει το δικύλινδρο σε σειρά δίχρονο 350άρι μοτέρ μέσα σε ένα πλαίσιο Lambretta (μια μετατροπή που έχουμε ξαναδεί να πραγματοποιείται), έτσι ώστε να δημιουργήσει ένα πανέμορφο εξωτερικά και ταχύτατο συνάμα… σκούτερ-υβρίδιο.

Έτσι κι έγινε και γεννήθηκε το Yambretta και το όλο πόνημα δημιουργήθηκε από έναν μερακλή ερασιτέχνη και όχι κάποιον επαγγελματία μηχανικό, πράγμα που το κάνει ακόμα πιο αξιόλογο.

H προσοχή στη λεπτομέρεια είναι εντυπωσιακή και παρ’ όλες τις δυσκολίες ώστε να ταιριάξουν όλα τα αταίριαστα και τις πολλές ώρες προσωπικής δουλειάς, το πρότζεκτ δεν κόστισε παρά κοντά στις 5.000 λίρες… ένα ποσό αστεία μικρό για μια τόσο απαιτητική και δύσκολη κατασκευή.

Τέσσερις φορές φτιάχτηκε το υβρίδιο, γιατί τις τρεις προηγούμενες είχε αποτύχει, παρότι ο συνολικός χρόνος για την ολοκλήρωσή του ήταν μόλις 12 μήνες.

Η διαδικασία περιλάμβανε πολλές δοκιμές και λάθη και, όπως θα περίμενε κανείς, έπρεπε να λυθούν πάμπολλα προβλήματα και έπρεπε να γίνουν πατέντες επί πατεντών για να δουλέψει το σύνολο έτσι όπως έπρεπε.

Για παράδειγμα, η αντλία νερού του υδρόψυκτου κινητήρα προήλθε από τον κινητήρα ενός Volvo για λόγους βελτιωμένης κυκλοφορίας νερού… ενώ η αντλία καυσίμου από ένα Yamaha R1. Επίσης δύσκολο ήταν το ζευγάρωμα των καλωδιώσεων της Lambretta και της Yamaha, αφού ήταν “παζλ” για γερούς λύτες.

Τα ψυγεία του κινητήρα είναι τακτοποιημένα πίσω από την ποδιά και μπορεί να τα δει κάποιος ανοίγοντας το ντουλαπάκι.

Επίσης η μανιβέλα για την εκκίνηση του κινητήρα είναι αφαιρούμενη για να μην προεξέχει, λόγω της τοποθέτησής της.

Ένα πράγμα που δεν έκανε μόνος του ο “μάστορας”, αλλά εμπιστεύτηκε στους επαγγελματίες, ήταν η βαφή, εμπνευσμένη από τις αγωνιστικές μοτοσυκλέτες του θρυλικού Παγκόσμιου Πρωταθλητή Ταχύτητας Αμερικανού αναβάτη Kenny Roberts.

Η παρουσίαση της Yambretta ξεκινάει μετά το 2′.15” στο βίντεο.

Πρόκειται για μια εκπληκτική κατασκευή, πολύ προσεγμένη σε επίπεδο υπερ-επαγγελματικό, ενώ όπως φαντάζεστε το σκούτερ είναι πολύ γρήγορο στο δρόμο, με τελική κοντά στα 150 km/h.

Από τα 8 άλογα της Lambretta στα 40 περίπου του RD350, θα υπάρχει οπωσδήποτε μια κάποια διαφορά, δε νομίζετε;

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ