fbpx

PIAGGIO MP3 YOURBAN 300, Πλήρης Δοκιμή

Η ανακάλυψη του (τρίτου) τροχού!

Το Piaggio Yourban είναι το καλύτερο MP3 που έχει παρουσιαστεί ποτέ. Εκτός από το μικρότερο βάρος, την ευελιξία, το μειωμένο πλάτος και την αυξημένη ευελιξία σε σχέση με τα άλλα, διατηρεί τις βασικές αρχές που έκαναν τα τρίροδα scooter της Piaggio δημοφιλή: την εντυπωσιακής λειτουργίας μπροστινή ανάρτηση, το πολύ καλό κράτημα στις στροφές και το εξαιρετικό φρενάρισμα.

ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΣΙΛΗΣ ΑΝΤΖΟΥΛΑΤΟΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΜΙΧΑΛΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ

Βάζοντας δίπλα-δίπλα ένα “κοινό” Mp3 και ένα Μp3 Yourban, αυτό που αντιλαμβάνεσαι αμέσως είναι ότι το “παλιό”, καλό Mp3 μοιάζει με οικογενειακό αυτοκίνητο που έχει παρκάρει δίπλα σε jet ski με ρόδες. Είναι σαφής η διαφορά μεταξύ τους, όχι μόνο στο μέγεθος και τη σχεδίαση, αλλά κυρίως στο ύφος. Το Yourban είναι δυναμικό, νεανικό, με πιο “ελαφριά” αισθητική, αφού το μπροστινό κομμάτι έχει ελαφρώσει, το ρύγχος δεν φιλοξενεί πλέον τους δύο προβολείς, αλλά μια μεγάλη γρίλια. Ο προβολέας έχει ανέβει στο τιμόνι και η ζελατίνα είναι χαμηλή. Το Yourban είναι το νέο, πιο ευέλικτο τρίκυκλο της Piaggio που στοχεύει να δελεάσει και το νεαρότερο αγοραστικό κοινό, το οποίο θα επενδύει και στην εμφάνιση πέρα από την αναμφισβήτητη ασφάλεια που προσφέρουν οι τρεις τροχοί.

ΣΧΕΔΙΑΣΗ: Σαφής προτίμηση στην πιο cool αισθητική, που απευθύνεται σε νεαρότερο “target group” (πελάτες ντε…), με πιο “λεπτή” σιλουέτα και επιθετικότερες γραμμές, από μπροστά μέχρι πίσω. To όνομά του προέρχεται από τις αγγλικές λέξεις You (εσύ) και Urban (Άστυ, αστικός), δηλαδή “εσύ στην πόλη”. Αν δεν γνωρίζεις την προέλευση του ονόματος, απλά νομίζεις πως πρόκειται για κάποια απομακρυσμένη τοποθεσία στις στέπες της Μογγολίας. Δεν πειράζει, πλάκα έχει…

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: Ένας καλός κινητήρας, με προοδευτική, ομαλή απόδοση, κινεί αξιοπρεπώς το τρίτροχο σκούτερ. Τετράχρονος, μονοκύλινδρος, υδρόψυκτος με 4 βαλβίδες και πολάκις χρησιμοποιημένος, σε πλήθος μοντέλων της Piaggio.

ΤΡΟΧΟΙ: Δύο 13άρηδες τροχοί μπροστά και ένας 14άρης πίσω. Οι δύο τροχοί μπροστά δίνουν σταθερότητα, ιδίως στις μεγάλες κλίσεις των στροφών. Πολλή σταθερότητα και αυξημένη πρόσφυση.

ΜΕΓΕΘΟΣ: Το μπροστινό μέρος θυμίζει mega-scooter και πραγματικά το πλάτος του βρίσκεται κοντά σε αυτές τις διαστάσεις. Άρα δεν θα δυσκολευτείτε περισσότερο στο μποτιλιάρισμα από ένα μεγάλο σκούτερ GT (το Suzuki Burgman 650 για παράδειγμα έχει πλάτος 810, ενώ το Yourban 760!).

 

ΠΡΙΝ ΤΗ ΒΟΛΤΑ

ΘΕΣΗ ΟΔΗΓΗΣΗΣ: Ενώ ο κορμός στέκεται όρθιος, το μεγάλο ύψος του τιμονιού και η ψηλή ποδιά σε βάζουν “μέσα” στο σκούτερ. To μήκος ποδιάς είναι αρκετό όπως καλή είναι και η τοποθέτηση των ποδιών. Το επαρκές ύψος του δαπέδου φροντίζει ώστε να μην χτυπούν εξαρτήματα στο ανέβασμα στα πεζοδρόμια.

Όπως λέει και ο "μάγειρας", "σας υπηρετούμε καλύτερα", όπως κάνει και το Yourban με τον 3ο τροχό

ΤΙΜΟΝΙ: Το ύψος του τιμονιού είναι μεγάλο, δημιουργώντας μια άνετη, ευρύχωρη θέση οδήγησης. Τα χέρια ανηφορίζουν για να το φτάσουν, κι έτσι το τιμόνι μπορεί και περνάει πάνω από τους καθρέφτες των αυτοκινήτων κατά τη διήθηση. Το κόψιμο του είναι λογικό, ίδιο σχεδόν με ενός κοινού σκούτερ, ούτε λιγότερο, ούτε περισσότερο. Το βάρος του τιμονιού στους επιτόπιους ελιγμούς είναι μεγαλύτερο, λόγω των δύο τροχών και των βραχιόνων της ανάρτησης, σε σχέση με ένα τηλεσκοπικό πιρούνι με έναν τροχό των κοινών σκούτερ. Στα άκρα του διαθέτει αντίβαρα για την ελαχιστοποίηση των κραδασμών.

Kαλοφτιαγμένη και καλοσχεδιασμένη η σέλα

ΣΕΛΑ: Το ύψος της σέλας είναι λογικό, τα πόδια πατούν κάτω, με αναβάτη ύψους 1.80. Η σέλα του Yourban είναι σωστά σχεδιασμένη και καλής ποιότητας, σε όλα της τα χαρακτηριστικά. Το πάχος είναι αρκετό και το υλικό του αφρώδους είναι προοδευτικής σκληρότητας. Το κάλυμμα είναι καλοφτιαγμένο και οι εξωτερικές ραφές του προσεγμένες, δίνοντας μια νότα πολυτέλειας. Το μέγεθος για τον αναβάτη είναι “αρχοντικό” και δέχτεται υποστήριξη από μαξιλαράκι στον κόκκυγά του, αφού η σέλα είναι δύο επιπέδων.

ΣΥΝΕΠΙΒΑΤΗΣ: Μια μικρή … αναρρίχηση θα την κάνει ο συνεπιβάτης για να φτάσει στη σέλα που του αναλογεί, αφού είναι ψηλά τοποθετημένη. Είναι ελαφρώς σκληρότερη και μικρότερη απ’ ό,τι του αναβάτη, κι αυτό λόγω μυτερής σχεδίασής της – και πάλι, όμως, προσφέρει αρκετή άνεση. Αυτό που δεν υπάρχει είναι υποστήριξη στο πίσω μέρος της σέλας, χωρίς αυτό να προβληματίζει με κάποιο τρόπο τον συνεπιβάτη (παρά μόνο ψυχολογικά). Τα πόδια του πατούν σε μεγάλα, αναδιπλουμενα, όμορφης σχεδίασης μαρσπιέ που κουμπώνουν “χωνευτά” στα πλάγια του σκούτερ.

Διαστημικής, ρομποτοειδούς μορφής η πρόσοψη

ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΠΟΔΙΑΣ/ΖΕΛΑΤΙΝΑΣ: Η προστασία είναι κάτι παραπάνω από ικανοποιητική και από αέρα και από τη βροχή, αφού το “μέτωπο”/ποδιά του σκούτερ είναι υψηλό (παρότι η ζελατίνα είναι κοντή) καλύπτοντας τον αναβάτη μέχρι τη μέση του κράνους του. Παράλληλα, πολύ καλή δουλειά κάνει και η ποδιά που είναι αρκετά φαρδιά.

ΑΠΟΘΗΚΕΥΤΙΚΟΙ ΧΩΡΟΙ: Η σέλα ανοίγει από τον κεντρικό διακόπτη και η χωρητικότητα του αποθηκευτικού χώρου είναι αρκετή. Η Piaggio ανακοινώνει ότι χωράει δύο ανοιχτά κράνη, εμείς προσθέτουμε “ή ένα full face κράνος και μερικά ακόμα αντικείμενα”. Δεν υπάρχει αμορτισέρ για να κρατάει ανοιχτή τη σέλα, κι έτσι άν έχετε ήδη κλειδώσει το τιμόνι και είναι γυρισμένο αριστερά (μόνο αριστερά κλειδώνει), η σέλα εμποδίζεται να ανοίξει πλήρως και έχει την τάση να πέσει. Φωτάκι υπάρχει στον χώρο. Ντουλαπάκια ή θήκες δεν υπάρχουν μπροστά στην ποδιά, αν και το μέγεθος του ρύγχους του σκούτερ θα δικαιολογούσε ίσως κάποια ντουλαπάκια.

Πολύς χώρος κάτω από τη σέλα, με σωστή τοποθέτηση χωράει αρκετά

ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ

ΕΝΤΟΣ ΠΟΛΗΣ: Γίνεται σαφές από την πρώτη στιγμή ότι το Yourban δεν έχει φτιαχτεί για να συναγωνίζεται τα άλλα σκούτερ ή τις μοτοσυκλέτες σε εκκινήσεις από φανάρια. Όχι ότι είναι αργό στο άνοιγμα του γκαζιού, αλλά σίγουρα δεν είναι το ταχύτερο, πράγμα λογικό αν αναλογιστεί κάποιος πως οι 22,8 ίπποι του γνωστού μας κινητήρα Quasar έχουν να κινήσουν σε αυτή την περίπτωση κοντά στα 225 κιλά βάρους (γεμάτο). Υπάρχει ένα σχετικό νεύρο και απόκριση μέχρι τα 80 χ.α.ω. και από κεί και πάνω το 300άρι ανεβάζει αργά στροφές. Οι επιταχύνσεις είναι γλυκές και προοδευτικές γενικά δείχνοντας ότι το Yourban έχει όρεξη για χαλαρές βόλτες στην πόλη και έξω από αυτή κι ότι δεν έχει φτιαχτεί για εκκινήσεις ντράγκστερ από φανάρια. Λογικό.

Ένα πράγμα που χρειάζεται εξοικείωση είναι η οδική του συμπεριφορά στις αργές ταχύτητες. Στους επιτόπιους ελιγμούς και μέχρι την ταχύτητα των 15 περίπου χ.α.ω, το μπροστινο σύστημα έχει την τάση να πέσει προς το εσωτερικό της στροφής. Με λίγη προπόνηση – σε ένα άδειο πάρκινγκ για παράδειγμα – το Yourban ζωγραφίζει. Κι αυτό γιατί μπορεί να έχει βαρύτερη και διαφορετική συμπεριφορά στα αργά κομμάτια, αλλά αν το εμπιστευθείς σε αποζημιώνει με αυξημένη ακρίβεια, πρόσφυση και εντυπωσιακές κλίσεις στις στροφές. Αυτό ισχύει φυσικά και στις υψηλές ταχύτητες όπου τα Mp3 είναι σαφώς τα καλύτερα σκούτερ από όλα στον τομέα των στροφών. Για παράδειγμα, σε απότομες αλλαγές πορείας σε είσοδο στροφών με επιτάχυνση, μπορεί να πλαγιολισθαίνει τον πίσω τροχό χωρίς να το παίρνει καν είδηση το μπροστινό σύστημα.

Οι αναρτήσεις, με τους 4 βραχίονες, μπροστά είναι ό,τι καλύτερο έχουμε δει ποτέ σε “δίτροχο”, αφού (εεε, το Yourban είναι τρίτροχο…) καταπίνουν τα πάντα χωρίς να μεταφέρουν – παρά ελάχιστους – κραδασμούς στο τιμόνι και τα χέρια του αναβάτη, καθώς περνούν λακκούβες. Πρέπει να δείτε τις αναρτήσεις να δουλεύουν σε κακοτράχαλο χωματόδρομο – είναι πραγματική απόλαυση. Σίγουρο και άνετο το μπροστινό σύστημα, μεταφέρει αίσθηση εμπιστοσύνης στους επιβαίνοντες. Τα δύο αμορτισέρ πίσω είναι πιο σκληρά σε λειτουργία, ενώ είναι εντυπωσιακό το μήκος τους που ξεπερνάει τα 50 εκατοστά.

Το Yourban είναι ένα από τα πιο ιδανικά σκούτερ για ήρεμες βόλτες. Αν χρησιμοποιείς μάλιστα και το ηλεκτρικό σύστημα, με το κουμπί στον δεξιό διακόπτη, που κλειδώνει τα υδραυλικά των αναρτήσεων και στέκεσαι στο φανάρι όρθιος χωρίς να πατάς τα πόδια σου στην άσφαλτο, τότε μιλάμε για “το σκούτερ του τεμπέλη”… με την καλή έννοια, έτσι;

Ένας ακόμα τομέας όπου το Yourban λάμπει είναι στα φρένα, αφού η αποτελεσματικότητα, η πρόσφυση και η αίσθηση που προσφέρουν οι δύο τροχοί μπροστά είναι μοναδική. Πολύ δύσκολα θα μπλοκάρουν και ένα πολύ διασκεδαστικό/εκπαιδευτικό παιχνίδι είναι να δοκιμάζεις να πατάς προοδευτικά φρένα μέσα στη στροφή υπό κλίση! Το ανασήκωμα του μπροστινού μέρους του σκούτερ είναι πολύ μικρότερο σε σχέση με αυτό των συμβατικών σκούτερ. Ε, εντάξει, φυσικά και μπορούν να μπλοκάρουν οι δύο τροχοί σε φρένα υπό κλίση και γλιστερό οδόστρωμα – τι το περάσατε το Yourban “τον superman των σκούτερ”;

Ράβδοι, βραχίονες και σύνδεσμοι. Οι αναρτήσεις των δύο τροχών έχουν τη δική τους πολυπλοκότητα

Τεχνική χρειάζεται το τρίροδο 300άρι της Piaggio, όπως και τα άλλα Mp3, στο ανέβασμα στα πεζοδρόμια, αφού αν προσεγγίσεις κάθετα το κράσπεδο, οι τροχοί “χτυπούν και φρενάρουν” πάνω του, άρα είναι προτιμότερο να προσεγγίζεις το πεζοδρόμιο υπό γωνία.

ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ: Πολύ ευχαρίστως θα βγει κάποιος για ταξίδι πάνω στο Yourban, κατά προτίμηση χωρίς συνεπιβάτη, για να απολαμβάνει μεγαλύτερες ρεπρίζ στο άνοιγμα του γκαζιού, όπως και προσπεράσεις. Η Piaggio (και άλλες εταιρίες aftermarket) προσφέρει στα αξεσουάρ της ψηλότερη ζελατίνα (αλλά και χούφτες) για περισσότερη προστασία. Τα ταξίδια γίνονται ακόμα πιο απολαυστικά, λόγω της καλής ανάρτησης μπροστά και λόγω της αυξημένης ασφάλειας που σου προσφέρει το Yourban συνολικά.

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ: Ικανοποιητική ιπποδύναμη και ροπή, με τον κινητήρα να επιταχύνει ταχύτερα μέχρι τα 80 χ.α.ω. Μετά αρχίζει το πιο αργό σκαρφάλωμα των στροφών μέχρι τα 120 χ.α.ω, που είναι και η τελική του Yourban. Καλή λειτουργία κινητήρα συνολικά, και ωραίος ήχος από την καταπληκτικής σχεδίασης εξάτμιση. “Καθαρός” ψεκασμός και απόκριση στο γκάζι και μέση κατανάλωση (που θυμίζει περισσότερο 500άρη κινητήρα) στα 5,7 λίτρα για 100 χιλιόμετρα. Με αυτή την κατανάλωση θα διανύσει περίπου 190 χιλιόμετρα, μέχρι να αδειάσει το ντεπόζιτο του.

ΤΕΛΙΚΑ…

Είναι σαφές ότι έχουμε να κάνουμε με ένα όμορφο και ευέλικτο πλέον Mp3 – αυτό το μεγάλο στοίχημα της Piaggio που με πολλή τόλμη λανσάρισε στην αγορά και το υποστήριξε τα τρία τελευταία χρόνια με πίστη. Το Yourban κάνει ένα ακόμη βήμα προόδου, αφού γίνεται πιο πρακτικό από ποτέ, μην ξεχνώντας να τονίζει το κομμάτι της ασφάλειας. Ταυτόχρονα, είναι και η εντυπωσιακή εμφάνιση που δεν αφήνει κανέναν ασυγκίνητο καθώς και η διάχυτη ποιότητα κατασκευής όποιο κομμάτι του κι αν ελέγξεις. Έχει και το πλεονέκτημα του χαμηλότερου κόστους, άρα και του πιο προσιτού για αγορά. Η τιμή του “απλού” Yourban είναι η χαμηλότερη που έχει εμφανιστεί ποτέ σε τρίτροχο της Piaggio και συναγωνίζεται 300άρια, 400άρια και 500άρια σκούτερ με δύο τροχούς, στα 5.590 ευρώ.

Το “ενισχυμένο” Yourban είναι το LT (με τιμή 5.990 ευρώ) το οποίο, εκμεταλλευόμενο τους ευρωπαϊκούς νόμους (μεγαλύτερη απόσταση μεταξύ των μπροστινών τροχών) μπορεί να οδηγηθεί νόμιμα με δίπλωμα αυτοκινήτου. Μεγάλο πλεονέκτημα εκεί που έχουν φτάσει τα “δίδακτρα” του διπλώματος μοτοσυκλέτας…

ΟΡΓΑΝΑ: Πολύ απλής εμφάνισης, με τρία “ρολόγια” και το ταχύμετρο στο κέντρο. Διακριτικές ενδείξεις, λεπτά γράμματα και αριθμοί, σχεδιασμός μάλλον κλασικός. Ο φωτισμός είναι γαλάζιος και όμορφος το βράδυ. Θερμοκρασία και στάθμη βενζίνης είναι τοποθετημένα δεξιά αριστερά, ενώ στο κέντρο υπάρχει το ηλεκτρικό όργανο LCD με οδόμετρο, ρολόι, φόρτιση μπαταρίας και εξωτερική θερμοκρασία. Από κάτω υπάρχουν οι εξής λυχνίες: ρεζέρβα, υψηλή δέσμη φώτων, φλας, πίεση λαδιού, αλάρμ και έλεγχος ηλεκτρονικής

ΦΩΤΑ: Πολύ καλής έντασης και συγκεντρωμένης δέσμης και στις δύο σκάλες

ΚΟΡΝΑ: Δυνατός ήχος κόρνας και σκουτεράδικος

ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ: Η τάπα, όπως και το ρεζερβουάρ, βρίσκεται ανάμεσα στα πόδια του αναβάτη. Το πορτάκι της ανοίγει από την κεντρική κλειδαριά με μια κίνηση.

ΣΤΑΝΤ: Υπάρχει μόνο κεντρικό στάντ, που είναι σχετικά εύκολο στη χρήση. Δεν υπάρχει πλάγιο, γιατί όπως όλα τα Mp3, έτσι και το Yourban, δεν μπορεί να στηριχτεί με σταθερότητα στο πλάι, λόγω μπροστινής ανάρτησης.

ΔΙΑΚΟΠΤΕΣ: Πολύ όμορφοι και εργονομικοί με μεταλλικά γυαλισμένα καπάκια.

ΣΧΑΡΑ, ΧΕΙΡΟΛΑΒΕΣ: Χειρολαβές μόνο, δεξιά-αριστερά.

ΚΑΘΡΕΦΤΕΣ: Μοντέρνου σχήματος, μέτριου οπτικού πεδίου, ειδικά στο κατώτερο μέρος τους.

Κάποιος σε κοιτάζει στον καθρέφτη σου...

ΕΞΤΡΑ & ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ: Χειρόφρενο στο κέντρο της ποδιάς, ηλεκτρο-υδραυλικό σύστημα “κλειδώματος” των μπροστινών αναρτήσεων, κρυφός γάντζος για σακούλες, μεταλλικά σωληνάκια στα φρένα, όμορφα Led-άκια στα φώτα μπροστά και πίσω, παροχή ρεύματος (τύπου αναπτήρα αυτοκινήτου).

Μπορείτε να εντυπωσιάζετε τους περιαστικούς παρκάροντας τους τροχούς με υψομετρική διαφορά μεταξύ τους

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΤΙΜΗ: 5.590 ευρώ (300), 5.990 ευρώ (300 LT)
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ:Τετράχρονος, μονοκύλινδρος, υδρόψυκτος, 4βάλβιδος, 278 cc, με ψεκασμό
ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ:22.8 ίπποι στις 7.750 σ.α.λ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Αρθρωτή ανάρτηση με βραχίονες/Δύο αμορτισέρ
ΦΡΕΝΟ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Δυο δισκόφρενα 240 χιλ./Δισκόφρενο 240 χιλ.
ΤΡΟΧΟΣ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
13x2/14, (ελαστικά 110/70 μπροστά 140/60 πίσω)
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ:1.440 χιλ.
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ:780 χιλ.
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ:10,8 λίτρα
ΒΑΡΟΣ:211 κιλά
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: Piaggio Hellas, Yμηττού 259, τηλ. 210 7572 100
X