Το ένα ρεκόρ πίσω από το άλλο για τον κύριο Boni
Μετά από 24 ώρες και χωρίς να σταματήσει για ανεφοδιασμό, ο Ιταλός αναβάτης Valerio Boni ολοκλήρωσε μια απόσταση 615 γύρων (1.233.075 km) στην ιστορική ισπανική πίστα Terramar, καταρρίπτοντας το προηγούμενο ρεκόρ του 2005 – που είχε επιτευχθεί από τον Αυστραλό Mark Brown – πάνω σε μια 45 ετών Vespa 50 παραγωγής, χωρίς μετατροπές.
Ο Ιταλός αναβάτης Valerio Boni πρόσθεσε ένα ακόμα παγκόσμιο ρεκόρ, το έκτο μέσα σε τρία χρόνια, στη μοναδική συλλογή του.
Ο Boni, ένας 65χρονος δημοσιογράφος και σπεσιαλίστας παγκόσμιων ρεκόρ αντοχής, κάτοικος της επαρχίας Μπέργκαμο της Ιταλίας, έγραψε ρεκόρ μεγαλύτερης απόστασης 1.233.075 χιλιομέτρων μέσα σε 24 ώρες χωρίς στάση, με μια κλασική Vespa μόλις 50 κυβικών.
Η προσπάθεια ξεκίνησε το μεσημέρι της 6ης Μαρτίου και τελείωσε την ίδια ώρα της επόμενης ημέρας στην ιστορική πίστα Sitges-Terramar, περίπου 40 χιλιόμετρα έξω από τη Βαρκελώνη. H Terramar είναι η παλαιότερη oβάλ πίστα στον κόσμο, η οποία κατασκευάστηκε το 1923, εκατόν ένα χρόνια πριν, και διατηρείται μέχρι σήμερα λειτουργική!
Με την ίδια Vespa (!) ο Boni πριν από 45 χρόνια είχε διανύσει 940 χλμ σε 24 ώρες, πιστοποιημένος από επίσημη υπηρεσία χρονομέτρησης, χωρίς να γνωρίζει ότι θα μπορούσε να πάρει έγκριση και από την επιτροπή των ρεκόρ Γκίνες και το ρεκόρ του να καταγραφεί.
Ήταν το έτος 1979, όταν ο νεαρός Boni, μόλις 20 ετών, είχε όντως διανύσει 940 km σε 24 ώρες με τη Vespa 50 του, μια εντυπωσιακή απόσταση αν λάβουμε υπόψη ότι ο νόμος τότε επέβαλλε στα 50άρια όριο ταχύτητας 40 km/h.
“Δεν ήταν επίσημο ρεκόρ γιατί παρά την παρουσία μιας επίσημης υπηρεσίας χρονομέτρησης δεν είχα σκεφτεί το ενδεχόμενο να λάβω έγκριση από την επιτροπή ρεκόρ Γκίνες. Το θεώρησα απλώς μια από τις τρέλες που έκανα πάνω σε δίτροχα, αλλά παράλληλα ήταν για μένα μια μικρή ήττα, δεδομένου ότι ο στόχος που είχα βάλει στον εαυτό μου το 1979 ήταν να φτάσω τα 960 χιλιόμετρα”, λέει ο Ιταλός και συμπληρώνει:
“Για να το πετύχω αυτό, σχεδίασα μια καινοτόμο τεχνική ανεφοδιασμού εν κινήσει, εμπνευσμένη από τη μέθοδο ‘ανεφοδιασμού αέρος-αέρος’ που χρησιμοποιούσαν τα μαχητικά αεροσκάφη, αλλά μια πτώση στην απόδοση του κινητήρα κατά τη διάρκεια της νύχτας με έκανε να χάσω περίπου είκοσι χιλιόμετρα διαδρομής”.
“Κατά την περίοδο της πανδημίας, ανακάλυψα ότι στα ρεκόρ Guinness υπήρχε ένα ρεκόρ στην κατηγορία ‘Η μεγαλύτερη απόσταση που διανύθηκε σε 24 ώρες με σκούτερ 50 κυβικών’. Το ρεκόρ ανήκε στον Αυστραλό Μαρκ Μπράουν, ο οποίος το 2005 δεν είχε ξεπεράσει τα 928 χιλιόμετρα, δηλαδή 12 λιγότερα από τα δικά μου!”.
Από εκείνη τη στιγμή γεννήθηκε η ιδέα στον Boni να διεκδικήσει την πρωτοκαθεδρία που στην ουσία του ανήκε από το 1979. Η Vespa 50, με την οποία είχε κάνει το ρεκόρ ήταν ακόμα στο γκαράζ του, αλλά είχε ανακατασκευαστεί το 2015 και είχε εγγραφεί στο ιστορικό μητρώο της Ιταλικής Ομοσπονδίας Μοτοσυκλετιστών (FMI).
Ωστόσο, είχαν ήδη περάσει 45 χρόνια για το σκούτερ και τον οδηγό, στοιχεία που σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να υποτιμηθούν.
Αν το 1979 το 24ωρο ρεκόρ είχε επιτευχθεί σε πίστα της Pirelli στο Vizzola Ticino (Ιταλία), γι’ αυτή τη νέα απόπειρα ο Boni επέλεξε την ιστορική, ισπανική πίστα Terramar, περίπου 40 χιλιόμετρα έξω από τη Βαρκελώνη.
Μια πίστα μήκους 2.005 μέτρων, που είναι μια από τις παλαιότερες στον κόσμο, με δύο εντυπωσιακές υπερυψωμένες/επικλινείς στροφές. Φτιάχτηκε το 1923 και αγαπήθηκε πολύ από τον θρυλικό οδηγό αγώνων αυτοκινήτων και παγκόσμιο πρωταθλητή Tazio Nuvolari.
Άρα τι είχε μπροστά του ο Boni; Ένα σκούτερ 45 ετών, μια πίστα που μόλις γιόρτασε έναν αιώνα ζωής της, 55 χρόνια μετά από την παρουσίαση της πρώτης Vespa 50 Special, 100 χρόνια από την ίδρυση του εργοστασίου της Pontedera στην Ιταλία, όπου πάντα κατασκευαζόταν οι Vespa, και τελικά… τα 65α του γενέθλια!
Τα 40 km/h τελικής που ήταν το νόμιμο όριο του 1979 και έπρεπε να τηρηθεί, δεν ίσχυσε σαν περιορισμός στην νέα του προσπάθεια, αφού ο μόνος περιορισμός από την επιτροπή των ρεκόρ Γκίνες προέβλεπε όριο κυβισμού 50 cc και ο κινητήρας να είναι νορμάλ, μαζικής παραγωγής.
Η Vespa του, λοιπόν, απελευθερώθηκε από τα εμπόδια που περιόριζαν τις επιδόσεις της στο παρελθόν και κατά συνέπεια αύξησε τη μέγιστη ταχύτητά της στα 45 km/h που είναι το νόμιμο όριο για τα 50άρια σήμερα.
Κι έτσι επιτεύχθηκε αυτό το μεγάλο ρεκόρ που γράφτηκε τελικά στα παγκόσμια ρεκόρ Guinness.
Όσο δε για τα προηγούμενα παγκόσμια ρεκόρ του κυρίου Boni, θα ασχοληθούμε σε μελλοντικό μας άρθρο…
Φωτογραφίες: Valerio Boni