SYM CITYCOM S 300i CBS, Πλήρης Δοκιμή

Εξέλιξη και ολοκλήρωση

Δεν πρόκειται απλά για μια ένεση που ανανεώνει το δημοφιλές Citycom, αλλά για μια γνωστή ποσότητα που διαρκώς βελτιώνεται. Το best seller 300άρι της SYM κερδίζει ένα “S” στον κωδικό του και κυρίως εφοδιάζεται με έναν καινούργιο εξελιγμένο κινητήρα, φτάνοντας σε υψηλότερο επίπεδο επιδόσεων. Κείμενο: Βασίλης Αντζουλάτος, Φωτογραφίες: Μιχάλης Λαζαρίδης

Sym CityComS 300i031

Παρόλο που το SYM Citycom 300i διανύει την έκτη του σεζόν στην Ελληνική αγορά, το κοινό συνεχίζει να το προτιμά, αποδεικνύοντας έτσι το πόσο διαχρονικό ήταν από την αρχή το design του.

Το SYM Citycom 300i είναι ένα σκούτερ δομημένο πάνω σε βάσεις που χαίρουν εκτίμησης, όπως για παράδειγμα οι μεγάλοι του τροχοί, η προστασία του αναβάτη, ο χώρος κάτω από τη σέλα, η άνεση που προσφέρει η μεγάλη σέλα και η δυνατότητα για χρήση εντός και εκτός πόλης.

4T-Gear-text_banner_540x87_4T_2015-2

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: Ο μονοκύλινδρος, υδρόψυκτος κινητήρας του Citycom S 300i έχει τον κωδικό F4 είναι 4βάλβιδος, με ψεκασμό και πρωτοεμφανίστηκε στο GTS 300.

Η ιπποδύναμη του κινητήρα που έχει χωρητικότητα 278,3 κυβικών εκατοστών φτάνει τους 28,5 ίππους, στις 7.750 σ.α.λ. Η μέγιστη ροπή φτάνει τα 2,75 kgm, στις 6500 σ.α.λ. Διαθέτει κύλινδρο με ειδική επεξεργασία κεραμικής επίστρωσης που μειώνει τις τριβές και κρατάει τη θερμοκρασία του κινητήρα χαμηλότερα.

Sym CityComS 300i061

ΣΧΕΔΙΑΣΗ -ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ: Γνωστό σχήμα, με γωνίες και έντονη επιθετικότητα που όμως δεν γίνεται προκλητική ή αντιπαθητική. Μεγάλα φωτιστικά σώματα, δυο σχιστομάτικοι προβολείς, αλλά και ψηλή ζελατίνα.

Ένα κλασικό δείγμα σκούτερ με 16άρηδες τροχούς και δάπεδο με νεύρο-τούνελ ανάμεσα στα πόδια του αναβάτη, που ενισχύει το πλαίσιο ως προς την ακαμψία του. Τα πλαστικά είναι σκληρά αλλά ανθεκτικά, διαθέτοντας καλή συναρμογή.

Sym CityComS 300i077

Η ποιότητα κατασκευής είναι καλή και η προσοχή στη λεπτομέρεια το ίδιο. Το μαύρο ματ χρώμα ταιριάζει απόλυτα στο νέο Citycom ανανεώνοντας το σε μεγάλο βαθμό, κάνοντάς το να το χαζεύουν στο δρόμο, γεγονός που δημιουργεί εντύπωση αφού δεν πρόκειται για νέα εμφάνιση ή σχήμα.

Οι κόκκινες λεπτομέρειες (ραφές σέλας, σήμα στα καπάκια, δαγκάνες) του προσφέρουν ακόμα περισσότερη “αγριάδα”.

Sym CityComS 300i100

ΜΕΓΕΘΟΣ-BΑΡΟΣ: Δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλο, δεν είναι ογκώδες, αλλά δεν είναι και μικρό το Citycom 300. Το μεταξόνιο του φτάνει τα 1.500 χιλιοστά.

Το ύψος σέλας είναι αρκετό στα 800 χιλιοστά, αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι αναφερόμαστε σε σκούτερ με 16άρηδες τροχούς μπροστά και πίσω. Το βάρος είναι στα 187 kg σύμφωνα με την εταιρία (77 μπροστά και 110 πίσω).

Sym CityComS 300i056

ΤΡΟΧΟΙ-ΕΛΑΣΤΙΚΑ-ΦΡΕΝΑ-ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ: Και οι δύο τροχοί είναι 16 ιντσών μπρος-πίσω. Οι πεντάμπρατσες ζάντες είναι οι γνωστές, βαμμένες μαύρες και “μυώδεις”. Τα λάστιχα είναι της Maxxis, κι έχουν διαστάσεις 110/70 μπροστά και 140/70 πίσω. Το πιρούνι είναι γεροδεμένο, με μεγάλη διαδρομή 100 χιλιοστών και νύχι που προεξέχει κάτω από τον άξονα του μπροστινού τροχού, με καλάμια διαμέτρου 35 χιλιοστών.

Τα αμορτισέρ πίσω έχουν ρύθμιση προφόρτισης ελατηρίου και δίνουν διαδρομή τροχού 91 χιλιοστών. Τα φρένα είναι συνδυαζόμενης λειτουργίας με σύστημα CBS, κοινής διαμέτρου στα 260 χιλιοστά. Και οι δυο δίσκοι χρησιμοποιούν (κόκκινες) 2έμβολες δαγκάνες και μεταλλικά σωληνάκια υψηλής πίεσης.

Sym CityComS 300i144

ΠΡΙΝ ΤΗ ΒΟΛΤΑ

ΘΕΣΗ ΟΔΗΓΗΣΗΣ: Ο αναβάτης κάθεται “πάνω” στο σκούτερ, αν και το τιμόνι ψηλά τοποθετημένο. Άνετα τοποθετούνται τα πόδια του αναβάτη πάνω στο δάπεδο, που χωρίζεται από ένα αρκετά φαρδύ τούνελ. Τα γόνατα τοποθετούνται σε ορθή γωνία, κάτι που προσφέρει άνεση και σε μεγαλύτερης διάρκειας βόλτες.

Το δάπεδο διαθέτει και δύο σκαλοπάτια, εσοχές για εναλλακτική τοποθέτηση των ποδιών΄, ενώ λεπταίνει στο πίσω του μέρος για ευκολότερο πάτημα στο έδαφος.

Sym CityComS 300i113

ΤΙΜΟΝΙ: Το κόψιμο του τιμονιού θα μπορούσε να είναι και καλύτερο, με μεγαλούτσικη ακτίνα στροφής, λόγω του μεγάλου μπροστινού τροχού.

Το ύψος και το πλάτος του τιμονιού δεν θα δημιουργήσει προβλήματα στις διηθήσεις του μποτιλιαρίσματος. Διαθέτει ποιοτικά γκρίπ και αντίβαρα στα άκρα του.

Sym CityComS 300i059

ΣΕΛΑ: Είναι φαρδιά και άνετη η σέλα. Το μήκος της είναι αρκετό, χωρίς να εμποδίζει, αλλά ούτε να παροτρύνει πολλές μικρο-μετακινήσεις. Το ύψος των 800χλστ. από το έδαφος δεν θα χαροποιήσει τους άναβάτες κάτω των 1.70 μ. Το αφρώδες υλικό είναι πολύ, μαλακό και προοδευτικής σκληρότητας, ενώ το αντιολισθητικό κάλυμα δεν είναι τόσο “αντιολισθητικό” όσο φαίνεται, αφού στα φρεναρίσματα ο αναβάτης έχει την τάση να γλιστρήσει προς τα μπροστά. Υπάρχει και μικρή υποστήριξη στη μέση του αναβάτη.

ΣΥΝΕΠΙΒΑΤΗΣ: Η σέλα του συνεπιβάτη είναι ψηλότερα από αυτή του αναβάτη και θα πρέπει να πατήσει πάνω στα μαρσπιέ για να ανέβει ευκολότερα πάνω της. Τα μαρσπιέ είναι φαρδιά, αλουμινένια και αναδιπλούμενα, ανοίγουν με κουμπιά που θέλουν δυνατό πάτημα με το πόδι για να ανοίξουν. Το πλάτος της σέλας είναι μεγάλο, το αφρώδες μαλακό και τόσο που προσφέρει άνεση.

Sym CityComS 300i096

ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΠΟΔΙΑΣ/ΖΕΛΑΤΙΝΑΣ: Μικρή είναι η παραμόρφωση των ειδώλων όταν κοιτάς από την μεγάλου πάχους και ικανοποιητικού ύψους ζελατίνα και η προστασία που προσφέρει στον αναβάτη πολύ καλή.

Οι ώμοι μένουν έξω από την εμβέλειά της, ενώ καλή είναι η προστασία και για το κάτω μέρος του σώματος από την ποδιά του Citycom.

Sym CityComS 300i132

ΑΠΟΘΗΚΕΥΤΙΚΟΙ ΧΩΡΟΙ: Η σέλα ανοίγει με το γύρισμα του κλειδιού από τον κεντρικό διακόπτη. Κάτω από αυτήν αποκαλύπτεται ένας μεγάλος επενδεδυμένος αποθηκευτικός χώρος, που χωράει ένα φουλφέις κράνος και μερικά ακόμα μικροπράγματα. Επιπλέον υπάρχει και ντουλαπάκι στην ποδιά που κλειδώνει για λίγα ακόμα μικρά αντικείμενα και παροχή ρεύματος 12 βόλτ.

ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ

ΕΝΤΟΣ ΠΟΛΗΣ: Μια αθόρυβη, άμεσης εμπλοκής και αποτελεσματικότητας μίζα εκκινεί τον νέο κινητήρα που αποκαλύπτει άμεσα την εξέλιξη που έχει γίνει στη μείωση των εσωτερικών τριβών, αφού εκπέμπει χαμηλό ήχο. Ο κανόνας λέει ότι ότι “τρίβεται” ακούγεται και ότι ακούγεται εμφανίζει δύο συμπτώματα: αυξημένη θερμοκρασία και φθορά. Συμπαθητικός είναι και ο ήχος της εξάτμισης με το νέο, μεγάλο τελικό τμήμα.

Sym CityComS 300i161

Ο κινητήρας είναι ήπιος στις αντιδράσεις και στις επιταχύνσεις του, αποδίδοντας θετικά σε κάθε άνοιγμα του γκαζιού, με ροπή, με τη δυνατή του περιοχή να είναι στις μεσαίες στροφές, αλλά γενικά ο 4βάλβιδος κινητήρας να δείχνει την όρεξή του και στις υψηλότερες σ.α.λ.

Το κόκκινο στο στροφόμετρο βρίσκεται στις 9.000 στροφές. Η επιτάχυνση είναι “γεμάτη”, χωρίς κρεμάσματα, με το τράβηγμα του μονοκύλινδρου, τετράχρονου να ρέει, να είναι διαρκές. Η τελική φτάνει με επιμονή κοντά στα 150 χ.α.ω στο κοντέρ, με την πραγματική τελική ταχύτητα να βρίσκεται στα 138 χ.α.ω, 4 χιλιόμετρα παραπάνω από αυτό που ανακοινώνει επίσημα η SYM.

Sym CityComS 300i110

Η λειτουργία του κινητήρα F4 των 278 κυβικών εκατοστών είναι υποδειγματική από πλευράς κραδασμών και ο ψεκασμός πολύ καλά ρυθμισμένος, κάτι που αντανακλάται και στην καλή κατανάλωση που επιτυγχάνεται.

Το πιρούνι έχει λογικής διαμέτρου καλάμια (35 χιλ.) και μεγάλη διαδρομή με καλή λειτουργία και αποσβέσεις συμπίεσης-επαναφοράς, μεταφέροντας στον αναβάτη την αίσθηση του μπροστινού τροχού χωρίς να ενοχλεί τα χέρια του στο πέρασμα ατελειών του δρόμου.

Λίγο πιο σκληρά, αλλά επίσης καλής λειτουργίας είναι τα δύο αμορτισέρ πίσω, που προσφέρουν διαδρομή τροχού άνω των 90 εκατοστών. Αν νοιώσει κάποιος πρώτος κραδασμό από τον δρόμο, αυτός θα είναι ο συνεπιβάτης, λόγω της τοποθέτησης του σώματός του σε σχέση με τη θέση-στήριξη των αμορτισέρ.

Sym CityComS 300i083

Το μπροστινό φρένο έχει αρκετή δύναμη αλλά όχι και την αίσθηση που θα το έκανε άριστο. Όμως αυτό είναι ένα παράπονο που θα εκφράσουν οι έμπειροι σκουτερίστες. Οι αρχάριοι και οι μέσης ικανότητας αναβάτες δεν θα έχουν παράπονο. Το μόνο που έχουν να κάνουν είναι να εμπιστευτούν το μπροστινό φρένο του Citycom και να το πατήσουν με δύναμη, αφού δεν υπάρχει ο φόβος μπλοκαρίσματος του τροχού. Άρα τι έχει πετύχει η SYM με τη συγκεκριμένη διάταξη-ρύθμιση; Ένα μηχανικό γεφυρωμένο σύστημα πέδησης (CBS) που λειτουργεί με τρόπο που θυμίζει ABS.

Μέσα στην κίνηση της πόλης το SYM Citycom S 300i κινείται κάπως αργά σε σχέση με τα μικρότερα σκούτερ, με ασφάλεια όμως, δίνοντας στον αναβάτη τη σιγουριά για τις αντιδράσεις του σκούτερ. Όταν το Citycom κινείται, ούτε τα σχεδόν 200 (γεμάτο) κιλά του φαίνονται ιδιαίτερα, ούτε το μεγάλο του μεταξόνιο.

Sym CityComS 300i065

Κάποιος περιορισμός προέρχεται από τη σχετικά μικρή (βλ. κοινό “σύνδρομο” των σκούτερ με μπροστινούς 16άρηδες τροχούς) ακτίνα στροφής του τιμονιού, που θέλει εξοικείωση για να μάθεις τα όριά του και να μπορείς να στρίβεις σε δύσκολες, αργές μανούβρες.

Προβλέψιμο είναι και το κράτημα του 300αριού στις στροφές, με μια μικρή ασάφεια να εμφανίζεται σε γρήγορες, ανοικτές καμπές άνω των 120 χ.α.ω., κάτι λογικό επειδή υπάρχει μεγάλη μετωπική επιφάνεια (ποδιά-ζελατίνα).

Sym CityComS 300i014

ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ: Με τον νέο κινητήρα οι δυνατότητες ταξιδιού του Citycom βελτιώνονται. Όπως έχουμε ξαναπεί ο ανοιχτός δρόμος δεν φοβίζει το συγκεκριμένο σκούτερ της SYM. Αντίθετα ο “γλυκός” και προοδευτικής λειτουργίας κινητήρας γίνεται σύμμαχος στο να διανύεις πολλά ταξιδιάρικα χιλιόμετρα. Ιδιαίτερα χρήσιμη είναι η μεγάλη ζελατίνα, μαζί με την άνετη σέλα, που σε κάνουν να μην θέλεις να κατέβεις από το Citycom S.

Με τις βελτιώσεις που έχει δεχτεί ο κινητήρας, η κατανάλωση που μπορεί να επιτευχθεί με “ελαφρύ” καρπό (βλ. ήπια ανοίγματα του γκαζιού) βρίσκεται κοντά στα 3,3 λίτρα στα 100 χ.α.ω, άρα η αυτονομία (10λιτρο ρεζερβουάρ) μπορεί να ξεπεράσει τα 300 χιλιόμετρα με λίγη καλή θέληση.

Sym CityComS 300i106

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ: Όπως είπαμε και πριν, το κοντέρ δείχνει 150 χιλιόμετρα την ώρα και η πραγματική του τελική είναι λίγο πριν τα 140 χ.α.ω, αν και σε ελαφρά κατηφόρα είδαμε και 155 χ.α.ω, αλλά αυτή δεν είναι μια τελική που μπορείς να πετύχεις σε δρόμο χωρίς κλίση.

Η επιτάχυνση 0-400 μέτρων έδειξε στο χρονόμετρο 18,5 δευτερόλεπτα και η μέση κατανάλωση (αργά και γρήγορα, μικτή οδήγηση) στην πόλη έφτασε τα 3,9 λίτρα (στα 100 χιλιόμετρα), όλες βελτιωμένες επιδόσεις σε σχέση με το απλό Citycom 300. Εξ’ άλλου αυτό μπορεί να το συμπεράνει κάποιος αν συγκρίνει και τις ιπποδυνάμεις των δυο κινητήρων: 24 ίπποι το απλό, 28,5 ίπποι το “S”.

ΤΕΛΙΚΑ…

Αν μας ζητούσαν να χαρακτηρίσουμε με τρεις λέξεις το SYM Citycom S 300i θα λέγαμε: συγκροτημένο, ομοιογενές και συνολικά πολύ συμπαθητικό. Η διαφορά τιμής των δυο μοντέλων, του Citicom “S” και του απλού είναι μικρή (μόλις στα 100 ευρώ όταν γραφόταν το άρθρο) και συνολικά αποτελεί μια συμφέρουσα πρόταση 300αριού, κάτω από τις 4.0 χιλιάδες ευρώ. Με την προσθήκη του νέου κινητήρα οι επιδόσεις, η λειτουργία και η κατανάλωση έχουν βελτιωθεί, τη στιγμή που η εμφάνιση με ελάχιστες αλλαγές, παραμένει αποδεκτή και διαχρονικά μοντέρνα.

Sym CityComS 300i095

ΟΡΓΑΝΑ: Ενώ πρόκειται για τα παλιά, ουδέτερης αισθητικής όργανα, που με μικρές αλλαγές, σε φόντα και φωτισμό, έχουν καταφέρει να γίνουν καλαίσθητα. Είναι πλήρη και διαθέτουν αναλογικά (κοντέρ, στροφόμετρο) και ψηφιακά (οθόνη υγρών κρυστάλλων) τμήματα, με μερικό και ολικό χιλιομετρητή, στάθμη καυσίμου, θερμοκρασία κινητήρα, ρολόι, κ.λπ., καθώς και τις απαραίτητες ενδεικτικές λυχνίες.

Sym CityComS 300i134

ΦΩΤΑ-ΚΟΡΝΑ-ΔΙΑΚΟΠΤΕΣ: Παλαιάς σχεδίασης διακόπτες, αλλά εργονομικοί, ενώ υπάρχει και διακόπτης που σβήνει τα φώτα και σινιάλο. Τα φλας έχουν ηχητική επένδυση (τικ-τακ κάνουν και κάποιοι ενοχλούνται), οι δυο πολυεδρικοί προβολείς και τα φλας είναι ισχυρά, τη στιγμή που τα καινούργια οπίσθια φωτιστικά σώματα με LED είναι εντυπωσιακά. O κεντρικός διακόπτης έχει μαγνητική φραγή. Η κόρνα είναι δυνατή.

Sym CityComS 300i054

ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ: Η τάπα του ρεζερβουάρ βρίσκεται ανάμεσα στα πόδια του αναβάτη, πάνω στο τούνελ. Η τάπα κλειδώνει και αφαιρείται. Το ντεπόζιτο χωράει 10 λίτρα.

ΣΤΑΝΤ-ΣΧΑΡΑ-ΚΑΘΡΕΦΤΕΣ: Υπάρχει κεντρικό στάντ και γερό πλάγιο, που συνεχίζει όπως και πριν να κάνει θόρυβο όταν κλείνει. Υπάρχουν μόνο δυο γερές πλαστικές χειρολαβές και όχι σχάρα στην ουρά. Οι καινούργιοι καθρέφτες με λεπτότερα και ψηλότερα μπράτσα είναι από τους καλύτερους που κυκλοφορούν.

Sym CityComS 300i138

ΕΞΤΡΑ & ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ: Αντικλεπτικό κουμπί κάτω από σέλα , διακόπτης οn-off φώτων, γάντζος στην ποδιά, παροχή ρεύματος για φόρτιση συσκευών, φραγή στην κεντρική κλειδαριά, πλάγιο σταντ, σινιάλο.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΤΙΜΗ:
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ:Τετράχρονος, μονοκύλινδρος, υδρόψυκτος, με 1 ΕΕΚ και 4 βαλβίδες, 278,3 κ.εκ, με ηλεκτρονικό ψεκασμό
ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ:28,5 ίπποι, στις 7.750 σ.α.λ.
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Τηλεσκοπικό πιρούνι, με καλάμια διαμέτρου 35 χλστ. και διαδρομής 100 χλστ. /Δύο αμορτισέρ, διαδρ. τροχού 91 χλστ.
ΦΡΕΝΟ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Δίσκος διαμέτρου 260 χλστ. / Δίσκος διαμέτρου 260 χλστ., σύστημα CBS
ΤΡΟΧΟΣ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
16 ιντσών/16 ιντσών (ελαστικά 110/70 μπροστά και 140/70 πίσω)
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ:1.500 χλστ.
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ:800 χλστ.
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ:10,0 λίτρα
ΒΑΡΟΣ:187 κιλά
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: Γκοργκόλης, Θησέως 309, Αθήνα, τηλ: 210 9403880
X