fbpx

PEUGEOT METROPOLIS 400i: ΛΑΝΣΑΡΙΣΜΑ ΚΑΙ ΔΟΚΙΜΗ

Η 3τροχη μερίδα του λέοντος…

Με τρεις τροχούς – όπως η Piaggio – και κινητήρα 400 κυβικών η γαλλική Peugeot αποφασίζει επιτέλους να μπει σε μια αγορά η οποία θεωρητικά της ανήκει… αρκεί βεβαίως οι Γάλλοι να αγοράζουν γαλλικά προϊόντα, οι Ιταλοί να αγοράζουν ιταλικά και ούτω καθ’ εξής…

Γιατί όμως η γαλλική αγορά σκούτερ θα έπρεπε να ανήκει στην Peugeot; Μα γιατί όπως θα έχουν δει οι πιο προσεκτικοί αναγνώστες του Scooternet η γαλλική αγορά ΜΡ3-κρατείται… μιας και τα τρίτροχα Piaggio ΜΡ3 πουλάνε περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο σκούτερ στη Γαλλία.

Τρέλα με τους τρεις τροχούς έχουν οι Γάλλοι και αυτή δεν είναι μια πρόσφατη τάση, “κρατάει χρόνια  η κολώνια”, με αποτέλεσμα να ενεργοποιηθεί και η “τοπική” σκουτεροβιομηχανία και να κινηθεί έστω και αργά προς την παρουσίαση ενός τρίροδου σκούτερ.


Πρόκειται για τον τρίτο κατασκευαστή που ασχολείται με σκούτερ τριών τροχών, μετά την Piaggio , την Quadro που είναι αμφότερες Ιταλικές, τη στιγμή που η Peugeot – όπως είχε ανακοινώσει πριν από δύο χρόνια – κατάφερε να παρουσιάσει τον δικό της 400άρη κινητήρα και έτσι δεν υποχρεώθηκε για άλλη μια φορά να χρησιμοποιήσει κινητήρα από την αντίπαλο Piaggio.

Η παραπάνω τακτική δεν είναι καινούργια για την Peugeot (την εταιρία με σήμα το λιοντάρι, εξ ου και ο τίτλος), αφού εδώ και χρόνια η Peugeot χρησιμοποιεί ιταλικούς κινητήρες στα 250άρια-300άρια-400άρια και 500άρια της μοντέλα, ενώ τα μικρότερά της σκούτερ, π.χ. LXR 200 και Tweet 125 είναι στην πραγματικότητα εξ’ ολοκλήρου σκούτερ της SYM.


Πέντε χρόνια μετά την παρουσίαση του πρωτότυπου, η “επιστροφή στην πραγματικότητα” ενσαρκώνεται σαν Metropolis 400i. Το ολοκληρωμένο σκούτερ που ακούει στο όνομα Peugeot Metropolis 400i παρουσιάστηκε πρώτη φορά στο σαλόνι του Μιλάνο το 2012 και απείχε μακράν από το πρωτότυπο που παρουσιάστηκε το 2008 και ονομαζόταν Peugeot HYmotion3, και φορούσε οροφή και υβριδικό κινητήρα (ηλεκτρικό και εσωτερικής καύσης).

Πολύ σημαντική είναι η εξέλιξη για την Peugeot, που κατάφερε να σχεδιάσει και να κατασκευάσει έναν καινούργιο κινητήρα για σκούτερ, στα 400 cc, που φτιάχνεται στο ίδιο εργοστάσιο, όπου γίνεται και η συναρμολόγηση του μεγάλου σκούτερ, στην πόλη Doubs (Mandeure).


Κάπως πιο κομψό και πιο λεπτό σε σχέση με το Piaggio MP3 Touring, που είναι και ο άμεσος ανταγωνιστής του, το Metropolis έχει σχεδιαστικές αναφορές από τα αυτοκίνητα της εταιρίας.
Η προσθήκη ενός “Smart Key”, που αναλαμβάνει την εκκίνηση του σκούτερ μέσα σε μια ακτίνα 1, 50 μέτρων χωρίς κλειδί, αλλά και το ηλεκτρονικό “χειρόφρενο” στο κέντρο του τιμονιού, ο έλεγχος της πίεσης των ελαστικών από τον πίνακα οργάνων, τα φώτα DLR, κ.λπ. Δίνουν πινελιές μοντερνισμού στο σύνολο.

Εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα σκούτερ τρίτροχο, που όμως διαθέτει για πρώτη φορά βολικό επίπεδο δάπεδο, που επιτρέπει τη μεταφορά μεγαλύτερων αντικειμένων, αλλά και μεγάλο χώρο κάτω από τη σέλα: όπως και στα ΜΡ3, υπάρχει και “πορτμπαγκάζ” για μεταφορά μακρύτερων αντικειμένων.


Οι διαστάσεις του Metropolis 400 είναι πολύ κοντά σε αυτές του MP3 500 Touring, ενώ ζυγίζει  256 κιλά, λίγο παραπάνω από το ΜΡ δηλαδή. Ίδια είναι η απόσταση μεταξύ των μπροστινών τροχών, όπως και το ύψος σέλας.
Σύμφωνα με συναδέλφους δημοσιογράφους που το οδήγησαν ο κινητήρας της Peugeot αποδίδει διαφορετικά από αυτόν της Piaggio.

Ενώ το ιταλικό 3τροχο επιταχύνει με λίγη παραπάνω ζωντάνια από στάση το Metropolis χρειάζεται περισσότερο χρόνο και δρόμο για να μπει στη “δυνατή” του περιοχή. Επίσης αναφέρουν ότι από πλευρά κρατήματος υστερεί ελαφρώς έναντι στο Piaggio. Αυτό στις μικρότερες ταχύτητες, γιατί στις υψηλότερες το Peugeot περνάει μπροστά, όντας σταθερότερο και ακριβέστερο στις αντιδράσεις του.


Στην προσπάθειά της να ξεπεράσει την Piaggio η γαλλική εταιρία δημιούργησε ένα σύστημα φρένων, που διαφοροποιείται μάλιστα. Έτσι το νέο 400 προσφέρει συνδυαζόμενο φρενάρισμα μπροστά και πίσω, με το πάτημα της αριστερής μανέτας, αλλά με την αίσθηση που προσφέρουν τα φρένα στον αναβάτη να είναι μειωμένη.

Ένα σύμπτωμα που αναφέρθηκε από τους δοκιμαστές μάλιστα ήταν ότι στο μέσον της στροφής όταν πατηθεί το φρένο ο ένας τροχός από τους δύο μπροστινούς εμφάνιζε μικρο-μπλοκαρίσματα


Υποδεέστερο από πλευράς αναρτήσεων εμφανίζεται στις δοκιμές το Peugeot έναντι του Piaggio. Μπορεί το Metropolis να διαθέτει ρυθμιζόμενη ζελατίνα (χωρίς εργαλεία), μαξιλαράκι μέσης για τον οδηγό, αλλά ένα μονό αμορτισέρ μπροστά φροντίζει την ανάρτηση των δύο τροχών.

Η Piaggio στην ίδια περιοχή χρησιμοποιεί δύο αμορτισέρ, ένα για κάθε τροχό. Αναπηδήσεις αναφέρουν οι δοκιμαστές μπροστά, σε κακό οδόστρωμα, ενώ τα δύο αμορτισέρ πίσω έχουν αρκετά καλή απόδοση.


Το “φρένο-πάγωμα” στην ανάρτηση των μπροστινών τροχών λειτουργεί με τον ίδιο τρόπο, όπως και στα Piaggio: κλειδώνει με κουμπί στα δεξιά του τιμονιού.
Η ιπποδύναμη του μονοκύλινδρου, υγρόψυκτου, τετράχρονου, 1ΕΕΚ και 4βάλβιδου κινητήρα φτάνει τους 37.2 hp και τα 135 km/h τελικής (με 150 να δείχνει το κοντέρ), ενώ η κατανάλωσή του φτάνει τα 4.5 l/100 km σε μικτή αστική και τουριστική χρήση.


Εν κατακλείδι, οι δοκιμαστές στη Γαλλία αποφάνθηκαν:
Θετικά σημεία: Ευκολία χρήσης, σταθερότητα, εξοπλισμός, επίπεδο δάπεδο, απόδοση κινητήρα
Αρνητικά σημεία: αίσθηση φρένων, ευκινησία σε σύγκριση με το ΜΡ3, σφιχτή ανάρτηση μπροστά, και τιμή. Κι αυτό γιατί…
Η τιμή του Peugeot Metropolis 400i στη Γαλλία, όπου ξεκίνησε αρχικά η διάθεσή του (λογικό…) βρίσκεται κοντά στις 9.000 ευρώ.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ