Στο δρόμο για την επικράτηση
Εύκολα μπορεί να πει κάποιος ότι “τι μας νοιάζει εμάς τι συμβαίνει στην άλλη άκρη του κόσμου, στην Ν. Α. Ασία”, αρκεί να μην ξέρει ότι οι συγκεκριμένες αγορές κρύβουν ένα σημαντικό στοιχείο: το μέλλον των δύο τροχών.
Τα εργοστάσια που ολοένα ξεφυτρώνουν σε Βιετνάμ, Ταϊλάδη, Ινδία και Κίνα, εκτός της Ινδονησίας, της Μαλαισίας, Ταϊβάν, κ.λπ. προς το παρόν δείχνουν ότι φτιάχτηκαν για να ικανοποιήσουν τις τοπικές αγορές, με τα εκατομμύρια πωλήσεις δίτροχων η κάθε μια το χρόνο. Σε μια καταναλωτική κοινωνία όμως, που το κέρδος δεν έχει όρια, γίνεται σαφές ότι στόχος δεν είναι μόνο η περιοχή ή η χώρα κατασκευής, αλλά… ο κόσμος.
Μοντέλα σαν αυτά που περιγράφουμε παραπάνω έχουν γίνει επιτυχημένα και στην ελληνική αγορά. Όπως για παράδειγμα τα ταϊλανδέζικα Honda PCX 125/150, τα κινέζικα Piaggio Fly, τα κινέζικα Honda Vision, όπως επίσης τα SYM Symphony SR, Kymco Agility, κ.λπ.
“Από την Ασία προς τον κόσμο” μοιάζει να είναι το νέο σλόγκαν επέκτασης της αγοράς των σκούτερ και για αυτό τον λόγο η καταγραφή και η παρακολούθηση μιας πολύ μεγάλης έκθεσης σαν το Motor Show της Μπαγκόκ στην Ταϊλάνδη αποκτά αξία.
Στο Bangkok Motor Show στην Ταϊλάνδη, που ολοκληρώθηκε στα τέλη του προηγούμενου μήνα, έχει πολύ μεγάλη σημασία και για την αυτοκινητοβιομηχανία όμως, αφού πέρσι η ταϊλανδέζικη αυτοκινητοβιομηχανία παρήγαγε 2,45 εκατομμύρια αυτοκίνητα, αριθμός που ήταν κατά 68 % (!) αυξημένος σε σχέση με το 2011 – πουλώντας τα 1,43 εκατομμύρια τοπικά.
Μεγάλες πωλήσεις σημειώνονται φυσικά και στους δύο τροχούς, αφού από το 2004 και μετά η τοπική αγορά απορροφά κοντά στα 2,0 εκατομμύρια δίτροχα κάθε χρόνο. Εδώ σημειώστε ότι σε αυτή την έντονα βιομηχανικά αναπτυσσόμενη χώρα κυκλοφορούν 17.000.000 δίτροχα στους δρόμους της.
Ρίχνουμε μια ματιά στα μοντέλα που παρουσιάστηκαν σε αυτή την έκθεση, ενώ γίνεται σαφές ότι οι κυβισμοί δεν ξεπερνούν προς το παρόν, τα 125 κυβικά. Αναμείνατε στο μέλλον εξελίξεις…