fbpx

YAMAHA XEON RC 125: ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ J. LORENZO

 Ινδονησιακό πλεονέκτημα

 Δυστυχώς για εμάς, το συγκεκριμένο σκούτερ απευθύνεται μόνο για την αγορά της Ινδονησίας. Για την ακρίβεια απευθύνεται στην τετράστια αγορά της Ινδονησίας. Σε βοήθεια μάλιστα της προώθησης του νέου σπορ 125αριού σκούτερ της Yamaha, που ακούει στο όνομα Xenon RC, επιστρατεύτηκε και ο δυο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής MotoGP της αγωνιστικής ομάδας της Yamaha παρακαλώ, ο κύριος Jorge Lorenzo (ή Χόρχε Λορένθο επί το ελληνικότερο). 

Ο Jorge με πολιτικά... και το Xenon με αγωνιστικά ρούχα

Ο Jorge με πολιτικά… και το Xenon με αγωνιστικά ρούχα

Όμως δεν ήταν μόνο ο Λορένθο παρών στην τελετή παρουσίασης της γκάμας της Yamaha στην Ινδονησία, αφού μαζί του ήταν και ο μεγάλος αστέρας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ταχύτητας, το για δύο έτη “απολωλός πρόβατο” από το στρατόπεδο της εταιρίας, ο Βαλεντίνο Ρόσι! Τόσο μεγάλη σημασία έχει η τοπική αγορά για τη Yamaha, όπως καταλαβαίνουμε άπαντες. 

Το νέο σκουτεράκι, το Yamaha Χenon RC (μπορεί να θεωρηθεί εξέλιξη του Yamaha Mio 125, που κυκλοφορεί στην Ν. Α. Ασία) το οποίο δεν έχει προγραμματιστεί να εισαχθεί στην Ευρώπη προς το παρόν, διαθέτει έναν εξελιγμένο, υδρόψυκτο κινητήρα με το ψυγείο στην άκρη του στροφάλου του (κάθετα τοποθετημένο) στη δεξιά πλευρά, μειώνοντας έτσι τις διαστάσεις του, χαμηλώνοντας το συνολικό βάρος και βοηθώντας στην χωροταξία και την κατανομή βάρους πάνω στο σκούτερ.

Το χιτώνιο του έχει δεχθεί ειδική (ανθεκτικότερη) επίστρωση DiAsil και το πιστόνι είναι σφυρήλατο. 

Ισχυρός και κόμπακτ ο νέος κινητήρας της Yamaha

Ισχυρός και κόμπακτ ο νέος κινητήρας της Yamaha

Ο κυβισμός του κινητήρα του Xenon RC είναι 124,8 κυβικά εκατοστά και οι διαστάσεις του υποτετράγωνες: με διάμετρο 52,4 και τη διαδρομή στα 57,9 χιλιοστά.

Η ιπποδύναμη του διβάλβιδου – με 1 εκκεντροφόρο επικεφαλής – κινητήρα, που τροφοδοτείται από ψεκασμό (YM Jet-FI) φτάνει τους 11,5 ίππους στις 6.500 σ.α.λ και η ροπή το 1,0 kg-m στις 9.000 σ.α.λ. Η μετάδοση είναι φυσικά φυγοκεντρική, διαρκώς μεταβαλόμενη CVT. 

Οι τροχοί του σκούτερ με το – αρκετά μεγάλο – επίπεδο δάπεδο είναι 14 ιντσών και τα λάστιχα – κάπως στενά σε διαστάσεις 70/90 μπροστά και 90/80 πίσω. Οι ζάντες είναι 5μπρατσες και εμφανίζουν μια ιδιαίτερη αισθητική, διαφορετική από τα συνηθισμένα.

 Το μεταξόνιο φτάνει τα 1.265 χιλιοστά, το ύψος σέλας τα 760 χιλιοστά και το βάρος μόλις τα 101 κιλά. Το ρεζερβουάρ χωράει 3,8 λίτρα καυσίμου, με την αυτονομία να πάσχει μάλλον, προς χάρη του αποθηκευτικού χώρου κάτω από τη σέλα που χωράει ένα ανοικτό κράνος.

Το πιο δυνατό όμως στοιχείο του Yamaha Xenon RC 125 είναι αναμφισβήτητα η εμφάνισή του, με δυναμικές γραμμές που κόβονται απότομα, μεγάλο – μακρύ και γαμψό – ρύγχος που “σκύβει” πάνω από το μπροστινό φτερό που είναι ψηλά τοποθετημένο και αιχμηρό.

Ενδιαφέρον στοιχείο είναι η “πατούρα” προς τα μαρσπιέ του συνεπιβάτη, ο μεγάλος διπλός προβολέας και το επίπεδο κομμάτι της σέλας για τον αναβάτη, τη στιγμή που το πίσω στόπ διαθέτει δύο σώματα, θυμίζοντας μοτοσυκλέτα της εταιρίας. 

Iδιαίτερης σχεδίασης είναι οι 14άρες ζάντες

Ιδιαίτερης σχεδίασης είναι οι 14άρες ζάντες

Στα “λοιπά χαρακτηριστικά” σημειώνουμε:

  • Kλειδί με φραγή
  • Καλοσχεδιασμένη, μυώδης εξάτμιση
  • Ζάντες πέντε μπράτσων που διαιρούνται λίγο πριν τη ζάντα και διαθέτουν περιμετρικά σιρίτι
  • Πλάγιο στάντ
  • Χρώματα, αυτοκόλλητα, που γοητεύουν τις μικρότερες ηλικίες αναβατών
  • Σύστημα που κλειδώνει το πίσω φρένο, κλειδώνοντας την αριστερή μανέτα, υπό τύπον χειρόφρενου

 Δείτε τα βιντεάκια που παραθέτουμε: το πρώτο με τον Χόρχε Λορένθο να δηλώνει: Xeon, Everything I Need… και το δεύτερο για τις λεπτομέρειες του νέου σκούτερ. Άντε και στα δικά μας…

X