YAMAHA XMAX 300 ABS: Δοκιμές στην Ευρώπη

Bόλτες στη Φλωρεντία και την Τοσκάνη

Δοκιμάστηκε για πρώτη φορά από τους δημοσιογράφους το Yamaha ΧΜΑΧ 300 στην Φλωρεντία της Ιταλίας και εδώ μεταφέρουμε τις πρώτες τους εντυπώσεις για το νέο maxi scooter της γιαπωνέζικης εταιρίας.

“Άγγλοι, Γάλλοι, Πορτογάλοι…” που λέει και το τραγούδι, πλήθος δημοσιογράφων από την Ευρώπη είχαν την ευκαιρία να οδηγήσουν πρόσφατα το νέο 300άρι σκούτερ που τόσο αναμένουν και οι σκουτερίστες και οι φίλοι των Yamaha ΧΜΑΧ στην Ελλάδα.

Λόγω του ότι το Scooternet δεν προσκλήθηκε στην επίσημη παρουσίαση και παραμένοντας στις επάλξεις για διαρκή ενημέρωση γύρω από τα σκούτερ, σας μεταφέρουμε τα σχόλια των ξένων συναδέλφων δημοσιογράφων, αναμένοντας φυσικά την πλήρη δοκιμή που θα κάνουμε εδώ… στα δικά μας μέρη και τους δικούς μας δρόμους.

Ας δούμε λοιπόν τι έγραψαν οι Ιταλοί, οι Γάλλοι και οι Ισπανοί δοκιμαστές για το Yamaha ΧΜΑΧ 300 του 2017, σε μια δοκιμή που έγινε σε ιταλικούς δρόμους γύρω από την Φλωρεντία και στην Τοσκάνη:

“Είναι δύσκολο να πιστέψει κανείς ότι αυτό το σκούτερ αποδίδει μόνο 28 ίππους (σχεδόν 8 περισσότερους από το ΧΜΑΧ 250)”.

“Πραγματικά ευέλικτο μέσα στην κίνηση της πόλης, τα καταφέρνει καλά στο μποτιλιάρισμα, αφού είναι μάλλον στενό για 300άρι”.

“Η απόδοση των μαλακών αμορτισέρ σε μικρές ανωμαλίες του δρόμου (Φλωρεντία = λιθόστρωτοι δρόμοι) είναι καλή, αφού αποσβαίνουν τα χτυπήματα χωρίς προβλήματα. Ωστόσο, σε μεγαλύτερες λακκούβες και εξογκώματα του δρόμου τα αμορτισέρ χτυπούν πολύ”.

“Το traction control (το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης στον κινητήρα) είναι αρκετά ενοχλητικό. Κόβει την απόδοση του κινητήρα με το παραμικρό. Ευτυχώς μπορεί να μένει απενεργοποιημένο μέσω διακόπτη στο τιμόνι. Ωστόσο, δεν έχουμε καμία αμφιβολία για τη χρησιμότητά του σε υγρό οδόστρωμα”.

“Έχοντας ταξιδέψει για μερικά χιλιόμετρα στους δρόμους ταχείας κυκλοφορίας γύρω από τη Φλωρεντία είμαι πεπεισμένος για την σταθερότητά του σκούτερ”.

“Η προστασία που προσφέρει η ζελατίνα και η ποδιά είναι πολλή, ενώ σε καλή άσφαλτο το σκούτερ της Yamaha προσφέρει πολλή άνεση”.

“Το ΧΜΑΧ 300 προτιμά να το οδηγούν μεταξύ 50 και 90 km/h. Αυτή είναι η πιο αποδοτική περιοχή ταχυτήτων του νέου κινητήρα.

“Ακολούθησα ένα Yamaha XMAX 400 για αρκετές δεκάδες χιλιόμετρα σε δρόμο με κλειστές στροφές. Πέτυχα μεγάλες κλίσεις στις στροφές και υπήρχαν στιγμές που αφού πέρασα το 400, μετά δεν μπόρεσε να με ακολουθήσει, κάτι που οφειλόταν και στα καλύτερα φρένα του 300.

“Είναι αυτονόητο ότι το ΧΜΑΧ 250 έχει τελειώσει σαν μοντέλο, δεδομένου ότι δεν υφίσταται πλεον στη γκάμα της εταιρίας, αλλά αυτό που ανησυχεί τη Yamaha είναι ο κανιβαλισμός του ΧΜΑΧ 400, που είναι βαρύτερο, λιγότερο ευέλικτο, λιγότερο όμορφο, όχι τόσο καλά εξοπλισμένο”.

H πίσω ανάρτηση χτυπά στις μεγάλες ανωμαλίες του δρόμου, κι όταν είναι ανοιχτό το γκάζι, τότε ενεργοποιείται το traction control”.

“Το πιρούνι συμπεριφέρεται πολύ καλά και σε κάθε ταχύτητα, αλλά υπάρχει μια ανισορροπία στις λειτουργίες της μπροστινής και της πίσω ανάρτησης”.

“Εξαιρετικά τα λάστιχα Dunlop Road Smart που είναι μέσα στον στάνταρ εξοπλισμό του XMAX 300 και παρέχουν εξαιρετική αίσθηση του μπροστινού, το οποίο προσφέρει αίσθηση ασφάλειας στις στροφές”.

“Η μέση κατανάλωση καυσίμου για το ΧΜΑΧ 300 έφτασε τα 4,6 λίτρα, στα 100 km”.

“Το Yamaha ΧΜΑΧ 300 δεν είναι φθηνό στα 5.690 ευρώ στη βασική έκδοσή του (σημ. σχόλιο για την ιταλική αγορά)”.

Η σέλα είναι άνετη αλλά πολύ μαλακή, κι έτσι μετά από αρκετά χιλιόμετρα επιβαρύνει την πλάτη και τα μαλακά μόρια του αναβάτη”.

Τα μαρσπιέ έχουν επίπεδο τμήμα και υψηλότερο, η μέση θέση για τα πόδια είναι η προτιμότερη”.

Στους δρόμους της Φλωρεντίας παρατηρείς αμέσως τα μαλακά αμορτισέρ με απότομη επαναφορά, που είναι πιο γρήγορα στη λειτουργία τους απ’ ότι το πιρούνι”.

Η οδήγησή του ΧΜΑΧ είναι διασκεδαστική κάτι που αποκαλύπτεται με στροφές. Στους λόφους έξω από τη Φλωρεντία οδηγήσαμε σε μικτές συνθήκες που θα γίνονταν απολαυστικές πάνω σε μοτοσυκλέτα. Με ένα σκούτερ όμως όλα γίνονταν πιο εύκολα”.

“Παρόλο τον γρήγορο και απαιτητικό ρυθμό που ακολουθήσαμε το πλαίσιο και το πιρούνι απέδιδαν πολύ καλά, κρατώντας την πορεία του σκούτερ”.

“Τα φρένα είχαν σπογγώδη αίσθηση, με το μπροστινό να είναι πιο αποτελεσματικό. Είναι όμως κρίμα που το ABS επεμβαίνει τόσο γρήγορα σε ορισμένες περιπτώσεις, αν και πρέπει να θυμόμαστε ότι το σκούτερ απευθύνεται σε ευρύτερο κοινό με μέσες οδηγικές ικανότητες”.

“Το X-MAX 300 είναι σταθερό στον αυτοκινητόδρομο και προσφέρει καλή προστασία στον άνεμο χωρίς να επιρρεάζεται έντονα από αυτόν όταν το χτυπάει στα πλάγια”.

“Η ποιότητα κατασκευής γίνεται αντιληπτή σε διάφορες λεπτομέρειες πάνω στο σκούτερ, όπως τα στάντ, το κλείσιμο της σέλας, κ.λπ”.

“Το τούνελ στο δάπεδο είναι υψηλό και απαιτεί από το πόδι να σηκώνεται κι αυτό ψηλά για να περάσει από πάνω του, ειδικά εκείνων που δεν υπερβαίνουν το μέσο ύψος”.

“Ο κινητήρας στο άνοιγμα του γκαζιού από στάση αντιδρά προοδευτικά, με γραμμική απόδοση”.

“Παρά το γεγονός ότι η δύναμη του κινητήρα του 300 δεν είναι υπερβολική η ύπαρξη traction control είναι πάντα ευπρόσδεκτη”.

“Το XMAX 300, με τη χρήση μπροστινού τροχού 15 ιντσών και τροχού 14 ιντσών πίσω επιτυγχάνει την ευελιξία και τη σταθερότητα. Ειδικά όταν το βάρος έχει μειωθεί σε σχέση με το 250”.

“Υπό ευνοϊκές συνθήκες, το κοντέρ πλησιάζει τα 150 km/h”.

Aυτά λοιπόν από τους ξένους δημοσιογράφους και τα σχόλιά τους για το νέο Yamaha XMAX 300, μείνετε συντονισμένοι μέχρι να δημοσιεύσουμε και τα δικά μας σχόλια και παρατηρήσεις.