fbpx

PEUGEOT METROPOLIS 400 GT/SW ’21: Η εξέλιξη

Εξελίσσεται διαρκώς η τρίτροχη πλατφόρμα της Peugeot

Δεν έχει περάσει ένας χρόνος από τότε που η Peugeot παρουσίασε στην τρίτη γενιά του Metropolis 400 (Σεπτέμβριος 2020) και τώρα οι Γάλλοι μας εκπλήσσουν ευχάριστα με δύο νέες εκδόσεις βασισμένες σε αυτή την πλατφόρμα: ένα σπορ GT και ένα εξαιρετικά πρακτικό SW, με ρεκόρ αποθηκευτικού χώρου, που φτάνει τα 76 λίτρα!

Η Peugeot όφειλε μετά από επτά χρόνια παρουσίας του Metropolis στην αγορά (τελευταία ανανέωση το 2013) να προχωρήσει σε ένα δυνατό φρεσκάρισμα και το έπραξε την χρονιά που μας πέρασε.

Το ανανεωμένο Peugeot Metropolis 400, που όπως ήδη αναφέρθηκε, παρουσιάστηκε τον Σεπτέμβρη του 2020, έφερε μια αναθεωρημένη σχεδίαση με πιο σύγχρονες γραμμές κι ένα μοναδικό στοιχείο ανάμεσα στους τρίτροχους ανταγωνιστές του: επίπεδο πάτωμα.


Νέος ήταν και ο πίνακας οργάνων και μάλιστα
εμπνευσμένος από τα αυτοκίνητα της Peugeot, προσφέροντας επίσης διασυνδεσιμότητα, μέσω του συστήματος iConnect (στην έκδοση Allure).

Peugeot Metropolis 400 SW

Peugeot Metropolis 400 GT

Ο κινητήρας των 400 cc προσαρμόστηκε στις Euro 5 προδιαγραφές, αλλά διατήρησε αμετάβλητη την απόδοσή του στους 35,6 ίππους (7.250 rpm) και στα 3,9 kgm ροπής (5.750 rpm).

Η ισχύς αυτή αρκούσε για την επίτευξη τελικής ταχύτητας 135 km/h, αρκετά καλής για τα «βαριά» δεδομένα των τρίτροχων σκούτερ.

Peugeot Metropolis 400 GT

Ωστόσο με βάση τις κινήσεις του ανταγωνισμού, ο οποίος έχει αρχίσει να επεκτείνεται στα τρίτροχα σκούτερ, η Peugeot ορθά έκρινε ότι θα έπρεπε να διαθέτει περισσότερες εκδόσεις με ποικιλία χαρακτηριστικών στην γκάμα της, κι έτσι προχώρησε στην δημιουργία των Metropolis 400 GT και Metropolis 400 SW.

Peugeot Metropolis 400 GT

To Μetropolis 400 GT, ουσιαστικά αντικαθιστά τις ως RS / RXR εκδόσεις του παρελθόντος, και πρόκειται για την sport κατά κάποιο τρόπο τρίτροχη πρόταση της Peugeot, που έχει ως στόχο να προσελκύσει την προσοχή δυνητικών πελατών αυτοκινήτων.

Peugeot Metropolis 400 GT

Τα νέα στοιχεία που συνιστούν την έκδοση GT έχουν να κάνουν κυρίως με το κομμάτι της αισθητικής. Η συγκεκριμένη έκδοση παράγεται σε έναν αποκλειστικό συνδυασμό χρωμάτων που βασίζεται σε ματ τιτάνιο (Satin Titanium) με κίτρινες πινελιές.

Από τις RS εκδόσεις προέρχονται η φιμέ «κοντή» ζελατίνα που ρυθμίζεται ως προς το ύψος και η μεταλλική επένδυση στο πάτωμα με τμήματα καουτσούκ που προσδίδει πόντους στην εμφάνιση.

Ο προβολείς είναι LED με λαμπτήρες που παρέχουν DRL λειτουργία, ενώ τα πίσω φώτα είναι εμπνευσμένα σχεδιαστικά από τα αυτοκίνητα της Peugeot, σχηματίζοντας τις παραδοσιακές τρεις παράλληλες γραμμές.

Το τιμόνι δεν είναι καλυμμένο με πλαστικά και το κυρίως στέλεχός του, δηλαδή ο μορφοποιημένος σωλήνας, είναι έκθετο σε κοινή θέα, όπως στις μοτοσυκλέτες. Με το τιμόνι γυμνό, τα χειριστήρια για το χειρόφρενο και τα αλάρμ βρίσκονται τώρα στο εσωτερικό της ποδιάς.

Το «πορτμπαγκάζ» του GT, δηλαδή το τμήμα πίσω από τη σέλα του συνεπιβάτη, είναι αρθρωτό και ανοίγοντας προσφέρει πρόσβαση σε ένα χώρο 24 λίτρων, ικανό να χωρέσει ένα fullface κράνος. Η χωρητικότητα του αποθηκευτικού χώρου κάτω από την σέλα, είναι 46 λίτρα.

Peugeot Metropolis 400 GT

Την πληροφόρηση του οδηγού αναλαμβάνει ένας πίνακας οργάνων, ο οποίος σχεδιαστικά θυμίζει πολύ τα τετράτροχα της Peugeot. Aποτελείται από δύο αναλογικά ρολόγια με τους δείκτες τους να περιστρέφονται με αντίθετη φορά και από μια κεντρική έγχρωμη TFT οθόνη.

Το νέο Metropolis GT είναι διαθέσιμο στην ευρωπαϊκή αγορά από τα μέσα Ιουνίου.

Peugeot Metropolis 400 SW

Το αρκτικόλεξο SW είναι βέβαιο ότι συνδέεται με την “Station Wagon” κατηγορία των αυτοκινήτων, αφού η συγκεκριμένη έκδοση, προσφέρει αποθηκευτικό χώρο με χωρητικότητα έως και 76 λίτρα!

Αυτό επιτεύχθηκε με την ενσωμάτωση ενός topcase που επικοινωνεί με τον κυρίως αποθηκευτικό χώρο (!), ενώ διατίθενται διαχωριστικά που μπορούν να δημιουργήσουν μικρότερους χώρους αν αυτό επιθυμεί ο αναβάτης.

Peugeot Metropolis 400 SW

Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι η έκδοση SW, με τα… αμπάρια της σε επικοινωνία, μπορεί να μεταφέρει αντικείμενα μήκους μέχρι και 90 cm, αρκεί βέβαια το σχήμα τους να είναι μακρόστενο. Εντάξει, δεν ξέρουμε αν φτιάχνουν τέτοιες Jumbo μπαγκέτες οι Γάλλοι…

Αυτός που επωφελείται επίσης από τις ιδιότητες της SW έκδοσης είναι ο συνεπιβάτης, αφού με την πλάτη στο ενσωματωμένο topcase, τις τεράστιες χειρολαβές στήριξης, την υπεραναπαυτική σέλα και τα μεγάλα μαρσπιέ/ πλατφόρμες, έχει στη διάθεσή του… έναν θρόνο!

Peugeot Metropolis 400 SW

Στην άνεσή του συμβάλλουν επίσης και τα αμορτισέρ αζώτου – λαδιού της Paioli, που τοπoθετούνται και στην έκδοση GT. Ο πίνακας οργάνων είναι ίδιος με αυτόν του GT και περιλαμβάνει το σύστημα διασυνδεσιμότητας i-Connect, ενώ το τιμόνι σε αυτή την έκδοση είναι επενδεδυμένο με πλαστικό κάλυμμα.

Το κουμπί των αλάρμ ξεχωρίζει με το κόκκινο χρώμα του στην κάτω πλευρά του καλύμματος αυτού και το χειρόφρενο ενεργοποιείται με το τράβηγμα του κεντρικά τοποθετημένου εμβλήματος της Peugot (!) προς το μέρος του αναβάτη.  

Υπάρχει μάλιστα σύστημα που αποτρέπει το ανέβασμα των στροφών του κινητήρα πάνω από τις 3.000 rpm, αν κάποιος ξεχασιάρης επιχειρήσει να ξεκινήσει με το χειρόφρενο ενεργοποιημένο.

Στο δάπεδο του SW, όπως και στο GT, υπάρχει ένα πεντάλ που ενεργοποιεί και τα τρία δισκόφρενα συνδυασμένα, χωρίς φυσικά να χάνεται η ανεξάρτητη επέμβαση του τρικάναλου ABS σε κάθε τροχό ξεχωριστά.

Το Metropolis SW είναι επίσης διαθέσιμο από τα μέσα Ιουνίου στην ευρωπαϊκή αγορά σε λευκό, μαύρο, μπλε και γκρι.

Για την ελληνική αγορά δεν έχει ανακοινωθεί ακόμα κάτι για τον ερχομό των δύο νέων τρίτροχων της Peugeot.

X