fbpx

SUZUKI HAYATE 125: ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΙΑΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ

Ένα σκούτερ… “άνεμος”

Με την αγορά της Νοτιοανατολικής Ασίας να απαιτεί κυρίως δίτροχα μικρού κυβισμού, οι ιαπωνικές εταιρίες καλούνται να ανταποκριθούν στη ζήτηση με σκούτερ που είναι φθηνά στην κατασκευή και την τιμή απόκτησης, που όμως είναι και καλαίσθητα και μοντέρνα.

Ένα από αυτά τα σκούτερ είναι το Suzuki Hayate 125. Mε το δυναμικό, αιχμηρό edge design να λειτουργεί σαν όπλο του, τη στιγμή που κάτω από το μοντέρνο του κουστούμι υπάρχει ένας απλός αερόψυκτος κινητήρας. Κι αν κάποιος αναρωτιέται γιατί συχνά παρουσιάζουμε διάφορα “ασιατικά” σκούτερ, άλλων, μακρινών αγορών πρέπει να πούμε, ότι σύντομα και η ευρωπαϊκή αγορά με δεδομένη την οικονομική κρίση πρέπει να προσφέρει – και θα προσφέρει – μοντέλα, που πριν πωλούντο σχεδόν αποκλειστικά σε ασιατικές αγορές. Μην ξεχνάτε ότι επίσημα πλέον η Honda πουλάει στην Ευρώπη “παπί” (το Wave 110i) κάτι που ήταν ανήκουστο επί δεκαετίες για ευρωπαϊκή χώρα… εκτός Ελλάδας.

Hayate στα γιαπωνέζικα σημαίνει “ελαφρύς άνεμος” και Hayate ονομαζόταν το γιαπωνέζικο αεροπλάνο του Δευτέρου Παγκόσμιου Πολέμου Nakajima Κi-84. Αυτό ήταν και το όνομα που επέλεξε η Suzuki για το μικρό της σκουτεράκι που πωλείται σε χώρες της ΝΑ Ασίας
Αυτοί που το έχουν οδηγήσει λένε ότι είναι αθόρυβο, ευχάριστο και γρήγορο, με καλή επιτάχυνση, οτι το βοηθούν οι 16άρηδες τροχοί και το μεταξόνιο των 1.285 χλστ. στο να είναι σταθερό. Το τιμόνι του “κόβει” πολύ, ώστε να είναι βολικό στους δύσκολους ελιγμούς, η σέλα του είναι σχετικά άνετη και γενικά η συνολική του συμπεριφορά το κάνει ιδιαίτερα αποτελεσματικό, ακόμα και στην κίνηση της Μπανγκόκ… της Ταϊλάνδης (πρέπει να είναι πολύ άσχημα τα πράγματα εκεί).
Χαρακτηριστικά του Suzuki Hayate 125 είναι ο μεγάλος διπλός προβολέας και το αρκετά ψηλό τούνελ στο δάπεδο ανάμεσα στα πόδια του αναβάτη που το κάνει να μοιάζει με παπί. (αλλά και με το Yamaha Nouvo 125).


Ο αερόψυκτος κινητήρας του Hayate είναι τετράχρονος με έναν εκκεντροφόρο επικεφαλής και φοράει δύο βαλβίδες. Η ιπποδύναμη του φτάνει κοντά στους 9 ίππους και η κατανάλωσή του ιδιαίτερα χαμηλή στα 2,1 λίτρα για 100 χιλιόμετρα, στοιχείο το οποίο σε συνδυασμό με το μόλις 4,5 λίτρων ρεζερβουάρ, προσφέρει μια κάποια αξιοπρεπή αυτονομία.
Το ντεπόζιτο βενζίνης είναι μικρό γιατί οι μηχανικοί της Suzuki ήθελαν να δημιουργήσουν αποθηκευτικό χώρο κάτω από τη σέλα (17 λίτρων). Υπάρχουν μοντέλα Hayate απλά και SS (Super Sport) είτε με καρμπιρατέρ, είτε με ψεκασμό στην τροφοδοσία, αναλόγως της αγοράς. Η διαδρομή του εμβόλου του κινητήρα των 124 κ.εκ. είναι μεγαλύτερη, όπως συνηθίζουν να κάνουν πολλοί κατασκευαστές, προσφέροντας έτσι περισσότερη ροπή (υποτετράγωνος κινητήρας), ενώ το χιτώνιο έχει σκληρή επίστρωση για αυξημένη αντοχή.

Ένας "νοστιμούλης" ηθοποιός πάντα βοηθάει στην προώθηση ενός προϊόντος

Το μπροστινό φρένο είναι δισκόφρενο 220 χλστ. και το πίσω είναι – όπως συνηθίζεται για λόγους κόστους – ταμπούρο 130 χλστ. Οι τροχοί είναι 16άρηδες και τα λάστιχα λεπτά, έτσι ώστε και καλή οδική συμπεριφορά να έχει το Hayate και γρήγορες αλλαγές κατευθύνσεων να πετυχαίνει. Με βάρος 108 κιλών βέβαια, όχι ότι θα έχει πρόβλημα. Το πιρούνι είναι τηλεσκοπικό, ενώ πίσω υπάρχουν δυο αμορτισέρ, με ψαλίδι και στη δεξιά πλευρά της ανάρτησης.

Το Suzuki Hayate 125 δεν είναι καινούργιο στις αγορές της περιοχής, αφού μετράει σχεδόν πέντε χρόνια (στην αρχική, απλή του μορφή), ενώ θεωρείται από τα πιο σημαντικά σκούτερ της ιαπωνικής εταιρίας. Το Hayate κατασκευάζεται στο Βιετνάμ και η εγγύηση που δίνεται στον πελάτη μετά την αγορά είναι 6 μόλις μήνες, όπως ορίζει ο νόμος (όχι μόνο στο Βιετνάμ αλλά και σε άλλες χώρες της Ασίας). Ναι, τα δικά μας δύο χρόνια εγγύησης που έχουμε μετά την αγορά ενός σκούτερ, θεωρούνται στην Ασία, εξαιρετικό προνόμιο…

Aυτή είναι η πρώτη έκδοση του Hayate που εξελίχθηκε αργότερα στις παρακάτω...