fbpx

HONDA ELYSIUM 750: ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ

Η επανάσταση του ’01

Ένα εξαιρετικού ενδιαφέροντος, μελλοντολογικής εμφάνισης και λειτουργιών σκούτερ παρουσιάζουμε σήμερα που έρχεται από το παρελθόν. Ονομαζόταν Honda Elysium και ήταν ένα πρωτότυπο σκούτερ κατασκευασμένο για να παρουσιαστεί σε επιλεγμένες εκθέσεις στον κόσμο. Παρθενική του εμφάνιση στο σαλόνι του Τόκιο του 2001. Ναι, μιλάμε για 11 χρόνια πριν….

 

Το Elyseum ήταν “πολύ μπροστά”, όχι μόνο από πλευράς εμφάνισης, αλλά και λόγω των υπολοίπων χαρακτηριστικών του. Το “συμπιεσμένο” μπροστινό τμήμα του ήταν τόσο πλατύ όσο χρειαζόταν για να δημιουργήσει μια μεγάλη ποδιά/ασπίδα, κι έτσι να προστατεύει κατάλληλα τον αναβάτη του, αλλά και τον συνεπιβάτη (ο οποίος όπως βλέπετε και στις φωτογραφίες φιλοξενείτο σε σέλα-πολυθρόνα, με μπράτσα!).

Στόχος της Honda ήταν να παρουσιάσει έστω και σε πρωτότυπη μορφή ένα σκούτερ παντός καιρού, ένα δίτροχο μέσο που θα ήταν ιδανικό ακόμα και σε κακές καιρικές συνθήκες. Το μήκος του έφτανε τα 2,5 περίπου μέτρα (2.445 χιλ.) και το ύψος του τα 1,75 μέτρα.

 

Σημαντικό στοιχείο του Elysium ήταν ότι η οροφή έκλεινε με το πάτημα ενός κουμπιού, με ηλεκτρικό μοτέρ και μαζευόταν στο πίσω μέρος του scooter, αφήνοντας μόνο την μεγάλη ζελατίνα να προστατεύει τον αναβάτη. Έτσι ο ιδιοκτήτης μπορούσε να επιλέξει ανάμεσα στην οροφή ή την ελευθερία του ουρανού. Στο πίσω μέρος μια μπαγκαζιέρα (σε στυλ Piaggio Hexagon) μπορούσε να φιλοξενήσει δύο ανοικτά κράνη.

Κινητήρας του Honda Elysium ήταν ένας υγρόψυκτος, τετρακύλινδρος παρακαλώ κινητήρας boxer, (αλα παλιά 4κύλινδρη Goldwing) και τοποθετημένος κάτω από τα πόδια του αναβάτη σε ένα σημείο που πρόσφερε καλή οδική συμπεριφορά λόγω της συγκέντρωσης των μαζών του δικύκλου. Η τελική μετάδοση γινόταν με άξονα για “καθαρό” πίσω τροχό, και αντοχή στον χρόνο.

Η μετάδοση ήταν αυτόματη, με ένα εξελιγμένο σύστημα CVT. Το μπροστινό σύστημα του σκούτερ της Honda δεν ήταν τηλεσκοπικό πιρούνι, αλλά με βραχίονες και ανάρτηση μηχανισμού.

Τα όργανα ήταν ψηφιακά, υπήρχε σύστημα πλοήγησης και απεικόνιση των οχημάτων που κινούντο πίσω από το σκούτερ μέσω ενός σόναρ! Άσχετα αν η Honda δεν έφερε στην παραγωγή το Elysium το πρωτότυπο σκούτερ του 2001 δεν παύει να είναι μια εμπνευσμένη εφαρμογή και για αυτό τον λόγο την παρουσιάζουμε.