fbpx

ΜΕ ΑΒS, Ή ΧΩΡΙΣ ΑΒS; ΟΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ…

Δείτε και αποφασίστε…

 Tα συστήματα αντιμπλοκαρίσματος των τροχών, τα γνωστά μας ABS κερδίζουν ολοένα έδαφος και σύντομα, μέσα στα επόμενα χρόνια δεν θα υπάρχει scooter που να μην είναι εφοδιασμένο με αυτά.

Το βίντεο που θα παρακολουθήσετε είναι φτιαγμένο από την αντιπροσωπεία scooter της Kymco στην Ισπανία και δείχνει – ακόμα κι αν κάποιος δεν γνωρίζει ισπανικά – ξεκάθαρα το πλεονέκτημα των σκούτερ που διαθέτουν ABS στα φρένα τους. Ειδικά στο φρενάρισμα πάνω σε γλιστερές επιφάνειες , όπως για παράδειγμα το βρεγμένο οδόστρωμα.

Μέχρι στιγμής μόνο η BMW έχει δείξει μεγάλη πίστη στο ABS, εφοδιάζοντας σε όλες της τις μοτοσυκλέτες και σκούτερ πριν καν εφαρμοστεί υποχρεωτικά η οδηγία της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τοποθέτηση του συστήματος μέχρι το 2016-2017.

Για τις ανάγκες της δοκιμής η αντιπροσωπεία της Kymco στην Ισπανία χρησιμοποίησε δύο Κymco SuperDink 125i ένα απλό μοντέλο (άσπρο) και ένα με ABS (πορτοκαλί) μοντέλα που αμφότερα δεν εισάγονται στην Ελλάδα και είναι ίδια με τα δικά μας Downtown. H σύγκριση των δύο σκούτερ πραγματοποιήθηκε στο χώρο δοκιμών του INTA (Εθνικού Ισπανικού Ινστιτούτου Αεροναυπηγικής Τεχνολογίας) στο Torrejon de Ardoz. Αναβάτες ήταν δύο έμπειροι οδηγοί αγώνων που κινούνται με ταχύτητα 50 χιλιομέτρων την ώρα, μέχρι τη στιγμή που αρχίζουν να φρενάρουν ταυτόχρονα. Αργότερα ανταλλάσσουν σκούτερ, έτσι ώστε να μπορούν να εξαχθούν ασφαλέστερα και ακριβέστερα αποτελέσματα μετρήσεων.

Με την πίστα στεγνή και τα δύο σκούτερ σταματούν σε μια μέση απόσταση 17 μέτρων. Τα πράγματα αλλάζουν στη βρεγμένη άσφαλτο και μάλιστα κατά πολύ, αφού το SuperDink χωρίς ABS σταματά στα 29 μέτρα, δηλαδή 12 μέτρα παραπάνω απ’ ότι στο στεγνό. Αυτό σε “απλά μαθηματικά” σημαίνει ότι το φρενάρισμα επιμηκύνεται κατά 70.6%. Αντίθετα το SuperDink ABS αυξάνει την απόσταση φρεναρίσματος κατά 5 μόλις μέτρα, σταματώντας στα 22 μέτρα, σημειώνοντας αύξηση κατά 29.4%.

Σε όλα τα παραπάνω πρέπει να συνυπολογισθεί και η πιθανή απώλεια ελέγχου στο σκούτερ που δεν έχει ABS, αν μπλοκάρει απότομα ο μπροστινός ή ο οπίσθιος τροχός. Αυτό επιδεικνύεται και στο βίντεο, όπου συνειδητά οι αναβάτες μπλοκάρουν τους τροχούς για να δείξουν τα αποτελέσματα που θα έφερναν την πτώση – αν δεν είχαν εφοδιαστεί τα σκούτερ της δοκιμής με υποστηρικτικές “βοηθητικές” ρόδες.

Σημειώστε εδώ ένα ιστορικό στοιχείο. Τα Kymco είναι εφοδιασμένα με μονάδες ABS που έχουν κατασκευαστεί από την Bosch, μια γερμανική εταιρία, η οποία ξεκίνησε 75 χρόνια πριν, το 1936 πατεντάροντας ένα σύστημα που “απέτρεπε το μπλοκάρισμα των τροχών μηχανοκίνητων οχημάτων”. Παρ’ όλα αυτά τα ABS μπήκαν στην παραγωγή το 1978 πάνω σε μια Mercedes-Benz και αργότερα σε ένα αυτοκίνητο της BMW.

Στην ελληνική αγορά τα μοντέλα της Kymco που χρησιμοποιούν ABS είναι τα: Downtown 300 ABS και Χ-Citing 500 R ABS. Με την προσθήκη του συστήματος ABS της Bosch (του μοντέλου 8M στην προκειμένη περίπτωση) το βάρος αυξάνεται κατά 1,5 κιλό, ενώ καταλαμβάνει όγκο ενός λίτρου και τοποθετείται χαμηλά μπροστά στην ποδιά.

 ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤO VIDEO ΜΕ ΤΑ SCOOTER ΤΗΣ KYMCO