Πεντακόσια κυβικά και 46 ίπποι
Δεν προλάβαμε να δούμε στην Ελλάδα το Zontes Ε350 και τώρα εμφανίζεται σε κινεζική έκθεση το ZT 500, που βασίζεται από πλευράς εμφάνισης στο 350, αλλά φοράει μεγάλο, 500άρη κινητήρα!
Η Zontes δεν κάθεται με σταυρωμένα τα χέρια στην κατηγορία των σκούτερ, κι έτσι μετά τα Μ310, Μ125 και Ε350, παρουσιάζει τώρα ένα νέο μεγάλο σκούτερ σε σαλόνι στην Κίνα, το οποίο προορίζεται για την παραγωγή!
Η εμφάνιση του 500 είναι ίδια με αυτή του 350, αλλά ο μονοκύλινδρος κινητήρας έχει 491 κυβικά και αποδίδει 46 ίππους.
Δεν είναι πολλές οι εταιρίες που διαθέτουν μεγάλου κυβισμού σκούτερ, ενώ ακόμα και γνωστές φίρμες (όπως η Piaggio π.χ.) δεν εκπροσωπούνται σε αυτές τις κατηγορίες.
Ωστόσο, αντίθετη γνώμη φαίνεται να έχει η κινεζική Zontes, που τόσο έχει εντυπωσιάσει το κοινό με τις ασυνήθιστες εμφανίσεις των μοτοσυκλετών και των σκούτερ της, γι’ αυτό και παρουσιάζει τώρα ένα μεγάλο maxi scooter.
Το νέο Zontes ZT 500, που μόλις έκανε το ντεμπούτο του στο σαλόνι Canton Fair της Κίνας, έχει μονοκύλινδρο, τετραβάλβιδο, υγρόψυκτο κινητήρα με 491 κυβικά εκατοστά, σε κόντρα των ανταγωνιστών της κινεζικής εταιρίας (βλ Yamaha, Kymco) που θέλουν δικύλινδρους σε αυτόν τον κυβισμό.
Οι επιδόσεις του, όμως, είναι υψηλές, αφού φτάνουν τους 46 ίππους και τα 53 Nm ροπής, άρα εμπίπτει στην κατηγορία που επιτρέπεται να οδηγείται με ευρωπαϊκό δίπλωμα Α2.
Το Zontes Ε350 είναι μέχρι σήμερα το μεγαλύτερο σκούτερ της εταιρίας και ο κινητήρας του ZT 500 βασίζεται σε αυτόν, με μεγαλύτερο κύλινδρο που αυξάνει τον κυβισμό, από 349 σε 491 cc. Ο 40 τοις εκατό μεγαλύτερος κυβισμός έχει ως αποτέλεσμα τουλάχιστον 24% περισσότερη ισχύ, και αυτό θα κάνει το 500 να ξεπερνάει τα 160 km/h τελικής.
Η κατανάλωση ανακοινώνεται στα 4 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα. Το ρεζερβουάρ έχει χωρητικότητα 17 λίτρων και έτσι η συγκεκριμένη κατανάλωση θα μας δώσει θεωρητική αυτονομία άνω των 425 χιλιομέτρων.
Μεγάλος κινητήρας και μεγάλες διαστάσεις για το Zontes ZT 500 που έχει μεταξόνιο 1.560 mm, κοντά στα επίπεδα των ανταγωνιστών του και συνολικό μήκος 2.195 mm, για ένα αρκετά χαμηλότερο σκούτερ στα 1395 mm.
Το πιρούνι είναι ανεστραμμένο και στον μπροστινό τροχό υπάρχουν δύο δίσκοι με δαγκάνες J.Juan.
O τροχοί είναι 15άρηδες μπροστά και πίσω και τα ελαστικά είναι διαστάσεων 120/70 μπροστά και 160/60 πίσω. Το σκούτερ διαθέτει δικάναλο ABS.
Προς το παρόν δεν έχουμε περισσότερες πληροφορίες για το Zontes ZT 500, ούτε καλύτερες φωτογραφίες, ενώ εκκρεμούν τα στοιχεία σχετικά με το βάρος και τον εξοπλισμό του.
Παρακολουθούμε το θέμα με ενδιαφέρον και σας ενημερώνουμε ξανά το συντομότερο….