fbpx

YAMAHA TMAX 530 SX, 2017: Πλήρης Δοκιμή

ΤΜΑΧ: ένα νέο κεφάλαιο ξεκινά

* Κυβισμός: 530 cc * Ιπποδύναμη: 46,0 ίπποι, στις 6.750 rpm * Βάρος: 216 kg (γεμάτο) * Τιμή: 13.200 ευρώ

Ο ερχομός ενός νέου Yamaha ΤΜΑΧ σημαίνει πολλά για τον χώρο των maxi scooter, αλλά και των σκούτερ γενικότερα. Γιατί εδώ δεν αναφερόμαστε σε ένα κοινό μοντέλο, αλλά σε ένα από τα σημαντικότερα και δημοφιλέστερα όλων των εποχών. Οδηγούμε το ολοκαίνουργιο Yamaha ΤΜΑΧ 530 SX που μας αποκαλύπτει τα μυστικά του. Κείμενο: Βασίλης Αντζουλάτος, Φωτογραφίες: Μιχάλης Λαζαρίδης, Ν.Β.

Η εύκολη εξήγηση για την αλλαγή- ανανέωση του ΤΜΑΧ ήταν ο ερχομός των προδιαγραφών Euro4, ενώ μια ακόμα πραγματική αιτία πρέπει να αναζητηθεί στον ερχομό των ανταγωνιστών στη μορφή του Honda Χ-ADV και Kymco AK 550, που στοχεύουν στο ίδιο κοινό ακριβών maxi scooter υψηλής αξίας, επιδόσεων και πρεστίζ.

Από την άλλη, όσο πετυχημένη κι αν είναι η ναυαρχίδα των σκούτερ της Yamaha, πρέπει να ανανεώνεται κατά καιρούς, φρεσκάροντας το προφίλ της, κι ας έχει πουλήσει πάνω από 233.000 μονάδες από το 2001 μόνο στην Ευρώπη.

Έτσι, για το 2017 δεν έρχεται μία αλλά τρεις εκδόσεις ΤΜΑΧ, η στάνταρ-απλή, η πλουσιότερη SX και η πολυτελέστερη έκδοση DX, την τεχνική ανάλυση των οποίων μπορείτε να διαβάσετε στο άρθρο που ακολουθεί.

YAMAHA TMAX, DX, SX 530, 2017: Ανανεωμένο, σε τρεις εκδόσεις

Η πρώτη σύγκριση με το παλαιότερο ΤΜΑΧ έρχεται αναπόφευκτα και άμεσα στον τομέα της εμφάνισης.

Το δημοφιλές σχήμα των ΤΜΑΧ παραμένει, με τη μόνη διαφορά ότι στο καινούργιο μοντέλο, η αγριωπή σπορ εμφάνιση έχει φύγει για να δώσει τη θέση της σε μια πιο τουριστική και ηπιότερη γενικά σχεδίαση.

Το μπροστινό τμήμα της ποδιάς-φέρινγκ έχει πλέον ένα μεγάλο “κούτελο”, με τους προβολείς να έχουν μεγαλώσει και “στρογγυλέψει” – όπως και το υπόλοιπο σκούτερ – και να δίνουν την εντύπωση ότι έχουν κατέβει χαμηλότερα.

Εντύπωση προκαλούν δυο στοιχεία. Πρώτα-πρώτα έχει χαθεί το σήμα κατατεθέν των ΤΜΑΧ-ΧΜΑΧ, το σχήμα “μπούμερανγκ” στο μέσον του σκούτερ, που δεν είναι πλέον έντονα διακριτό.

Δεύτερον, το μεγαλύτερο πλαϊνό κομμάτι του φέρινγκ-ποδιάς έχει μεγάλη επιφάνεια, χωρίς να διακόπτεται από καμία (υπάρχει για την ακρίβεια μία, αλλά είναι ελάχιστη) “τομή” ή “τσάκισμα”, για να μειωθεί το μέγεθός του.

Μεγάλες επιφάνειες κυριαρχούν στα πλάγια του φέρινγκ

Τα παραπάνω προσδίδουν στο σκούτερ μια εικόνα αθωώτητας και όχι επιθετικής διάθεσης όπως στο προηγούμενο μοντέλο.

Επίσης, το ωραιότατο οπίσθιο φωτιστικό σώμα του παρελθόντος έχει δώσει τη σκυτάλη σε δυο ξεχωριστά στοπ, που είναι απομακρυσμένα και αποπνέουν αίσθηση περισσότερο “αυτοκινητάδικη” και όχι σπορ.

Στα θετικά της εμφάνισης του νέου ΤΜΑΧ θα βάλουμε το πιο μικρό και πιο φάλτσα τοποθετημένο τελικό της εξάτμισης.

Απομακρυσμένα το ένα από το άλλο τα δυο στοπ, μικρά τα επίσης LED φλας

Μικρότερο τελικό και διαγώνια τοποθετημένο

Για αυτούς που σύντομα θα διαφωνήσουν με τις γραμμές που αποφάσισε να δώσει η Yamaha στο σκούτερ-σήμα κατατεθέν της, πρέπει να δώσουμε εξηγήσεις: καταρχάς δεν έγινε τίποτε τυχαία.

Η εμφάνιση του νέου Yamaha ΤΜΑΧ 530 είναι προϊόν προσεκτικής έρευνας και εργασίας από πλευράς πολλών ανθρώπων (μάρκετινγκ, έρευνας και μηχανολόγων-μηχανικών) της γιαπωνέζικης εταιρίας.

Οι ιδιοκτήτες ΤΜΑΧ ζητούσαν περισσότερο αποθηκευτικό χώρο κάτω από τη σέλα. Κάτι τέτοιο υποχρεωτικά θα “φούσκωνε” το scooter.

Επίσης μια πιο ήπια μορφή για το δημοφιλές σκούτερ θα το έκανε πιο αποδεκτό στο ευρύτερο κοινό ή τουλάχιστον έτσι θεωρεί η εταιρία.

Πλατιά και αρκετά ψηλή ζελατίνα χωρίς παραμορφώσεις

Το πλατύτερο κεντρικό τμήμα (λέγε με τούνελ) ανάμεσα στα πόδια του αναβάτη και η σέλα που είναι αρκετά ψηλά τοποθετημένη έρχονται παρέα με μια νέα εργονομία και θέση οδήγησης που – όπως θα δείτε παρακάτω – είναι πιο “σκουτερίσια”, ο αναβάτης κάθεται πιο “μέσα στο σκούτερ” από πριν.

Στο Δρόμο

Αφού πρώτα περιεργαστούμε το σύνολο της κατασκευής, σημειώσουμε την πολύ καλή ποιότητα κατασκευής, όπως θα άρμοζε σε ένα από τα ακριβότερα σκούτερ της αγοράς (με το Yamaha ΤΜΑΧ 530 SX της δοκιμής μας να κοστίζει 13.200 ευρώ) και μετά από ψάξιμο βρούμε και δυο λεπτομέρειες – έτσι για τη γκρίνια – που δεν μας πολυάρεσαν, θα δεχθούμε ότι το σκούτερ είναι κοντά σε αυτά που υπόσχεται.

Ο χρωματικός συνδυασμός που μας έτυχε και χρησιμοποιήσαμε σε αυτή τη δοκιμή, κατά την άποψή μας, υποβιβάζει τη σχεδίαση, λες και το ΤΜΑΧ προσπαθεί να περάσει απαρατήρητο.

Βαμμένο μαύρο ματ (σε στυλ Stealth, ξέρετε, αυτών των πολεμικών αεροσκαφών που δεν ανιχνεύονται απ’ τα ραντάρ) το σκούτερ δείχνει ακόμα πιο ογκώδες σε σύγκριση με άλλους συνδυασμούς που χρησιμοποιούν διχρωμίες.

Αυτό αποδείχθηκε και στις κλασικές “επιτόπιες, αυθόρμητες αντιδράσεις του πεζοδρομίου και των φαναριών”, που χρόνια υπηρετούν τη συλλογή απόψεων δημοσιογράφων και δοκιμαστών δίτροχων.

Από την αντίδραση γνωστών, φίλων, αυθεντιών, άσχετων και άγνωστων ανθρώπων στο δρόμο μπορείς να μάθεις πολλά πράγματα για ένα σκούτερ, μια μοτοσυκλέτα.

Οι περισσότεροι δήλωναν θαυμασμό για το σύνολο της κατασκευής, δεν ενθουσιάζονταν από την εμφάνιση, αλλά δεν την αντιπαθούσαν κιόλας.

Πάμε λοιπόν να πατήσουμε τη μίζα του Yamaha ΤΜΑΧ 530 SX και να το δούμε στην πράξη, στους δικούς μας δρόμους και τις δικές μας ιδιαίτερες συνθήκες οδήγησης.

Πρώτα, όμως, πρέπει να διαβάσουμε καλά το owners manual, το “εγχειρίδιο του ιδιοκτήτη” όπως λέγεται ελληνικά, για το πώς λειτουργεί το Smart Key, Keyless, πανέξυπνο και πολυτάλαντο σύστημα διαχείρισης του συνόλου του σκούτερ, χωρίς κλασικό κλειδί.

Δυο μεγάλα αναλογικά και ένα μικρότερο ψηφιακό όργανο για το νέο ΤΜΑΧ

Έχουμε την εντύπωση ή καλύτερα τη σιγουριά, ότι όσο περνάει ο καιρός τα ηλεκτρονικά “κόλπα” πάνω στα δίτροχα θα αυξάνονται διαρκώς, απαιτώντας νέες ικανότητες από πλευράς ιδιοκτητών, με τους ψηφιακά-κομπιουτερο-αναλφάβητους να αντιμετωπίζουν πρόβλημα.

Η ατάκα “ΔΕΕ” (Διάβασε το Ευλογημένο Εγχειρίδιο ή RΤFM, Read the F…. Manual στα Αγγλικά) θα χρησιμοποιείται όλο και πιο συχνά ως απάντηση σε αυτούς που ρωτάνε: “πώς παίρνει μπρος;”, “πώς ανοίγει η σέλα;”, “πώς ανοίγει η τάπα βενζίνης;”…

Η θέση οδήγησης είναι πλέον πιο τουριστική σε σχέση με το παρελθόν, με το τιμόνι να βρίσκεται ψηλότερα, δίνοντας έτσι περισσότερη στήριξη στα χέρια και κατά την επιτάχυνση και το φρενάρισμα, το οποίο και πάλι – όταν είναι έντονο – καλό είναι να συνδυάζεται με κοντραρισμένα τα πόδια στο πιο κάθετο σκαλοπάτι-μαρσπιέ του δαπέδου.

Η σέλα είναι άνετη και φαρδιά, κι αυτό της το χαρακτηριστικό κάνει τα πόδια των αναβατών να ανοίγουν. Αναβάτης με ύψος 1.80 μ. πατάει στις μύτες των ποδιών.

Το Yamaha ΤΜΑΧ 530 δεν είναι σκούτερ για χαμηλότερα αναστήματα, ειδικά για αυτούς που θέλουν να πατούν ολόκληρα και τα δύο πέλματα με ασφάλεια στο έδαφος.

Αυτό φαίνεται κι από το μήκος της σέλας, αφού για να φτάσεις το μαξιλαράκι-κόντρα, κι έτσι να έχεις καλύτερη στήριξη κατά την επιτάχυνση, πρέπει να τεντωθείς προς τα πίσω.

Επίσης για τους κοντύτερους αναβάτες υπάρχει ένα ακόμα πρόβλημα, όταν  προσπαθήσουν να φέρουν το σώμα τους όσο το δυνατόν πιο μπροστά, έτσι ώστε να μπορούν να πατήσουν πιο εύκολα στο έδαφος: μπροστά από τη σέλα υπάρχει σκληρή πλαστική βάση με τα μπουτόν της σέλας και του ρεζερβουάρ, που τους εμποδίζει.

Μπροστά από τη σέλα συναντάμε αυτά τα δυο κουμπιά…

Λίγα ντεσιμπέλ ξεφεύγουν από τον κλασικής ΤΜΑΧάδικης χροιάς κινητήρα, με το κοντό τελικό της εξάτμισης να είναι πιο ήσυχο από ό,τι πριν.

Στο άνοιγμα του γκαζιού, το γνωστό, καλό “μούγκρισμα” του ΤΜΑΧ ικανοποιεί από ηχητικής άποψης τους αναβάτες ήπιας οδήγησης, που είναι η πλειοψηφία… και κάνει τους πιο σπορ αναβάτες να θέλουν να βάλουν άμεσα εξάτμιση Αkrapovic

Το οποίο γκάζι… δεν είναι συμβατικό, αλλά ride by wire (το πρώτο σκούτερ, που διαθέτει τέτοιο σύστημα), και η λειτουργία του πολύ μαλακή και γενικά ακριβής.

Οι μικροί, σχεδόν ανεπαίσθητοι δισταγμοί που εμφανίζονται κάτω από τις 3.000 rpm με σταθερό το γκάζι, όπως και τα μικρά σκασίματα από την εξάτμιση όταν κλείνει το γκάζι, οφείλονται περισσότερο στο φτωχό μίγμα καυσίμου/αέρα που απαιτείται για να περνάει ο κινητήρας τις προδιαγραφές Euro4.

Στο άνοιγμα του γκαζιού, η καλή τροφοδοσία και η πολύ καλή απόκριση είναι εθιστικές, σε κάνουν να θέλεις να ανοιγοκλείνεις το γκάζι αναζητώντας την ευχαρίστηση με ηχητική υπόκρουση. Μπάσος ήχος και διασκέδαση μαζί.

Η σύνδεση του γκαζιού με τη μεταφορά δύναμης στον πίσω τροχό είναι άμεση και άριστα συνδεδεμένη, ενώ ο συνδυασμός αυτός με την επέμβαση του συστήματος ελέγχου πρόσφυσης (TCS) – αν ο αναβάτης επιθυμεί να το κρατάει ενεργοποιημένο – είναι καίρια, παρόλο που διακόπτεται στιγμιαία η ροή της δύναμης.

Γκάζι “ride by wire” και ένας μεγάλος διακόπτης εκκίνησης κινητήρα

Εύχρηστοι, εργονομικοί διακόπτες και από κάτω τους το χειρόφρενο

Ο κινητήρας που είναι ίδιος με του προηγούμενου μοντέλου: υγρόψυκτος, δικύλινδρος σειρά, 530cc, με 2 ΕΕΚ και 4βάλβιδες κεφαλές, αποδίδει 45,3 ίππους, στις 6.750 rpm και 5,3kgm ροπής, στις 5.250 rpm.

Διαθέτει, όπως είπαμε και πριν, ηλεκτρονικό γκάζι YCC-T (Yamaha Chip Controlled Throttle) και εξελιγμένη κεντρική μονάδα ECU των 32-bit, παρακολουθεί διαρκώς τις κινήσεις του γκαζιού και ανάλογα ρυθμίζει την τροφοδοσία του καυσίμου, μέσω ενός σερβομηχανισμού, στοχεύοντας στις επιδόσεις και τη μειωμένη κατανάλωση.

Η μετάδοση είναι επιλεγμένη έτσι ώστε να είναι “μακριά”, ξεκινάει πατινάροντας και δίνει μεγαλύτερη επιτάχυνση μετά τα 30 km/h. Από τα 30, μέχρι τα 120 km/h+ έχεις στα χέρια σου μια απολαυστική επιτάχυνση και ρεπρίζ που θα σε κάνουν να παίζεις με το γκάζι και να χαμογελάς από ικανοποίηση.

Με ένα άτομο στη σέλα συμβαίνουν αυτά, γιατί αν προσπαθήσετε να δείξετε τις καλές ρεπρίζ του ΤΜΑΧ σε συνεπιβάτες που ξεπερνούν τα 50-60 κιλά, οι επιταχύνσεις γίνονται πιο άργές και όχι τόσο εντυπωσιακές.

Εκεί που στο προηγούμενο ΤΜΑΧ, μετά τα 120 km/h δεν υπήρχε τόση πολλή δύναμη για να σπρώξει το scooter προς την τελική του, τώρα η επιτάχυνση συνεχίζεται μέχρι τα 140 κι από κει ξεκινάει το πιο αργό σκαρφάλωμα μέχρι τα 171 km/h, που είναι η τελική ταχύτητα σύμφωνα με το αναλογικό κοντέρ.

Η πραγματική ταχύτητα του νέου 530 βρίσκεται οκτώ χιλιόμετρα πιο κάτω, στα 163 km/h.

Οι επιδόσεις του νέου Yamaha ΤΜΑΧ 530 SX, κι ας έχει δεχθεί τις “πιέσεις” των προδιαγραφών Euro4, είναι σχεδόν ίδιες με το προηγούμενο ΤΜΑΧ.

Η ιπποδύναμη που φτάνει στον τροχό είναι κοντά στους 40 ίππους, έναν παραπάνω από το ΤΜΑΧ Euro3, ενώ στη δοκιμασία επιτάχυνσης 0-400 μέτρων το νέο ΤΜΑΧ σημείωσε ελαφρώς πιο αργό χρόνο στα 14.79” (14.70” το παλιό).

Έτσι φαίνονται τα στοπ όταν ανάβουν

Εννοείται ότι κατά κύριο λόγο χρησιμοποιούσαμε τη “γρήγορη” επιλογή S” όσον αφορά στην απόδοση του κινητήρα, ενώ δοκιμάσαμε την πιο αργή, μειωμένης απόδοσης, επιλογή “Τ” μόνο για τις ανάγκες της δοκιμής.

Η “Τ” φέρνει αργές επιταχύνσεις, που θα χρησιμοποιηθούν μόνο σε περιπτώσεις μειωμένης πρόσφυσης του δρόμου, δηλαδή κυρίως σε βροχή… σε ελληνικούς δρόμους.

Είναι άραγε οι γρήγορες επιταχύνσεις, οι επιδόσεις σε 400άρια και οι υψηλές τελικές μέσα στις προτεραιότητες της μεγάλης μερίδας ανθρώπων, που θα επιλέξουν το Yamaha ΤΜΑΧ για την καθημερινή μετακίνηση και τη Σαββατοκυριακάτικη βόλτα τους;

Καλοφτιαγμένο αλουμινένιο ψαλίδι και ενισχυμένος ιμάντας κίνησης

Μάλλον λιγότεροι, παρά περισσότεροι αναζητούν στο πρόσωπο του ΤΜΑΧ το ταχύτερο σκούτερ της αγοράς.

Πράγματι το ΤΜΑΧ αποδίδει συνολικά σαν μεγάθυμη λιμουζίνα, που προσφέρει άφθονο “μηχανολογικό πολιτισμό” και έχει συνάμα καλές επιδόσεις, μέσα από έναν εξαιρετικής λειτουργίας δικύλινδρο, 8βάλβιδο κινητήρα.

Η αίσθηση της “λιμουζίνας” μεταφέρεται και από τις αναρτήσεις, που είναι μαλακές και προσφέρουν μεγάλη άνεση, ιδιαίτερα όταν μιλάμε για σκούτερ και παρότι το βάρος του 530 φτάνει τα 216 κιλά γεμάτο.

Μαλακό ανάποδο πιρούνι και προοδευτικής λειτουργίας φρένα

Το μπροστινό σύστημα, το ανάποδο πιρούνι με τα 43άρια καλάμια, έχει πολύ καλή ακαμψία και προσφέρει καλή αίσθηση στον αναβάτη, αλλά κυρίως άνεση.

Η ενδοτική λειτουργία του, ειδικά στα πρώτα εκατοστά της διαδρομής (των 120mm), που εξαφανίζει τις μικρές ανωμαλίες του δρόμου, προκαλεί κάποια νευρικότητα στο μπροστινό μέρος, ιδίως όταν πατήσεις έντονα τα φρένα, αφού εμφανίζει έντονη αρχική βύθιση.

Αμέσως μετά ωστόσο – μόλις επέμβει η προοδευτική σκληρότητα και λειτουργία των ελατηρίων του πιρουνιού – έρχεται η σταθερότητα.

Το ίδιο μαλακή και άνετη είναι και η πίσω ανάρτηση με το εγκάρσια τοποθετημένο οριζόντιο, κάτω από το δάπεδο και τα πόδια του αναβάτη, μονό αμορτισέρ με τη βελτιωμένη συνδεσμολογία, που δίνει προοδευτική λειτουργία.

Η σταθερότητα και η οδική συμπεριφορά χωρίς εκπλήξεις είναι μέσα στα χαρακτηριστικά του Yamaha ΤΜΑΧ 530.

Μακρύ στο σύνολό του, με μεταξόνιο στα 1.575 mm, αλλά με σωστή κατανομή βάρους (σχεδόν 50/50 σε μπροστινό και οπίσθιο τροχό) και παράλληλα με γρήγορο, ελαφρύ τιμόνι, κάτι ιδιαίτερα χρήσιμο μέσα στην πόλη.

Σχιστομάτικοι προβολείς και μεγάλο “μέτωπο”

Μέσα στην πόλη ο αναβάτης μπορεί να έχει την προσοχή του στον όγκο δεξιά-αριστερά, στους απομακρυσμένους από το τιμόνι του καθρέφτες, στην εξάτμιση που προεξέχει στη δεξιά πλευρά, στο βάρος των 216 κιλών που έχει να μανουβράρει και στο μεγαλούτσικο ύψος της σέλας, αλλά τουλάχιστον έχει στα χέρια του (κυριολεκτικά) ένα τιμόνι που έχει μικρή ακτίνα στροφής και κάνει το σκούτερ πιο ευέλικτο μέσα στην κίνηση. Κι ένα μοτέρ φιλικό και ομαλό στο άνοιγμα του γκαζιού.

Λόγω του γρήγορου τιμονιού, το Yamaha ΤΜΑΧ 530 στρίβει με σβελτάδα, ενώ το καλό πιρούνι, μαζί με το νέο ξανασχεδιασμένο, ενισχυμένο αλουμινένιο πλαίσιο διατηρούν την ακαμψία τους και δίνουν ακρίβεια στις αντιδράσεις του συνόλου.

Ένα ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι παρόλο που στα τεχνικά χαρακτηριστικά του νέου ΤΜΑΧ αναφέρεται μείωση βάρους κατά 9 κιλά σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, εντέλει τα δυο μοντέλα ζυγίζουν το ίδιο σχεδόν στα 216-217 κιλά γεμάτα.

Οι μαλακές αναρτήσεις που είναι ρυθμισμένες περισσότερο για άνεση, παρά για ακραίες επιδόσεις, θα προτιμήσουν τις ήπιες διαταγές και ομαλές αλλαγές κλίσης από στροφή σε στροφή, σε επαρχιακούς φιδίσιους δρόμους για παράδειγμα. Εκεί το ΤΜΑΧ θα στρίψει περισσότερο με σιγουριά, σταθερότητα και χάρη, παρά με συμπεριφορά σπορ κατασκευής.

Στο ταξίδι, το νέο Yamaha ΤΜΑΧ 530 είναι πιο ευχάριστο και άνετο από το προηγούμενο μοντέλο, μιας και έχει πιο σωστή για τουρισμό θέση οδήγησης και μεγαλύτερη ζελατίνα, που προστατεύει καλύτερα τον αναβάτη, στέλνοντας του (στη χαμηλότερη θέση της ζελατίνας) τον αέρα στη μέση του κράνους του, έστω και με λίγο θόρυβο.

Η έλλειψη κραδασμών (ελάχιστοι, σχεδόν δεν τους παρατηρείς, περνούν στο τιμόνι και τη σέλα) η γλυκύτητα του κινητήρα και η προοδευτική του απόδοση, αλλά και το γεγονός ότι μπορείς να ταξιδεύεις με 90 και το όργανο στιγμιαίας κατανάλωσης να δείχνει 3,9 λίτρα στα 100 km, σε παροτρύνουν να βγεις στον ανοιχτό δρόμο.

Στα 120 km/h, το στροφόμετρο δείχνει 5.250 rpm, στα 140 km/h στο κοντέρ, δείχνει 6.000 rpm. Η κατανάλωση του 530 κυμαίνεται ανάμεσα σε 4,8 με 5,6 λίτρα αναλόγως της όρεξης του αναβάτη.

Άνετη η σέλα, αλλά το πλάτος της ανοίγει τα πόδια του αναβάτη όταν προσπαθεί να τα πατήσει στο έδαφος

Ο συνεπιβάτης που κάθεται ψηλά – εισπράττει περισσότερο αέρα από τον αναβάτη – διαθέτει μια αρκετά μεγάλη, σέλα που όμως δεν του παρέχει στήριξη, ειδικά στο πίσω της κομμάτι, που είναι σημαντικό για να αισθάνεται ασφαλέστερα και πιο άνετα.

Επίσης πατάει τα πόδια του σε γυμνά (από λάστιχο) μαρσπιέ, που δεν του παρέχουν ιδιαίτερη πρόσφυση. Τουλάχιστον έχει τις χειρολαβές για να στηριχτεί και μια μικρή κόντρα στο μπροστινό τμήμα τους σέλας του.

Όταν το μεγάλο σκούτερ φρενάρει ήπια σε ταχύτητες πόλης, αντιλαμβάνεσαι ότι τα φρένα εκτός από ισχυρά είναι πολύ προοδευτικά και έχουν αρκετή αίσθηση, ειδικά οι δυο μπροστινοί δίσκοι, με το ABS να ενεργοποιείται σε πολύ καλό σημείο, επιτρέποντάς σου να φρενάρεις σύντομα.

Για το πίσω φρένο το ABS δείχνει πολύ πιο παρεμβατικό και μοιάζει να μπαίνει στο παιχνίδι πολύ νωρίς, επιμηκύνοντας τις αποστάσεις φρεναρίσματος.

Στις υψηλότερες ταχύτητες τα φρένα του 530, παρότι είναι δυνατά και προοδευτικά, δείχνουν να μην έχουν αρχικό “δάγκωμα”, δηλαδή δύναμη στα πρώτα χιλιοστά διαδρομής της μανέτας.

Άρα θα χαρακτηρίσουμε και τα φρένα, περισσότερο φιλικά, παρά σπορ επιδόσεων και ευθυγραμμισμένα με το υπόλοιπο σκούτερ. Οι μετρήσεις φρεναρίσματος έδωσαν για το ΤΜΑΧ 33 μέτρα ακινητοποίησης από ταχύτητα 90 km/h, και 11 μέτρα από ταχύτητα 50 km/h.

Τελικά

Πιο γλυκό, πιο στρογγυλεμένο, ελαφρώς πιο ογκώδες και ψηλό, αλλά και πιο τουριστικό. Το Yamaha ΤΜΑΧ 530, είτε σαν απλό, είτε σαν πιο εξοπλισμένο  όπως το SX – που είχαμε στα χέρια μας – είτε σαν πλήρως εξοπλισμένο DX, είναι το ίδιο scooter με μικρές διαφορές, κυρίως στα χρώματα, τα περιφερειακά και στα συστήματα-γκατζετάκια που προσφέρει το καθένα.

Αν μας ρωτούσαν οι άνθρωποι του εργοστασίου πριν παρουσιάσουν το ΤΜΑΧ του 2017 (λέμε τώρα…) θα τους προτείναμε να μην φτιάξουν ένα μοντέλο σε τρεις εκδόσεις, αλλά να φτιάξουν δυο “διαφορετικά” μοντέλα, έστω χρησιμοποιώντας την ίδια πλατφόρμα: ένα σπορ με αιχμές και προφίλ θηρευτή, κι ένα πιο αθώας εμφάνισης, τουριστικό ΤΜΑΧ. Το κόστος εξέλιξης και κατασκευής όμως θα ήταν μεγαλύτερο.

Έτσι όπως είναι σήμερα και οι τρεις εκδόσεις των ΤΜΑΧ δείχνουν να έχουν γίνει πιο mainstream, ευρύτερα αποδεκτές. Το ΤΜΑΧ είναι μια δίτροχη τουριστική σπορ λιμουζίνα, που προσφέρει πολιτισμένες, αξιοπρεπείς επιδόσεις. Με υψηλές τιμές να συνοδεύουν και τις τρεις εκδόσεις, (12.400 η απλή, 13.200 η SX, 14.200 η DX), μιας και η ποιότητα, η πολυτέλεια και ο βήχας δεν κρύβονται εύκολα…

Το ερώτημα είναι: θα δεχτεί το κοινό των σκούτερ το νέο Yamaha ΤΜΑΧ 530; Ή μήπως δεν τίθεται τέτοιο θέμα; Ή μήπως η απάντηση έχει δοθεί ήδη, αφού μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2017 στην Ιταλία έχουν ήδη πουληθεί σχεδόν 3.000 ΤΜΑΧ…

Λεπτομέρειες και Σημειώσεις

  • Όταν λέμε “προσοχή στη λεπτομέρεια” αυτό εννοούμε: η ηλεκτρικά ανοιγόμενη σέλα διαθέτει μια αλουμινένια χυτή βάση και δυο αμορτισεράκια… ποίημα.
  • Η σέλα που διαθέτει διπλή κλειδαριά και δυο γάντζους, κλείνει σαν πόρτα αυτοκινήτου.
  • Μέσα στον αποθηκευτικό χώρο κάτω από τη σέλα χωράνε είτε δυο μισά κράνη, είτε ένα φουλφέις και μικροπράγματα.
  • Καλό οπτικό πεδίο προσφέρουν οι καθρέφτες, αλλά και εδώ για λόγους σχεδίασης και “μοντερνίλας” έχουν κοπεί οι πολύ σημαντικές κάτω εξωτερικές γωνίες τους.
  • Τα μαρσπιέ-δάπεδο του αναβάτη είναι στενά και στο πίσω τους μέρος δυο πλαστικά εξογκώματα δεν επιτρέπουν στα πόδια να κινηθούν προς τα πίσω.

  • Πλάγια βαλβίδα του ελαστικού, που διευκολύνει στο φούσκωμα, έχει μόνο ο μπροστινός τροχός.
  • Το δεξί ντουλαπάκι της ποδιάς, που κλειδώνει από την κεντρική κλειδαριά αυτόματα, είναι βαθύ και διαθέτει παροχή ρεύματος.
  • Το τιμόνι που κρύβεται κάτω από πλήθος διαφορετικών πλαστικών, είναι σωληνωτό χρωμιωμένο και στηρίζεται πάνω σε λάστιχα.
  • Οι μανέτες των φρένων είναι ρυθμιζόμενες, όπως αρμόζει σε τέτοιο σκούτερ.
  • Το κεντρικό στάντ είναι αρκετά εύκολο στη χρήση του και στήνει ψηλά το 530.
  • Για το πλαϊνό στάντ και ασφαλές παρκάρισμα υπάρχει ένα πολύ χρήσιμο χειρόφρενο στο αριστερό άκρο του τιμονιού.
  • Αν μας ρωτούσαν πάντως, μάλλον θα κρύβαμε τον μηχανισμό (δαγκάνα) του χειρόφρενου πάνω στον οπίσθιο δίσκο, που είναι αντιαισθητικός στην όψη.

Ιδού η δαγκάνα χειρόφρενου του πίσω δισκόφρενου

  • Το φως που βγάζουν οι δυο μεγάλοι προβολείς του ΤΜΑΧ μοιάζει να προέρχεται από αυτοκίνητο. Από την άλλη, το ισχυρό φως και η καλή δέσμη έχουν αυτή την μπλε ψυχρότητα των LED.
  • Άριστη η κόρνα, που κάνει κεφάλια να γυρνούν στο δρόμο.
  • Στο κέντρο των δυο αναλογικών οργάνων (κοντέρ και στροφόμετρο, πολύ καλής σχεδίασης) υπάρχει μια κεντρική οθόνη TFT, που περιλαμβάνει ολικό και δύο μερικούς χιλιομετρητές, ενδείξεις για κατανάλωση, αυτονομία, χειρόφρενο, εξωτερική θερμοκρασία και αρκετές ακόμα λειτουργίες (οδήγηση Eco, D-MODE, στιγμιαία και μέση κατανάλωση, θερμοκρασία περιβάλλοντος, κλπ) το TCS και το ABS εμφανίζονται μέσα στα αναλογικά όργανα.
  • Τα ΤΜΑΧ SX και DX έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν την εφαρμογή My T-Max Connect, που προσφέρει πρόσβαση σε πολλά δεδομένα. Από σύστημα παρακολούθησης του οχήματος (ενσωματωμένο GPS), απομακρυσμένη λειτουργία κόρνας και φλας, ένδειξη κατάστασης μπαταρίας, ειδοποίηση υπέρβασης ορίου ταχύτητας, γεωγραφικά όρια και αναφορά διαδρομής, αλλά και πρόσβαση σε χρήσιμες πληροφορίες από smartphone.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΤΙΜΗ:13.200 ευρώ (έκδοση SX, Ιούλιος 2017)
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ:Τετράχρονος, δικύλινδρος σε σειρά, υδρόψυκτος, 2ΕΕΚ, 8βάλβιδος, 530cc με ψεκασμό
ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ:46,0 ίπποι, στις 6.750 rpm
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Ανάποδο πιρούνι, διαδρ. 120 mm/Ένα αμορτισέρ,διαδρ. τροχού 117 mm
ΦΡΕΝΟ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Δύο δισκόφρενα 267 mm/Δίσκος 282 mm, με ABS
ΤΡΟΧΟΣ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
15 ιντσών/15 ιντσων (ελαστικά 120/70 μπροστά, 160/60-15 πίσω)
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ:1.575 mm
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ:800 mm
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ:15,0 lt
ΒΑΡΟΣ:216 kg (γεμάτο)
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: Μοτοδυναμική ΑΕ, Ασπρόπυργος, Θέση Κύριλλος, τηλ. 801- 11 - 926242

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ