fbpx

Voge SR4 Max, Δοκιμή: Σκληρός αντίπαλος

Το τρίπτυχο της επιτυχίας

* Κυβισμός: 350 cc * Ιπποδύναμη: 34,0 ίπποι στις 7.500 rpm * Τελική: 141 km/h (πραγματική) * Βάρος: 198 Kg * 6.195 €

Ποιότητα-Εξοπλισμός-Τιμή, κι όλα αυτά πάνω σε ένα σκούτερ καλών επιδόσεων, το οποίο φέρνει αναταραχή στη μεσαία κατηγορία των μεσαίου κυβισμού maxi scooter. Είναι το Voge SR4 Max και έχει πολλά να μας πει. Το “ακούμε” κατά τη διάρκεια ενός πλήρους τεστ. Κείμενο: Bασίλης Αντζουλάτος, Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος

Το Voge SR4 Max μπορεί να μην έχει πάνω στην ποδιά του το γαλανόλευκο λογότυπο με την περιστρεφόμενη έλικα της BMW αλλά το φτερό της Voge, αυτό, όμως, το καθιστά κατά σχεδόν 1.500-2.100 € φθηνότερο.

Το Voge SR4 Max είναι φτιαγμένο για να εκπλήσσει τον παρατηρητή με την εμφάνισή του, την ποιότητα κατασκευής και τον πλούτο του εξοπλισμού που προσφέρει καθώς και την τιμή του στα 5.995 € (που ήταν η τιμή γνωριμίας, κάνοντας το σκούτερ να ξεπουλήσει), αλλά και την “κανονική” του τιμή στα 6.595 €.

Η BMW έχει συνάψει συνεργασία εδώ και χρόνια με την Loncin για την κατασκευή ορισμένων μοντέλων σκούτερ (C 400 X, και GT), αλλά και κάποιων κινητήρων μοτοσυκλετών της, πιο συγκεκριμένα αυτών που χρησιμοποιούν τον δικύλινδρο σε σειρά κινητήρα των 900 cc.

Εκτός των παραπάνω η Loncin κατασκεύαζε μονοκύλινδρους, τετραβάλβιδους κινητήρες 650 κυβικών για την BMW επί 10 περίπου χρόνια!

Άρα τι έχουμε εδώ; Η Voge συγκέντρωσε την τεχνολογία που αποκόμισε όλο αυτό το διάστημα και παρουσιάζει το SR4 Max, ως προϊόν αυτής της παραγωγικής δυνατότητας, θερίζοντας ό,τι έσπειρε η BMW!

Αν αρχίσουμε από το πασιφανές, δηλαδή την εμφάνιση, έχουμε να πούμε μερικά πράγματα.

Συγκρίνοντας δίπλα-δίπλα το Voge SR4 Max με το ετεροθαλές αδελφάκι του BMW C 400 GT, το Voge αναδίδει μεγαλύτερη κομψότητα και πολυτέλεια, κάνοντας το “γερμανικό” μοντέλο να μοιάζει πιο χοντροκομμένο και “βαυαρικό”, αλλά εδώ θα πρέπει να του δώσουμε το ελαφρυντικό της παλαιότερης σχεδίασης.

Επίσης πρέπει να θυμίσουμε πως το SR4 Max είναι σχεδιασμένο στην Ιταλία, αφού οι Κινέζοι κατασκευαστές έχουν πάρει το μάθημά τους και ξέρουν τα σωστά βήματα για να πετυχαίνουν την εμφάνιση που απευθύνεται σε ευρωπαϊκό κοινό.

Για τη δοκιμή μας είχαμε στα χέρια μας το λευκό SR4 Max, κάτι που λειτούργησε τελικά πιο αποτελεσματικά, αφού το χρώμα αυτό αναδεικνύει περισσότερο (σε σχέση με το μαύρο που υπάρχει στη γκάμα) τις αιχμές και τις καμπύλες αλλά και τον συγκρατημένο δυναμισμό του σκούτερ.

Φινίρισμα, ποιότητα βαφής, πλαστικά και λεπτομέρειες σε κάνουν να αντιληφθείς άμεσα πως πρόκειται για ένα μοντέλο premium (υψηλής αξίας) που όχι μόνο δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από τους ανταγωνιστές του, αλλά τελικά πρέπει να το ζηλεύουν αυτοί.

Ακόμα και η υφή και η σκληρότητα των πλαστικών είναι υψηλής ποιότητας, ενώ στο τιμόνι δεσπόζει μια έγχρωμη οθόνη TFT 7 ιντσών, κομψή επένδυση τιμονιού, αποθηκευτικός χώρος με έξυπνο φωτάκι LED.

Ένσταση έχουμε στο όνομα “SR Max” το οποίο παραπέμπει (ή μάλλον αντιγράφει) άμεσα στο ομώνυμο μοντέλο της Aprilia, κάτι που δεν υπήρχε λόγος να συμβεί.

Η σχεδίαση των δύο προβολέων θυμίζει τις πρόσφατες μοτοσυκλέτς της Kawasaki και η κομψότητά τους (αλλά και το μέγεθός τους) αναδεικνύεται κυρίως όταν κοιτάζεις το σκούτερ από μπροστά.

Κάτω από τα πλαστικά του, το SR4 Max κρύβει ένα σχεδόν πανομοιότυπο BMW C 400 GT – με μικρές διαφορές – ένα μοντέλο που ανέκαθεν κατασκευαζόταν από την κινεζική Loncin.

Μπορεί λοιπόν αυτή να φαίνεται πως είναι η πρώτη προσπάθεια της Voge στο χώρο των σκούτερ, αλλά τελικά αποτελεί την εξέλιξη ενός πετυχημένου project (του C 400 GT) το οποίο όχι μόνο κυκλοφορεί χρόνια χωρίς προβλήματα, αλλά συγχρόνως ήταν και είναι και ένα πολύ καλό σκούτερ…

Απλά διαβάστε τα θετικά σχόλια που γράφαμε για το BMW πριν από τέσσερα χρόνια (ακριβώς όμως…) όταν το είχαμε δοκιμάσει, τον Απρίλιο του 2019.

Μια σημαντική διαφορά σε σχέση με το BMW C 400 GT είναι ότι δεν υπάρχει το σύστημα Flexcase κάτω από τη σέλα για να διευρύνει τη χωρητικότητα του αποθηκευτικού χώρου. Παρ’ όλ’ αυτά, με 41,5 λίτρα όγκου εκεί μπορεί να φιλοξενηθεί ένα φουλφέις κράνος, κι ένα demi-jet, ενώ υπάρχει φωτισμός LED.

Οι χώροι συμπληρώνονται από τα δυο ντουλαπάκια που κλειδώνουν στην ποδιά. Στο αριστερό χωράει ένα μικρό μπουκάλι νερό, ενώ στα δεξιά, ο μικρότερος χώρος εξακολουθεί να σας επιτρέπει να τοποθετήσετε ένα τηλέφωνο (σε ειδική θήκη), τουλάχιστον, που μπορεί να συνδεθεί στη θύρα USB. Σε αυτό το χώρο υπάρχει και μια πρίζα 12V, αλλά και η θύρα της κάρτας mini-SD, για το καταγραφικό της κάμερας που βρίσκεται κάτω από τη ζελατίνα!

Η κάμερα του Voge είναι ένα μεγάλο πλεονέκτημα του μοντέλου, αφού είναι το πρώτο σκούτερ που διαθέτει τέτοιο σύστημα!

Τέλος, ένας γάντζος τσάντας (που αντέχει έως 5 κιλά) πάνω από το τετραγωνισμένο, πολύ βολικό στη χρήση κεντρικό τούνελ, βοηθάει τις μικρομεταφορές.

Εκτός από την μπροστινή κάμερα, το SR4 ξεχωρίζει και για το μηχανικό χειρόφρενο, το οποίο είναι πολύ εύκολο στη χρήση (με το ένα χέρι) και επομένως πολύ πρακτικό.

Επίσης το σκούτερ είναι εφοδιασμένο με “φώτα στροφής”, δηλαδή cornering lights, φώτα που στρίβουν στο εσωτερικό της στροφής, κάτι ιδιαίτερα χρήσιμο σε σκοτεινούς δρόμους, αλλά και με τους αισθητήρες πίεσης ελαστικών TPMS.

Υπάρχει επίσης σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί, ρυθμιζόμενη ζελατίνα σε δύο ύψη (με εργαλείο) και ηλεκτρικό σύστημα ανοίγματος της τάπας του ρεζερβουάρ.

Κι επειδή ο εξοπλισμός του Voge είναι “ατέλειωτος” ιδού μια λίστα για όλον τον υπόλοιπο:

Εξοπλισμός

  • Κεντρικό και πλάγιο σταντ
  • Ηλεκτρικό σύστημα ανοίγματος σέλας
  • Γωνιακές βαλβίδες ελαστικών
  • Σύνδεση Bluetooth και Wi-Fi
  • Δύο οθόνες: Classic και Sport

  • Ενδείξεις οργάνων: Δείκτης μέσης κατανάλωσης,Ένδειξη στιγμιαίας κατανάλωσης, Μέση ταχύτητα, Χρόνος οδήγησης, Τάση μπαταρίας, Θερμοκρασία κινητήρα, Εξωτερική θερμοκρασία, Δείκτης βενζίνης, Ένδειξη πίεσης και θερμοκρασίας ελαστικών, Ένδειξη εγγραφής κάμερας Dashcam
  • Σύστημα ελέγχου πρόσφυσης TCSraction control)
  • Φώτα με λειτουργία «follow me home» (παραμένουν αναμμένα για λίγο μετά το σβήσιμο του κινητήρα)
  • Φώτα φρένων έκτακτης ανάγκης ESS (αναβοσβήνουν σε περίπτωση απότομου φρεναρίσματος)
  • Full LED φωτιστικά σώματα
  • Προβολέας φωτεινότητας 60000cd

  • LED DRL (φώτα ημέρας)
  • Τρία πλευστά δισκόφρενα J.Juan, by Brembo
  • Ακτινικές δαγκάνες
  • Δικάναλο Continental ABS
  • Αναρτήσεις Kayaba (ρυθμιζόμενες πίσω)

Στο Δρόμο

Είναι το σύνολο του σκούτερ που σε κερδίζει γρήγορα, με ομοιογένεια στη λειτουργία του, εργονομία και φιλική συμπεριφορά, κάτι που το καθιστά εξαιρετικά αξιαγάπητο σε καθημερινή βάση και προσφέρει απολαυστική οδήγηση.

Ο αναβάτης κάθεται πάνω σε μια μεγάλη, άνετη σέλα δύο επιπέδων που προσφέρει καλή στήριξη στην οσφυϊκή χώρα της σπονδυλικής του.

Η σέλα είναι αξιοζήλευτα (για τον ανταγωνισμό) χαμηλή στα 775 mm από το έδαφος – και έχει πολύ αφρώδες, ενώ τα πόδια του αναβάτη πατάνε εύκολα στο έδαφος.

Ο χώρος που προβλέπεται στα κάτω μαρσπιέ (υπάρχουν και ανώτερα σε κεκλιμένη θέση) μπορεί να φιλοξενήσει παπούτσι μέχρι νούμερο 46, ενώ και οι ψηλότεροι αναβάτες δεν θα αισθανθούν άβολα πάνω στο SR4 Max.

Ευτυχώς τα μαρσπιέ λεπταίνουν στο σημείο όπου κατεβαίνουν τα πόδια του αναβάτη για να πατήσουν στο έδαφος, διευκολύνοντας την κίνηση.

Απολαυστική είναι και η σέλα του συνεπιβάτη, με τη μεταφορά δεύτερου ατόμου στη σέλα να είναι ακριβώς όπως και στην περίπτωση του C 400 GT: πολύ άνετη.

Στο Voge ο συνεπιβάτης αντιμετωπίζεται με σεβασμό, με μια ευρύχωρη σέλα και μεγάλα σταθερά (πάνω στην ποδιά) μαρσπιέ, ενώ η στήριξή του υποστηρίζεται καλά από ένα ζεύγος μεγάλων χειρολαβών στην ουρά.

Από πλευράς εργονομίας, τα χέρια έρχονται παράλληλα με το έδαφος, δημιουργώντας μια σωστή θέση οδήγησης, με τον αναβάτη να στηρίζεται πολύ καλά πάνω στο σκούτερ και τα γόνατά του να τοποθετούνται σε άνετες γωνίες. Ανάμεσά τους βρίσκεται το ντεπόζιτο των 12,8 λίτρων.

Καθώς η εποχή μας υποχρεώνει πια τους πάντες να χρησιμοποιούν οθόνες TFT, η Voge στο SR4 Max δεν χαλάει χατήρι και προσφέρει μια 7ιντση οθόνη, διακοσμημένη με όμορφα χρώματα και γραφικά.

Με δύο προσφερόμενες εμφανίσεις, μια Classic και μια Sport, αμφότερες ευδιάκριτες, ακόμη και στο επίπεδο των μικρών πληροφοριών που είναι τοποθετημένες στο κάτω μέρος.

Όπως είδαμε παραπάνω, οι πληροφορίες δεν λείπουν, είναι όλες εκεί.

Η χρήση του μενού γίνεται εύκολα μέσω δύο κουμπιών στο αριστερό χέρι, είναι εύκολο να μπείτε στην πλατφόρμα για να αλλάξετε τις επιλεγμένες παραμέτρους (όπως η θέση του traction control σε κατάσταση αναμονής για παράδειγμα), με το μόνο ίσως μειονέκτημα, ότι δεν υπάρχει το κουμπί “back” για περισσότερη πρακτικότητα.

Πολύ ωραίο παιχνίδι και πολύ χρήσιμο σε κρίσιμες περιπτώσεις το κουμπί που αρχίζει την εγγραφή βίντεο (κάμερα 1080p HD), ένα gadget-άκι που πολύ εκτιμάς στο πέρασμα του χρόνου και σε κάνει να αισθάνεσαι ασφάλεια.

Ο ήχος που ξεφεύγει από το κομψό, κοντό τελικό της εξάτμισης είναι μπάσος και συμπαθητικός, με λίγους μηχανικούς θορύβους (βαλβιδούλες και καδένα) να ακούγονται από το μπροστινό τμήμα του κινητήρα.

Καλές εκκινήσεις πετυχαίνει το SR4Max, με εξίσου καλή μεταφορά της δύναμης στον πίσω τροχό, καλή και ήσυχη μετάδοση, πολύ καλή απόκριση στο γκάζι.

Ο μονοκύλινδρος κινητήρας είναι αποδοτικός, ήσυχος και εξαιρετικός σε ταχύτητες πόλης (μέχρι τα 100 km/h), ενώ στον δρόμο για την επίτευξη της μέγιστης δυνατής ταχύτητας, θα δούμε, με υπομονή και τέρμα ανοικτό γκάζι, στο μεγάλο ψηφιακό κοντέρ 149 km/h, που είναι πραγματικά 141 km/h σύμφωνα με το GPS.

Μέσο όρο στην κατανάλωση είδαμε τα 5,3 λίτρα στα 100 km, ενώ με ήπια οδήγηση μπορείτε να δείτε και 4,9 λίτρα στα 100, κάτι που δίνει στους “ελαφροχέρηδες” ακόμα και 260 χιλιόμετρα αυτονομίας.

Μέσα στην πόλη το καλοζυγισμένο Voge SR4 Max με την καλή ποιότητα κύλισης εμφανίζει ένα εντυπωσιακό κόψιμο τιμονιού, ιδίως όταν έχουμε να κάνουμε με 15άρη μπροστινό τροχό.

Σου δίνεται η εντύπωση πως ο μπροστινός τροχός είναι σαφώς μικρότερης διαμέτρου, κάνοντας το σκούτερ να ελίσσεται σαν… όχι maxi scooter.

Με τις πρακτικές του πτυχές και την αθόρυβη λειτουργία του, το SR4 Max αποδίδει περίφημα μέσα στην πόλη, ενώ εμφανίζει έναν εύκολο και καθησυχαστικό χαρακτήρα που σε κερδίζει πολύ γρήγορα.

Η ευελιξία του συνδυάζεται και με σταθερή συμπεριφορά στις υψηλότερες ταχύτητες, ενώ μόνο οι πολύ απαιτητικοί αναβάτες θα διακρίνουν μια ελάχιστη ανισορροπία μεταξύ μπροστινού και πίσω τροχού στην είσοδο της στροφής με απότομη αλλαγή πορείας, όπου ο μπροστινός αντιδρά ελαφρώς πιο αργά από τον πίσω.

Εντυπωσιακή είναι επίσης η “εξαφάνιση” του βάρους των 200+ κιλών καθώς το σκούτερ κινείται, δίνοντας την εντύπωση σαφώς μικρότερου βάρους.

Παρότι η χαμηλή ζελατίνα είναι “ό,τι πρέπει” για την πόλη, μιας και δεν στερεί το οπτικό πεδίο του αναβάτη, στο ταξίδι ίσως γκρινιάξουμε λίγο, αφού υπάρχουν στροβιλισμοί αέρα και αρκετός θόρυβος, ακόμη και στην υψηλότερη ρύθμιση.

Παρεμπιπτόντως, το έχουμε ξαναπεί πως για τους αναβάτες που θέλουν να βγαίνουν στους αυτοκινητοδρόμους και να ταξιδεύουν για πολλά χιλιόμετρα, ένα ζευγάρι ωτοασπίδες είναι μια περίφημη ιδέα που προσφέρει ποιοτικότερο και πιο ξεκούραστο ταξίδι.

Στις επαρχιακές οδούς, στο δευτερεύον δίκτυο τώρα, το σκούτερ ανταποκρίνεται πολύ καλά στην σπορ οδήγηση, με καλά φρένα και αναρτήσεις που απορροφούν τους κραδασμούς του δρόμου πολύ ικανοποιητικά.

Σταθερό το SR4 Max καθώς διανύει την στροφή, επιδεικνύει μια πολύ θετική συμπεριφορά, χωρίς να χάνει την ταχύτητα αντίδρασης αν χρειαστεί αλλαγή κατεύθυνσης.

Το μπροστινό σύστημα φρένων αποτελείται από δύο δίσκους 265 χιλιοστών που συνεργάζονται με ακτινικές δαγκάνες 4 εμβόλων (από τον Ισπανό κατασκευαστή J-Juan), αλλά και ρυθμιζόμενες μανέτες, και δίνει στο SR4 Max πολύ καλό φρενάρισμα.

Το μόνο που χρειάζεται είναι αρκετή πίεση στην αρχή, με την αίσθηση να μην έρχεται άμεσα, αλλά από το 1/3 της διαδρομής της μανέτας και μετά.

Το πίσω φρένο διαθέτει ακόμα πιο λίγη αίσθηση και μπλοκάρει σχετικά εύκολα, ενεργοποιώντας το ABS της Continental, που εμπνέει σιγουριά με την καλή λειτουργία του.

Εδώ πρέπει βεβαίως να αναφέρουμε και να δώσουμε εύσημα στη Voge για την επιλογή στα ποιοτικά ελαστικά Pirelli Angel Scooter, που για άλλη μια φορά διαπρέπουν.

Για το τέλος αφήσαμε τις αναρτήσεις, οι οποίες είναι άνετες για μέσα στην πόλη, αν και ελαφρώς “σφιχτές”, χωρίς αυτό να σημαίνει πως μεταφέρονται τα χτυπήματα στον αναβάτη, ο οποίος γενικά μένει απομονωμένος από τον δρόμο, χωρίς όμως να χάνει την αίσθηση των τροχών.

Με δεύτερο άτομο και στις χαμηλές προφορτίσεις των ελατηρίων τα αμορτισέρ τερματίζουν, αλλά αυτό είναι θέμα σκληρότερης ρύθμισης που θα διορθώσει τα πράγματα.

Τελικά

Ποιός είπε ότι το Voge SR4 Max θα ήθελε να κρύψει την καταγωγή του; Το αντίθετο μάλιστα, αφού θα έπρεπε να είναι περήφανο για αυτό.

Οι haters και οι μηδενιστές “εξυπνάκηδες”, αυτοί οι διαχρονικά αντιδραστικοί με τα μονίμως απαξιωτικά σχόλια επί παντός, μπορούν να ξεκινήσουν το θάψιμο.

Αφήστε τους, απλά έχουν μείνει πολύ πίσω και δεν έχουν γνώση των εξελίξεων, αφού οι Κινέζοι κατασκευαστές κινούνται συστηματικά και μέρα τη μέρα, με “ελβετική ακρίβεια” προς τα ποιοτικά προϊόντα, ενώ διατηρούν ακόμα το πλεονέκτημα της χαμηλότερης τιμής.

Το Voge SR4 Max θα λέγαμε ότι είναι “η αρχή του τέλους” για τους ανταγωνιστές των Κινέζων, αυτών δηλαδή που ευνοούνται από την απαξίωσή τους, καθαρά για λόγους ανταγωνισμού.

Η νέα εποχή δεν θα έρθει στο άμεσο μέλλον, αλλά βρίσκεται ήδη εδώ, και παραδείγματα σαν ετούτο εδώ το σκούτερ της Voge αποτελούν το σάλπισμα της τελικής επίθεσης.

Το ποιος θα νικήσει, είναι κάτι που μόνο η ιστορία θα δείξει…

Περισσότερες πληροφορίες: voge.gr

Θετικά στοιχεία

  • Σχέση ποιότητας τιμής

  • Ποιότητα κατασκευής

  • Εξοπλισμός-Κάμερα

  • Κινητήρας

  • Αναρτήσεις – Ελαστικά

Χρειάζονται βελτίωση

  • Αίσθηση φρένων

  • Ρύθμιση ύψους ζελατίνας (χρειάζεται εργαλεία)

Λεπτομέρειες & Παρατηρήσεις

  • Καλή απόδοση έχουν τα φώτα του SR4, το πρίσμα είναι φαρδύ, επιπλέον ο πλευρικός φωτισμός είναι μια πολύτιμη βοήθεια τη νύχτα, ιδιαίτερα στο δευτερεύον οδικό δίκτυο
  • Eντυπωσιακά είναι τα κινούμενα φλας
  • Ντουλαπάκια που κλειδώνουν δεξιά και αριστερά διαθέτει η ποδιά και μάλιστα το αριστερό είναι βαθύ
  • Το δεξί ντουλαπάκι διαθέτει δύο παροχές και ειδική θέση για κινητό
  • Πολύ χρήσιμο το εύχρηστο μηχανικό χειρόφρενο που βρίσκεται στην αριστερή μανέτα
  • Οι καθρέφτες είναι αρκετά καλής απόδοσης
  • Οι πλαστικές χειρολαβές για τον συνεπιβάτη είναι μεγάλες και έχουν μυτερές ανοικτές άκρες
  • Δύσκολο είναι το σκούτερ στο ανέβασμα στο κεντρικό σταντ
  • Πανεύκολη και απλοποιημένη η λειτουργία του Keyless συστήματος του Voge με ένα κουμπί κεντρικά τοποθετημένο πάνω στο τιμόνι
  • Η τάπα του ρεζερβουάρ ανοίγει απλά με δυο γυρίσματα με το χέρι
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΤΙΜΗ:6.195 €
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ:Μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος, 4 βαλβίδες, 349 cc με ψεκασμό
ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ:29 ίπποι (21,3 KW) / 7.500 rpm
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Τηλεσκοπικό πιρούνι / Δύο αμορτισέρ
ΦΡΕΝΟ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Δισκόφρενο / Δισκόφρενο
ΤΡΟΧΟΣ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
15 ιντσών / 14 ιντσών (ελαστικά 120/70 μπροστά και 150/70 πίσω)
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ:1.565 mm
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ:775 mm
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ:
ΒΑΡΟΣ:198 kg (κενό)
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: Μοto Trend, Βρυούλλων 56 & Εθν. Οδός Αθηνών-Λαμίας, Ν. Φιλαδέλφεια, Αθήνα, τηλ 210 25 85991

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ