fbpx

SUZUKI: Έρχεται ηλεκτρικό Burgman;

Πατέντες για ηλεκτροκίνητο σκούτερ με sport βλέψεις!

Η Suzuki έχει παρουσιαστεί στο παρελθόν αρκετά δραστήρια στο εναλλακτικό πεδίο με τις κυψέλες καυσίμου, ενώ οι τελευταίες πατέντες που κατοχύρωσε περιγράφουν ένα ηλεκτροκίνητο σκούτερ με μπαταρίες. Είναι έτοιμη η γιαπωνέζικη εταιρία για ένα ηλεκτρικό Burgman;

Η κατασκευαστική δομή του ηλεκτρικού σκούτερ της Suzuki που κατοχυρώθηκε, παραπέμπει σε μια sport υλοποίηση, απαλλαγμένη από τις εγγενείς αδυναμίες που εμφανίζει η συγκεκριμένη κατηγορία όταν πιέζεται.

Το έχουμε αναλύσει με πολλές αφορμές στο παρελθόν: το βασικότερο πρόβλημα ενός σκούτερ που επιχειρεί να γίνει σπορ είναι η μεγάλη μη αναρτώμενη και συγκεντρωμένη στο πίσω μέρος μάζα, που αποτελείται από τον κινητήρα και την μετάδοση CVT.

Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι τα σκούτερ που έχουν κατασκευαστεί με κύριο γνώμονα τη δυναμική συμπεριφορά στον δρόμο, όπως τα Yamaha TMAX, Kymco AK550 και SYM ΤL508, διαφοροποιούνται σε ό,τι αφορά τη δομική τους υπόσταση σε σχέση με το σύνηθες, φέρνοντας κινητήρα και CVT πιο μπροστά στο πλαίσιο, ως αναρτώμενες μάζες.

Ενώ λοιπόν στα σκούτερ με κινητήρες βενζίνης κάτι τέτοιο προϋποθέτει μια διαφορετική αρχιτεκτονική, στα ηλεκτροκίνητα είναι πιο εύκολο να επιτευχθεί, καθότι υπάρχει μεγαλύτερη ευχέρεια στη χωροταξική διαρρύθμιση των επί μέρους τμημάτων.

Βασική προϋπόθεση φυσικά, είναι να μην υπάρχει μοτέρ hub τύπου, δηλαδή στο κέντρο του πίσω τροχού, ενώ το πιο ογκώδες και βαρύ τμήμα σε μια ηλεκτροκίνητη διάταξη είναι οι μπαταρίες, οι οποίες θα πρέπει να τοποθετηθούν ιδανικά όσο πιο κοντά γίνεται στο κέντρο βάρους του οχήματος.

Τα σχέδια που κατέθεσε η Suzuki προς κατοχύρωση, παρουσιάζουν ένα σκούτερ αρκετά κοντά σε αυτό το πρότυπο.

Ο ηλεκτροκινητήρας, οι μπαταρίες και οι μονάδες ελέγχου, έχουν συγκεντρωθεί στην περιοχή κάτω από τη σέλα του οδηγού. Για σκούτερ με επίπεδο πάτωμα, αυτό σημαίνει τη βέλτιστη «διαρρύθμιση», πόσο μάλλον όταν όλα αυτά αποτελούν αναρτώμενες μάζες, με την τελική μετάδοση να γίνεται μέσω αλυσίδας.

To πρωτότυπο της Suzuki με κυψέλες υδρογόνου

Βέβαια ο αποθηκευτικός χώρος κάτω από τη σέλα έχει εξαφανιστεί, ενώ η αλυσίδα αποτελεί μια αμφιλεγόμενη επιλογή, καθότι παράγει θόρυβο και στα ηλεκτροκίνητα ακούγεται πολύ. Οι συγκεκριμένες θυσίες, όμως, έχουν γίνει προφανώς από τη Suzuki, για να εξυπηρετηθεί μια καλή οδηγική συμπεριφορά.

Ένα άλλο στοιχείο που αποκαλύπτεται στα σχέδια αυτά και το οποίο θα το δούμε αρκετές φορές μελλοντικά να εφαρμόζεται σε ηλεκτροκίνητα μοντέλα, είναι η δυναμική αερόψυξη, δηλαδή η οδήγηση αέρα στο μοτέρ και στις μπαταρίες μέσω καναλιών και αεραγωγών.

Όμως την ροή του αέρα προς αυτά τα σημεία δεν την αναλαμβάνει απλά η κίνηση του οχήματος, αλλά ανεμιστήρες (βεντιλατέρ), που δημιουργούν ένα συνεχές ρεύμα ανεξαρτήτως της ταχύτητας του σκούτερ.

Αν φαντάζεστε κάτι αντίστοιχο με τους ανεμιστήρες που ψύχουν κάρτες γραφικών και CPU στους H/Y, δεν έχετε πέσει και πολύ έξω, με τον όγκο του αέρα που διοχετεύεται στην προκειμένη περίπτωση να είναι φυσικά πολύ μεγαλύτερος, αφού και οι θερμοαπαγωγικές απαιτήσεις είναι σαφώς ψηλότερες.

Πολύ ενδιαφέροντα τα σχέδια της Suzuki λοιπόν αν και όχι πρωτοποριακά, αφού κι άλλοι κατασκευαστές έχουν παρουσιάσει παρόμοιες διατάξεις, με το eReady Run της Gogoro μάλιστα, να αποτελεί ένα ηλεκτροκίνητο σκούτερ πολύ κοντά στα πρότυπα των σχεδίων της Suzuki.

Σε αντίθεση με το μοντέλο της Gogoro, που είναι συμβατό με το σύστημα και το δίκτυο ανταλλάξιμων μπαταριών της ταϊβανέζικης εταιρίας, το Suzuki, τουλάχιστον απ΄ ότι φαίνεται στα σχέδια, δεν φέρει αποσπώμενες μπαταρίες.

Αυτό είναι βέβαια κάτι που μπορεί να αλλάξει και σε κάθε περίπτωση είναι αν μη τι άλλο θετικό το ότι άλλη μια μεγάλη ιαπωνική εταιρία δείχνει να έχει προθέσεις για την δραστηριοποίησή της στο ηλεκτροκίνητο πεδίο.

Έρχεται λοιπόν στο μέλλον ένα ηλεκτροκίνητο Suzuki Burgman; Μόνο η Suzuki ξέρει…

X