fbpx

HONDA VISION 110 2021: Ο εκσυγχρονισμός του προσιτού σκούτερ

Σεμνό και αποτελεσματικό

Η ιαπωνική εταιρία ανανέωσε όλη τη γκάμα των σκούτερ της που προορίζονται για την ευρωπαϊκή αγορά και φυσικά δεν θα μπορούσε να αφήσει εκτός το Honda Vision 110. Το σκούτερ αντιπροσωπεύει μια από τις πιο προσιτές προτάσεις της Honda, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι στερείται εξοπλισμού και τεχνολογίας, που για τα δεδομένα της κατηγορίας βρίσκονται σε υψηλό επίπεδο. H τιμή του Vision ανακοινώθηκε στις 2.290 ευρώ.

To Honda Vision παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1985 (σε μερικές αγορές ως Honda Spacy), ενώ στην Ευρώπη εισήχθη το 2012, στις εκδόσεις 50 και 110.

Το μοντέλο αποτελούσε καθ’ όλη τη διάρκεια της πορείας του στον χρόνο το «βασικό» σκούτερ πόλης της Honda με επίπεδο πάτωμα, όντως προσιτό, απλό και ευκολοδήγητο, με το μικρό του βάρος και τους μεγάλης διαμέτρου τροχούς να αποτελούν δύο από τα βασικότερα ατού του.

Στην πρόσφατη ανανέωσή του, συνεχίζει να πρεσβεύει αυτές τις αξίες, συμπλέοντας σε σημεία με το τρέχον τεχνολογικό προφίλ της εποχής μας.

Ο μονοκύλινδρος – προδιαγραφών Euro 5 πλέον- κινητήρας είναι αερόψυκτος, με έναν εκκεντροφόρο στην κεφαλή, που οδηγεί δύο βαλβίδες.

Σαφώς υποτετράγωνο, με διάμετρο επί διαδρομή πιστονιού (47×63,1mm) που δημιουργεί χωρητικότητα 109,5 cc, αποδίδει 8,7 ίππους στις 7.500 rpm και 0,9 kgm ροπής, στις 5.750 rpm, τιμές ισχύος δηλαδή που παραμένουν στα ίδια επίπεδα με την πρότερη, Euro 4 έκδοση.

Όλα αυτά δεν συνιστούν βέβαια την ταυτότητα ενός τεχνολογικά προηγμένου μοτέρ, αλλά έχει και συνέχεια! Πρώτα απ΄ όλα, ο σχεδιασμός βάσει της φιλοσοφίας eSP της Honda, σημαίνει ότι μίζα και δυναμό αποτελούν ένα σώμα, επιτρέποντας την εφαρμογή Start–Stop (Idling Stop) συστήματος, για οικονομία καυσίμου.

Το σύστημα Idling Stop σβήνει αυτόματα τον κινητήρα μετά από τρία δευτερόλεπτα λειτουργίας στο ρελαντί, όταν το σκούτερ είναι σταματημένο και τα φρένα πατημένα, και τον επανεκκινεί άμεσα, με το άνοιγμα του γκαζιού.

Επίσης, η εισαγωγή έχει ειδική ροϊκή εξέλιξη, την οποία η Honda ονομάζει «tumble flow», βελτιώνοντας την τροφοδοσία που πραγματοποιείται μέσω PGM–FI ψεκασμού, ενώ ο κύλινδρος είναι τοποθετημένος σε διάταξη offset, δηλαδή ο κάθετος άξονας που διέρχεται από το κέντρο του, δεν τέμνεται με τον οριζόντιο άξονα του στροφάλου.

Αυτή είναι μια τεχνολογία δανεισμένη από τα μοτοκρός μοντέλα της Honda, τα CRF, που έχει ως αποτέλεσμα μικρότερη σημειακά εφαρμογή δυνάμεων στα τοιχώματα του κυλίνδρου, αλλά και στον στρόφαλο, μειώνοντας τις φθορές και βελτιώνοντας την αξιοπιστία.



Τέλος, σε ό,τι αφορά τον κινητήρα,
η χρήση ιμάντων αντί για καδένες, μειώνει τις τριβές και κατά συνέπεια κάνει το έργο του πιο εύκολο, μειώνοντας επίσης σε βάθος χρόνου και τις φθορές που προκαλούνται από τη λειτουργία του, με πρόσθετο όφελος αυτό της αθόρυβης λειτουργίας.

Η Ηοnda αναφέρει και βελτίωση στην κατανάλωση καυσίμου κατά 5%, με την ανακοινώσιμη τιμή να είναι 54,5km/l περίπου, βάση του WMTC πρότυπου μετρήσεων. Δεδομένης της χωρητικότητας του ρεζερβουάρ, στα 4,9 λίτρα, η θεωρητική αυτονομία του Vision 110, ξεπερνά τα 260km.

Περνώντας στο πλαίσιο, η χρήση του χάλυβα ως υλικό και η τυπική δομική διάταξή του δεν προϊδεάζει για τεχνολογικές εφαρμογές, αλλά όπως και στην περίπτωση του κινητήρα, η Honda έχει κάνει αρκετή δουλειά.

Εδώ και λίγο καιρό, η εταιρία έχει αναπτύξει μια νέα σχεδιαστική φιλοσοφία για τα πλαίσια των σκούτερ, που την ονομάζει enhanced Smart Architecture Frame (eSAF). Το αποτέλεσμα αυτής της νέας προσέγγισης είναι ελαφρύτερες μονάδες, ενισχυμένες στα σημεία που είναι απαραίτητο, αλλά και με ελεγχόμενες ελαστικότητες για βελτίωση της άνεσης.

Στην προκειμένη περίπτωση, το νέο και σχεδιασμένο βάσει eSAF πλαίσιο του Honda Vision 110 είναι ελαφρύτερο κατά 2 κιλά σε σχέση με αυτό της προηγούμενης έκδοσης και κατασκευάζεται από πρεσαριστό ατσάλι, με κολλήσεις laser. Το συνολικό βάρος του σκούτερ είναι 100 κιλά (από 102 κιλά), αποτελώντας μια από τις ελαφρύτερες προτάσεις στην κατηγορία.

Η γωνία κάστερ είναι 26° 30’, με ίχνος 71mm και μεταξόνιο 1.280mm και αυτά είναι γεωμετρικά χαρακτηριστικά που προσδίδουν ευελιξία και «αέρινη» κίνηση μέσα στην πόλη, επιτρέποντας την οδήγηση του μοντέλου από όλους τους αναβάτες, ανεξαρτήτως της εμπειρίας τους.

Το νέο Honda Vision 110 δεν έχει φυσικά απολέσει τα χαρακτηριστικά της κατηγορίας στην οποία ανήκει. Διατηρεί το χαμηλό και επίπεδο πάτωμα, που διευκολύνει στην επιβίβαση και την αποβίβαση, ενώ εξυπηρετεί επίσης και στη μεταφορά ογκωδών αντικειμένων, που μπορούν να στερεωθούν στο γαντζάκι της ποδιάς.

Κάτω από τη σέλα, ο αποθηκευτικός χώρος είναι αυξημένος, στα 17,7 λίτρα, ενώ υπάρχει επίσης ντουλαπάκι για την αποθήκευση μικροπραγμάτων, στο αριστερό εσωτερικό πάνελ της ποδιάς. Επικουρικά στις μεταφορές φορτίου, βοηθά και η όμορφη σε σχεδίαση σχάρα, με τα μπράτσα της να λειτουργούν ως χειρολαβές στήριξης του συνεπιβάτη.

Ο τελευταίος έχει επίσης στη διάθεσή του δύο αναδιπλούμενα, μοτοσυκλετιστικού τύπου μαρσπιέ και ένα σεβαστό σε διαστάσεις τμήμα της σχεδόν επίπεδης ενιαίας σέλας, της οποίας το ύψος για τον οδηγό είναι 785 mm.

Εντυπωσιακό στοιχείο του εξοπλισμού για την κατηγορία είναι το σύστημα Smart Key, δηλαδή ο έλεγχος του κεντρικού διακόπτη, χωρίς τη χρήση κλειδιού.

Το Vision 110, μέσω του μπρελόκ–πομπού που ο ιδιοκτήτης μπορεί να έχει στην τσέπη του ή μέσα σε μια τσάντα, «αντιλαμβάνεται» την εγγύτητα και αυτόματα ενεργοποιεί τον κεντρικό διακόπτη, χωρίς να χρειαστεί εισαγωγή κλειδιού σε ομφαλό κλειδαριάς. Μέσω του Smart Key επίσης, ελέγχεται και το άνοιγμα της κλειδαριάς της σέλας.

Νέα είναι και τα όργανα, που αποτελούν έναν συνδυασμό αναλογικών και ψηφιακών ενδείξεων.

Ένα μεγάλο αναλογικό ταχύμετρο δεσπόζει στο κέντρο, πλαισιωμένο από μια μονόχρωμη LCD οθόνη στο κάτω μέρος (με ένδειξη στάθμης καυσίμου) και ενδεικτικές λυχνίες στην πάνω πλευρά.

Σε ό,τι αφορά τα περιφερειακά, το Vision 110 φέρει τροχούς 16 και 14 ιντσών, μπροστά και πίσω αντιστοίχως, στους οποίους τοποθετούνται ελαστικά διαστάσεων 80/90-16 και 90/90-14, ενώ οι αναρτήσεις αποτελούνται από τηλεσκοπικό πιρούνι με καλάμια διαμέτρου 31 mm και από μονό, έκκεντρα τοποθετημένο αμορτισέρ.

Στα φρένα έχουμε ένα δισκόφρενο διαμέτρου 220 mm για τον μπροστινό τροχό και ένα ταμπούρο 130 mm πίσω (που θα προτιμούσαμε να είναι δισκόφρενο…), με συνδυασμένη, μέσω μηχανικού τρόπου, λειτουργία CBS.
To νέο Honda Vision 110 είναι διαθέσιμο σε τέσσερα χρώματα: Μαύρο μεταλλικό, Μαύρο ματ, Κόκκινο και Λευκό, ενώ η Honda διαθέτει ως προαιρετικό εξοπλισμό ένα Top Case χωρητικότητας 35 λίτρων και τη βάση της στήριξης του.

Η τιμή του Vision 110, ανακοινώθηκε στις 2.290 ευρώ (Μάιος 2021)

Περισσότερες πληροφορίες: www.honda-motorcycles.gr