BMW C EVOLUTION: HΛΕΚΤΡΙΚΟ 3ης ΓΕΝΙΑΣ

Περαιτέρω εξέλιξη και νέες φωτογραφίες

Είναι γνωστή η προσπάθεια που κάνει η γερμανική εταιρία να εξελίξει, αλλά κυρίως να προλάβει όλους τους υπόλοιπους κατασκευαστές στον τομέα των ηλεκτρικών maxi scooter, στα οποία δείχνει ότι πιστεύει πολύ. Έτσι έδωσε για ακόμα μια φορά στη δημοσιότητα φωτογραφίες ένα ακόμα πρωτότυπο, από τη πιο πρόσφατη έκδοση του ηλεκτρικού σκούτερ που, ως γνωστόν, εξελίσσει. 

Το νέο BMW C evolution αποτελεί μια ανάμιξη των ηλεκτρικών project scooter (που είχε παρουσιάσει στο παρελθόν) και των συμβατικών C 600 και 650 που κυκλοφορούν ήδη στις αγορές της Ευρώπης. Έτσι θεωρείται η τρίτη γενιά ηλεκτρικών σκούτερ – πειραματικών όμως, αφού δεν έχει ανακοινωθεί τίποτε ακόμα για πρόγραμμα παραγωγής για το άμεσο μέλλον. Οι πιο σοβαρές πληροφορίες μιλούν για εμφάνιση στην αγορά το 2014 πάντως.

“Πολύ κοντά σε μοντέλο παραγωγής” θα μπορούσε λοιπόν να χαρακτηριστεί το νέο ηλεκτρικό σκούτερ που παρουσιάζουμε σήμερα, για το οποίο η BMW ανακοινώνει ότι είναι πιο βελτιωμένο από τα προηγούμενα όσον αφορά τις επιδόσεις του. Η τελική του λοιπόν φτάνει τα 120 χ.α.ω και η αυτονομία του τα 100 χιλιόμετρα.

Σύμφωνα με την BMW, η μπαταρία ιόντων λιθίου μπορεί να φορτιστεί σε 3 περίπου ώρες, από συνηθισμένη οικιακή πρίζα ή από σταθμό ηλεκτρικού ανεφοδιασμού. Η μπαταρία μπορεί να φορτιστεί επίσης χρησιμοποιώντας ρευματολήπτες, που συναντάμε συνήθως για τη φόρτιση ηλεκτρικών αυτοκινήτων, στοιχείο για το οποίο η BMW δηλώνει πρωτιά σε ηλεκτρικό δίτροχο.

Το scooter διαθέτει έξυπνο σύστημα εξοικονόμησης και ανάκτησης ενέργειας για τον κινητήρα του, που παράγει 11 KW (14,7 ίππους) σταθερά, με ανώτατη τιμή τα 35 KW. Η ανάκτηση ενέργειας γίνεται με δύο τρόπους: μόλις ενεργοποιούνται τα φρένα, αλλά και με το σύστημα drag torque που είναι το αντίστοιχο του φρεναρίσματος ενός συμβατικού κινητήρα που ενεργοποιείται όταν κλείνει το γκάζι. Η BMW ισχυρίζεται ότι το σκούτερ διανύει 100 χιλιόμετρα με πλήρως φορτισμένη την μπαταρία του, με 10% – 20 % της φόρτισης να εξοικονομείται από τα συστήματα ανάκτησης ενέργειας.

Στην μπροστινή ανάρτηση συναντούμε ένα ανάποδο πιρούνι με καλάμια 40mm και μονόμπρατσο ψαλίδι πίσω με μονό αμορτισέρ. Αμφότερες οι αναρτήσεις έχουν διαδρομές 115 mm. Το πλαίσιο του BMW C evolution είναι φτιαγμένο από ένα εξωτικό υλικό που λέγεται… “τίποτα”, το οποίο μάλιστα είναι εξαιρετικά ελαφρύ! Πλαίσιο ουσιαστικά είναι η θήκη/κέλυφος της μπαταρίας, όπως είχαμε δει και στο παρελθόν στις προηγούμενες εκδόσεις των ηλεκτρικών σκούτερ της BMW. 

Tο BMW C evolution χρησιμοποιεί 15άρηδες τροχούς με ελαστικά Metzeler Feelgreen, που είναι σχεδιασμένα έτσι ώστε να μειώνουν την τριβή με το οδόστρωμα. Ο μπροστινό τροχός διαθέτει δύο δίσκους 270mm και 2έμβολες δαγκάνες, ενώ ο πίσω τροχός χρησιμοποιεί έναν δίσκο ιδίας διαμέτρου. Το BMW C evolution είναι εφοδιασμένο με σύστημα ABS.

Πίσω από τη φιμέ ζελατίνα υπάρχει μια οθόνη TFT που πληροφορεί τον αναβάτη για την ταχύτητα, την κατάσταση φόρτισης της μπαταρία, αλλά και μέσω μιας “μπάρας προόδου” που δείχνει πότε χρησιμοποιείται ενέργεια για προώθηση και πότε επανακτάται μέσω της επιβράδυνσης.

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟΥ ΣΚΟΥΤΕΡ ΤΗΣ BMW