VESPA PX 200/3, 1984: Το πρωτότυπο με τους 3 τροχούς!

Η πρωτότυπη γιαγιά των ΜΡ3

Aυτό το φουτουριστικό πρωτότυπο 3τροχο που είχε βασιστεί πάνω σε μια Vespa PX 200E δημιουργήθηκε το 1984 για λογαριασμό της Piaggio και αφορούσε ένα τρελό σχέδιο που πίστευε ότι κάποτε οι άνθρωποι της πόλης θα κυκλοφορούν πάνω σε σκούτερ με τρεις τροχούς. Που να ‘ξεραν…

Η ιδιαίτερη αυτή τρίτροχη είχε φτιαχτεί από το Studio Marabese σε συνεργασία με τον μηχανικό Wolfgang Trauwein. Η εξέλιξή του δεν έφτασε ποτέ στο επιθυμητό επίπεδο αφού το project σταμάτησε μετά τον πρόωρο θάνατο του Wolfgang το 1988. Έπρεπε να περάσουν 22 χρόνια από την σύλληψη της ιδέας μέχρι η Piaggio να βγάλει στην παραγωγή τα MP3, το 2006.

Η πρωτότυπη Vespa PK 125 με τους δυο μπροστινούς τροχούς

… και η πρωτότυπη ΡΧ200Ε

Τα τρίκυκλα σκούτερ είναι πλέον κάτι κοινό στο αστικό τοπίο των ευρωπαϊκών πόλεων. Η επιτυχία του Piaggio MP3 είναι αναμφισβήτητη, ιδιαίτερα σε χώρες όπως η Γαλλία, αφού τα ΜΡ3 500 βρίσκονται πολύ ψηλά στις πωλήσεις.

Η κύρια εξέλιξη για το Piaggio MP3 έγινε από το Studio Marabese, που μελετούσε ένα μπροστινό σύστημα με δύο τροχούς και παραλληλόγραμμα για λογαριασμό της Piaggio. Το Studio Marabese είναι , επίσης η εταιρία που κατασκευάζει πλέον τα τρίτροχα και τετράτροχα σκούτερ Quadro. Οι προσπάθειες για τρίτροχα… δίτροχα δεν ήταν νέα, αλλά οι περισσότερες προσπάθειες είχαν καταλήξει σε αποτυχία.

Εταιρίες σαν την Ariel είχαν μικρή επιτυχία στα μοντέλα παραγωγής που έβγαλαν, και περισσότερη η Honda με το GyroX, τα οποία όμως είχαν δύο τροχούς πίσω.

Η πρωτότυπη τρίτροχη Vespa είχε σχεδιαστεί από τον Γερμανό Wolfgang Trauwein, έναν αεροναυπηγό μηχανικό από τα μέσα της δεκαετίας του ’50. Τριάντα χρόνια αργότερα, το 1984, ο μηχανικός επιστρέφει στη δουλειά, αυτή τη φορά με βάση μια Vespa PK 125 και μια PX 200.

Η Piaggio είχε αναθέσει στον οραματιστή μηχανικό, με τη μόνη διαφορά ότι ο Wolfgang Trautwein θα πεθάνει το 1988, χωρίς να δει ποτέ την ιδέα του να περνάει στην παραγωγή. Η δουλειά του δόκτωρος Trautwein βρίσκεται σήμερα στο αξιόλογο μουσείο “Auto & Technik” της πόλης Sinsheim (Γερμανία).

Η μοναδική πρωτότυπη, τρίτροχη Vespa στο μουσείο του Sinsheim (Φωτογραφία, Paul Markham, heinkelscooter.blogspot.com)

Με την εξέλιξη να περνάει στον οίκο Studio Marabese η Piaggio πετυχαίνει την πρωτοπορία, αφού με ένα αποφασιστικό βήμα, παρουσιάζει στον κόσμο μια ολόφρεσκη ιδέα που επενδύει στην ασφάλεια: τα γνωστά μας πλέον ΜΡ3.

Μέσω της τεχνογνωσίας που έχει κατακτηθεί, το Studio Marabese παρουσίασε κι αυτό με τη σειρά του ένα ακόμα τρίτροχο σκούτερ (Quadro), κι αργότερα έκανε ένα βήμα παραπάνω και πρόσθεσε ακόμα έναν τροχό στο τετράτροχο σκούτερ Quadro4.

X