fbpx

Σκούτερ με οροφή… που δεν φοβάται τη βροχή!

Το σκούτερ – κάμπριο

 Σήμερα, με την τροπικού τύπου καταιγίδα να χτυπάει ανοιξιάτικα τον τόπο, θυμηθήκαμε τα σκούτερ που σε προφυλάσσουν περισσότερο από τα άλλα σε περίπτωση βροχής. Τα “χειμωνιάτικα σκούτερ” δεν είναι άλλα από αυτά που διαθέτουν “στέγη” για να καλύπτουν όσο το δυνατόν περισσότερο τον αναβάτη. Αυτό το “πλήρης κάλυψη” που χρησιμοποιούν οι κατασκευαστές τους αντιλαμβάνεστε ότι είναι σχήμα λόγου, ειδικά όταν έχεις δυο τεράστια ανοίγματα στα πλάγια. Πλήρη κάλυψη για παράδειγμα προσφέρουν τα αυτοκίνητα και μάλιστα με κλειστά παράθυρα… 

Σκούτερ με οροφή και κοπέλα με μαγιώ; Τι καταλαβαίνετε από τη φωτογραφία;

Ένα από τα σκούτερ με οροφή – πέρα από το δημοφιλέστερο BMW C1 που κυκλοφορούσε παλαιότερα και στην Ελλάδα – είναι το Adiva AD, ένα ιταλικής κατασκευής σκούτερ, που χρησιμοποιεί κινητήρες της Piaggio και κυκλοφορεί σε δύο κυβισμούς στην Ιταλία, σε 125 και 250 κυβικά.

Η γενική ιδέα γύρω από αυτό το σκούτερ είχε αναπτυθεί και εφαρμοστεί αρχικά πάνω στο Benelli Adiva, με τις δύο εταιρίες να συνεργάζονται δημιουργώντας ένα έξυπνο σύστημα που επέτρεπε στον αναβάτη να ανοίγει και να κλείνει την οροφή (!) ανάλογα με τις καιρικές συνθήκες. 

Πατενταρισμένο σύστημα αναδιπλούμενης οροφής μέσα σε μερικά δευτερόλεπτα

Το πρώτο σκούτερ concept της Adiva, παρουσιάστηκε στο κοινό το 1994 και η παγκόσμια πατέντα στην αναδιπλούμενη οροφή κατοχυρώθηκε σύντομα, ενώ το πρώτο προϊόν της εταιρίας βγήκε στην αγορά το 2000 σε συνεργασία με την Benelli και το όνομα “Adiva – Modular Protection System”. Το σκούτερ με λίγες αισθητικές αλλαγές πουλιώταν στην αγορά και σαν Renault.

Το σύστημα “σκούτερ-κάμπριο” είναι πατενταρισμένο και ο αναβάτης χρειάζεται μερικά δευτερόλεπτα για να διπλώσει την οροφή στο κουτί/μπαγκαζιέρα της ουράς. Στην μεγάλης επιφάνειας ζελατίνα, υπάρχει τζαμοκαθαριστήρας, κάτι πολύ χρήσιμο αφού προσφέρει βελτιωμένη ορατότητα σε περίπτωση βροχής.

Έτσι τα Adiva AD προσφέρουν μεγαλύτερη προστασία από τα καιρικά φαινόμενα, σε αναβάτη-συνεπιβάτη και όλοι μας μπορούμε να καταλάβουμε τι σημαίνει αυτό, ειδικά τις κρύες μέρες του χειμώνα

Αν ο ιδιοκτήτης επιθυμεί – π.χ. το καλοκαίρι – μπορεί να αφαιρέσει πλήρως το σύστημα, ενώ το θετικό με τα Adiva AD είναι ότι σαν σχεδίαση είναι καλίγραμμα, παράλληλα με τις ευκολίες που παρέχουν. Μόνο ο όγκος του κουτιού στην ουρά ξενίζει λίγο. Οι τιμές τους στην Ιταλία είναι 4.725 ευρώ (125) και 4.834 για το 250 (που ονομάζεται Adiva AD 200…) και φοράει τον Piaggio Quasar 250 προηγούμενης γενιάς με 244 κ.εκ. και 22 ίππους.

Οι τροχοί είναι 14 ιντσών, στον μπροστινό υπάρχουν δύο δισκόφρενα (σωστή επιλογή λόγω αυξημένου βάρους) 260 χιλιοστών, και στον πίσω ένας δίσκος 240 χιλιοστών. Τα φρένα είναι συνδυαζόμενα και το πιρούνι διαθέτει καλάμια διαμέτρου 41 χιλ. (!), και όλα αυτά γιατί το βάρος έχει ανέβει στα 175 (άδειο) κιλά. Το μεταξόνιο είναι μεγάλο στα 1.560 χιλιοστά και το ντεπόζιτο χωράει 14,2 λίτρα.

Μεγάλος τζαμοκαθαριστήρας υπάρχει στη ζελατίνα, για βελτιωμένη ορατότητα στη βροχή

Η μόνη εμπειρία που έχουμε από παρόμοιο σκούτερ είναι πριν από χρόνια με το BMW C1, από το οποίο αποκομίσαμε θετική αίσθηση γενικότερης ασφάλειας, λόγω καθίσματος “μπάκετ” και ζώνης ασφαλείας (κάτι που δεν υπάρχει στο Adiva), αλλά και μιαν ασάφεια στην κίνηση λόγω υψηλά τοποθετημένου βάρους (οροφή) και μια τάση για ευπάθεια στους πλευρικούς ανέμους.

Σημειώστε εδώ ότι το Adiva έχει εμφανιστεί σε ελάχιστα κομμάτια και σαν Renault στην Ελλάδα, ενώ το τελευταίο σκούτερ που είδαμε με σκεπή από κοντά ήταν το Malaguti All Weather. Το Malaguti διέθετε και αυτό μεγάλη ζελατίνα με τζαμοκαθαριστήρα και σκεπή, αλλά η κατασκευή ήταν μόνιμα βιδωμένη πάνω στο πλαίσιο του, χωρίς τη δυνατότητα αναδίπλωσης όπως του Adiva. Πως είπατε; Μέχρι να γράψουμε το άρθρο βγήκε ο ήλιος; Κανένα πρόβλημα. Απλά κλείστε την πατενταρισμένη, αναδιπλούμενη οροφή του Adiva στο κουτί της…

Το Malaguti Blog Αll Weather έβγαινε σε κυβισμούς 125 και 160

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ