fbpx

ΙΣΠΑΝΙΑ 2017: Τα 125άρια και το ΧΜΑΧ 300 κυριάρχησαν

Ζήτω τα μικρά!

Οι πωλήσεις των σκούτερ στην Ισπανία το 2017 κινήθηκαν πάνω στις γνωστές γραμμές, με τα 125άρια σκούτερ να κυριαρχούν στην αγορά, κι αυτό, κυρίως επειδή οι Ισπανοί σύμφωνα με το νόμο μπορούν να οδηγήσουν δίτροχο 125 cc, εάν έχουν δίπλωμα αυτοκινήτου.

Από τον Ιανουάριο έως τον Δεκέμβριο του 2017 ταξινομήθηκαν στην Ισπανία 137.117 σκούτερ και μοτοσυκλέτες άνω των 50 κυβικών και 22.794 πενηντάρια. Τα μοτοποδήλατα είχαν αύξηση πωλήσεων παρόλο που είναι ακόμη πολύ μακριά από εκεί που βρίσκονταν (πάνω από δέκα φορές πάνω!), πριν από μερικά χρόνια.

Τα σκούτερ και οι μοτοσυκλέτες άνω των 50 cc, επιβεβαίωσαν την πτώση που αναμενόταν για το «έτος μηδέν» 2017, που θα έφερναν οι προδιαγραφές Euro4.


Επιπλέον, τα ’17άρια μοντέλα Euro4 είχαν και αύξηση στην τιμή τους (υποχρεωτικά ABS και λοιπές λεπτομέρειες), έτσι ώστε το έτος να ξεκινάει “αργά” από πλευράς πωλήσεων. Αν και σε μερικούς μήνες η αγορά σταθεροποιήθηκε και άρχισε να ανεβαίνει, μέχρι τον Δεκέμβριο πουλήθηκαν στη χώρα της Ιβηρικής 137.117 μονάδες, σχεδόν 11 τοις εκατό λιγότερο από τις 154.051 μονάδες του 2016.
Από το σύνολο των 137.117 μονάδων οι 72.934 αφορούσαν 125άρια!

Δεν είναι ήταν έκπληξη για την Ισπανική αγορά το γεγονός ότι τα πιο ευπώλητα μοντέλα ήταν τα σκούτερ 125 cc, τα οποία είναι πολύ ελκυστικά για τους Ισπανους για αστική χρήση, ειδικά λόγω του ότι δεν χρειάζονται περαιτέρω έξοδα και εξετάσεις για δίπλωμα δίτροχου. Αρκεί το δίπλωμα αυτοκίνητου για να μπορεί να οδηγήσει κάποιος ένα 125άρι. Έτσι τα δώδεκα εκατομμύρια οδηγών αυτοκινήτων της Ισπανίας, μπορούν να χρησιμοποιήσουν νόμιμα 125άρια, κι όχι μόνο τα τρία εκατομμύρια αναβατών που έχουν άδεια οδήγησης μοτοσυκλέτας.

Βασιλιάς της αγοράς τη χρονιά που πέρασε ήταν και πάλι το Honda SH 125 (ή Scoopy όπως έχει συνηθιστεί να λέγεται στην Ισπανία), το οποίο ξεπέρασε τις έξι χιλιάδες πωλήσεις, 6.181 για να είμαστε ακριβείς!

Honda SH150i Scoopy, No1 στην Ισπανία το 2017

 

Σε μικρή απόσταση τερμάτισε το φθηνότερο Kymco Agility City 125 με 5.770 ταξινομήσεις, ενώ στην τρίτη θέση ήταν το Honda PCX 125 με 5.389 μονάδες.
Η Yamaha κατάφερε να φτάσει αρκετά κοντά στο αντίπαλο PCX με το NMAX 125, που ήταν τέταρτο με 4.311 ταξινομήσεις. Από και πέρα οι πωλήσεις μειώνονται με τα 3.149 Piaggio Liberty 125 και τα 2.983 Yamaha XMAX 125 στις επόμενες θέσεις ή το Honda Forza 125 (με 2.822 πωλήσεις). Στην ένατη θέση της Ισπανίας τερμάτισε το SYM Symphony 125 (με 2.738 μονάδες) και πίσω του το Honda Vision 110 (2.535 μονάδες) που έκλεισε τη δεκάδα.

Οι πωλήσεις των εταιριών στην Ισπανία τα τελευταία έξι χρόνια (πηγή: www.moto125.cc)

Έτσι, η Honda κατάφερε να βάλει τέσσερα σκούτερ μεταξύ των δέκα καλύτερων πωλήσεων, κι αυτό εξηγεί εν μέρει την κυριαρχία της στην ισπανική αγορά, που έκλεισε το 2017 ως εταιρία με τις καλύτερες πωλήσεις με 28.333 μονάδες. Η δεύτερη αγαπημένη μάρκα των Ισπανών ήταν η Yamaha με 22.178 και η τρίτη η Kymco με 15.233 μονάδες.

Πρώτο σε πωλήσεις μοντέλο άνω των 125 cc, ήταν εκτός δεκάδας το Yamaha XMAX 300 με σχεδόν 2.500 μονάδες, και πίσω του τα: TMAX 530 (2.180 μονάδες), Honda SΗ 300 με 1.457 μονάδες, το Piaggio Beverly 300 (818 μονάδες) και το Piaggio Beverly 350, με σχεδόν 700 μονάδες.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ