BICAR: Ηλεκτρικό και τρίκυκλο μαζί

 Αυτοκινητάκι-σκουτεράκι

Το μέλλον θα φέρει “περίεργα” σχήματα, διαφορετικά από αυτά που γνωρίζαμε, ειδικά στον τομέα της αστικής μετακίνησης. Μια από τις νέες ιδέες είναι και το Bicar από την Ελβετία, που συνδυάζει προστασία από αέρα και βροχή, την ασφάλεια των 3 τροχών και την ηλεκτροκίνηση μαζί. Τώρα από ομορφιά… ε, ας μην τα θέλουμε κι όλα δικά μας

Σαν ιδέα την έχει λανσάρει πρώτη  στο στερέωμα των σκούτερ η BMW, όταν παρουσίαζε έστω και στα σχέδια ένα σκεπαστό BMW C1, ηλεκτρικό με τρεις τροχούς. Γιατί το τρίκυκλο Bicar θυμίζει λίγο σαν φιλοσοφία το BMW C1 και υπόσχεται να είναι ένα σκούτερ ιδανικό για χρήση στην πόλη.


Οι δημιουργοί του μάλιστα “ποντάρουν” στο BWM C1 και λένε ότι το
Bicar θέλει να κάνει την ίδια εντύπωση στο κοινό, αν και το C1 δεν κατάφερε να γίνει το σκούτερ που εκτιμήθηκε από πολύ κόσμο.

Παρ ‘όλα αυτά, ένα σκούτερ με οροφή έχει τα πλεονεκτήματά του, γι’ αυτό και η εταιρία Govecs (που εκτός των άλλων φτιάχνει και το E-Schwalbe) δουλεύει επί του παρόντος πάνω σε ένα νέο ηλεκτροκίνητο C1.

Ένα παρόμοιο, αν και όχι τόσο ισχυρό μοντέλο, δημιουργήθηκε από το Πανεπιστήμιο Εφαρμοσμένων Επιστημών της Ζυρίχης (ZHAW), και για την υλοποίηση του έργου, μετά την παρουσίαση των πρώτων πρωτότυπων μοντέλων, ιδρύθηκε μια νέα εταιρεία με την επωνυμία “Share your Bicar”.

Το σκουτεράκι παρουσιάστηκε στο φετινό Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης και ήταν ήδη αρκετά κοντά στο μοντέλο παραγωγής, το οποίο σύντομα θα κατασκευαστεί πιλοτικά και από το 2020 θα μπει στην παραγωγή σε μεγαλύτερες ποσότητες.


Ο χώρος δράσης του τρίκυκλου Bicar είναι σαφής: το ασυνήθιστο όχημα έχει σχεδιαστεί κυρίως για χρήση στην πόλη. Η σκεπή θα προστατεύει τον αναβάτη από τον άνεμο και τις καιρικές συνθήκες. Ο τρίτος τροχός θα παρέχει στους πιο άπειρους αναβάτες ασφάλεια.

Ο ηλεκτροκινητήρας είναι brushless πάνω στον πίσω τροχό και μπορεί να επιταχύνει το σκούτερ μέχρι τα 45 km/h. Έτσι, το τρίκυκλο Bicar κατηγοριοποιείται ως ελαφρύ όχημα (L2e), οπότε στην Ευρώπη θα μπορεί να οδηγηθεί από κατόχους άδειας οδήγησης αυτοκινήτου.

H μπαταρία εξασφαλίζει εμβέλεια έως και 60 χιλιομέτρων, έχει βάρος 6,1 κιλών και μπορεί να φορτιστεί σε οικιακή πρίζα.

Το σκούτερ μπορεί να χρησιμοποιηθεί μόνο ως μονοθέσιο – δεν υπάρχει χώρος για συνεπιβάτη λόγω του σχεδιασμού. Κατά την οδήγηση, ο αναβάτης πρέπει να δεθεί με ζώνη τριών σημείων. Έτσι, το τρίκυκλο Bicar μπορεί να οδηγηθεί χωρίς κράνος –  πράγμα το οποίο δεν θα συνιστούσαμε.

Λόγω του ότι δεν υπάρχουν όργανα, τον ρόλο αυτό θα παίζει το smartphone του αναβάτη, ενώ το τρίκυκλο δείχνει να είναι κατάλληλο για οδήγηση στη βροχή, αφού στο παρμπρίζ υπάρχει υαλοκαθαριστήρας.

Απ’ ό,τι βλέπουμε στις φωτογραφίες ένα προβληματάκι με τους αποθηκευτικούς χώρους μάλλον το έχει το Bicar και θα προτείναμε στους δημιουργούς του να το λύσουν.

H εταιρία, που είναι start-up, αναζητεί νέους επενδυτές και εταίρους για να προωθήσει περαιτέρω το έργο, τη στιγμή που το τρίκυκλο Bicar θα κοστίζει στην Ελβετία πάνω από 7.000 φράγκα,  δηλαδή περίπου 6.300 ευρώ.

Οι αγοραστές πρέπει πρώτα να δώσουν προκαταβολή 1.900 φράγκων και μετά να περιμένουν κάμποσο καιρό μέχρι να το πάρουν στα χέρια τους. Ε, Ελβετοί είναι αυτοί… κάτι πρέπει να ξέρουν.