fbpx

ΗΟNDA SH 300i 2011

Το φρεσκάρισμα του πρωταγωνιστή

Πως ένα πετυχημένο σκούτερ που πουλάει σε όλη την Ευρώπη, μπορεί να συνεχίσει να πουλάει με αμείωτο βαθμό; Μα βελτιώνοντάς το σε μερικούς τομείς και αλλάζοντας ελαφρά την εμφάνισή του. Ο πρωταγωνιστής της μέσης κατηγορίας σκούτερ της Honda είναι έτοιμος να αντιμετωπίσει, αγέραστος, τα χρόνια που θα έρθουν.

Μια μικρή εισαγωγή στη μύτη του μπροστινού μέρους του SH το διαφοροποιεί άμεσα από το παλιά μοντέλο

Μια μικρή εισαγωγή στη μύτη του μπροστινού μέρους του SH το διαφοροποιεί άμεσα από το παλιά μοντέλο

Αυτό ακριβώς έκανε η Honda στο SH 300 που απέκτησε ολοκαίνουργια πλαστικά, που δεν απέχουν πολύ από τα παλιά, άλλαξε τη σχεδίαση των ζαντών, το πίσω λάστιχο, και το αφρώδες υλικό της σέλας, αλλά και βελτίωσε το πλαίσιο και τις αναρτήσεις. Παράλληλα το έντυσε με καινούργια ρύχα και χρώματα και ιδού: το νέο SH 300 είναι έτοιμο.

Λεπτό, compact, δυναμικό

Λεπτό, compact, δυναμικό

Ένα από τα σημαντικότερα πλεονεκτήματα του 300αριού της Honda ήταν (από το 2007 που πρωτοπαρουσιάστηκε) και είναι μέχρι σήμερα, πως λόγω διαστάσεων μπορεί να ελιχθεί με άνεση ακόμα και στη «βαριά», επιβαρυνμένη κυκλοφορία της πόλης. Από την άλλη ο κινητήρας των 280 κυβικών δίνει επιδόσεις και δυνατότητες διάνυσης μεγαλυτέρων αποστάσεων, παρόλο που το 300 είναι περιορισμένων εξωτερικών διαστάσεων. Οι 16άρηδες τροχοί και οι συγκεκριμένες αναρτήσεις, μαζί με ένα «μοτοσυκλετιστικό» ζύγισμα του υπόλοιπου πλαισίου προσφέρουν πολύ καλή οδική συμπεριφορά.

Αλλαγές έγιναν έτσι ώστε να βελτιωθεί η σταθερότητα του συνόλου

Αλλαγές έγιναν έτσι ώστε να βελτιωθεί η σταθερότητα του συνόλου

Ολοκαίνουργιο αναφέρει πως είναι το νέο «κουστούμι» του SH, η Honda, έτσι ώστε να φρεσκαριστεί η εμφάνιση και να προσαρμοστεί στον 21ο αιώνα. Πέρα από την εμφάνιση και τα καινούργια χρώματα είναι ξανασχεδιασμένες και οι χυτές αλουμινένιες ζάντες.

Μια καλοσχεδιασμένη εξάτμιση για έναν ήσυχο κινητήρα

Μια καλοσχεδιασμένη εξάτμιση για έναν ήσυχο κινητήρα

Ο κινητήρας είναι γνωστός μας υδρόψυκτος, μονοκύλινδρος, με τις 4 βαλβίδες στην κεφαλή του. Η τροφοδοσία PGM-FI δίνει καλή απόκριση στο άνοιγμα του γκαζιού και πολύ καλές επιταχύνσεις από στάση. Ένα σημαντικό στοιχείο σε αυτό τον κινητήρα είναι πως οι μηχανικοί της Honda έχουν μειώσει τις εσωτερικές τριβές – ειδικά του στροφάλου, αφού τον τροφοδοτούν με το ελάχιστο δυνατό λάδι – έτσι ώστε να επιτυχγάνονται επιδόσεις χωρίς να επιβαρύνεται η κατανάλωση. Η ιπποδύναμή του φτάνει τους 27,2 ίππους και η μετάδοσή της δύναμης στον πίσω τροχό γίνεται με ιμάντα V-Matic.

Ένα ακόμα πλεονέκτημα του 279 κυβικών κινητήρα είναι οι μικρές του διαστάσεις που του επιτρέπουν έτσι να χωράει σε ένα περιορισμένου χώρου πλαίσιο, με μεταξόνιο μόνο 1.422 χιλιοστών. Με την κατανάλωση να είναι μειωμένη, το εργοστάσιο ισχυρίζεται πως η κατανάλωση από το 9λιτρο ρεζερβουάρ μπορεί να φτάσει και τα 250 χιλιόμετρα μέχρι τον επόμενο ανεφοδιασμό.

Καλή απόδοση και επιταχύνσεις και χαμηλοί μηχανικοί θόρυβοι για τον 278 κ.εκ. κινητήρα του SH

Καλή απόδοση και επιταχύνσεις και χαμηλοί μηχανικοί θόρυβοι για τον 278 κ.εκ. κινητήρα του SH

Το πλαίσιο είναι χαρακτηριστικής διάταξης με δύο σωλήνες να περνούν κάτω από την ποδιά (η διάταξη αυτή ονομάζεται underbone) και με αυτόν τον τρόπο επιτυχγάνεται ακαμψία, χαμηλό κέντρο βάρους, αλλά και χώρος για τα πόδια του αναβάτη. Για το 2011 το πλαίσιο έχει βελτιωθεί έτσι ώστε να προσφέρει στο σκούτερ μεγαλύτερη σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες. Για τον ίδιο σκοπό έχει αυξηθεί και η διάμετρος του άξονα του μπροστινού τροχού, προσφέροντας έτσι στον τομέα της ακαμψίας του συνόλου.

Το πιρούνι διαθέτει καλάμια διαμέτρου 35 χιλιοστών και είναι τηλεσκοπικό, συμβατικό. Αλλαγμένα είναι και τα αμορτισέρ πίσω που έχουν σαν σκοπό να βελτιώσουν τη σταθερότητα αλλά και τις αντιδράσεις του SH. Η πρωτότυπη στήριξη του κινητήρα/ψαλιδιού, που ονομάζεται “Floating Link”,

Ελαφρά αλλαγή στη σχεδίαση των χυτών ζαντών

Ελαφρά αλλαγή στη σχεδίαση των χυτών ζαντών

μειώνει το πέρασμα των κραδασμών του κινητήρα προς τον αναβάτη, προσφέροντας περισσότερη άνεση.

Οι τροχοί είναι μεγάλης διαμέτρου 16 ιντσών μπροστά και πίσω και για να αυξηθεί η σταθερότητα του πίσω μέρους, έχει αλλάξει η κατασκευή του πίσω ελαστικού που είναι πλέον Radial-Mono Spiral (ενισχύεται δηλαδή η ελαστικότητα του σκελετού του). Τα φρένα διαθέτουν σύστημα συνδυαζόμενων φρένων CBS μαζί με ABS, ενός εξελιγμένου συστήματος αντιμπλοκαρίσματος.

Τα χρώματα του νέου 300 είναι Μαύρο, Ασημί, Μπλε, Γαλάζιο, Άσπρο και οι τιμές κυμμαίνονται από 4.680 ευρώ για την απλή έκδοση, 4.780 ευρώ για το μοντέλο με τη μπαγκαζιέρα (Top Box) και φτάνουν στις 5.210 για την έκδοση με ABS και 5.310 για την έκδοση ABS Top Box.

Βελτιωμένο είναι και το αφρώδες της σέλας

Βελτιωμένο είναι και το αφρώδες της σέλας

Ο χώρος κάτω από τη σέλα δεν επαρκεί, οπότε... μπαγκαζιέρα

Ο χώρος κάτω από τη σέλα δεν επαρκεί, οπότε... μπαγκαζιέρα