Τρακοσαρίζοντας
Μια από τις πιο δημοφιλείς κατηγορίες σκούτερ στην ελληνική αγορά είναι αυτή των 300αριών. Πρόκειται για μια έντονα ανταγωνιστική κατηγορία στην οποία ο ανταγωνισμός είναι υψηλός, οι προτάσεις πολλές, με τιμές να κυμμαίνονται από 3,4 χιλιάδες, μέχρι 5,7 χιλιάδες ευρώ. Παρουσιάζουμε τα best seller κάθε εταιρίας
Έχουν επίπεδο δάπεδο ή έχουν τούνελ. Έχουν 16άρηδες τροχούς, έχουν και 14άρηδες. Είναι λεπτά και ευέλικτα, είναι και πιο μεγάλα και επιβλητικά. “Καταπίνουν” την πόλη, αλλά και τις εθνικές οδούς. Λόγω του κυβισμού τους καταφέρνουν και καλύπτουν τις μεγαλύτερες διαδρομές, τα μικρά και μεγαλύτερα ταξίδια και κυρίως κουβαλούν δεύτερο άτομο χωρίς να βαρυγκομούν και να χαντακώνονται οι επιδόσεις τους.
Αυτές οι επιδόσεις είναι που τα κάνουν προτιμότερα για μερικούς από τα 150άρια και τα 200άρια, που είναι σαφώς πιο βολικά (και οικονομικότερα στα καύσιμα) μέσα στην πόλη. Είναι πολύ συνηθισμένο πρώην φανατικοί μοτοσυκλετιστές που αρχικά δεν ήθελαν καν να ακούσουν για σκούτερ – θεωρώντας τα υποδεέστερα και μειωτικά ως προς την εικόνα που ήθελαν να εκπέμπουν στον περίγυρό τους – να περνάνε στα 300άρια λόγω οικονομικής κρίσης και μείωσης των εξόδων μετακίνησης και να δηλώνουν υπερ-ικανοποιημένοι. Αυτό οφείλεται κυρίως στις καλές εκκινήσεις που πετυχαίνουν τα 300άρια, της προσεγμένης εμφάνισης, της ποιότητας κατασκευής, αλλά και λόγω εξοπλισμού, άνεσης και της οδικής συμπεριφοράς που θυμίζει μοτοσυκλέτα. Γι’ αυτό το λόγο και καρπώνονται το 20% των πωλήσεων της ελληνικής αγοράς.
Σημειώστε εδώ ότι στις περισσότερες περιπτώσεις τα 300άρια σκούτερ είναι “τρακοσάρια” μόνο κατ’ όνομα, αφού ο κυβισμός τους είναι κοντά στα 270-280 κυβικά και όχι 299 όπως θα περίμενε κάποιος κανονικά. Άρα στην πραγματικότητα μιλάμε για ισχυρότερα 250άρια.
SYM CITYCOM 300i CBS
Το πρώτο σε πωλήσεις σκούτερ της SYM εδώ και χρόνια στην κατηγορία των 300αριών είναι το SYM Citycom 300i, το οποίο το 2014 έκλεισε τη χρονιά με 748 πωλήσεις. Βρίσκεται στην 7η θέση των πωλήσεων στην Ελλάδα και μέσω της πρόσφατης ανανέωσής του κατάφερε να αυξήσει τις πωλήσεις του: το 2013 είχαν ταξινομηθεί 591 μονάδες και το 2012 έφτασε τις 548 μονάδες.
ΤΙΜΗ: Οι τιμές των Citycom (υπάρχουν δύο εκδόσεις η απλή και η “S”) ξεκινούν από τα 3.395 μετρητοίς που είναι η χαμηλότερη της κατηγορίας και φτάνουν μέχρι τα 3.895 ευρώ. ΔΟΚΙΜΗ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ: Μπορείτε να διαβάσετε τις πλήρεις δοκιμές τους εδώ: SYM Citycom 300i CBS και εδώ SYM Citycom S 300i CBS.
SYM GTS300i F4 CBS
Δεύτερο σε πωλήσεις 300άρι της SYM το οποίο βρίσκεται και αυτό μέσα στη 10άδα των πιο ευπώλητων σκούτερ στην Ελλάδα είναι το SYM GTS300i, το οποίο κυκλοφορεί και σε έκδοση με ABS. Μέσα στο 2014 πούλησε 526 μονάδες, ενώ και τα 2 προηγούμενα χρόνια είχε παρουσιάσει παρεμφερείς επιδόσεις (2013: 535 μον. και 2012: 565 μονάδες). Όπως και το Citycom το GTS είναι ένα μεγάλων διαστάσεων maxi scooter που όμως δεν γίνεται υπερβολικό ώστε να δυσκολεύεται στην κίνηση της πόλης, ενώ παράλληλα μπορεί να φιλοξενεί δύο άτομα με άνεση.
ΤΙΜΗ: H τιμή του SYM GTS300i F4 CBS είναι 4.195 ευρώ (μετρητοίς 3.995) και του SYM GTS300i F4 ABS 4.495 ευρώ μετρητοίς. ΔΟΚΙΜΗ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ: Διαβάσετε για το SYM GTS300i. Διαβάστε για το SYM GTS300i ABS
PIAGGIO BEVERLY 300ie
Το best seller της κατηγορίας των σκούτερ 300 κυβικών είναι το Piaggio Beverly, ένα σκούτερ που έχει γράψει ιστορία στην Ελλάδα εδώ και χρόνια λόγω της καλαίσθητης ιταλικής εμφάνισής του και των φιλικών κινητήρων που πάντοτε χρησιμοποιούσαν. Γι’ αυτούς τους λόγους, μαζί με τη λογική τιμή αγοράς, έμεναν πάντοτε ψηλά στις προτιμήσεις των αγοραστών. Το Piaggio Beverly 300ie εδώ και κάμποσους μήνες μείωσε την τιμή του κι έτσι αναθερμάνθηκε το ενδιαφέρον και ξαναπέρασε μπροστά στις πωλήσεις της οικογένειας αφού είχε μείνει πίσω από τον ισχυρότερο και μεγαλύτερο αδελφό το Beverly 350. Παράλληλα εμφανίστηκε και η απλής βαφής και οικονομικότερης εμφάνισης έκδοση “S” κι έτσι το 300 ξεπέρασε τις πωλήσεις του 350 τερματίζοντας και πάλι στην πρώτη θέση της κατηγορίας των 300αριών. Το 2014 πουλήθηκαν 1.195 μονάδες, το 2013 σημείωσε μεγάλη πτώση στις 618 μονάδες, ενώ το 2012 έφτασε τα 855 κομμάτια. Μιας και αναφερόμαστε στο συγκεκριμένο μοντέλο, για κάποιο περίεργο λόγο η Piaggio δεν παρουσιάζει έκδοση ABS στο δημοφιλές της Beverly 300, κάτι που θα ενίσχυε τις πωλήσεις του και θα πρόσφερε ένα σημαντικό πλεονέκτημα στον τομέα των ασφάλειας.
ΤΙΜΗ: Η τιμή του απλού Beverly 300 καθώς και του μοντέλου “S” είναι στα 3.990 ευρώ. ΔΟΚΙΜΗ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ: Δοκιμή PIAGGIO BEVERLY 300ie
PIAGGIO CARNABY 300ie
Το δεύτερο 300άρι της Piaggio σε πωλήσεις στην αγορά είναι το Carnaby 300, ένα μοντέλο προηγούμενης γενιάς που διατηρούσε κάποια δυναμική μέχρι και πρόπερσι, χάνοντας έκτοτε έντονα τις πωλήσεις του. Συγκεκριμένα το 2012 ταξινομήθηκαν 712 μονάδες, το 2013: 475 μονάδες και το 2014 οι ταξινομήσεις έφτασαν στις 287 μονάδες.
ΤΙΜΗ: Η τιμή του PIAGGIO CARNABY 300ie βρίσκεται στα 3.420 ευρώ. ΔΟΚΙΜΗ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ: Δοκιμή PIAGGIO CARNABY 300ie
HONDA SH 300i
Από όλα τα best seller 300άρια σκούτερ της ελληνικής αγοράς τα Honda είναι τα πιο ακριβά. Παρ’ όλα αυτά το μεγάλο της οικογένειας των SH, το 300, καταφέρνει και μπαίνει στην 20άδα των πωλήσεων. Με πλεονέκτημα πέρα από την ποιότητα κατασκευής και το όνομα Honda στα πλαστικά του και στην Ελλάδα όπως στην Ευρώπη το Honda SH 300i καταφέρνει να διακριθεί, αν και τα τελευταία χρόνια εμφανίζει πτώση πωλήσεων. Το 2014 πούλησε 238 μονάδες, το 2013 ήταν στις 326, ενώ δυο χρόνια πριν είχε σχεδόν τις διπλάσιες από το ’14 (2012: 443).
ΤΙΜΗ: Το απλό HONDA SH 300i κοστίζει 4.850 ευρώ και το HONDA SH 300i ABS TOP CASE (με βαλιτσάκι) κοστίζει 5.350 ευρώ. ΔΟΚΙΜΗ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ: Δοκιμή HONDA SH 300i ABS
HONDA FORZA NSS 300
Το δεύτερο σε πωλήσεις 300άρι της γιαπωνέζικης εταιρίας είναι το Honda Forza 300 ένα σκούτερ maxi scooter, περιορισμένων διαστάσεων για να διευκολύνεται στην κίνηση της πόλης, που είχε όλες τις προϋποθέσεις να διακριθεί στις πωλήσεις. Όμως η τιμή του δεν το βοηθούσε, ειδικά αν αναλογιστούμε ότι στα 5.690 ευρώ, είναι ακριβότερο κατά σχεδόν 1.700 ευρώ από το best seller Beverly! Οι ταξινομήσεις που πέτυχε το 2014 ήταν 113, σαφώς καλύτερα από τις 74 μονάδες που είχε πετύχει το 2013.
ΤΙΜΗ: Η υψηλότερη τιμή όλων των ευπώλητων 300αριών πηγαίνει στο HONDA NSS 300 Forza που κοστίζει 5.690 ευρώ.ΔΟΚΙΜΗ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ: Δοκιμή HONDA NSS 300 Forza
KYMCO K-XCT 300i
Το σπορτίβικο, ισχυρό σκούτερ Kymco K-XCT 300 είναι το πρώτο σκούτερ σε πωλήσεις της ταϊβανέζικης εταιρίας. Ένα compact σε διαστάσεις σκούτερ με καλό κράτημα και φρένα, αλλά και τις διαστάσεις που προσφέρουν άνεση στους επιβαίνοντες, είτε είναι ένας, είτε δύο. Το maxi scooter της Kymco έκανε ένα ξεκίνημα με 84 ταξινομήσεις το 2013 και κατάφερε ένα χρόνο μετά, το 2014, να φτάσει τις 111 μονάδες. Φέτος θα ενισχύσει περισσότερο την εικόνα του στην αγορά, αφού απέκτησε και έκδοση με ABS.
ΤΙΜΗ: Το απλό KYMCO K-XCT 300i έχει τιμή 4. 553 ευρώ και το μοντέλο KYMCO K-XCT 300i ABS έχει τιμή 4.794 ευρώ. ΔΟΚΙΜΗ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ: Δοκιμή KYMCO K-XCT 300i
KYMCO DOWNTOWN 300i
To μέχρι πρόσφατα πιο καλοπουλημένο 300άρι της Kymco, το Kymco Downtown 300i υποχώρησε στη δεύτερη θέση πίσω από το “αδελφό” K-XCT 300. Οι ταξινομήσεις του 2014 για το Downtown – που σύνομα φέτος θα έχει και παρέα από το πλήρως ανανεωμένο Kymco Downtown 350i – έφτασαν τις 93 μονάδες το 2014, με τα προηγούμενα χρόνια να έχουν καταγραφεί 117 (2013) και 139 μονάδες (2012).
ΤΙΜΗ: στα 4.346 ευρώ και Kymco Downtown 300i ABS στα 4.646 ευρώ. ΔΟΚΙΜΗ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ: Δοκιμή Kymco Downtown 300i ABS