fbpx

JONWAY GTS 125/150/300, 2014: ΕΡΧΕΤΑΙ ΚΑΙ ΤΟ 500;

Όχι μόνο 500, αλλά και 2κύλινδρο!

 Τα μοντέλα GTS, τα μεγάλα, maxi scooter της εταιρίας Jonway από την Κίνα έχουν εμφανιστεί ήδη από το 2010 στα μεγάλα σαλόνια σκούτερ και μοτοσυκλέτας, συνοδευόμενα μάλιστα με βαρυσήμαντες ανακοινώσεις. Το ίδιο συνέβη και πρόσφατα, στην παρουσίαση των μοντέλων του 2014. Όμως στην πράξη… ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΤΟΥ ΑΠΕΣΤΑΛΜΕΝΟΥ ΣΤΟ ΜΙΛΑΝΟ

Το Jonway GTS 300 εμφανίστηκε στην EICMA 2013, στο Μιλάνο

Το Jonway GTS 300 εμφανίστηκε στην EICMA 2013, στο Μιλάνο

Κάποιος που ήθελε να αποκτήσει ένα νέο maxi scooter, ένα σκούτερ μεγάλων διαστάσεων για τουριστική χρήση μέχρι χθές έπρεπε να διαλέξει ένα σκούτερ από τους γνωστούς κατασκευαστές. Αυτά μέχρι χθες γιατί σήμερα… σήμερα έρχεται η Jonway!”, κάπως έτσι τα έλεγε και πλασάριζε τον εαυτό της η κινεζική εταιρία το 2010, ανακοινώνοντας 4 κυβισμούς για άμεσο μέλλον, δείχνοντας μια δυναμική.

Στην πράξη πάντως η Jonway είχε να παρουσιάσει σε κείνο το σαλόνι του Μιλάνο ένα και μόνο μοντέλο, το Jonway GTS 125. Οι μελλοντικοί κυβισμοί θα ήταν 150, 300 και 500, από τα οποία το 300άρι εμφανίστηκε τρία χρόνια μετά, στο περσινό σαλόνι του Μιλάνο, στην EICMA 2013 σαν μοντέλο του 2014.

Προσέξτε τη διαφορά ύψους σέλας αναβάτη-συνεπιβάτη...

Προσέξτε τη διαφορά ύψους σέλας αναβάτη-συνεπιβάτη…

Αυτό το Jonway GTS 300 του ’14 φωτογραφίσαμε κι εμείς στο Μιλάνο, το οποίο βλέπετε σε αυτό το άρθρο.

Το μεγάλων διαστάσεων σκούτερ της Jonway φορούσε υδρόψυκτο κινητήρα, με έναν ενδιαφέρουσας διάταξης, όρθιο κύλινδρο σε αντίθεση με την συντριπτική πλειοψηφία των κινητήρων σκούτερ, που έχουν τους κυλίνδρους σε οριζόντια θέση.

Διακρίνεται ελαφρώς ο κύλινδρος του κινητήρα του 300αριού

Διακρίνεται ελαφρώς ο κύλινδρος του κινητήρα του 300αριού

Εκτός του “περίεργου” κυλίνδρου το Jonway GTS 300 φορούσε και ένα τελικό εξάτμισης οβάλ διατομής που θύμιζε Honda SH 300.

Στα τεχνικά χαρακτηριστικά που έδινε η εταιρία ανακοινωνόταν και η ιπποδύναμή στα… κρατηθήτε… στα 16 μόλις άλογα. Περίεργα πράγματα για ένα σκούτερ βάρους 160 κιλών και μεταξονίου 1.650mm, με τρία δισκόφρενα και 12λιτρο ντεπόζιτο.

Το πιο ενδιαφέρον όμως – πέραν του Jonway GTS 300 – ήταν η (για ακόμα μια χρονιά) ανακοίνωση της παραγωγής του GTS 500, για το οποίο δηλώθηκαν τα ίδια ακριβώς χαρακτηριστικά με το 300 (160 κιλά, 1.650mm μεταξόνιο) αλλά και – το πιο ενδιαφέρον – δικύλινδρος, υδρόψυκτος κινητήρας και ιπποδύναμη… κρατηθείτε και πάλι… 21,4 ίππων! Από γκάζια τα Jonway… ε, εντάξει… ξέρετε.

Για τις προθέσεις της εταιρίας ως προς το GTS 500, για “του λόγου το αληθές” που λέμε, κυκλοφόρησε και μια φωτογραφία του ολοκληρωμένου 500 στο διαδίκτυο (την οποία δημοσιεύουμε), ενώ στο περίπτερο της εταιρίας το μοντέλο ήταν “εξαφανισμένο”.

Να και το Jonway GTS 500, έστω και διαδικτυακά

Να και το Jonway GTS 500, έστω και διαδικτυακά

Με γραμμές που θυμίζουν λίγο Honda SilverWing 400, λίγο Piaggio, λίγο ΤΜΑΧ και λίγο Peugeot, λίγο απ’ όλα δηλαδή, τα GTS της Jonway έχουν χαρακτηριστικά “χαοτική” διαφορά ύψους σέλα αναβάτη-συνεπιβάτη και 14άρηδες τροχούς με στενά λάστιχα.

 Το σύνολο Jonway GTS μπορεί να μην πείθει εμφανισιακά μέχρι στιγμής, ενώ είναι άγνωστο το πότε θα εμφανιστεί το 300άρι στην αγορά και πόσο θα κοστίζει. Άρα η προτροπή των ανθρώπων της εταιρίας να μην προτιμήσουν ένα 300άρι-500άρι maxi scooter “γνωστής” εταιρίας, αλλά ένα Jonway, προς το παρόν μένει και χαρακτηρίζεται ανεδαφική…

X