ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΗ 2017: Οι δοκιμές της χρονιάς, που ξεχώρισαν

Tα καλύτερα, ταχύτερα, ομορφότερα και χρησιμότερα σκούτερ της χρονιάς

Πλούσιο από πλευράς δοκιμών αποδείχθηκε το 2017 που τελειώνει σε λίγες μέρες. Σε αντίθεση με το 2016 που έφερε σχετικά λίγες δοκιμές το ’17 ήταν πιο “καρπερό” και ξεπέρασε τις 16 δοκιμές νέων μοντέλων στο Scooternet. Ξεχωρίσαμε τις σημαντικότερες, αυτές που σημάδεψαν, η καθεμιά με τον τρόπο της, τη χρονιά που πέρασε στο χώρο των σκούτερ.

Το 2017 ήταν πληθωρικότερο του ’16 και για τον λόγο ότι η φετινή χρονιά έφερε τα μοντέλα Euro4 στο προσκήνιο, κι έτσι οι εταιρίες έπρεπε να τα ανανεώσουν υποχρεωτικά.

Οι αυστηρές, σκληρές προδιαγραφές των Ευρωπαίων αφαίρεσαν από τους κινητήρες ίππους, μείωσαν τους ατμοσφαιρικούς ρύπους και θεωρητικά χαμήλωσαν την κατανάλωση παράλληλα.

Επίσης υποχρέωσαν τους πάντες στα μοντέλα 125 κυβικών και πάνω να φορούν συστήματα είτε συνδυασμένης πέδησης (125), είτε ABS (125+) κόστος το οποίο μετακύλισε τις περισσότερες περιπτώσεις στους αγοραστές.

Το 2017 λόγω του Euro4 είναι ιστορικό έτος αφού κατάργησε τους αγαπημένους από πολλούς δίχρονους κινητήρες, αφήνοντάς τους για λίγο καιρό ακόμα μόνο στα 50 κυβικά. Έτσι για την ιστορία να υπενθυμίσουμε εδώ τι εστί δίχρονος κινητήρας: ένας δίχρονος 50-100 κυβικών μπορεί να συναγωνιστεί στις επιταχύνσεις έναν τετράχρονο 150άρη Euro4.

Και οι περιορισμοί δεν σταματούν εδώ, αφού σε δυο χρόνια έρχεται νέα προδιαγροφο-καταιγίδα που λέγεται Euro5… αλλά ας κρατήσουμε την ψυχραιμία μας, “μέχρι τότε θα δούμε τι θα κάνουμε” που λέει κι ο λαός.

Οι σημαντικότερες δοκιμές του 2017 για το Scooternet περιλαμβάνουν τρία 125άρια, τρία 150άρια, ένα 200άρι, τέσσερα 300άρια, δύο στα 530-550 και ένα στα 750 κυβικά. Δεν έχουμε παράπονο λοιπόν, καλύφθηκαν όλες οι κατηγορίες από τη μικρότερη μέχρι τη μεγαλύτερου κυβισμού.

KYMCO PEOPLE ONE 125

Μεγάλοι τροχοί και επίπεδο δάπεδο για το τυπικό ευρωπαϊκής επιλογής σκούτερ. Το ψηλόροδο της Kymco προτείνοντας την κομψότητα της ιταλικής του σχεδίασης με την ευκαιρία της συμμόρφωσης με τις προδιαγραφές Euro4 αναβαθμίστηκε έτσι ώστε να αντιμετωπίσει τον ανταγωνισμό καλύτερα (διαβάστε τη δοκιμή του εδώ).

SYM JET14 125 LC

Το Jet14 125 έφτασε στην Ελλάδα με δύο κινητήρες, πατώντας πάνω στις βασικές προδιαγραφές του Honda PCX, μιας και από την αρχή σχεδιάστηκε σαν αντίπαλος αυτού του δημοφιλούς μοντέλου. Ο ένας κινητήρας ήταν απλούστερος και αερόψυκτος και το σκούτερ ήταν φθηνότερο, κι ο άλλος νέος, υγρόψυκτος και πιο τεχνολογικός με υψηλότερη τιμή. Επίπεδο δάπεδο και μεσαίας διαμέτρου τροχοί για ένα σκούτερ πόλης (διαβάστε τη δοκιμή του εδώ).

HONDA FORZA 125i

Κραδαίνοντας την ποιότητα κατασκευής, τον πλούσιο εξοπλισμό και διαστάσεις που συναντάμε σε μεγαλύτερου κυβισμού maxi scooter το Forza με υψηλή τιμή αγοράς κάλυψε μια κατηγορία που συνήθως συναντούσαμε με κινητήρες 300+ κυβικών. Με χώρους και υποσχέσεις να καλύπτει την κίνηση στην πόλη, αλλά και τον αυτοκινητόδρομο (διαβάστε τη δοκιμή του εδώ).

HONDA SH 150 ABS

Με την ανανέωση του ευπώλητου στην Ευρώπη και κυρίως στην Ιταλία όπου κατασκευάζεται, σε όλους τους τομείς το SH 150i με όπλο για άλλη μια φορά συνολικά τη λειτουργία του, την ποιότητα κύλισης και την ποιότητα κατασκευής, κατάφερε να γίνει το πρώτο σε πωλήσεις σκούτερ της Honda και στην Ελλάδα. Παρότι η τιμή του δεν είναι χαμηλή το συγκεκριμένο μοντέλο συγκεκντρώνει ένα πιστό κοινό που το προτιμά (διαβάστε τη δοκιμή του εδώ).

YAMAHA NMAX 155

Μικρό, μαζεμένων διαστάσεων ιδανικό για την πόλη με καλό συνολικό πακέτο και ισχυρό – τεχνολογικά εξελιγμένο – κινητήρα το ΝΜΑΧ 155 ήταν από τις καλύτερες εκπλήξεις της χρονιάς. Το scooter της Yamaha κατάφερε να μεταφέρει στις καθημερινές διαδρομές ακόμα και τους πιο απαιτητικούς με ευκολία, ευελιξία και ζωντάνια από πλευράς επιδόσεων (διαβάστε τη δοκιμή του εδώ).

YAMAHA TRICITY 155

Το γνωστό μας Tricity 125 με τον μεγαλύτερο κινητήρα των 155 κυβικών ήταν το καλύτερο τρίτροχο της χρονιάς. Τόσο βαρύ ώστε να μην ενοχλεί, τόσο γρήγορο όσο να εξυπηρετεί, τόσο στενό ώστε να μπορεί να ελίσσεται ανάμεσα στα αυτοκίνητα. Από την άλλη με τον δεύτερο τροχό μπροστά ήταν το ασφαλέστερο από πλευράς κρατήματος και φρεναρίσματος (διαβάστε τη δοκιμή του εδώ).

SYM Symphony ST 200i ABS

Έχοντας στην πλάτη του το βάρος του best seller όλων των πωλήσεων δίτροχων στην Ελλάδα το Symphony ST 200i έπρεπε να κινηθεί πολύ προσεκτικά κατά την προσαρμογή του σε Euro4 έτσι ώστε να διατηρήσει την αξία του. Κάτι που επιτεύχθηκε συνεχίζοντας έτσι να είναι το δημοφιλέστερο στην αγορά μας και ένα από τα καλύτερα σκούτερ πόλης (διαβάστε τη δοκιμή του εδώ).

ΥΑΜΑΗΑ XMAX 300

Με στοιχεία από ΧΜΑΧ αλλά και ΤΜΑΧ, το μεσαίου κυβισμού maxi scooter της Yamaha φαινόταν αρχικά ότι απλά θα μοιραζόταν πωλήσεις με το ελαφρώς μεγαλύτερο ΧΜΑΧ 400. Στην αγορά όμως, στον πραγματικό στίβο μάχης, το 300άρι με καλές πωλήσεις σε Ελλάδα και Ευρώπη έδειξε ότι αποτέλεσε μια πολύ καλή πρόταση: ενός ισχυρότερου 250 και ελαφρύτερου 400. Μια συνταγή που αν είναι πετυχημένη δεν αποτυχαίνει εύκολα (διαβάστε τη δοκιμή του εδώ).

SYM Citycom 300i ABS

Ένα σκούτερ που ξέρει την ελληνική αγορά και το ελληνικό κοινό προτιμά εδώ και χρόνια κάνοντας το πιο καλοπουλημένο 300άρι σκούτερ της Νο1 σε πωλήσεις στην Ελλάδα εταιρία SYM.

Με μεγάλους τροχούς και χώρους και προστασία από τον αέρα, με δυνατότητες κίνησης εντός πόλης και σε τουριστική χρήση με ένα ή δύο άτομα. Με τιμή που ταιριάζει στην Ελλάδα της κρίσης και φιλικό, πολυτάλαντο χαρακτήρα (διαβάστε τη δοκιμή του εδώ).

SYM CRUISYM 300i ABS

Η ανανέωση των maxi scooter της SYM στην κατηγορία των 300 κυβικών. Με μοντέρνες γραμμές ενώ η ουσία – ένα καλό scooter για όλες τις δουλειές – δεν άλλαξε σε τίποτα. Με κινητήρα 28 περίπου ίππων και τροχούς 14-13 ιντσών, αλλά και χώρους για δυο άτομα και μεγάλες δυνατότητες αποθήκευσης κάτω από τη σέλα (διαβάστε τη δοκιμή του εδώ).

KYMCO X-TOWN 300i ABS

Εκμοντερνισμένο maxi scooter του 2017 για την Kymco, μια εταιρία που πιστεύει πολύ στην κατηγορία των 300 κυβικών, αφού μπορεί να καλύπτει πλήθος αναβατών και των απαιτήσεών τους, αλλά και χρήσεων. Από τον μέσης οδηγικής ικανότητας, μέχρι τον έμπειρο ή τον μοτοσυκλετιστή όλοι καλύπτουν τις ανάγκες τους από τις δυνατότητες και τις επιδόσεις του 300 εντός και εκτός πόλης, για μετακίνηση ή διασκέδαση (διαβάστε τη δοκιμή του εδώ).

KYMCO AK 550i ABS

Mια από τις πιο ευχάριστες εκπλήξεις της χρονιάς που απέδειξε ότι επενδύοντας στην τεχνολογία και την ποιότητα δεν χάνεις ποτέ. Με το βλέμμα του στραμμένο προς την πλευρά του Yamaha ΤΜΑΧ το Kymco ΑΚ550 έκανε μια πολύ φιλότιμη προσπάθεια και τα κατάφερε να φτάσει με την πρώτη κίνηση τα επίπεδα (και να τα ξεπεράσει σε σημεία) του γιαπωνέζικου σκούτερ. Κάτι καθόλου εύκολο, μιας και το ΤΜΑΧ αποτελεί maxi scooter-φαινόμενο (διαβάστε τη δοκιμή του ΑΚ 550 εδώ).

YAMAHA TMAX 530

Η επιστροφή της μεγάλης κυρίας. Με νέα εμφάνιση που βάρυνε και έγινε πιο τουριστική και ογκώδης, το ΤΜΑΧ κινήθηκε στον συγκεκριμένο τομέα προς το ευρύτερο, συντηρητικότερο κοινό και όχι προς την σπορ πλευρά των scooter. Αυτό δεν έδειξε να πτοεί το φανατικό κοινό του είτε αυτό είναι μικρότερο (Ελλάδα), είτε μεγαλύτερο (Ευρώπη) να το προτιμήσει ακόμα μια φορά. Από πλευράς περιφερειακών, κινητήρα και επιδόσεων από τα κορυφαία (διαβάστε τη δοκιμή του εδώ).

HONDA X-ADV 750

Το μοντέλο που κατάφερε να ταράξει τα νερά περισσότερο από κάθε άλλο ήταν το “υβριδικό” Honda X-ADV που βασίστηκε στο επίσης σκουτερο-μοτοσυκλέτα Integra, αλλά κάνοντας ένα μεγάλο, τολμηρό βήμα μπροστά. Με περιφερειακά και αναρτήσεις που θα του δώσουν τη δυνατότητα να κινηθεί και στο χώμα. Η Africa Twin των σκούτερ, με τις καλύτερες επιδόσεις από οποιοδήποτε άλλο σκούτερ αποτέλεσε το πιο τολμηρό μοντέλο της χρονιάς (διαβάστε τη δοκιμή του εδώ).