PEUGEOT DJANGO 125, DJANGO 150, 2014: ΠΑΡΕΛΘΟΝ, ΤΩΡΑ

Ρετρομανία αλα γαλλικά

 Ένα από τα ομορφότερα σκούτερ του σαλονιού του Μιλάνο, EICMA 2013 ήταν το Peugeot Django 125/150 αρκεί βέβαια να σου αρέσουν τα ρετρό σχήματα. ΚΕΙΜΕΝΟ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΤΟΥ ΑΠΕΣΤΑΛΜΕΝΟΥ ΜΑΣ ΣΤΟ ΜΙΛΑΝΟ, PEUGEOT 

Οι γραμμές της σχεδίασης τούτου εδώ του scooter είναι διαφορετικές από αυτές που ξέρουμε. Είναι πιο μακρύ και συμπιεσμένο στο πίσω του μέρος και πιο πομπέ και ογκώδες στο χώρο της ποδιάς, ξεφεύγοντας από τη γνωστή σχεδίαση ιταλικής σχολής. Προς τιμήν τους οι Γάλλοι δεν αντέγραψαν τη Vespa με λίγα λόγια, όπως κάνουν πάμπολλοι, αλλά προτίμησαν να ακολουθήσουν έναν διαφορετικό δρόμο.

To Django δεν θυμίζει ούτε Vespa, ούτε Lambretta. Άμα το δεις ζωντανό, είναι συμπαθέστατο, θέλεις να δοκιμάσεις τη σέλα του, να καθίσεις πάνω του.

Η “μη-ομοιότητά” του με κάποιο γνωστό σκούτερ του παρελθόντος οφείλεται στο γεγονός ότι οι σχεδιαστές της Peugeot προτίμησαν να πατήσουν πάνω στις γραμμές δικού τους προγόνου για να δημιουργήσουν το Django. Υπήρχαν λοιπόν στη δεκαετία του ’50 κάποια – σχετικά άγνωστα μοντέλα εκτός Γαλλίας – σκούτερ της Peugeot που ονομάζονταν S55 και S57.

Με ένα “άλμα στο χρόνο” το Django με “χολιγουντιανό-ταραντινικό” όνομα η γαλλική εταιρία παρουσιάζει 4 μοντέλα με δύο 50άρια (δίχρονος και τετράχρονος κινητήρας) ένα 125 και ένα 150, που λογικά θα έχει και το μεγαλύτερο ενδιαφέρον για την ελληνική αγορά.

Το μακρόστενο σκούτερ χρησιμοποιεί εκτός από το πολύ πλαστικό και τα μεγάλα μονοκόμματα τμήματα, 12άρηδες τροχούς, αεραγωγούς, χρωμιομένα κομμάτια. Ίδιο χρώμα με το σκούτερ έχει και το δάπεδο, που χρησιμοποιεί λουρίδες ελαστικού για να πατούν τα πόδια του αναβάτη. Τρεις γρίλιες σε κάθε πλαϊνό καπάκι φοράει το Django και περίτεχνες ζάντες με πολλές ακτίνες.

Τα φωτιστικά σώματα χρησιμοποιούν LED, όπως και το λογότυπο της εταιρίας στην κεντρική γρίλια της ποδιάς.

O προπάππους του Django βρισκόταν πίσω από βιτρίνα στο Μιλάνο

O προπάππους του Django βρισκόταν πίσω από βιτρίνα στο Μιλάνο

Στα όργανα, που βρίσκονται στο τιμόνι υπάρχει οθόνη LCD, στο ντουλαπάκι υπάρχει παροχή ρεύματος 12V, ο χώρος κάτω από τη σέλα για ένα κράνος jet

Με μεταξόνιο 1.363 mm, συνολικό μήκος 1.944mm και ύψος σέλας στα 770 mm, το Django προτείνει μια ευρυχωρία, ακόμα και για το δεύτερο άτομο.

Στα φρένα χρησιμοποιείται ένα σύστημα που η Peugeot το ονομάζει Syncro Braking Control (SBC ), που δεν είναι τίποτε άλλο εκτός από συνδυαζόμενα φρένα μπροστά και πίσω, για τα Django των 125 και 150 cc.

Παράλληλα με την παρουσίαση του Django, η Peugeot έχει δώσει μεγάλη σημασία στις προσωπικές επιλογές του κάθε ιδιοκτήτη, με διάφορα χρώματα και αξεσουάρ. Ο πελάτης έχει να διαλέξει ανάμεσα από 24 διαφορετικούς χρωματισμούς.

Οι διαφορετικές εκδόσεις που θα κυκλοφορήσει το Peugeot Django ονομάζoνται “Allure”, “Sports”, “Evasion” και “Heritage” και διαφέρουν όσον αφορά στον εξοπλισμό τους και τα χρώματά τους.

Μια μικρή παρτήρηση για το τέλος: βλέποντας προσεκτικά το Django από κοντά είδαμε την καλή ποιότητα του “κελύφους” του και των πλαστικών του, ενώ κάτω από αυτά η κινητήρια μονάδα με καρμπυρατέρ και μανιβέλα (εκτός από μίζα) στην εκκίνηση και όλα τα “κρυμμένα” περιφερειακά δεν συνάδει ποιοτικά με τα υπόλοιπα. Αυτό το τελευταίο ίσως να υπαινίσσεται ότι η τιμή αγοράς του θα είναι χαμηλή.

Μοιάζει το Django με το σκούτερ της Peugeot του '50; Μοιάζει...

Μοιάζει το Django,  με το Peugeot S57c, του ’50; Μοιάζει…