fbpx

HONDA SH MODE 125 E5, Πλήρης Δοκιμή: Χαρούμενη πόλη!

The City Fighter

Κυβισμός: 124,6 cc * Ιπποδύναμη: 11,4 ίπποι (8,4 ΚW), στις 8.500 rpm * Τελική: 107 km/h (πραγματική) * Βάρος: 118 kg (γεμάτο) * Τιμή: 2.830 ευρώ

Πώς ένα ήπιο θεωρητικά σκούτερ πόλης γίνεται “αντάρτης πόλης” και κερδίζει όλες τις μονομαχίες στο δρόμο; Μπορεί το Honda SH Μode 125 να φοράει ρούχα προβάτου, αλλά κάτω απ’ αυτά κρύβεται ένας δυναμικός μαχητής. Κείμενο: Βασίλης Αντζουλάτος, Ν. Π., Φωτογραφίες: Οδυσσέας Σολωμού

Έκπληξη έτσι; Το περιμένατε ότι το SH Mode είναι ένα από τα καλύτερα σκούτερ σήμερα, που “ζωγραφίζει”, κάνει πιρουέτες γύρω από τα αυτοκίνητα της μποτιλιαρισμένης πόλης…

Ούτε εμείς δεν πιστεύαμε στα μάτια μας, καθώς κινούμασταν με απερίγραπτη άνεση μέσα σε εξαιρετικά προβληματικούς από πλευράς πυκνής κυκλοφορίας δρόμους,  πάνω στο 125άρι της Honda. Και υπάρχουν πολλοί λόγοι που συμβαίνει αυτό όπως θα αναλύσουμε παρακάτω.

Το Honda SH Mode 125 (η Honda προτιμά για κάποιο λόγο να το λέει “SH Mode” σκέτο ονομασία που ποτέ δεν καταλάβαμε – χωρίς τον κυβισμό δίπλα) είναι ένα σκούτερ που για αρκετό κόσμο περνάει απαρατήρητο από την γκάμα της Honda.

Από την άλλη, όπως έχουμε ήδη επαναλάβει αρκετές φορές, πρόκειται για ένα πολύ αξιόλογο σύνολο, που μπορεί να έχει, βεβαίως, κάποιες ιδιαιτερότητες  – τις οποίες εμείς σε αυτό το άρθρο θα αναλύσουμε – αλλά που του άξιζαν και του αξίζουν περισσότερες πωλήσεις και μεγαλύτερη αναγνώριση.

Το Honda SH Mode 125 εμφανίστηκε στην Ευρώπη το καλοκαίρι του 2014, και έκτοτε πλασάρεται ως η φθηνότερη έκδοση των SH και έχει αποδειχτεί ένα πολύ πρακτικό σκούτερ από κάθε άποψη, ενώ ταυτόχρονα ακολουθεί την αισθητική της εποχής  καταφέρνοντας να συνδυάζει μοντέρνο στυλ με ρετρό πινελιές.

Το Honda SH Mode 125 ανανεώθηκε αισθητικά το 2021, με κυρίαρχο στοιχείο τη νέα σχεδίαση με μεγαλύτερο επίπεδο πάτωμα, και περισσότερο χώρο για τα πόδια, νέο προβολέα LED και περισσότερο χώρο κάτω από τη σέλα, με θύρα φόρτισης USB στο ντουλαπάκι, αλλά και Smart Key για έλεγχο του κεντρικού διακόπτη και της σέλας.

Το επίπεδο πάτωμα – σήμα κατατεθέν του SH έχει επεκταθεί προς τα μπροστά κατά 10mm, βελτιώνοντας το χώρο για τα πόδια. Το ύψος της σέλας παραμένει χαμηλό στα 765mm.

Υπάρχει επίσης ένα ντουλαπάκι στην αριστερή πλευρά της ποδιάς, που φιλοξενεί θύρα USB Type–A για τη φόρτιση smartphone. Η χωρητικότητα κάτω από τη σέλα έχει αυξηθεί κατά 0,5 λίτρα, φτάνοντας έτσι στα 18,5 λίτρα συνολικά.

Η εμφάνιση του Honda SH Mode 125 γέρνει περισσότερο προς το κλασικό παρά προς το μοντέρνο, κι αν δεις το σκούτερ από το πλάι θα αναγνωρίσεις άμεσα τις χαρακτηριστικές γραμμές των SH που ξεκίνησαν την ιστορία τους το 1984.

Το SH Μode είναι το φθηνότερο της οικογένειας SH με κινητήρα 125 κυβικών, που εισάγεται στην ελληνική αγορά, ενώ στην Ευρώπη κυκλοφορεί και το Honda SH 125, το οποίο είναι ολόιδιο με το SH 150 ( best seller της Honda στην Ελλάδα) ένα μοντέλο που δεν εισάγεται ακόμα στην αγορά μας.

Το SH Μode διαθέτει τα χαρακτηριστικά που το κατατάσσουν στην κατηγορία των ευρωπαϊκών σκούτερ, δηλαδή έχει τροχούς μεγάλης διαμέτρου 16 ιντσών μπροστά και 14 πίσω, αλλά και βολικό επίπεδο πάτωμα όπως είπαμε παραπάνω.

Ο νέος προβολέας βρίσκεται τοποθετημένος πάνω στο τιμόνι και είναι φυσικά full LED όπως όλα τα φωτιστικά σώματα, ενώ στη μεγάλη πόδια του σκούτερ διαγράφεται ένα “χαμόγελο” αρκετά μεγάλων διαστάσεων, που δημιουργείται από το σύμπλεγμα φωτιστικού σώματος και δύο φλας.

Πρόκειται για εμφάνιση που, κατά τη γνώμη μας πάντα, θα γοητεύσει περισσότερο τους σκουτερίστες μεγαλύτερης ηλικίας, παρά τους νεαρότερους.

Οι νεότεροι θα χαρακτηρίσουν αυτή την εικόνα σαν πολύ κλασική και μάλλον θα προτιμήσουν το Honda PCX 125 από το SH Μode, μιας και το πρώτο φαντάζει σαν υπέρ-μοντέρνο διαστημόπλοιο μπροστά στο δεύτερο, με τα δυο μοντέλα να λειτουργούν ανταγωνιστικά, αφού έχουν φτιαχτεί για τον ίδιο ακριβώς σκοπό: για να κινούνται με ευκολία και ευελιξία μέσα στην πόλη.

Το αστείο εδώ είναι ότι – παρότι δεν του φαίνεται – το Honda SH Μode 125 σχεδόν σε όλες τις περιπτώσεις είναι πιο γρήγορο, ευκίνητο και εύχρηστο από το PCX μέσα στη βαριά κίνηση του άστεως.

Ένα ακόμα σημαντικό στοιχείο του SH Μode είναι το γεγονός ότι,  παρόλο που φοράει τροχούς μεγάλης διαμέτρου, κάτω από τη σέλα χωράει ένα φουλφέις κράνος. Γι’ αυτό το λόγο και οι τεχνικοί της Honda προτίμησαν έναν 14άρη και όχι έναν 16αρη τροχό πίσω, για να μεγαλώσουν το χώρο κάτω από τη σέλα.

Στο Δρόμο

Είναι οι μικρές διαστάσεις και το μικρού πλάτους τιμόνι που συναντάς πάνω στο SH Mode που δημιουργούν την πρώτη εντύπωση στον αναβάτη.

Η σκληρούτσικη σέλα, με το αντιολισθητικό κάλυμμα και το χαμηλό της ύψος, το επίπεδο πάτωμα και κυρίως το μικρό βάρος σε προδιαθέτουν για αυτό που πρόκειται να συμβεί όταν πάρει μπροστά ο κινητήρας κι αρχίσεις να κινείσαι.

Ο κινητήρας του SH Mode για πρώτη φορά στην ιστορία του μοντέλου είναι τετραβάλβιδος, υγρόψυκτος με έναν εκκεντροφόρο επικεφαλής και τεχνολογία eSP+ (enhanced Smart Power Plus) και αποδίδει 11,4 ίππους (8.4kW) στις 8.500 rpm, με μέγιστη ροπή 12,1Nm στις 5.000 rpm.

Αποτελεί εξέλιξη του προηγούμενου διβάλβιδου κινητήρα και προσφέρει γραμμική ροπή από τις χαμηλές στροφές – ιδανική για αστικά περιβάλλοντα και αναβάτες κάθε εμπειρίας.

Διαθέτει ηλεκτρονικά ελεγχόμενη, χωρίς ψήκτρες, γεννήτρια-εκκινητή (μίζα) ACG που είναι ενσωματωμένη απευθείας στην άκρη του στροφαλοφόρου (λειτουργώντας ως μίζα και εναλλάκτης), αλλά και σύστημα Idling Stop, που σβήνει αυτόματα τον κινητήρα μετά από τρία δευτερόλεπτα λειτουργίας στο ρελαντί, όταν το σκούτερ είναι σταματημένο και τα φρένα πατημένα, για να τον επανεκκινήσει άμεσα με το άνοιγμα του γκαζιού.

Πάμε λοιπόν να βάλουμε μπροστά τον νέο κινητήρα μέσω της αθόρυβης “μίζας” του και να αρχίσουμε να κινούμαστε μέσα στην πόλη.

Καταρχάς υπάρχουν κραδασμοί στο ρελαντί και μάλιστα εδώ συναντάμε το συνηθισμένο φαινόμενο όπου, αναλόγως με το φρένο που πατάς να μεταφέρονται λιγότεροι ή περισσότεροι κραδασμοί στο τιμόνι και τη σέλα.

Το πίσω φρένο είναι αυτό που φέρνει περισσότερους κραδασμούς προς το σώμα του σκούτερ. Το ενδιαφέρον σε αυτό τον κινητήρα είναι ότι αμέσως μετά το ρελαντί οι κραδασμοί εξαφανίζονται ως δια μαγείας!

Η θέση οδήγησης είναι όχι μόνο όρθια, αλλά σχεδόν “αγωνιστική”, αφού ο αναβάτης έχει όλο το σκούτερ από κάτω του. Άρα τι καταλαβαίνουμε απ’ όλα αυτά τα στοιχεία;

Ότι μέσα στην πόλη το σκούτερ βρίσκεται στο στοιχείο του, πετυχαίνοντας απίθανα πράγματα: στρίβει, φρενάρει, επιταχύνει, ελίσσεται και γέρνει με μεγάλη ταχύτητα και άριστο ζύγισμα, χάρη στην εμπιστοσύνη που δίνει ο μπροστινός τροχός και το τιμόνι που κόβει πολύ δεξιά-αριστερά κάνοντας τα πάντα άριστα.

Το στενό τιμόνι (μικρό πλάτος) περνάει “από παντού”: εκεί που οι άλλοι μπλοκάρονται στη διήθηση, το SH Mode τους κοροϊδεύει και περνάει “αέρα”. Αν είχε περισσότερη δύναμη (όχι ότι χρειάζεται) θα λέγαμε πως είναι ένα σκούτερ πραγματικό City-Fighter!


Ο 4βαλβίδος πλέον κινητήρας έχει καλές εκκινήσεις και απόκριση στο γκάζι μέχρι τα 80 km/h και κάτι που μας έκανε στην αρχή εντύπωση, είναι ότι έχει διαφορετική απόδοση με τον κινητήρα του Honda PCX 125 ο οποίος είναι κοινός.

Οι μηχανικοί της Honda έχουν μειώσει την ιπποδύναμη κατά έναν ίππο στο SH Mode, αυξήσει την ροπή και μειώσει τις στροφές ιπποδύναμης και ροπής. Έτσι εξηγούνται όλα.

Επιταχύνοντας το SH Μode δυναμικά από στάση, θα δούμε ότι το μικρό σκούτερ πετυχαίνει καλές επιδόσεις με μία πολύ προοδευτική και εξαιρετικής λειτουργίας μετάδοση.

Η τελική που θα γράψει το κοντέρ είναι τα 115 χιλιόμετρα την ώρα (σχεδόν ίδια με του PCX) που στην πραγματικότητα είναι 108 χιλιόμετρα.

Mε την κατανάλωση να πιάνει τα πολύ καλά 2,6 λίτρα στα 100, το ρεζερβουάρ των 5,6 λίτρων θα δώσει μια αυτονομία κοντά στα 210km, ενώ είναι δυνατόν με αργή οδήγηση να πετύχει κάποιος ακόμα μικρότερη κατανάλωση, κι άρα μεγαλύτερη αυτονομία.

Τα φρένα του 125 δεν διαθέτουν ούτε μπροστά, ούτε πίσω σύστημα ABS.

Ο μπροστινός δίσκος των 220mm συνδέεται με ένα μηχανικό ταμπούρο πίσω 130mm μέσω συστήματος CBS, προσπαθώντας να πετύχει ομαλή και ομοιόμορφα κατανεμημένη πίεση πέδησης σε όλες τις περιπτώσεις, ακόμα και σε δυνατά ή απότομα φρεναρίσματα. Κάτι που ισχύει και στην πράξη.

Τα φρένα αποδίδουν καλά μιας και δεν μπλοκάρουν εύκολα, ενώ για να φρενάρει δυναμικά το σκούτερ και χρησιμοποιώντας μόνο το μπροστινό φρένο, πρέπει η δεξιά μανέτα που το ενεργοποιεί να δεχθεί μεγάλη πίεση και να εξαντλήσει πάνω από το μισό της διαδρομής της.

Οι αναρτήσεις του SH Mode είναι αρκετά σκληρές και μεταφέρουν σε κάποιες φάσεις τα χτυπήματα από το δρόμο, αλλά από την άλλη είναι πολύ σωστές (σε αποσβέσεις) στο να κρατούν την πορεία του σκούτερ εκεί που επιθυμεί ο αναβάτης του.

Θα λέγαμε ότι οι αναρτήσεις χαρακτηρίζονται περισσότερο σαν σπορ παρά σαν άνετες, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι γίνονται ενοχλητικές, ενώ είναι κάτι το οποίο συνηθίζεις μέρα τη μέρα και βοηθάει το σκούτερ να γίνεται πιο προβλέψιμο στις αντιδράσεις του.

Το 125 ανταποκρίνεται καλά στη γρήγορη οδήγηση καθώς προσφέρει καλό κράτημα, τη στιγμή που αν αποκτήσει ένα ζευγάρι καλά ευρωπαϊκά λάστιχα θα γίνει ακόμα καλύτερο.

Σε μεγαλύτερες διαδρομές, εκτός πόλης, ο αναβάτης συνειδητοποιεί άμεσα το πόσο ψηλά στέκεται πάνω στο σκούτερ και πόσο εκτεθειμένος είναι στον αέρα, τη βροχή και το κρύο. Τον χειμώνα μια καλή ζελατίνα θα γίνει απαραίτητη για να τον κρατήσει πιο ζεστό και να ανακόψει τη βροχή που ίσως δέχεται ο κορμός του.

Τελικά

Σαν συντηρητικό και ελαφρώς ρετρό πλασάρεται το Honda SH Mode όσον αφορά την εμφάνισή του – “εργαλείο πόλης” αποδεικνύεται στην πράξη.

Είναι αξιοθαύμαστος ο τρόπος που είναι στημένο συνολικά, μιας και το σύνολο παρουσιάζει κατά πρώτον υψηλή ομοιογένεια, ποιότητα κύλισης και αντιδράσεων, κι όλα αυτά με έναν εξαιρετικό κινητήρα που δεν αφήνει κανέναν παραπονεμένο.

Θυμηθείτε ότι μιλάμε για μέσον καθημερινής μετακίνησης που σε κάνει να φχαριστιέσαι τη βόλτα κάθε φορά, ακόμα κι αν πρόκειται για μετακίνηση-αγγαρεία.

Ναι, υπάρχουν πράγματα που θα αλλάζαμε αν φτιάχναμε εμείς το SH Mode (εμφάνιση στο μπροστινό τμήμα, δισκόφρενο στον πίσω τροχό, ABS στα φρένα, κ.λπ.) αλλά και “ως έχει” δεν χαλάει κανέναν, ούτε τον αρχάριο που θα βρει στο πρόσωπό του έναν άριστο καθημερινό σύντροφο που του διευκολύνει τη ζωή, αλλά ούτε και στον έμπειρο αναβάτη που θα εκτιμήσει τις βαθύτερες αξίες του σκούτερ και θα το βρει διασκεδαστικό και αλάνθαστο σ’ αυτό που κάνει καλά.

Με δεδομένο ότι το Mode είναι ένα μικρών διαστάσεων σκούτερ με χαμηλή σέλα και απευθύνεται κυρίως στα χαμηλότερα αναστήματα

Λεπτομέρειες και Παρατηρήσεις

  • Η κόρνα είναι μέτρια σε απόδοση ενώ τα φώτα του 125 τη νύχτα είναι ικανοποιητικά
  • Ο συνεπιβάτης κάθεται σε ένα αρκετά μεγάλο κομμάτι της σέλας, τα μαρσπιέ του είναι τριγωνικά και μεγάλα και διαθέτει χειρολαβές για να στηρίζεται
  • Ένα είναι το αμορτισέρ της πίσω ανάρτησης και ρυθμίζεται ως προς την προφόρτιση του ελατηρίου του σε 5 θέσεις

  • Από πλευράς εξοπλισμού, το σκούτερ διαθέτει τα βασικά και τίποτε λιγότερο ή παραπάνω
  • Το SH Mode διατίθεται σε τέσσερις χρωματισμούς: Κόκκινο, Λευκό, Ασημένιο Ματ και Μαύρο μεταλλικό
  • Κομψές είναι οι νέες χυτές αλουμινένιες ζάντες με πολλές διαγώνιες ακτίνες/μπράτσα, βαμμένες ασημένιες
  • Επιτέλους μεγάλοι και πολύ αποδοτικοί είναι οι καθρέφτες, προσφέροντας ασφάλεια στην οδήγηση

  • Στα όργανα συναντάμε ένα μεγάλο αναλογικό κοντέρ που φτάνει μέχρι τα 160 km/h (!) και κάτω από αυτό μια μικροσκοπική οθόνη υγρών κρυστάλλων με μικρές ενδείξεις
  • Η σέλα ανοίγει με κουμπί που βρίσκεται δίπλα από τον κεντρικό διακόπτη, ο οποίος είναι keyless
  • Πολύ χρήσιμο το ντουλαπάκι αριστερά στην ποδιά, όπως και ο σωτήριος σε περιπτώσεις γάντζος αποσκευών κάτω από το τιμόνι

ΥΠΕΡ

  • Κινητήρας, απόδοση
  • Κατανάλωση
  • Κίνηση στην πόλη
  • Συνολικός χαρακτήρας

ΚΑΤΑ

  • Δυσδιάκριτες ενδείξεις οργάνου
  • Ταμπούρο στον πίσω τροχό
  • Ανάποδα διακόπτες φλας-κόρνας
  • Ελαστικά
  • Προστασία από τον αέρα
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΤΙΜΗ:2.930 ευρώ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ:Μονοκύλινδρος, τετράχρονος, υδρόψυκτος, με 1ΕΕΚ, 4βάλβιδος, 125 κ.εκ. με ψεκασμό PGM- FI
ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ:11.4 ίπποι, στις 8.500 rpm
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Τηλεσκοπικό πιρούνι, με διαδρ. 89 mm/ Ένα αμορτισέρ, με διαδρομή 75 mm
ΦΡΕΝΟ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Δίσκος 220mm/ Ταμπούρο 130mm, με συνδυασμένη πέδηση
ΤΡΟΧΟΣ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
16 ίντσες/14 ίντσες (ελαστικά 80/90 μπροστά, 100/90 πίσω)
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ:1.305 mm
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ:765 mm
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ:5,6 λίτρα
ΒΑΡΟΣ:118 kg (γεμάτο)
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: Όμιλος Σαρακάκη, Λ. Αθηνών 71, Αθήνα τηλ. 210 3483300

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

X