fbpx

YAMAHA BW’s 125, Πλήρης Δοκιμή

Περιπέτειες της πόλης

Εμφάνιση που παραπέμπει σε χώμα και περιπέτεια, ψηλό τιμόνι, μικρές διαστάσεις, τρακτερωτά λάστιχα, τετράχρονος κινητήρας και τιμή κάτω από 2.500 ευρώ. Κι όλα αυτά για να αναμετριέσαι με τις ζούγκλες των πόλεων… ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΣΙΛΗΣ ΑΝΤΖΟΥΛΑΤΟΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΜΙΧΑΛΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ

Υamaha BW's 125: Τα καταφέρνει και στα δύσκολα και στα εύκολα

Πάνω στο BW’s μπορείς να φαντάζεσαι τον εαυτό σου να διασχίζει ποτάμια (όταν βρέχει) και να περνάει δύσβατα μονοπάτια (ανάμεσα στα αυτοκίνητα), να σκαρφαλώνει στα βράχια (ανεβαίνοντας πεζοδρόμια) και να αποφεύγει τα στοιχεία της φύσης (τα αυτοκίνητα που σε κλείνουν) με μια τιμονιά. Ο αέρας της δράσης και της περιπέτειας που φέρνει στην εμφάνισή του το BW’s, σε κάνει ηγέτη στη ζούγκλα των δρόμων.

Ήταν πολύ έξυπνη η κίνηση από πλευράς Yamaha να δώσει στο BW’s χαρακτήρα οχήματος παντός εδάφους. Τα χοντρά λάστιχα με τα τακούνια, εκτός από την πρακτική εφαρμογή που έχουν στο χώμα, δίνουν την εντύπωση ότι προσφέρουν και μεγαλύτερη ασφάλεια στο δρόμο, τις λακκούβες και το φρενάρισμα. Προσθέστε τώρα στη συνταγή και τους Big Wheels, τους μεγάλους τροχούς με το μεγάλο ύψος λάστιχων, που έχουν την ιδιότητα να αποσβαίνουν τους κραδασμούς. Μην είναι το BW’s, το σύγχρονο σκουτερο-SUV; Το σίγουρο είναι πως από “επιτόπια γκάλοπ”, όσον αφορά στην εμφάνιση, οι μικρότεροι το λάτρεψαν ενώ οι μεγαλύτεροι δήλωσαν πως δεν τους αρέσει. Δηλαδή το BW’s απευθύνεται περισσότερο σε “πιο πιτσιρικάδες”, παρά σε “πουρό-σκουτεράδες”…

Eύκολα διακρίνεις τις σωλήνες του πλαισίου του BW's

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: Απλός στην κατασκευή τετράχρονος, 4 βάλβιδος κινητήρας. Δεν υιοθετεί την υγρόψυξη, αλλά είναι αερόψυκτος με φτερωτή. Ο κυβισμός είναι 125 κυβικών με ηλεκτρονικό ψεκασμό και απόδοση 9,0 ίππων.

ΣΧΕΔΙΑΣΗ: Πρόκειται για ιδιαίτερης εμφάνισης σκούτερ, αφού χρησιμοποιεί τη σχεδιαστική τάση “exoskeleton”, των δίτροχων των οποίων το πλαίσιο είναι ορατό (βλ. BMW R1200 GS, για παράδειγμα). Πέρα από τον προβολέα που διαθέτει ένα μικρό στρογγυλό σώμα πάνω και ένα μεγάλο από κάτω, υπάρχουν άλλα δυο στρογγυλά φώτα στο οπίσθιο φωτιστικό σώμα. Στο συνδυασμό άσπρο-μαύρο, το δεύτερο χρώμα είναι εκείνο που κυριαρχεί. Η ποιότητα συνολικά κρίνεται σαν καλή, ενώ εδώ πρέπει να σημειώσουμε ότι το BW’s κατασκευάζεται στην Ταϊβάν, χώρα που στον τομέα αυτό μπορεί να κατατάσσεται κάτω από την Ιαπωνία, αλλά αρκετά πιο πάνω από την Κίνα.

Tετράχρονο μοτεράκι, με 4 βαλβίδες και αερόψυξη

ΤΡΟΧΟΙ: Η διάμετρος των μαύρων-cool ζαντών με την όμορφη σχεδίαση, είναι στις 12 ίντσες, ενώ τα μεγάλου ύψους λάστιχα αυξάνουν τη σταθερότητα του σκούτερ.

ΜΕΓΕΘΟΣ: Μικρών διαστάσεων είναι το BW’s, περιορισμένου πλάτους για έναν αναβάτη μεσαίου αναστήματος. Κάθεται και δεύτερο άτομο, αλλά δεν θα λέγαμε πως κάθεται άνετα. Σε μικρές διαδρομές πάντως δεν θα διαμαρτυρηθεί.

ΠΡΙΝ ΤΗ ΒΟΛΤΑ

ΘΕΣΗ ΟΔΗΓΗΣΗΣ: Ο κορμός τοποθετείται όρθιος και τα πόδια πατούν σε χώρο που φιλοξενεί οριακά, από πλευράς μήκους, ένα πόδι που φοράει παπούτσι Νο 45. Και οι γάμπες σε σχέση με τα ισχία βρίσκονται στις 90 μοίρες, μόνο που το πάτωμα είναι κατηφορικό προς τα μπρος. Τα χέρια τώρα τοποθετούνται ψηλά και πολύ πίσω, κοντά στον κορμό του αναβάτη. Η θέση αυτή δίνει εύκολους χειρισμούς στην πόλη, αλλά κουράζει μετά από κάμποση ώρα οδήγησης. Σε μεγαλύτερη των 60 λεπτών διαδρομή τα πράγματα δυσκολεύουν, αναγκάζοντας τον αναβάτη να ψάχνει να καθίσει πιο πίσω στη σέλα, για να βολευτεί. Το ύψος του δαπέδου είναι αρκετό έτσι ώστε να μην βρίσκει σε πεζοδρόμια.

ΤΙΜΟΝΙ: Καλό είναι το ύψος του τιμονιού, σε σχέση με τους καθρέφτες των αυτοκινήτων, ιδιότητα που βοηθάει στη διήθηση (πέρασμα ανάμεσα σε σταματημένα-μποτιλιαρισμένα αυτοκίνητα). Το κόψιμο του δεξιά-αριστερά στους επιτόπιους ελιγμούς είναι καλό, αν και το μεγάλο πλάτος του τιμονιού δίνει την εντύπωση ότι ο τροχός κόβει πολύ περισσότερο. Το πρόβλημα με αναβάτες άνω των 1,75 είναι ότι όταν στρίψει πλήρως το τιμόνι, τα άκρα του βρίσκουν πάνω στα πόδια τους (κρέμονται και τα φλας από κάτω), άρα το πόδι, είτε πρέπει να τραβηχτεί προς το εσωτερικό της ποδιάς, είτε να κατέβει στο δρόμο.

ΣΕΛΑ: Το ύψος σέλας, όπως και το πλάτος της, είναι επαρκές και όταν κάθεται κάποιος πάνω της “ξεφυσάει” βγάζοντας αέρα. Το αφρώδες της είναι αρκετά μαλακό, εύκαμπτη είναι και η πλαστική της βάση. Από το μέγεθός της γίνεται σαφές ότι το BW’s σχεδιάστηκε για να φιλοξενεί λεπτοκαμωμένους εφήβους και όχι υπέρβαρους μεσήλικες. Το κάλυμμα είναι αντιολισθητικό και η σέλα ανοίγει αυτόματα με το γύρισμα του κλειδιού από τον κεντρικό διακόπτη.

Χωράει ένα μικρό φουλ φέις με λίγη προσπάθεια

ΣΥΝΕΠΙΒΑΤΗΣ: Περιορισμένος χώρος σέλας προβλέπεται για τον συνεπιβάτη, που πατάει κάπως δύσκολα τα πόδια του, σε μικρά μαρσπιέ/προεξοχές της ποδιάς. Μια σωληνωτή χειρολαβή στην ουρά, τον βοηθά να στηριχθεί.

ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΠΟΔΙΑΣ/ΖΕΛΑΤΙΝΑΣ: Καμία προστασία για το πάνω μέρος του σώματος του αναβάτη, παρα μόνο από την μικρή ποδιά για τα πόδια του.

ΑΠΟΘΗΚΕΥΤΙΚΟΙ ΧΩΡΟΙ: Υπάρχει ένα βαθύς αποθηκευτικός χώρος κάτω από τη σέλα για ένα μικρού μεγέθους φουλφέις κράνος. Αυτά…

ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ

ΕΝΤΟΣ ΠΟΛΗΣ: Με τη μίζα να ξεκινάει τον κινητήρα εύκολα και τον “ψεκαστό”, αερόψυκτο κινητήρα να μην απαιτεί προθέρμανση, ξεκινάς άμεσα για τον προορισμό σου. Το σωληνωτό τιμόνι βρίσκεται κοντά στο σώμα σου σε μια διαφορετική από το συνηθισμένο θέση, που προσφέρει περίεργη στήριξη, ειδικά στο φρενάρισμα. Η θέση οδήγησης του BW’s, θυμίζει το Honda PCX, που έχει ίδιας “σχολής” τιμόνι. Ανοίγοντας το γκάζι, αρχικά σου δίνεται η εντύπωση ότι το Γιαμαχάκι είναι ένα φιλικό σκούτερ καθημερινής μετακίνησης, αφού οι επιδόσεις του είναι μέτριες.

Το “πρόβλημα” εντοπίζεται στη διαδρομή του γκαζιού, που είναι μεγάλη, με αποτέλεσμα ενώ κάνεις τη συνηθισμένη στροφή του καρπού, το γκάζι να ανοίγει λίγο. Η λύση είναι να ανοίξεις γρήγορα όλο το γκάζι: τότε το BW’s μπορεί να μην μεταμορφώνεται μεν σε “όπλο”, κινείται όμως σαφώς ταχύτερα, φεύγει γρήγορα στα φανάρια και αφήνει αρκετούς “ανταγωνιστές” πίσω του. Η πολύ ομαλή και προοδευτική μετάδοση προσφέρει εντονότερη επιτάχυνση μετά τα 20 χ.α.ω και η “ώθηση” αυτή διατηρείται μέχρι τα 75 χ.α.ω. Πάνω από τα 75 χ.α.ω το BW’s αποκρίνεται στο άνοιγμα του γκαζιού ράθυμα, ανεβάζοντας στροφές αργά, μέχρι τα 105 χ.α.ω που είναι και η τελική του.

Μπροστινό φτεράκι σε στυλ εντούρο, φυσούνες στα καλάμια και κόκκινη δαγκάνα

Στις “σφήνες” και στους επιτόπιους ελιγμούς ανάμεσα σε αυτοκίνητα πρέπει να λαμβάνεις υπ’ όψη σου την εξάτμιση, η οποία μπορεί να είναι μαζεμένη, αλλά φοράει ένα ογκώδες πλαστικό προστατευτικό που εξέχει 5 εκατοστά τουλάχιστον χωρίς λόγο. Παρατηρώντας τις αναρτήσεις του BW’s, αντιλαμβάνεσαι πως οι τεχνικοί της Yamaha έχουν κάνει προσπάθεια στον συγκεκριμένο τομέα.

Το πιρούνι έχει νύχι κάτω από τον άξονα στήριξής του (ο οποίος βρίσκεται πίσω από τα καλάμια) για να δοθεί μεγαλύτερη διαδρομή, ενώ τα δύο αμορτισέρ πίσω έχουν μεγάλο μήκος σχεδόν 40 εκατοστών. Το πιρούνι είναι καλύτερο και πιο προοδευτικό στη λειτουργία του, αποσβένοντας αρκετά καλά και τις μικρές ανωμαλίες του δρόμου και τις μεγαλύτερες, ενώ τα αμορτισέρ (που δεν διαθέτουν προφόρτιση ελατηρίου) είναι σκληρότερα. Περιέργως για τη χρήση και το μέγεθος του σκούτερ, με δύο υπέρβαρους επιβάτες τα αμορτισέρ δούλευαν καλύτερα. Άρα τα ελατήριά τους έπρεπε να έχουν μικρότερη σκληρότητα για να δίνουν άνεση πίσω.

Το κράτημα του BW’s είναι καλό, μέχρι να φτάσουν τα λάστιχα στο όριό τους και προσφέρει – παρ’ όλο το μικρό μεταξόνιο – ένα σταθερό μπροστινό σύστημα και ένα γρήγορο πίσω, που μπαίνει στη στροφή γρήγορα. Παράλληλα, το BW’s χαρακτηρίζεται συνολικά σαν σταθερό μικρό σκούτερ, κι όχι νευρικό.Στα φρένα έχουμε ένα μέτριο ταμπούρο πίσω, με σπογγώδη αίσθηση στη μανέτα (πολύ περίεργο γιατί το πλεονέκτημα των ταμπούρων ήταν ανέκαθεν η αίσθηση) και χωρίς δύναμη και αποτελεσματικότητα. Ευτυχώς που υπάρχει το πολύ καλό, για το μέγεθος του, μπροστινό δισκόφρενο, κι έτσι το φρενάρισμα και η ακινητοποίηση γίνονται με ασφάλεια.

Λόγω των ελαστικών και της ευελιξίας του 125, μπορεί κάποιος να κινηθεί στο χώμα… “να κινηθεί” λέμε, όχι να αρχίσει να κάνει άλματα. Πάντως μια παραλία το καλοκαίρι από χωματόδρομο την φτάνει το BW’s, πράγμα που κάποιοι θα θεωρήσουν μεγάλο ατού για την αγορά του.

ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ: Μικρές διαστάσεις και σέλα, περιορισμένοι χώροι και γρήγορες αντιδράσεις, αλλά και έλλειψη προστασίας από αέρα και βροχή αποκλείουν το BW’s από τον τομέα των ταξιδιών. Γρήγορα πίσω στην πόλη…

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ: Καλή συνολικά η απόδοση του αερόψυκτου μεν, τετραβάλβιδου δε κινητήρα, με αρκετή ροπή στις μεσαίες στροφές. Αν προτείναμε κάποια βελτίωσή του, αυτή θα επικεντρωνόταν στην απόκριση στο γκάζι μετά τα 70-80 χ.α.ω. Η τελική του φτάνει τα 105 χ.α.ω με επιμονή και η μέση κατανάλωση τα 3,0 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα. Με αυτή την κατανάλωση το BW’s πετυχαίνει αυτονομία κοντά στα 200 χιλιόμετρα.

ΤΕΛΙΚΑ…

Το Yamaha BW’s 125 είναι ένα καθαρόαιμο… σκούτερ πόλης, καθημερινής μετακίνησης, που όμως μπορεί να πατήσει και σε χωματόδρομο, λόγω των “παντός εδάφους” ελαστικών του, όπως, δηλαδή, μπορεί να κινηθεί στο χώμα ένα ψευδοεντούρο στο χώρο των μοτοσυκλετών. Με ισχυρό του χαρτί την εμφάνιση που είναι πρωτότυπη, ειδικά στο μπροστινό του μέρος, έχει και λογική τιμή που τοποθετείται στη μέση της κατηγορίας των σκούτερ 125 κυβικών, αφού κοστίζει κάτω από 2.500 ευρώ (2. 490).

Απίθανα οπίσθια το Γιαμαχάκι...

Η τιμή αυτή είναι “μέση” στην κατηγορία των 125αριών σκούτερ – τα οποία ξεκινούν από τα 1.700 ευρώ, πολλά βρίσκονται στην κατηγορία των 2,0 με 3,0 χιλιάδες ευρώ, και λίγα ξεπερνούν τις 4,0 χιλιάδες ευρώ. Στο δρόμο και πάνω στο BW’s έχεις να κάνεις με ένα ευχάριστο σε απόδοση τετράχρονο 125αράκι, που σου ζητάει να κρατάς παντού τέρμα το γκάζι και εμφανίζει μπόλικη όρεξη για σβέλτους ελιγμούς.

Όργανα: απλούστερα δεν γίνονται...

ΟΡΓΑΝΑ: Λιτότητα επκρατεί σε αυτόν τον τομέα. Απλή η εμφάνιση για το κοντέρ, που δεν έχει μερικό χιλιομετρητή, δεξιά του έχει μια και μόνο αναλογική ένδειξη βενζίνης και αριστερά τρεις λυχνίες: έλεγχος κινητήρα, φλας και … Η πιο αισθητή απουσία είναι το απαραίτητο πλέον, ειδικά στα σκούτερ, ρολόι.

ΦΩΤΑ: Ενώ η μεσαία σκάλα είναι περιορισμένης δέσμης και στα πλάγια και στο ύψος, η μεγάλη σκάλα είναι πολύ καλή. Η λύση είναι να κατέβει το ύψος του μεγάλου στρογγυλού προβολέα, έτσι ώστε αντί για μεσαία να χρησιμοποιούνται τα μεγάλα φώτα…

ΚΟΡΝΑ: Πολύ καλή κόρνα που προέρχεται από μεγαλύτερη μοτοσυκλέτα.

ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ: Η τάπα κλειδώνει με το κεντρικό κλειδί και βρίσκεται στο μπροστινό μέρος της σέλας ανάμεσα στα πόδια του αναβάτη. Δυστυχώς στον ανεφοδιασμό υποχρεώνεσαι να ξεκαβαλήσεις… λόγω αμηχανίας. Ευτυχώς η τάπα που είναι αεροπορικού τύπου δεν αφαιρείται πλήρως από το στόμιο του ρεζερβουάρ, αλλά κρέμεται προς τα κάτω από μεντεσέ.

ΣΤΑΝΤ: Καλή στήριξη παρέχει το κεντρικό στάντ, αν και οι σωλήνες του είναι μικρής διατομής. Υπάρχει και πλάγιο σταντ για τις σύντομες στάσεις.

ΔΙΑΚΟΠΤΕΣ: Μοντέρνοι και απλοί και στα δύο άκρα του τιμονιού, με ένα μεγάλο κουμπί ο καθένας στην κορυφή τους. Υπάρχει kill switch δεξιά και σινιάλο hi-beam αριστερά. Ο διακόπτης των φλας είναι συρταρωτός/σκληρός στη χρήση και η ακύρωση γίνεται με μικρό κουμπί.

ΣΧΑΡΑ, ΧΕΙΡΟΛΑΒΕΣ: Δεν υπάρχει σχάρα, υπάρχει όμως μια πολύ χρήσιμη, απλή σωληνωτή χειρολαβή.

ΚΑΘΡΕΦΤΕΣ: Μικροί και στρογγυλοί, με μέτριο οπτικό πεδίο

ΕΞΤΡΑ & ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ: Υπάρχει σταθερός, ανοιχτός γάντζος κάτω από το τιμόνι, όμορφα γκριπάκια και μανέτες στο τιμόνι.

 

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΤΙΜΗ:2.490 ευρώ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ:Τετράχρονος, μονοκύλινδρος, αερόψυκτος, 125 κ.εκ., 4βάλβιδος, με ψεκασμό
ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ:9,1 ίπποι, στις 7.500 σ.α.λ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Τηλεσκοπικό πιρούνι, διαδρ. 78 χιλ. / Δύο αμορτισέρ, διαδρ. 70 χιλ.
ΦΡΕΝΟ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Δίσκος 220 χιλ./ Ταμπούρο 150 χιλ.
ΤΡΟΧΟΣ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
12 ιντσών/12 ιντσών (ελαστικά 120/70, 130/70)
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ:1.290 χιλ.
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ:780 χιλ.
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ:6,0 λίτρα
ΒΑΡΟΣ:121 κιλά
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: Μοτοδυναμική ΑΕ, Ασπρόπυργος, Θέση Κύριλλος, τηλ. 210 6293596