fbpx

HONDA SH 150i ABS, 2017: Αποστολή στη Φλωρεντία

Ο πήχης τοποθετήθηκε

Στην αναγεννησιακή Φλωρεντία αποφασίζει η Honda να ανεβάζει τον πήχη στην κατηγορία των σκούτερ “μεγάλων τροχών-επίπεδου δαπέδου” παρουσιάζοντας το ανανεωμένο Honda SH 150i του 2017. Ανανέωση – Αναγέννηση, ταιριαστές έννοιες… Κείμενο: Βασίλης Αντζουλάτος, Φωτογραφίες: Honda

Μια αποστολή στην Φλωρεντία. Με μια ντουζίνα ολοκαίνουργια, ολόφρεσκα Honda SH 150i μοντέλα του 2017 να γυρίζουν γύρω-γύρω την παλιά πόλη. Και μετά μια σύντομη βόλτα στους δρόμους της Τοσκάνης.

Καθόλου άσχημα για ξεκίνημα της νέας χρονιάς και των νέων μοντέλων, που άρχισαν να έρχονται.

Ο ουρανός πάνω από την κατάμεστη από ιστορικά κτίρια Φλωρεντία είναι βαρύς. Συννεφιασμένος αλλά όχι κατάμαυρος, ελπίζουμε να μας κάνει τη χάρη και να μας αφήσει να οδηγήσουμε σε στεγνούς δρόμους.

Έτσι και γίνεται, μπορεί να κάνει κρύο, αλλά τελικά δεν βραχήκαμε ούτε ένα λεπτό. Την προηγούμενη μέρα έχει προηγηθεί η τεχνική παρουσίαση από τους ανθρώπους της Honda μέσα σε ένα μίνι-μουσείο με τα σημαντικότερα SH, από το πρώτο μέχρι το τελευταίο.

Τα SH είναι πολύ σημαντικά σκούτερ για την Honda (SH σημαίνει Small Honda, όπως είχαμε γράψει και στο μεγάλο μας ιστορικό αφιέρωμα) αφού είναι ιδιαίτερα δημοφιλή. Πόσο δημοφιλή;

Ένα εκατομμύριο κομμάτια έχουν πωληθεί από τότε που παρουσιάστηκαν το 1984, όταν πρωτοεμφανίστηκε το σεμνό, δίχρονο, Honda SH 50, ο πιονιέρος…

Έπρεπε να φτάσει το 2001 για να παρουσιαστεί το τετράχρονο SH150 και από τότε, για 15 χρόνια τα SH γίνονται από τα αγαπημένα σκούτερ της Ευρώπης.

Ειδικά της Ιταλίας – όπου κατασκευάζεται – με αποκορύφωμα την περσινή χρονιά να φτάνει κοντά στις 25 χιλιάδες πωλήσεις από τους τρεις κυβισμούς 125, 150, 300 των SH.

Το SH διαθέτοντας σύστημα ψεκασμού PGM-FI από το 2005, φόρεσε τον κινητήρα χαμηλών τριβών eSP (enhanced Smart Power) και επιπρόσθετα Idling Stop τo 2013.

Τέσσερα χρόνια μετά, το 2017, το SH150i, το οποίο συνεχίζει να κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Honda στην Atessa της Ιταλίας, παρουσιάζεται ανανεωμένο για άλλη μια φορά. Όχι μόνο στην εμφάνιση και στις προδιαγραφές Euro4, αλλά και στα φώτα που είναι LED, στις βελτιωμένες επιδόσεις, ενώ διαθέτει τεχνολογία Honda Smart Key (χωρίς κλειδί) και μεγαλύτερο ντουλαπάκι με φορτιστή ρεύματος DC.

Αυτά ισχυρίζεται βεβαίως η Honda – ότι δηλαδή έχουν υπάρξει μικρές βελτιώσεις – αλλά εμείς αφού ολοκληρώσαμε τη σύντομη δοκιμή μας στην Ιταλία αποφασίσαμε ότι είχαμε να κάνουμε με ένα ολοκαίνουργιο και όχι απλά βελτιωμένο σκούτερ, που έχει αλλάξει σε όλους τους τομείς!

Μην ακούτε τις ανακοινώσεις, το Honda SH 150i του 2017 είναι ολοκαίνουργιο…

ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ

Ανεβαίνουμε στις σέλες των Honda SH 150i και ξεκινάμε τις φωτογραφίσεις πρώτα στην παλιά γέφυρα της πόλης και μετά μπροστά από ιστορικά κτίρια, οι ρυθμοί είναι χαλαροί.

Ακριβώς το αντίθετο συμβαίνει λίγο αργότερα όταν σε επαρχιακούς δρόμους της Τοσκάνης το κονβόι των SH oδηγεί σβέλτα, πολλές φορές σαν μανιασμένο, τρέχοντας προς τις εξοχές της χώρας.

Να αρχίσουμε από τη σέλα του SH που παραμένει ίδιου σχήματος, πάντα μεγάλου πλάτους με λίγο αφρώδες που την κάνει σχετικά σκληρή, με το πλάτος της να την κάνει βολική και πρακτική, αφού επιτρέπει τις μικρο-μετακινήσεις.

Το δάπεδο είναι και πάλι πλατύ και αρκετό σε μήκος ώστε να επιτρέπει εύκολη “είσοδο-έξοδο” στο σκούτερ και άνετη θέση οδήγησης.

Το τιμόνι είναι ελαφρώς χαμηλά τοποθετημένο ρίχνοντας λίγο βάρος στους καρπούς και προσφέροντας στήριξη στο γκάζι-φρένο.

Επίσης η ορατότητα είναι πολύ καλή μέσα στην πόλη, με τη διαφορά ότι τα 150άρια που οδηγούσαμε στην Ιταλία – επειδή προορίζονταν για την ντόπια αγορά – φορούσαν μια μεγάλη και “πολύ προστατευτική ζελατίνα” που γενικά ξενίζει τους έλληνες σκουτερίστες λόγω εγγύτητας της με το μέτωπο του αναβάτη.

Ο χαμηλός, μπάσος ήχος του γνωστού κινητήρα είναι ελαφρά πιο ραφιναρισμένος και λόγω του ότι έχει αλλάξει η σχέση μετάδοσης οι εκκινήσεις είναι πιο γρήγορες πλέον από το προηγούμενο SH, ενώ μειώνεται η ζωντάνια που είχε το παλιό μοντέλο σε ταχύτητες 50-90… αν και αυτό είναι κάτι που πρέπει να επιβεβαιώσουμε όταν δοκιμάσουμε το scooter στην Ελλάδα, αφού η μεγάλη ζελατίνα “κόντραρε” στον αέρα, δυσκολεύοντας τις ρεπρίζ σε αυτές τις ταχύτητες.

Ναι, οι τεχνικοί της Honda πρέπει να υπέκυψαν στις σπορ διαθέσεις των θερμόαιμων ιταλών σκουτεριστών κάνοντας το σκούτερ να ξεκινάει πιο γρήγορα από τα φανάρια…

Η λειτουργία του μονοκύλινδρου τετράχρονου κινητήρα είναι εξαιρετική σε όλες τις περιπτώσεις, με πολύ λίγους – όχι ενοχλητικούς – κραδασμούς να εμφανίζονται στις μεσαίες στροφές.

Το πιρούνι είναι ολοκαίνουργιο και μαλακότερο από πριν, όπως και τα δύο αμορτισέρ, που έχουν πλέον αραιότερες σπείρες στο κάτω τους μέρος προσφέροντας περισσότερη άνεση, ειδικά στις μεγαλύτερες δυνάμεις που περνούν από τον δρόμο προς το πλαίσιο. Εκεί που το παλαιότερο SH εμφάνιζε “κρούση” στην περιοχή των αμορτισέρ κατά την απόσβεση δυνάμεων που  προέρχονταν από τις ανωμαλίες του δρόμου, τώρα τα αμορτισέρ λειτουργούν πιο προοδευτικά.

Ευτυχώς το πίσω φρένο έχει μαλακώσει στο μοντέλο του 2017, εξαφανίζοντας ένα από τα αρνητικά σημεία του προηγούμενου Honda SH 150i το οποίο χρειαζόταν πολλή δύναμη για να πατηθεί η αριστερή μανέτα και να επιτρέψει στον κινητήρα να εκκινήσει.

Επίσης το φρενάρισμα γίνεται τώρα πιο εύκολα και πάλι όμως χωρίς ιδιαίτερη αίσθηση στη μανέτα, όπως και πριν.

Το μπροστινό φρένο συνεχίζει να είναι άριστο: έχει αίσθηση, δύναμη και αποτελεσματικότητα, κι αν αρχίσει να δυσκολεύεται στον τομέα της πρόσφυσης, έχει ένα άριστο ABS (όπως και το πίσω φρένο βεβαίως) να το βοηθάει.

ΕΜΦΑΝΙΣΗ

Υποχρεωτικά ένα προϊόν σαν το Honda SH 150i, μιας και είναι εμβληματικό, πρέπει να διατηρήσει τις χαρακτηριστικές γραμμές του που έχουν γίνει αποδεκτές από το κοινό. Να ακολουθήσει την “δοκιμασμένη αρχική συνταγή όλων των SH” και να παραμείνει όμορφο και λειτουργικό.

Οι σχεδιαστές της Honda δουλέψαν πάνω στο βασικό σχέδιο δίνοντας πλέον πιο έντονες και δυναμικές ή πιο στρογγυλεμένες γραμμές, αναλόγως του σημείου.

Το αποτέλεσμα είναι μοντέρνο και δυναμικό, αλλά και συγκρατημένο συνάμα, έτσι ώστε να αποπνέει περισσότερο κύρος και πολυτέλεια που πρέπει να έχει ένα τέτοιο μοντέλο.

Η εργονομία παραμένει ίδια. Για να κάνει την καθημερινή ζωή λίγο πιο εύκολη το νέο Honda SH150i διαθέτει πλέον σύστημα Smart Key της Honda.

Το “έξυπνο κλειδί” πρέπει να βρίσκεται στην τσέπη του αναβάτη χωρίς να χρειάζεται να τοποθετηθεί στον διακόπτη ή στην κλειδαριά της σέλας (της οποία το άνοιγμα αποκαλύπτει έναν μεγαλύτερο αποθηκευτικό χώρο από πριν και την τάπα βενζίνης.

Το κλειδί διαθέτει δύο κουμπιά για τη λειτουργία on/off και τη λειτουργία που ενεργοποιεί τα φλας από μακριά για εύκολη αναγνώριση/εύρεση του σκούτερ.

Με το Smart Key στην τσέπη αρκεί να πιέσεις τον κεντρικό διακόπτη για να ξεκλειδώσει το τιμόνι και να πάρει μπροστά ο κινητήρας, από τον δεύτερο διακόπτη μπορείς να ξεκλειδώσεις τη σέλα για να γίνει και ο ανεφοδιασμός.

Ο διακόπτης φωτίζεται με μπλε χρώμα όταν τον πιέζεις ή όταν πιέσεις το κουμπί “ανταπόκρισης” στο έξυπνο κλειδί.

Το μπροστινό ντουλαπάκι είναι πλέον μεγαλύτερο και διαθέτει χρήσιμη παροχή ρεύματος 12V, ενώ δεν λείπει ο πρακτικός γάντζος για τις σακούλες και τσάντες. Το ρεζερβουάρ έχει χωρητικότητα 7,5 λίτρων όπως και πριν.

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Ο γνωστός κινητήρας του Honda SH150i παραμένει ο ίδιος γνωστός και αξιόπιστος τετράχρονος, υδρόψυκτος κινητήρας 153 κ.εκ. με δύο βαλβίδες και αποδίδει στις χαμηλές-μεσαίες στροφές, όπως απαιτεί ένα σκούτερ πόλης.

Είναι αθόρυβος στη λειτουργία του και χάρη στην αναβαθμισμένη χαρτογράφηση του PGM-FI αποδίδει 14,8 ίππους στις 8.250 σ.α.λ. με μέγιστη ροπή 1,3 kgm, στις 6.500 σ.α.λ.

Η ιδιαίτερα χαμηλή κατανάλωση – που ανακοινώνεται στα 43,8 χλμ./λίτρο σύμφωνα με τον κύκλο WMTC – εξασφαλίζει χαμηλό κόστος χρήσης, με τον νέο υπολογιστή στα όργανα που διαθέτει πλέον το 150 να μας δείχνει μέση κατανάλωση 2,7 λίτρων στα 100 χιλιόμετρα μετά το τέλος της βόλτας μας στην Φλωρεντία και την Τοσκάνη.

Το σύστημα Idling Stop συνεχίζει να χρησιμοποιείται φυσικά και στο καινούργιο SH και όταν ενεργοποιείται από το διακόπτη στο δεξί γκριπ σβήνει αυτόματα τον κινητήρα, όταν αυτός παραμείνει για 3 δευτερόλεπτα στο ρελαντί και τον ξαναβάζει μπροστά με το άνοιγμα του γκαζιού.

ΠΛΑΙΣΙΟ

Ο μονής κεντρικής ραχοκοκαλιάς, σωληνωτός σκελετός του SH150i από ατσάλι υψηλής αντοχής είναι κατασκευασμένος με στόχο την ακαμψία κάτω από τα φορτία που εξασκούνται από τον δρόμο κατά την κίνηση.

Οι ελαφριές ζάντες 16 ιντσών από κράμα αλουμινίου φορούν tubeless ελαστικά Michelin City Grip. Το μεταξόνιο είναι 1340 χλστ., το ίχνος 85 χλστ. και η γωνία κάστερ στις 26°. Το ύψος της σέλας είναι 799 χλστ., το βάρος με υγρά και καύσιμο στα 137,3 κιλά.

Τα δύο αμορτισέρ πίσω διαθέτουν ρύθμιση προφόρτισης ελατηρίου σε 5 θέσεις και προσφέρουν διαδρομή τροχού 83 χιλιοστών. Το ABS είναι στον στάνταρ εξοπλισμό και τα φρένα είναι δίσκος διαμέτρου 240 χλστ. μπροστά και πίσω με 2έμβολη δαγκάνα μπροστά και δαγκάνα ενός εμβόλου στον πίσω τροχό.

Το Honda SH150i του 2017 θα είναι διαθέσιμο σε 4 χρωματικούς συνδυασμούς: Μαύρο (Pearl Nightstar), Λευκό (Pearl Cool), Ασημί Μεταλλικό (Lucent), Κόκκινο (Pearl Splendor). 

H τιμή του Honda SH150i, 2017 αναμένεται να είναι – σύμφωνα με την πολιτική της εταιρίας – κοντά σε αυτήν του μοντέλου που αντικαθιστά, δηλαδή στις 3,7-3,8 χιλιάδες ευρώ (* τελευταία ενημέρωση, σήμερα 16/2 ανακοινώθηκε επίσημα η τιμή στα 3.990 ευρώ).

Όσο δε για περισσότερες πληροφορίες για την άφιξή του στην ελληνική αγορά… μείνετε συντονισμένοι στο Scooternet.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΤΙΜΗ:3.990 ευρώ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ:Μονοκύλινδρος, 4χρονος, υγρόψυκτος, 1ΕΕΚ, 2 βαλβίδες, 153cc, με ψεκασμό
ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ:15,0 ίπποι, στις 8.250 rpm
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Τηλεσκοπικό πιρούνι/ Δύο αμορτισέρ
ΦΡΕΝΟ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Δίσκος 240mm/ Δίσκος 240mm ABS
ΤΡΟΧΟΣ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
16 ίντσες/ 16 ίντσες (ελαστικά 100/80-16, 120/80-16)
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ:1.340 mm
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ:799 mm
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ:7,5 lt
ΒΑΡΟΣ:137,3 kg (γεμάτο)
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: Όμιλος Σαρακάκη, Λ. Αθηνών 71, Αθήνα τηλ. 210 34833000

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ