Που πάει η αστική μετακίνηση;
Ένα τεσσάρων τροχών υβρίδιο θα παρουσιαστεί μπροστά στις πολλές εκατοντάδες χιλιάδες επισκέπτες του Tokyo Motor Show 2017 που λέγεται Yamaha MWC-4 και σκαλίζει προσεκτικά τις μελλοντικές τάσεις της αγοράς.
Ανάμεσα στα διάφορα νέα φουτουριστικά πρωτότυπα που θα παρουσιάσει η Yamaha στο επερχόμενο Tokyo Motor Show, που θα γίνει μεταξύ 28 Οκτωβρίου και 5 Νοεμβρίου, υπάρχει κι ένα τετράτροχο.
Ξέρετε πολλές φορές σχεδιαστές, μηχανικοί και εταιρίες ψάχνοντας τρόπους για να εξερευνήσουν ή να διαμορφώσουν τις μελλοντικές τάσεις της αγοράς των ατομικών μέσων μετακίνησης… πελαγοδρομούν. Βγαίνουν στο πέλαγος της τεχνολογίας και “ψαρεύουν” εντυπώσεις.
Αφού πρώτα η Yamaha έχει προγραμματίσει να παρουσιάσει στην 45η έκθεση του Τόκιο διάφορες εφευρέσεις και μηχανοκίνητα ανδροειδή, αλλά και νέες προτάσεις που βασίζονται σε καινοτόμες ιδέες, θα παρουσιάσει ένα τετράτροχο (και όχι “αυτοκίνητο” όπως έγραψε ένας συνάδελφος) που λέγεται Yamaha MWC-4.
Το εν λόγω “όχημα” διαθέτει δύο μπροστινούς τροχούς και δύο πίσω, πολύ κοντά μεταξύ τους με τη Yamaha να εισάγει μαζί του έναν νέο δυσνόητο όρο τον “Half-Sized Mobility” (“Μισή-Κινητικότητα”).
Το τετράτροχο θα έχει δυνατότητα να γείρει στις στροφές (γι’ αυτό και χαρακτηρίζεται από την εταιρία σαν Leaning Multi-Wheel – LMW), και θα είναι εξοπλισμένο με έναν ηλεκτροκινητήρα.
Το MWC-4, σύμφωνα με την εταιρία, είναι εξοπλισμένο τεχνολογίες που υπόσχονται μοναδικές βόλτες και επίπεδα άνεσης που δεν επιτυχγάνονται με συμβατικά δίτροχα.
Η Yamaha στο δελτίο τύπου μιλάει για επέκταση των δυνατοτήτων της μετακίνησης και σχεδιαστική έμπνευση που έχει προέλθει από τα τμήματα μοτοσυκλέτας και μουσικών οργάνων.
Μπορεί το εργοστάσιο της Iwata να ψηλαφίζει με το MWC-4 μια διαφορετικού τύπου αγορά, αυτή των τετράτροχων, όπως συμβαίνει στις ΗΠΑ, την οποία μονοπωλούν τα Polaris Slingshot;
Σίγουρα πάντως η Yamaha με το MWC-4 επιχειρεί να ζευγαρώσει τα ATV και τα σκούτερ, τα Tricity με την πρωτότυπη τρίτροχη Yamaha MWT-9 που παρουσιάστηκε στο σαλόνι του Τόκιο το 2015… και το Tesseract Concept, που είχε παρουσιαστεί το 2007
Σύμφωνα πηγές μας πάντως – σε συζήτηση που είχαμε με υπεύθυνο της εταιρίας σε παρουσίαση μοντέλων στη Ρώμη – η Yamaha σπαταλά ερευνά και εξελίσσει εναλλακτικούς τρόπους (όπως βλέπουμε και σε αυτή την περίπτωση) αστικής μετακίνησης που θα στηρίζονται στην ηλεκτροκίνηση, αν και δεν πρόκειται να δούμε άμεσα κάτι τέτοιο σε επίπεδο παραγωγής.